Pozdravljeni !
Če koga zanima sem pripravil članek o vgradnji tempomata ter potovalnega računalnika v Seat Ibizo 2003, enako je tudi za Cordobo in Polo 9N.
Stvar je bila izvedena v lastni režiji na svojem avtu.
Rabimo torej novo obvolansko konzolo, ki ima tipke za tempomat in MFA, ter novi instrumentalni del z potovalnim računalniko. Pogledaš pač kataloške v ETKA in potem poiščeš čim cenejše dele na eBayu.
Kode so:
6L0920820F tole je koda za instrumentni del z potovalnim
6Q0953503BJ tole je za obvolansko konzolo z tipkami
000 979 009 E tole so pa povezovalni kabli
Torej za začetek, kako se sname airbag iz volana. POZOR: Pomembno je da odklopite akumolator od vozila in počakate 10min, da ne bi slučajno prišlo do sproženja airbaga
Vsi posegi so na lastno odgovornost !!!!!! Jaz ne prevzemam nikakršnih odgovornosti za nastalo škod
SNEMANJE AIRBAGA
Potrebujemo:
1x izvijač lahko križni lahko navadni
Sedaj obrnemo volan za 90° v eno smer, ter od zadnje strani poiščemo majhno luknjico, kjer vstavimo izvijač,
z pomikanjem izvijača navzgor in rahlim vlečenjem airbaga proti sebi bi morali na eni strani sprostiti airbag, tako kot je to bilo pri meni,
enako ponovimo na drugi strani in mora nam airbag lepo ostati v roki kot na sliki
nato še odklopimo rumeni konektor in to je to
Prvo še vas enkrat opozarjam odklopite akumulator pred posegom !!!
Pred nakupom še preverite če vaš boardcomputer ima številko 6Q0 xxx xxx ali 6Q1 xxx xxx potem ni problema za delovanje tempomata, če pa imate računalnik z številko 6Q2 xxx xxx potem pa žal tempomat ne bo deloval
Ta računalnik se nahaja na voznikovi strani pod volanom (sneti je potrebno ono plastiko nad stopalkami ali oni predalček, ki je na voznikovi strani).
Tukaj v roki imam novo obvolansko konzolo za potovalni računalnik in tempomat
še slikica kataloške številke:
Potrebujemo še povezovalne kable ("to samo če boste vgradili še potovalni računalnik") imajo pa kodo: 000 979 009 E dobite jih na VW
No in začnimo
Najprej vzamite XZN ključ 12, gedoro in podaljšek za njo, seveda pred tem odstranite airbag
vijak odvijemo, ter si zarišemo pozicijo volana
sedaj potegnemo volan proti sebi in volan mora ostat v vaših rokah:
nato vzamemo izvijač, ter si z njim pomagamo pri odstranjevanju plastičnih oblog
potem še za spodnjo oblogo odvijemo 3 vijake, 2 zgoraj eden od spodaj
za spodnjega se bo potrebno malo sklonit
Sledi snemanje plastike okrog instrumenta,
ko smo odvijačili vse vijake, potegnemo to plastiko navzgor...
Ko smo slekli našo Ibizo lahko vzamemo imbus ključ in odvijačimo staro obvolansko ročico:
pred snemanjem ročice, moramo odstranit konektor ki se nahaja od zadaj, na njem je takšna bela puša ki jo povlečemo navzgor in konektor se odstrani.
Na stari ročici moramo odstranit ta okrogli del, ki je od AIRBAGa ter ga namestimo na novega
Sedaj lahko tudi odstranimo instrumentalni del, ki ima od zadaj 2 konektorja
Nato odstranimo obloge na konektorjih tako da vidimo proste vhode, za odstranjevanje uporabimo malo logike
Na spodnji sliki se vidijo že narejene povezave, ki so rumene barve (to je del za potovalni računalnik)
in ima priključitev:
* na ročici pin 18 na instrument pin 27
* na ročici pin 23 na instrument pin 11
* na ročici pin 24 na instrument pin12
za povezave tempomata pa imate pine napisana v kunset navodilih od kabla.
http://www.kunset.de/Einbau/Seat/Ibiza% ... RA/GRA.pdf
Ko tole povežemo lahko vse namontiramo, a ne se veselit da je konec pride najtežji del
Odstranit je potrebno ohišje za varovalke
ter celotno prednjo plastiko
odstranit je potrebno tudi računalnik in relejni del, potem pridemo do konektorjev, ki gredo iz kabinskega dela do motornega računalnika.
najti moramo beli 11 pinski konektor, ki je tretji z leve
pred odstranitvijo moramo odstranit zaporo ki se nahaja čist na desno, nato jo potisnemo levo, nato lahko izmaknemo konektor
tukaj vtaknemo noter belo žico od onega kompleta kablov (kunset) na pin 10. Nato lahko priklopimo ter zmontiramo vse tako kot je bilo.
Potem še samo priklopimo črno žico na prosto varovalko ali varovalko od notranje osvetlitve in to je to
Rjavi konektor od kompleta kablov (kunset) priklopimo na računalnik na vhod XS3
Sedaj lahko vse zmontirate in pospravite, priklopite akumolator, ter se z VAG-COM priklopite na računalnik, greste pod Engine ter se loginate z kodo 11463. Zmontirajte si volan in se odpeljite na probno vožnjo
Montaža novega instrumentalnega dela.
Preden zamenjate stari instrumentalni del preberite EEPROM in ga shranite na računalnik, potem vgradite novega.
Ker je potrebno prenesti IMMO kodo ključa v novi instrumentalni sem nabavil VAGTacho, s katerim sem prebral dva EEPROMa prvo v starem števcu, in potem še v novem. Potem sem seveda po nekaj poizkusih, prišel do zaključka da je za kopiranje kode ključa in številke šasije, potrebno samo kopirat vse naslove v EEPROMU od 0-170 iz starega števca v novega, ter to zapisat v EEPRROM novega števca
In tako se je zgodilo to, kar sem čakal že dolgo, števec mi je začel delovat
Evo spodaj še vam dodajam, vsebino eeproma in kaj je kaj. Zdaj prepisati je treba vse od naslova 0 do 170, torej podatke iz starega števca v novega, to naredite najlažje z hex editorjem.
In tukaj še nekaj slikic