Predstavi postopek predelave/dodelave na avtu (v sliki in besedi)
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Tempomat in potovalni računalnik Ibiza 6L

Napisal/-a eden Če feb 25, 2010 4:26 pm

Pozdravljeni !
Če koga zanima sem pripravil članek o vgradnji tempomata ter potovalnega računalnika v Seat Ibizo 2003, enako je tudi za Cordobo in Polo 9N. :arrow: Stvar je bila izvedena v lastni režiji na svojem avtu.

Rabimo torej novo obvolansko konzolo, ki ima tipke za tempomat in MFA, ter novi instrumentalni del z potovalnim računalniko. Pogledaš pač kataloške v ETKA in potem poiščeš čim cenejše dele na eBayu.

Kode so:
6L0920820F tole je koda za instrumentni del z potovalnim
6Q0953503BJ tole je za obvolansko konzolo z tipkami
000 979 009 E tole so pa povezovalni kabli

Torej za začetek, kako se sname airbag iz volana. POZOR: Pomembno je da odklopite akumolator od vozila in počakate 10min, da ne bi slučajno prišlo do sproženja airbaga :D Vsi posegi so na lastno odgovornost !!!!!! Jaz ne prevzemam nikakršnih odgovornosti za nastalo škod :arrow:

SNEMANJE AIRBAGA
Potrebujemo:
1x izvijač lahko križni lahko navadni
Slika
Sedaj obrnemo volan za 90° v eno smer, ter od zadnje strani poiščemo majhno luknjico, kjer vstavimo izvijač,
Slika
z pomikanjem izvijača navzgor in rahlim vlečenjem airbaga proti sebi bi morali na eni strani sprostiti airbag, tako kot je to bilo pri meni,
Slika
enako ponovimo na drugi strani in mora nam airbag lepo ostati v roki kot na sliki
Slika
nato še odklopimo rumeni konektor in to je to :D
Slika

Prvo še vas enkrat opozarjam odklopite akumulator pred posegom !!!

Pred nakupom še preverite če vaš boardcomputer ima številko 6Q0 xxx xxx ali 6Q1 xxx xxx potem ni problema za delovanje tempomata, če pa imate računalnik z številko 6Q2 xxx xxx potem pa žal tempomat ne bo deloval :| Ta računalnik se nahaja na voznikovi strani pod volanom (sneti je potrebno ono plastiko nad stopalkami ali oni predalček, ki je na voznikovi strani).

Tukaj v roki imam novo obvolansko konzolo za potovalni računalnik in tempomat :D
Slika
še slikica kataloške številke:
Slika
Potrebujemo še povezovalne kable ("to samo če boste vgradili še potovalni računalnik") imajo pa kodo: 000 979 009 E dobite jih na VW
Slika

No in začnimo :D
Najprej vzamite XZN ključ 12, gedoro in podaljšek za njo, seveda pred tem odstranite airbag

Slika

vijak odvijemo, ter si zarišemo pozicijo volana

Slika

sedaj potegnemo volan proti sebi in volan mora ostat v vaših rokah:

Slika

nato vzamemo izvijač, ter si z njim pomagamo pri odstranjevanju plastičnih oblog

Slika

potem še za spodnjo oblogo odvijemo 3 vijake, 2 zgoraj eden od spodaj

Slika

za spodnjega se bo potrebno malo sklonit :D

Slika

Sledi snemanje plastike okrog instrumenta,

Slika

ko smo odvijačili vse vijake, potegnemo to plastiko navzgor...

Slika

Ko smo slekli našo Ibizo lahko vzamemo imbus ključ in odvijačimo staro obvolansko ročico:

Slika

pred snemanjem ročice, moramo odstranit konektor ki se nahaja od zadaj, na njem je takšna bela puša ki jo povlečemo navzgor in konektor se odstrani.

