Nega vozila (znotraj in zunaj), poliranje, zaščita, uporabni nasveti...
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To apr 27, 2010 10:28 am

Sej kdor je prebral in razumel vse kar ste napisali, je verjetno že ugotovil bistvo. Nekaj sporočil višje je nekdo dal lepo primerjavo. Servis avtomobila te stane 150-350 €. Materiala je za normalen avto aka clio okoli 50€, na njeme se dela okoli 30 minut, ostalo pa gre za elektriko, prostore, armotizacijo orodja, delavca in pa še en kup ljudi, ki prekladajo papirje. Ljudje smo to sprejeli kot normalno (jaz sicer ne ker se mi zdi absurd dajat 250-350€ za navadno menjavo olja za kakšen avto kot je bmw 3, alfa 159,...).

Pri negi vozil pa zadeva žal ni tako daleč. Nekdo je omenjal magično mejo 100€ in mislim, da ima okoli te meje kar prav. Ljudje so pripravljeni dati tam okoli 100€, kar je več so že pomisleki. Zakaj le? Meni "osnovno" pomladansko čiščenje, ki vključuje predpranje, čiščenje detajlov (med vrati, stekli, ročkami, režami), pranje, plastelinjanje, splakovanje, poliranje v enem koraku s kakim polishem , čiščenje prahu (splakovanje), nanašanje glazea, voska, čiščenjem stekel, mazanje plastičnih in gumenih delov, vzame cca 12-16 ur za avto kot je recimo Slovencem priljubljeni golf. Če torej delam 15 ur, in si vzamem samo 5€ na uro (me prav zanima kdo danes še dela za ta denar) ter cca 50€ za vodo, elektriko in material pridem čez 100€. Kje so tukaj še stroški za prostor, prispevke, ki jih terja cesar in birokracijo.

Torej si drznem in vzamem 150€. Za material in za armotizacijo opreme si vzamem cca. 50€. Ostane mi 100€ za 15 ur dela. Jasno avto ni narejen "u nulo" ker bi za dosego "ogledala" potreboval precej več časa (30+ ur je takoj - odvisno od stanja avtomobila). Stranka je pogojno zadovoljna saj si "kao" bil drag, izdelek pa ne dosega njenih pričakovanj. In za piko na i, se ta ista stranka z avtom v mesecu dni zapelje dvakrat na krtače in potem žalostno gleda rise po avto in si misli kako so jo spet nategnili.

Če delam servis na avtu in računam 150€ porabim cca. 30 minut. Ker sem danes malo bolj len in ker nimam norme, delam recimo eno uro. Ampak na koncu je vse pospravljeno. Materialnih stroškov imam 50€, če imam dobre veze v kaki trgovini, dobim še dobre rabate in tudi tukaj nekaj potegnem. Na koncu mi ostane 100€ za eno uro dela (nekaj moram odščipnit še za armotizacijo orodja) in zadovoljna stranka ker je avto poservisiran. Cena je sprejemljiva saj na uradnem servisu še dražji. Vsi zadovoljni.

Da ne začnem o ličarjih. Vse to smo sprejeli, samo kvalitetne nege vozil in temu primerne cene pa Slovenci ne moramo sprejeti. Ljudem enostano ni jasno, da če hočeš avto uredit v detajle, moraš vanj vložiti veliko fizičnega dela in da na koncu ne moreš računat 100€ za 30 ur dela. Posledica tega je, da v tem poslu lahko živijo le šalambajzarji, ki ti v 4 urah avto spucajo in spolirajo.

Nekdo je spraševal za cene. Cene se pričnejo v lokalnih avtopranicah tam okoli 70-80€. Enkrat sem celo dobil letak, kjer je pisalo, da profesionalno spolirajo avto na tvojem domu in to že za (če se ne motim) 25€. Kako to izgleda si ne morem predstavljat. Sem pa že videl kakšen je avto po teh hitrih poliranjih v avtopralnicah. Sprva sicer lep in svetleč, po dveh-treh pranjih, ko se nekvalitetni voski in filerji sperejo iz avtomobila pa dobiš žalostno podobo, ki je, v večini primerov, precej bolj žalostna kot pa pred poliranjem.

