Živjo
V spodnjih nekaj besedah in fotografijah bom opisal postopek montaže parkirnih senzorjev v osebno vozilo znamke Renault, tip Laguna II. Mogoče bo postopek montaže olajšal nadaljnje delo tudi nekaterim lastnikom drugih Renault modelov oziroma tudi durgih modelov osebnih vozil.
1. Vsaka Renault Laguna II ima že v osnovi pripravljene luknje za montažo parkirnih senzorjev v zadnjem odbijaču, natančneje v zadnji okrasni letvici na odbijaču. Če parkirnih senzorjev v orginalu ni bilo, jih je možno montirati naknadno.
Previdno s pomočjo ploščatega majhnega izvijača odstranimo plastično zaščitno obrobo na zadnjem odbijaču, tako da ne poškodujemo laka vozila. Odstraniti je potrebno levo, desno stran in sredinski del, torej tri kose plastike. Plastiko v odbijaču držijo majhni čepki, v katere vstavimo izvijač in potem lepo odstopi od odbijača. Ko plastične obrobe odstranimo, dobimo tri kose plastike. Prvo moramo odstraniti plastike na levi ali desni strani šele nato sredinski plastiko, ker drugače ne gre dol. Montaža nazaj je v obratnem vrstnem redu.
Ko plastiko odstranimo vidimo v odbijaču že navrtane orginalne luknje, v katere se skrije zadnji del parkirnega senzorja.
2. Naša naslednja naloga je, da na plastični obrobi, ki smo jo predhodno odstranili izmerimo kje bomo zvrtali luknje ,da bomo lahko vstavili noter parkirni senzor. Leva in desna luknja sta od začetka sredinske plastike oddaljena nekje 17 cm sredinski dve luknje pa sta oddaljeni nekje 24 cm.
OPOZORILO!!! pred vrtanjem morate večkrat natančno izmeriti razdaljo lukenj.To lahko storite tudi ko ste odstranili plastiko na odbijaču, saj se luknje lepo vidijo.
3. Ko smo zaščitno plastiko odstranili, jo lepo odnesemo domov na toplo, jo operemo in označimo kje bomo zvrtali luknjo. Pri nakupu parkirnih senzorjev dobimo poleg 4 senzorjev še piskač,enoto in sveder za vrtanje lukenj, tako da se parkirni senzor lepo prilega v luknjo. Na trgu je veliko ponudnikov parkirnih senzorjev, odločitev o nakupu je vaša.
4. Ko parkirne senzorje vstavimo v zvrtane luknje v zaščitni plastiki, odnesemo plastiko do vozila in zadevo namontiramo nazaj. Pričnemo s večjo sredinsko plastiko na odbijaču, ki se nahaja nad reg. tablico. V luknje na odbijaču napeljemo kable parkirnih senzorjev in jih povlečemo skozi že pripravljen kanal v odbijaču, kajti kot se že omenil zadnji odbijač na Laguni je že pripravljen za montažo senzorjev, tako da kablov ni potrebno vleči pod avtom in zunaj odbijača!!!!!Ko namestimo sredinsko plastiko in povlečemo kable skozi kanal kable povlečemo v levo stran proti luči. Nato vstavimo še levo in desno stran zaščitne plastike in postopek ponovimo, tako da kable speljemo skozi kanal. Vse štiri kable od parkirnih senzorjev napeljemo do leve luči.
5. Nato ko smo kable pripeljali in zadnjo levo luč odstranili vse štiri kable povlečemo skozi luknjo v karoseriji, ki se nahaja pod lučjo nekoliko nižje proti tlem prtljažnika. Ta luknja je zapolnjena z gumijasto zaščito, skozi pa je že napeljan en električni kabel. To gumijasto zaščito odstranimo in skozi napeljemo vse štiri kable parkirnih senzorjev. Ko smo kable napeljali skozi jih potegnemo v notranji prostor prtljažnika in jih vlečemo navzgor kot je prikazano na fotografiji spodaj.