Slika

Na stari ročici moramo odstranit ta okrogli del, ki je od AIRBAGa ter ga namestimo na novega :D

Slika

Sedaj lahko tudi odstranimo instrumentalni del, ki ima od zadaj 2 konektorja

Slika

Nato odstranimo obloge na konektorjih tako da vidimo proste vhode, za odstranjevanje uporabimo malo logike :D

Slika

Na spodnji sliki se vidijo že narejene povezave, ki so rumene barve (to je del za potovalni računalnik)
in ima priključitev:
* na ročici pin 18 na instrument pin 27
* na ročici pin 23 na instrument pin 11
* na ročici pin 24 na instrument pin12

Slika

za povezave tempomata pa imate pine napisana v kunset navodilih od kabla.
http://www.kunset.de/Einbau/Seat/Ibiza% ... RA/GRA.pdf

Slika

Ko tole povežemo lahko vse namontiramo, a ne se veselit da je konec pride najtežji del :D

Odstranit je potrebno ohišje za varovalke

Slika

ter celotno prednjo plastiko

Slika

Slika

odstranit je potrebno tudi računalnik in relejni del, potem pridemo do konektorjev, ki gredo iz kabinskega dela do motornega računalnika.

Slika

najti moramo beli 11 pinski konektor, ki je tretji z leve

Slika
pred odstranitvijo moramo odstranit zaporo ki se nahaja čist na desno, nato jo potisnemo levo, nato lahko izmaknemo konektor :D
Slika

tukaj vtaknemo noter belo žico od onega kompleta kablov (kunset) na pin 10. Nato lahko priklopimo ter zmontiramo vse tako kot je bilo.
Potem še samo priklopimo črno žico na prosto varovalko ali varovalko od notranje osvetlitve in to je to :D

Slika

Rjavi konektor od kompleta kablov (kunset) priklopimo na računalnik na vhod XS3

Slika

Sedaj lahko vse zmontirate in pospravite, priklopite akumolator, ter se z VAG-COM priklopite na računalnik, greste pod Engine ter se loginate z kodo 11463. Zmontirajte si volan in se odpeljite na probno vožnjo :D

Montaža novega instrumentalnega dela.
Preden zamenjate stari instrumentalni del preberite EEPROM in ga shranite na računalnik, potem vgradite novega.
Ker je potrebno prenesti IMMO kodo ključa v novi instrumentalni sem nabavil VAGTacho, s katerim sem prebral dva EEPROMa prvo v starem števcu, in potem še v novem. Potem sem seveda po nekaj poizkusih, prišel do zaključka da je za kopiranje kode ključa in številke šasije, potrebno samo kopirat vse naslove v EEPROMU od 0-170 iz starega števca v novega, ter to zapisat v EEPRROM novega števca :D In tako se je zgodilo to, kar sem čakal že dolgo, števec mi je začel delovat :D
Evo spodaj še vam dodajam, vsebino eeproma in kaj je kaj. Zdaj prepisati je treba vse od naslova 0 do 170, torej podatke iz starega števca v novega, to naredite najlažje z hex editorjem.

Slika

In tukaj še nekaj slikic :D

Slika

Slika
 
Uporabniški avatar
ThugBoy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 534
Pridružen: To feb 24, 2004 10:18 pm
Kraj: Morje

Napisal/-a ThugBoy Če feb 25, 2010 6:36 pm

zelo pohvalo, lepo razloženo in še dosti foto materiala :bow
Čim več takih tem na A.com

LP
Even When They Kill Me They Can't Never Take A Game From Young G
 
Uporabniški avatar
bk206
Novinec
 
Prispevkov: 419
Pridružen: So mar 29, 2008 7:26 pm
Kraj: koroška

Napisal/-a bk206 Če feb 25, 2010 6:44 pm

ThugBoy je napisal/-a:zelo pohvalo, lepo razloženo in še dosti foto materiala :bow
Čim več takih tem na A.com

LP

x2
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Če feb 25, 2010 7:08 pm

hvala ;) če kdo rabi pomoč pri izvedbi naj napiše. Naj povem da sem bil prvo na SEAT servisu da bi mi vgradili potovalni računalnik, saj je bil problem z immobilizerom, in tam sem po uri in pol lahko odšel brez vgrajenega potovalnega računalnika saj mi ga niso uspeli vgradit. Zato sem si sam kupil VAG Tacho s katerim sem potem lahko prebral EEPROM in uspel naredit to kar vidite na slikah :D
Sedaj sem spoznal da se vse da samo volja mora bit
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Ne feb 28, 2010 11:34 am

WOW RESPECT!!!! KAPO DOL!!!!