Če pomislim je to povsem logično. Avto ponavadi pride v slabem stanju s precej globokimi risi v laku. Ker je čas ključni faktor se ga mojster loti z grobim polišem (po možnosti tudi z napačno tehniko dela), da odstrani večino globokih prask. A grob poliš pušča za seboj svoje praske, ki jih nato postopoma odstranimo s finejšimi poliši. A ker časa ni, se bolj ali manj preko avtomobila dirka z eno rundo finejšega poliša. Kar ostane zakrijejo filerji (določene znamke past že vsebujejo filerja ravno s tem nameno, da hitro dosežemo lep sijoč rezultat). Preko vržemo še rundo zaključnega sloja in to je to.

Tako je začaran krog zaključen. Šalambajzerji so poceni in zavoljo svoje cenenosti ustvarjajo občutek, da poliranje lastnikove denarnice ne bo olajšalo za več kot 100€. Šalambajzarji so tudi hitri in zato vsi mislijo, da bo avto gotov v petih urah. In tako se čudijo če jim rečeš, da boš delal dlje kot 5 ur in da boš računal malce več kot 100€, saj v pralnici tam zgoraj računaj manj pa še v treh urah je gotov. Ah ja.

Mal sem se razpisal. Se opravičujem :roll:

lp
Zadnjič spremenil Scremer, dne To apr 27, 2010 10:39 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ To apr 27, 2010 10:34 am

Ubistvu si se mal uštel pri servisih avtomobilov. Vsak normaln lovek ki ni nategač ti bo za osnovni servis (olje,oljni filter, svečke, zračni filtr, pregled) računal uro manj zahtevnega dela recimo 15€ + material. No, seveda eni se pustite nategovati, to je pa potem druga stvar :lol:

Drugače se pa kar se tiče poliranja sicer strinjam, a še vseeno nisem pripravljen dat 150e za tak poseg za svoj avto.
 
Miholl84
Novinec
 
Prispevkov: 482
Pridružen: Pe jul 25, 2008 10:46 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Miholl84 To apr 27, 2010 10:39 am

NejcZ je napisal/-a:Ubistvu si se mal uštel pri servisih avtomobilov. Vsak normaln lovek ki ni nategač ti bo za osnovni servis (olje,oljni filter, svečke, zračni filtr, pregled) računal uro manj zahtevnega dela recimo 15€ + material. No, seveda eni se pustite nategovati, to je pa potem druga stvar :lol:

Drugače se pa kar se tiče poliranja sicer strinjam, a še vseeno nisem pripravljen dat 150e za tak poseg za svoj avto.


Na kerem planetu mate pa vi servisno uro 15 eur na pooblaščenem servisu?? Pri nas še lokalni mehaniki brez računa ne delajo pod 15eur na uro
C u O r E S p O r T i V o
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ To apr 27, 2010 10:42 am

Miholl84 je napisal/-a:
NejcZ je napisal/-a:Ubistvu si se mal uštel pri servisih avtomobilov. Vsak normaln lovek ki ni nategač ti bo za osnovni servis (olje,oljni filter, svečke, zračni filtr, pregled) računal uro manj zahtevnega dela recimo 15€ + material. No, seveda eni se pustite nategovati, to je pa potem druga stvar :lol:

Drugače se pa kar se tiče poliranja sicer strinjam, a še vseeno nisem pripravljen dat 150e za tak poseg za svoj avto.


Na kerem planetu mate pa vi servisno uro 15 eur na pooblaščenem servisu?? Pri nas še lokalni mehaniki brez računa ne delajo pod 15eur na uro


Ne pooblaščen servis. Pač serviser z računom. Če pa ti kak kolega dela je pa še ceneje ;) Drugače maš pa uro po 25€ za težja dela, kar pa osnovni servis vozila nikakor ni.
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To apr 27, 2010 10:50 am

NejcZ to je res. Malce sem pretiraval s cenami za servis, pa tudi časi bržda niso ravno pravi. A dejstvo je da so cene za pooblaščene servise kar primerljive s temi zgoraj zapisanimi in da za redni servis mehanik porabi občutno manj časa kot pa mojster za poliranje enega avta.