OPOZORILO!!!! Kable ne poskušamo napeljati skozi odprtino zadnje luči, kajti ko boste luč nameščali nazaj v svoje ležišče se bodo kabli preščipnili!!!!
6. Sedaj namontiramo (zalepimo) enoto od parkirnih senzorjev na bok prtljažnika ali pod zadnjim vijakom za luči v notranjosti avtomobila. V to enoto po navodilih proizvajalca parkirnih senzorjev namestimo vse štiri parkirne senzorje. Torej parkirni senzorji se morajo namestiti gledano od leve proti desni strani po sistemu črk A B C D. Tako so tudi napisane oznake na enoti. ko to vse priklopimo plug in priklopimo še črno rdeč kabel za plus + in minus -, da se nam bodo parkirni senzorji vklopili ob vzvratni prestavi.
Ker ima Laguna vzvratno prestavo na prtljažniku, ki se odpira gor, je potrebno ta dva kabla napeljati do te luči na prtljažniku. Ker so orginal tovarniški kabli od parkirnih senzorjev prekratki jih enostavno podaljšamo za 2 m.
Iz zadnjega prtljažnika previdno odstranimo zadnjo plastiko in zadnjo levo stransko plastiko okrog stekla. To se odstrani s pomočjo tankega ploščatega izvijača, kajti plastika je nataknjena na tri čepke, med tem ko pa je večja zadnja plastika na prtljažnih vratih nataknjena na več plastičnih čepkov in privijačena z dvema torx vijakoma.
Kabel za plus in minus napeljemo po levi strani za okrasno tapeto. Do prtljažnih vrat ga napeljemo skozi gumijasti kanal, skozi katerega gredo kabli za zadnja prtljažna vrata(luči,brisalec,ogrevanje stekla itd...). Nato kabel zataknemo za kovinske zatiče, ki so na prtljažnih vratih. ko kabel napeljemo do zadnje vzvratne luči, črni kabel je za ozemljitev, in tega privežemo na vijak št. 10, ki je privijačen v karoserijo vozila takoj zraven zadnje luči, med tem pa plus kabel zvežemo na eno izmed štirih žic na konektorju zadnje luči. V moje primeru sem zvezal na drugo žico gledano iz leve strani konektorja. Enostavno žico malo olupimo z nožem in gor zvežemo plus kabel, pred tem pa seveda preverimo ali zadeva deluje ko vklopimo vzvratno prestavo.
7. Ko zvežemo plus in minus kabel vso okrasno plastiko privijačimo in nataknemo nazaj na svoje mesto. Odvečni kabel skrijemo za tapeto vozila. Iz enote parkirnih senzorjev je prav tako napeljan "piskač" majhen zvočnik, ki nas ob vzvratni vožnji opozarja z BI BI BIP signalom da se približujemo oviri. Ta "piskač" zalepimo s samolepilnim trakom po želji kjer želimo, saj je kabel dosti dolg.
8. "Piskač" ki sem ga prej omenil prav tako namontiramo po želji.
9. Senzorji so podobni orginalu in če smo upoštevali delno zgornja navodila in se potrudili max. potem se senzorji na črni okrasni zaščitni letvici na zadnjem odbijaču niti ne opazijo, oziroma naknadnja vgradnja ni opazna, saj izgledajo kot orginal.
STROŠEK VGRADNJE: Senzorje sem kupil na svetovnem spletu.Senzorji so znamke GIORDON tip P686A4, zelo podobni orginalu. Cena senzorjev 22 eur + poštnina:)
Strošek 4 m dodatnega kabla 0,80 eur.
ČASOVNI STROŠEK : Od pristopa do vgradnje senzorjev sem porabil 1, 5 ure.
Takole izgledajo vgrajeni senzorji v vozilo, za lažjo predstavo.
OPOZORILO: Pri vzvratni vožnji se ne zanašajte 100% na parkirne senzorje, kajti še vedno je potrebno biti pozoren tudi s prostim očesom na ovire okoli sebe.
S spoštovanjem, do naslednjič
Danijel