Za dobro kondicijo barve (z vidika amaterskega detailerja) je potrebno:
- ali najti dobrega detailerja, ki bo zanj skrbel
- ali vložiti nekaj sredstev in časa v opremo in aktivnost
Stanje laka po prvih nekaj pranjih novega laka je pričakovano, saj že avtomatska avtopralnica naredi dovolj škode. Če je pa "avtopralec" uporabil neustrezne pripomočke in tehniko pranja, pa toliko več.
Praske, ki jih imaš na laku so swirlsi in ne hologrami (napačna tehnika/pripomočki pri strojnem poliranju). Te (bolje rečeno) praskice lahko ali odpraviš, ali zakriješ. V obeh primerih je potrebno lak dekontaminirati (zračna rja, katran, ...), saj si ne želiš ob stiku z lakom drgniti vso kontaminacijo in s tem povzročiti dodatnih poškodb.
Če se odločiš za odpravo, je potrebno lak enostopenjsko spolirati s fino gobico in pasto. Za to je najbolje, da opravi nekdo, ki se s tem ukvarja.
Če se odločiš za zakrivanje, pa se uporabi "glaze". Glaze minimalno spolira, v večji meri pa zakrije zelo majhne praske. S tem pridobiš na globini laka, posledično se ne pravilnosti vidijo manj.
Po fazi odprave oz. zakrivanja je z mojega vidika nujno potrebno lak zaščititi. Zakaj?
- lak v večji meri odbija nesnago
- lak je lažje vzrdrževati
Zaščita je znana v naslednjih oblikah po stopnji zaščite:
- QD (quick detailer) uporablja se večinoma za vzdrževanje po pranju
- vosek (naravni ali sintetični)
- sealant
- coating
Zelo pomembna faza pri vzdrževanju je tudi pranje. S pranjem ponavadi narediš največ škode. Zato je potrebno poseči po ustrezni tehniki in pripomočkih.
Predpranje je ključnega pomena, saj še pred stikom gobe s površino odstrani dobro mero nesnage. To je lahko ali v obliki razredčenega APC-a (univerzalnega čistila) v pršilki, ali v obliki kombinacije foam lance-a in snow foam-a (avto prekrit v peni).
Spiranje z visokotlačnim listilcem je tu samoumevno.
Najbolj znana tehnika pranja je tehnika dveh veder 2BM (wash + rinse). Avto se pere po panelih in se sproti čisti goba.
Pripomoček za pranje mora biti ali goba, ki ne povzroča prask, ali rokavica od ovčke, ki je zelo vzdržljiva in dolgotrajna.
Šampon mora biti dovolj močan (da odstrani nesnago in ohrani zaščito) in dovolj "slick", da pranje (goba) gladko polzi po površini. Obstajajo šamponi brez dodatkov zaščite, pa tudi tisti, ki dodaja plast zaščite. Dobro je, da je dodatek v šamponu kompatibilen z obstoječo zaščito na avtu.
Sušenje površine se opravi z večjo mikro fibro, po pranju pa nanos QD-a. Pred sušenjem se lahko uporabi tudi "spray on rinse off" QD, ki je zelo enostaven za uporabo.
Verjetno zgleda, da iz tega delamo rocket science, a je dejstvo, da je to zanimiv in koristen konjiček.

Toliko zaenkrat, v primeru nasvetov za konkretne produkte, pa smo na voljo.
Če sem kaj pozabil bom(/do) dopisal(/i).