Majstore eno vprašanje bil imel, ker sem glih v četrtek bil na Peugeot-ovem pooblaščenem servisu (imam P206 SW 1.4HDi l.2003) z željo, da mi vgradijo tempomat in sem po 3(!) urah čakanja (ko so mehaniki letali sem pa tja ko kure brez glave in mi niso znali dati nekega odgovora) sem potem dobil nek odgovor, da žal ne gre ker nek notranji računalnik baje, da dopusti ne dopusti pa motorni računalnik...in na koncu sem še plačal 17,52€ za "diagnosticiranje in iskanje napake" (vsaj tako je pisalo na računu) in odšel domov z avtom v prav takem stanju kot sem prišel tja!! Bil sem totalno razočaran, ker res bi rad imel tempomat, ker se vozim veliko časa po avtocesti po 2 uri skupaj. Pač sem mislil, da se da ta računalnik sprogramirat oz. podobno kot si ti naredil, ali??

V glavnem me zanima, če se res "vse da, samo volja mora bit", če to velja tudi v mojem primeru?? Misliš, da se da vgradit tempomat (in po možnosti tudi potovalni rač.) v mojem primeru??

Hvala za odgovor!

Lep pozdrav
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Ne feb 28, 2010 7:46 pm

Priznam da še nisem imel opravka z nobenim Peugeotom, niti z diagnostiko na njih. To bi se moral spustit v to, preštudirat zadevo, pregledat načrte..... Si že kaj gledal na eBayu če imajo te obvolanske konzole za tvoj model z tempomatom ? Poglej in povej kode tvojih računalnikov, rabim kodo od boardcomputer in od motornega. Kako je izveden gas ? Ima zajlo direktno na frgazar ali ima vodeno elektronsko ?
Bom probal kaj izvedet in ti sporočim. ;)
Zadnjič spremenil eden, dne Ne feb 28, 2010 10:30 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
matko33
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr apr 18, 2007 7:25 pm

Napisal/-a matko33 Ne feb 28, 2010 8:08 pm

Pohvalno!!!
Imam cordobo 2006 BKY 1.4 , prav zanima me kolko stanejo obvolanske ročice, imam pa že tempomat na desni ročki. sI MORAL MENJATI TUDI DISPLAY na desni strani, kjer je sedaj termometer in ura ?
Potovalni računalnik je ena dobra zadeva, to vem... Sam sem namreč pred par leti začel s tem vgrajevanjem v lado 111, pač iz potrebe, ker pri nas v Sloveniji so serviserji za lado premogli samo en tester. Lada 111 je imela kompet bosch elektroniko in če je blo kaj narobe, je ta tester pomagal s pomočjo kod odkriti napako. Prav za to je bila zadeva res dobra. Vse je potekalo preko k-linije, prav tako podatki za porabo, hitrost,.....
Je kakšna možnost pri seatu priti do tega, na podoben način? Na seata se sedaj prav nič več nes poznam, zato, priznam, me še vedno mika lada, kjer vem kaj in kako z avtom.
Hvala.
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Ne feb 28, 2010 8:30 pm

hm ne zastopim, kako imaš tempomat na desni strani in display za potovalni na desni, pri meni je vse na levi strani, na desni strani imaš tipke za potovalni računalnik. Seat ima ISO9141, na voljo imaš malo morje testerjev, najboljši mi je pač VAG-COM in VAG Tacho...