Res je tudi, da fušar mehanik lahko ponudi precej nižjo ceno za servisiranje avta v primerjavi s pooblaščenim servisom kot pa fušar, ki polira v primerjavi s podjetjenikom, ki se bavi s poliranjem. Prvi razlog je, da so cene originalnih nadomestnih delov navite v primerjavi s tistimi, ki ti jih lahko priskrbi fušar (ali sam) in da so cene storitev na pooblaščenih servisih hudo navite. Fušar ti recimo tako naredi servis za 75€ pooblaščenec pa 150€.

Pri poliranju je pa malo manj manevrskega prostora. Material nas stane bolj ali manj vse enako. Časa porabimo vsi bolj ali manj enako. Ostane le še "malenkostna" razlika v urni postavki in razlika, ki jo država pobere podjetniku. Jaz naredim za 100€ podjetnik pa pač za 150€ ob predpostavki, da oba ubereva iste postopke in porabiva isti čas.

Samo razmišljam naglas. :) .

lp
 
Miholl84
Novinec
 
Prispevkov: 482
Pridružen: Pe jul 25, 2008 10:46 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Miholl84 To apr 27, 2010 10:51 am

Mogoče bi moral malo širše razmišljat;

1. Eni vozijo avtomobile na pooblaščene servise z razlogom (vozilo v garanciji,garancija na rezervne dele in na delo samo, večja specializiranost na posamezni model itd...)
2. Eni imajo slabe izkušnje z šušmarji za par eur na uro
3. V vseh večjih slo mestih noben spodoben mehanik ne dela za ta denar
4. GLede na slovenksi vozni park je večina avtomobilov precej novejših in nimajo kaj iskat pri raznih šušmarjih ki nimajo testerjev in podobne štromarije
C u O r E S p O r T i V o
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ To apr 27, 2010 10:56 am

Miholl84 je napisal/-a:Mogoče bi moral malo širše razmišljat;

1. Eni vozijo avtomobile na pooblaščene servise z razlogom (vozilo v garanciji,garancija na rezervne dele in na delo samo, večja specializiranost na posamezni model itd...)
2. Eni imajo slabe izkušnje z šušmarji za par eur na uro
3. V vseh večjih slo mestih noben spodoben mehanik ne dela za ta denar
4. GLede na slovenksi vozni park je večina avtomobilov precej novejših in nimajo kaj iskat pri raznih šušmarjih ki nimajo testerjev in podobne štromarije


1. Res je. Ampak tudi na nepooblaščenem servisu dobiš garancijo na delo (ki sicer nima nobene veze z garancijo avtomobila) in garancijo na originalne rezervne dele.

2. No, ti "eni" slabo izbirajo serviserje.

3. Ojojojoj, pa pelji 3km ven z mesta :lol:

4. To pa je res (večina).
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ To apr 27, 2010 10:57 am

Scremer je napisal/-a:NejcZ to je res. Malce sem pretiraval s cenami za servis, pa tudi časi bržda niso ravno pravi. A dejstvo je da so cene za pooblaščene servise kar primerljive s temi zgoraj zapisanimi in da za redni servis mehanik porabi občutno manj časa kot pa mojster za poliranje enega avta.

Res je tudi, da fušar mehanik lahko ponudi precej nižjo ceno za servisiranje avta v primerjavi s pooblaščenim servisom kot pa fušar, ki polira v primerjavi s podjetjenikom, ki se bavi s poliranjem. Prvi razlog je, da so cene originalnih nadomestnih delov navite v primerjavi s tistimi, ki ti jih lahko priskrbi fušar (ali sam) in da so cene storitev na pooblaščenih servisih hudo navite. Fušar ti recimo tako naredi servis za 75€ pooblaščenec pa 150€.