Pri tvojem modelu Cordobe bi bilo možno vgradit potovalni in tempomat, če imaš board computer z številko 6Q0 XXX XXX ali 6Q1 XXX XXX
 
matko33
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr apr 18, 2007 7:25 pm

Napisal/-a matko33 Ne feb 28, 2010 8:55 pm

aha, zmotil sem se, na levi imam tempomat
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Napisal/-a nevermind Ne feb 28, 2010 9:55 pm

ThugBoy je napisal/-a:Čim več takih tem na A.com

LP


x2
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Ne feb 28, 2010 10:25 pm

matko33 je napisal/-a:Pohvalno!!!
Imam cordobo 2006 BKY 1.4 , prav zanima me kolko stanejo obvolanske ročice, imam pa že tempomat na desni ročki. sI MORAL MENJATI TUDI DISPLAY na desni strani, kjer je sedaj termometer in ura ?
Potovalni računalnik je ena dobra zadeva, to vem... Sam sem namreč pred par leti začel s tem vgrajevanjem v lado 111, pač iz potrebe, ker pri nas v Sloveniji so serviserji za lado premogli samo en tester. Lada 111 je imela kompet bosch elektroniko in če je blo kaj narobe, je ta tester pomagal s pomočjo kod odkriti napako. Prav za to je bila zadeva res dobra. Vse je potekalo preko k-linije, prav tako podatki za porabo, hitrost,.....
Je kakšna možnost pri seatu priti do tega, na podoben način? Na seata se sedaj prav nič več nes poznam, zato, priznam, me še vedno mika lada, kjer vem kaj in kako z avtom.
Hvala.


Aja kolko sem jaz sedaj skapiral, bi ti rabil samo potovalni računalnik in obvolansko konzolo za tempomat in MFA. Ta konzola te pride tam enih 40-50 EUR na eBayu le najti jo moraš. Potem pa novi instrumentalni del z MFA te pride hm tam od 70-150 na ebay odvisno kak najdeš. Tvoja kataloška koda za instrumentalni del: 6Q0920820F ali 6Q0920820G če imaš avtomatika.
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Po mar 01, 2010 6:59 am

Aless_K je napisal/-a:WOW RESPECT!!!! KAPO DOL!!!!

Majstore eno vprašanje bil imel, ker sem glih v četrtek bil na Peugeot-ovem pooblaščenem servisu (imam P206 SW 1.4HDi l.2003) z željo, da mi vgradijo tempomat in sem po 3(!) urah čakanja (ko so mehaniki letali sem pa tja ko kure brez glave in mi niso znali dati nekega odgovora) sem potem dobil nek odgovor, da žal ne gre ker nek notranji računalnik baje, da dopusti ne dopusti pa motorni računalnik...in na koncu sem še plačal 17,52€ za "diagnosticiranje in iskanje napake" (vsaj tako je pisalo na računu) in odšel domov z avtom v prav takem stanju kot sem prišel tja!! Bil sem totalno razočaran, ker res bi rad imel tempomat, ker se vozim veliko časa po avtocesti po 2 uri skupaj. Pač sem mislil, da se da ta računalnik sprogramirat oz. podobno kot si ti naredil, ali??

V glavnem me zanima, če se res "vse da, samo volja mora bit", če to velja tudi v mojem primeru?? Misliš, da se da vgradit tempomat (in po možnosti tudi potovalni rač.) v mojem primeru??

Hvala za odgovor!

Lep pozdrav


Odvisno, nevem kako je pri 1,4 HDi (za tempomat rabiš elektronski gas, ne na zajlo), drugače pa je dokaj lahko to inštalirati. Najprej kupiš obvolansko ročico, snameš spodnji del volanske zaščite (tisto plastiko ob volanu). Priklopiš ročico, greš na servis kjer ti vklopijo to funkcijo v računalniku, z mehanikom poskusita če zadeva deluje, plačaš 20€, iz tiste plastike ki si jo prej odstranil izrežeš luknjo (že tovarniško začrtano kje mora biti), vse sestaviš nazaj skupaj in se voziš. To je to. Zdaj rabiš najti pa samo še kakšnega mehankarja, ki ti bo znal povedati ali tvoj avto omogoča vklop tempomata.

Lp
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Po mar 01, 2010 9:47 am

eden je napisal/-a:Priznam da še nisem imel opravka z nobenim Peugeotom, niti z diagnostiko na njih. To bi se moral spustit v to, preštudirat zadevo, pregledat načrte..... Si že kaj gledal na eBayu če imajo te obvolanske konzole za tvoj model z tempomatom ? Poglej in povej kode tvojih računalnikov, rabim kodo od boardcomputer in od motornega. Kako je izveden gas ? Ima zajlo direktno na frgazar ali ima vodeno elektronsko ?
Bom probal kaj izvedet in ti sporočim. ;)


Ja jaz sem našel ročico za tempomat (pri P206 je ločena ni skupaj z ročico od žmigavcev kot pri večini). No bom izbrskal te podatke od boardcomputer-ja in od motornega računalnika, tukaj mi mogoče lahko pomagaš kje to dobim?? A je to kje v avtu na kakšni ploščici napisano, ali moram izbrskati preko interneta glede na moj model?? Gas pa sem skor ziher, da je elektronsko krmiljen (ima MAF senzor za zrak in mislim, da potem preko meritev pretoka zraka dodaja gorivo oz. da gas - ne se sedaj smejat al za glavo držat, če sem totalno mimo vsekal, ker sem drugače v teh zadevah še kar velik začetnik ampak sem pa enkrat prebiral te zadeve glede mojega avta ali sem se v glavnem pogovarjal s kom o tem in sem si tako zapomnil...) :?

No v glavnem ročico sem našel, za gas mislim, da je elektronsko krmiljen, za kode računalnikov pa še moram pogledat in ti potem vse potrjeno sporočim!! Pa najlepša hvala do sedaj!!

Lep dan, Aleš
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Po mar 01, 2010 10:11 am

Ok. Ma ti samo pogledaj na računalnike gor pišejo kataloške številke, no vsaj tak je pri VAG. Zdaj če nimaš nobene zajle na uplinjač potem je ziher elektronsko krmiljen, seveda poglej če so kakšni kabli gor :D
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Po mar 01, 2010 10:16 am

OK. Grem iskat računalnik na motorju!! :D
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Po mar 01, 2010 10:17 am

Koda ročice pa je mislim da 6242 Z9
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Po mar 01, 2010 10:27 am

po načrtih kolko sem vido pa ima elektronsko krmiljen uplinjač
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Po mar 01, 2010 10:56 am

Hm.. no to so številke iz škatlice od računalnika BOSCH (vsaj mislim, da so)

0 281 013 707
9647785580
EDC16C3
96 513 990 80
Priponke
01032010048.jpg
Evo sem še poslikal!
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
Uporabniški avatar
Aless_K
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne okt 12, 2008 9:27 am
Kraj: G. Bistrica, ČRENŠOVCI

Napisal/-a Aless_K Po mar 01, 2010 11:10 am

Aja pa pri vseh pedalih so neki kabli napeljani - pri bremzi je itak stikalo za STOP luči pol pa je še neko stikalo pri sklopki in šop kablov gre tud k pedalu za plin - če to kaj pomaga pri ugotavljanju ali ima el. krmiljen uplinjač..
Peugeot 206 SW, 1.4 HDi (50KW), l.2003
 
eden
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To okt 18, 2005 8:56 pm

Napisal/-a eden Po mar 01, 2010 11:55 am

kaj pa boardcomputer ? ponavadi je spodaj pod volanom :D Zdaj če gledamo pri VAG grupi moraš potegnit kabel od boardcomputer do tega motornega računalnika, da ti ta potem kontrolira uplinjač. Treba to konkretno preštudirat če to sploh omogočeno v tvojem avtu, si kje že videl da ima kakšen enaki avto kot je tvoj tempomat ? ker če ma je 100% možno, samo kodo za aktivirat je potrebno najti
Vrni se na Sam svoj mojster

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 30 gostov