Pri poliranju je pa malo manj manevrskega prostora. Material nas stane bolj ali manj vse enako. Časa porabimo vsi bolj ali manj enako. Ostane le še "malenkostna" razlika v urni postavki in razlika, ki jo država pobere podjetniku. Jaz naredim za 100€ podjetnik pa pač za 150€ ob predpostavki, da oba ubereva iste postopke in porabiva isti čas.

Samo razmišljam naglas. :) .

lp


Sej js to vem, tolk dela za tak mali denar, zase vem da nebi nikoli to delal ;) Ampak kot sem rekel, še vedno nekako nisem pripravljen dat recimo 150e, nevem zakaj, mam pač v glavi.
 
Uporabniški avatar
grahovc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1189
Pridružen: Ne mar 08, 2009 2:01 pm
Kraj: notranjska

Napisal/-a grahovc To apr 27, 2010 11:34 am

Se na veliko podpišem pod to kar sta napisala kolega Scremer in pa lenivec.
OCD (Obsessive car detailer)
Poliranje by Grahovc
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny To jun 08, 2010 9:31 pm

da obudim malo temo :D bom kr tle prašu pa ko je ravno črn avto na tapeti :)

dones avto ravno operem in pred blok pripelem pa me sosed praša če imam tudi jaz na svojem avtu (k je lih tko črn k njegov) kake fleke, pa sm reku ravno opral in jih ni, no je pa res da ga ne puščam pred blokom ker ga mam na šihtu pod nadstreškom. Pa pogledam na sosedovem avtu pa je res mel ene take male fleke po avtu in po šipi, gledal zgol zandji del, zgledal pa je tko ko od kake smole od kakega listavca, na otip se nič ne čuti zgleda pa tko tak vijolćčast flek oz. kot bi blo mastno. Pa tip pravi da ker v naši bližni okolici rušijo en armiranobetonsk hladilni stopl z pnevmatskimi kleščami z žerjavom pa se seveda mal kadi naokol, in mu tip v avtopralnci reče da je to od kakega prahu al saj pa potem ko to dež zmoči zadeva spusti neko kislino in to se potem vidi. Menda gre to z nekimčistilom dol. Sem tud jaz nekoč delal v avtopralnci pa spremlal take in drugačne teme o teh rečeh sm tega pa še nisem slišal.
Bi znal to držat al ne? No men se to nekak ne zdi da bi taki fleki lahko bli od prahu pa dežja.
 
primi1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 22
Pridružen: Sr avg 09, 2006 2:33 am
Kraj: Kranj

Cena

Napisal/-a primi1 Če jul 01, 2010 1:35 am

Ja cene so primerne kvaliteti. Neumno bi bilo pričakovati da ti ga bo eden spodobno spolirau avto za 50€. Lepo prosim že samih stroškov lahko nakoncu več pride če greš vse delat, pa da dela sploh nebi računal.
Jaz sem začel v avtopralnici kjer so švercarjem računal od 40 do 60€. v tem je bilo 3 ure dela na avtu. Na hitro spucat avto poj z grobo kjer je bilo že res treba, drugače pa z fino polirpasto, poj pa sam še z ''črnogorcem'' na hitro čez. Mislim nekako švercarjem je blo dost za ta dnar sam končnega izdelka raj nebi omenjal(hologrami, praske,...- nemoreš to neki hitro). Toliko da se je avto mal posvetil in to je to. Pozabte na kšn clay, ali vosk,... edino še plastiko mal z dressingom, da je bla mal temnejša pa je to to.
Moreš razumet da so mene mogel za recmo te 3 ure plačat(12€), pa poj mal za paste pa razne stroške recmo 10€. Poj mal za vodo, elektriko, najemnino, razne stroške je pa direktor ostal 0 - 2€ dobička, mislm bedarija.
Žalost pa je da se tega ljudje res ne zavedajo in recmo za 60 - 70€ pričakujejo čudeže na 10let strih avtih.
Vrni se na Avtokozmetika

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost