Nega vozila (znotraj in zunaj), poliranje, zaščita, uporabni nasveti...
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer So nov 22, 2008 1:36 pm

YAKUZA je napisal/-a:Plastelin pa mislim da niti ne potrebuješ ker nisi nek profi in ti je to lahko samo odvečnih 50 €.


Imam občutek, da ne veš čemu služi plastelin, saj je le ta zelo pomemben element v procesu priprave površine za poliranje.

Zakaj? Povsem preprosto povedano; v lak, med praske, je ujeta, zapičena,... umazanija, ki, če je ne odstranimo, lahko začne razpadat. Med razapadanjem se počasi prebije do samega železa in rezultat je potem podoben malim erjastim pikicam. Tako kot na sliki.

Slika
Slika
Slika
Slika

Kaj se zgodi s temi drobnimi delci ko začneš preko njih polirat? Ostanejo ujeti med površino avta in tvojo polirno gobo. Posledica tega je, da se, še z tako fino polirno peno in polirno pasto, nikakor ne znebiš drobnih pajčevinastih prask saj jih sproti ustvarjaš.

Sicer pa ne škoduje če avto parkrat na leto očisite z plastelinom (recimo pred obnavljanjem zaščitnega sloja z voskom), saj boste tako preprečili nastanek rje in novih prask.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek So nov 22, 2008 8:31 pm

lenivec je napisal/-a:na new car glaze rabiš vsaj še vosek, fajn bi pa še bil kaki bc2. ker pasta sama ti nebo dala nobene zaščite

vosek pa nanašaš z najbol fino kaj je.


Kaj ta bc2 pride potem za voskom?
Vosek pa kolikor vem imajo Wet Wax (tam kjer sem že to prvo pasto kupil).
Veš kaj mi še povej, ta Wet Wax je to čisti vosek ali je tudi delno polir pasta? Se pravi, da ima abraziv. Kako je treba voskat? Na podoben način kot poliranje, da pač glancaš s krožnimi gibi in potem na fino zbrišeš. Ali samo krožno naneseš in pustiš, da se posuši (kako dolgo se suši) in potem zglancaš dol?
Kako se pa dela s tistim bc2?
 
Uporabniški avatar
Blink-182-
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 546
Pridružen: Po feb 19, 2007 8:54 pm
Kraj: Škofja Loka

Napisal/-a Blink-182- So nov 22, 2008 9:01 pm

Ali bi lahko kdo prosim razložil malce tole z plastelinom, kako to deluje, kako se z njim dela,...


Lp
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy So nov 22, 2008 9:15 pm

To tudi mene zanima :?:
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron So nov 22, 2008 9:20 pm

Blink -182- chevy: Delna razlaga...
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... 401#767401
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare So nov 22, 2008 10:07 pm

Jaz začnem z New car glaze potem Awesome gloss in potem seal-it in je avto ko s pi..e in ne vem prej je nekdo pljuval po automagic-u ampak sem sam dolgo uporabljal sonax in moram rečt da sem z automagicom bolj zadovoljen pa še cenejši je če primerjaš ceno/količino.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Ne nov 23, 2008 7:11 pm

lenivec je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:na new car glaze rabiš vsaj še vosek, fajn bi pa še bil kaki bc2. ker pasta sama ti nebo dala nobene zaščite

vosek pa nanašaš z najbol fino kaj je.


Kaj ta bc2 pride potem za voskom?


ne vosek al pa sealant je vednjo zadnji korak.
bc2 je glaze, pač pasta z najmajn abrazivi. delo je kot z vsako drugo polir pasto.


No zdaj sem malo zmeden, glede tega kaj je vosek, sealant in kaj glaze :?
Zdaj, če grem najprej z new car glaze, s čim naj grem potem? A grem najprej z bc2 in še potem z voskom? Povej mi s katerim voskom naj grem iz te ponudbe? Ali je Wet Wax prava izbira?
http://www.poliranje.si/sl/produkti/1
Glede voskanja mi pa še vseeno ni jasno ali je treba nanesti s krožnimi gibi in potem takoj zbrisati z mikro fiber krpo. Ali je potrebno po nanašanju pustit, da se suši?
Zmedlo me je to, ko sem v eni temi prebral, da je eden po poliranju nanašal v treh slojih Liquid glass in napisal, da se vsak sloj suši 2-3 ure. Zato ne vem ali bi moral potem jaz tudi tako delat?
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer Po nov 24, 2008 3:06 am

Mišek sem šel mal pogleda na internetno stran od AutoMagica tko, da ti bom probal še jaz pomagat. Lenivec je sicer vse napisal, ampak ti bom zadevo strnil. Vendar pomni, da poliranje ni polurno igranje in da če ga boš sral z rotacijsko polirko in kakim volnenim nastavkom lahko resno poškoduješ lak.

1.) Prvo pripravi avto za poliranje.
- šamponiranje z šamponom, ki ne vsebuje nekih kvazi voskov... Pri tem ne uporabljaj navadne gobe. Oziroma tokrat jo še lahko, ko bo avto enkrat spoliran pa samo še ovčka ali mikrofiber rokavička. Avto si razdeli na približno tri dele. Začni na vrhu in si za konec pusti najbolj umazan spodnji del.

- ko boš avto opral si vzemi pol urce do urco časa za uporabo plastelina. Spet delaš na majhnih površinah od vrha navzdol. Nekaj časa gneti plastelin da se zmehča in naredi palačinko. Našpricaj manjšo površino z lubrikantom (Body Shine) in začni drgnit z plastelinom. Poljubni gibi, vendar bodi sistematičen, da boš dejansko obdelal cel avto. Preostanek lubricanta zbriši z krpo iz mikrovlaken.

2.) Gremo polirat. Tukaj se stvari zapletejo in v prvem koraku boš bodisi naredil površino za zajebano lep avto al pa za ličarja. Zdej kako polirat in katere paste uporabit ti ne morem povedat. Je treba videt lak v živo. Drži se načela od manj do bolj agresivnega in to na manjšem delu, kjer boš ocenil kako se boš zadeve lotil.

- ornk praske od leta in leta pranj v avtomatskih pralnicah se boš lotil z kakšnim XP Compoundom. To boš pokombiniral tudi z izbiro pen na polirki.... Recimo najhujša kombinacija s katero pošteno žagaš je volnen tampon in omenjeni XP Compound. Polirko samo še nažgeš na 2000 obratov in že lahko pokličeš ličarja. Zato s tem res res PREVIDNO. Ponavadi so v ponudbi še tri stopnje penastih tamponov. Vendar tudi z penastim tamponom ta pasta ni nedolžna reč.

- manj globokih risov se boš lotil recimo z New Car Glaze. Ta zadeva je še vedno precej groba, ampak če jo pokombiniraš z srednjim al finim tamponom potem zna dat verjetno lep rezultat. Je pa ta korak nujno potreben če si se posluževal prvega. Saj po prvem ostanejo risi. Ti risi so enakomerni in isto globoki, zato jih v tem koraku precej zgladimo.

- v tem koraku naj ne bi bilo več risov oz. bodo verjetno ostale kake "pajčevine". Teh se lotiš recimo z XP Swirl Removerjem al pa, da se izogneš enemu koraku kar z BC-2, ki je vosek, vsebuje pa tudi fine delce, ki zbrusijo še zadnje mikro praske.

3.) voskanje ali nanašanje drugih zaj****** nano in podobnih zadev. V tvojem primeru, če se boš predhodno lotil laka z BC-2, potem uporaba Wet Waxa ni potrebna. Če boš uporabljal XP Swirl Remover, potem pa obvezno še Wet Wax. WetWax lahko uporabljaš tudi kasneje. Recimo enkrat na mesec po temeljitem pranju avta, da obnoviš sloj voska. Odvisno od vremem, okolja v katerem se voziš, koliko je avto izpostavljen zunanjim vplivom, kak pogosto ga boš pral in kako kvaliteten je sploh ta vosek.

Še enkrat ti polagam na srce. Previdno. Zadeva ni tako enostavna. Ena pasta in en tampon avta ne bosta spolirala ampak bo iz projekta nastal drek. V osnovi potrebuješ vsaj dve oz raje tri paste različnih agresivnosti, en vosek in vsaj tri oz. štiri tampone. Vsaka pasta na vsakem od štirih tamponov da svoj efekt. Torej minimalno tri paste in trije tamponi, ti lahko dajo devet različnih grobosti obdelave laka in devet različnih končnih učinkov.

Da ne govorim da moraš z mašino previdno rokovat. Raje nižji obrati in daljša obdelava kot prehitri in ličanje. Za začetnika delaj tam med 900 in 1400 obrati. Različne paste in različni tamponi zahtevajo svojo optimalno hitrost. Če uporabiš Dual Action oz orbitalno polirko potem je malo manj skrbi, da prekuriš lak. Kljub temu pazi na robove. Ne zadržuj se na njih predolgo....

Vso srečo :) . Pa de ne boš rekel da te nisem opozoril. Osebno predlagam profi poliranje (bodisi domači znalec z dobrimi referencami ali pa privatnik) in potem samostojno vzdrževanje skozi leto. Temeljito čiščenje in voskanje ni ravno zahteven proces. Le čas si je potrebno vzeti.

lp
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po nov 24, 2008 8:16 am

@Scremer to si pa dobro napisal, havala ti.
Zdaj pa da ti jaz malo razložim svojo situacijo.
Na avtu so take drobne praskice, verjetno nekaj takega kot iz avto pralnice. Pač ko pod kotom pogledam pri močni luči ali pa na soncu se vidijo take na gosto posejane praskice. Vendar tu pa tam pa je tudi kakšna močnejša, ki se vidi, če že naravnost pogledam, vidi se tako bolj bevkast ris. Pokrov motorja je tudi že kar malo obdelan od kamenčkov, pike so po tavečjem pokrpane s barvno korekturo. Tist itak, da se bo vedno poznalo, ker ni tako narejeno da bi bilo lepo gladko. Za to se ne sekiram, avto je itak 10 let star, tako da bi se ga lotil polirat bolj zaradi tega, da bi se malo naučil delat s tem, če bi pa potem nekaj lepega ven prišlo potem bi pa bilo to super :)
Drugače pa barva ni zbledela, tako kot pri Ibizi od Lenivca, niti slučajno ni tak. Nima pa tistega tapravega leska.

Torej do sedaj sem nabavil pasto New Car Glaze, en komplet mikrofiber krp.
Tampone pa sem nabavil v Merkurju in sicer sem vzel en koplet v katerem je nastavek za ročno poliranje, da se ga natakne na roko, ima preko elastiko in se ga ta prav lepo držat. Spodaj ima ježka na katerega gredo isti temponi kot na mašino.
Zraven tega držala je bil en tak bel mehek gobast tempon in en vovnen. Ta vovnen je tak tanek. Zraven pa sem še vzel enega modrega na katerem piše, da je za drugo poliranje in je že bolj trd in ima bolj grobo strukturo. Vzel pa sem še enega rdečega, ki bi naj bil za tretje poliranje, ta pa je tak mehek gobast. Imeli so pa še rumenega, ki je še bolj trd od modrega in bolj grob - večje luknjice so v tej gobi.

Zdaj tega modrega sem vzel, ker sem si mislil, da če imam ta New Car Glaze, ki je neke srednje grobosti bi tudi ta nastavek rabil nekaj srednjega in se mi zdi da bolj trd in grob je nastavek bolj obrusi površino. Je moje razmišljanje pravilno.
A ti praviš, da najbolj lahko zažgeš z volnenim? To verjetno, ker je najbolj fini in če premočno pritiskaš s prevelikimi obrati se tvori toplota in zato pride do tega ne?

Sem pa zdaj čez vikend malo probal doma. Mašine še nimam zato na roke. Probal sem na enem delu prtljažnih vrtat. Vzel sem moder nastavek in ta New Car Glaze in krožno drgnil in morem rečt, da na začetku sem bil kar malo razočaran. Za malenkost se je povečal lesk ampak risi so še pa kar ostali je pa površina na otip dosti bolj gladka. No pozneje sem pa rekel grem še enkrat probat. In sem dal pasto na nastavek in glancal, ko je že bila površina skoraj brez paste sem obrisal z mikrofiber krpo in še enkrat ponovil in tako sem ponavljal kaj pa vem kolikokrat, v glavnem velikrat. No in po mnogih ponovitvah mi je pa potem uspelo skoraj čisto odpravit praskice. Tiste male se še čist malo vidijo, tam ko je pa bila močnejša je pa tudi zelo oblažena. Prej se je vidla, če si pogledal z enega metra tak bel ris, zdaj pa če pri svetlobi pogledaš postrani se še malo pozna kje je bila, ampak pozna se pa še. Ne vem, če bi še moral dlje glancat?

Zdaj sprašujem, kaj zdaj to pomeni, da če bi imel mašino bi to šlo prej dol? No verjetno bi. Ali bi moral met za začetek bolj grobo pasto in bi te rise prej in pa predvsem z manj muke odstranil? Vendar kaj potem za tisto bolj grobo pasto bi potem moral imeto tudi bolj grob nastavek, verjetno tist rumen ne?

Kako naj uporabljam te nastavke.
Če bi še vzel pasto XP Compound - rumeni najtrši nastavek
New Car Glaze - moder nastavek
BC-2 - pa rdeč penast nastavek
Je tako pravilno? Za kaj se pa potem uporablja vovnen nastavek, za vosek npr.Wet Wax? Samo vosek je najbolj pametno ročno nanašat ne? Je treba v večih nanosih?

Upam, da nisem preveč zakompliciral. Bom pa zelo vesel odgovora, predvsem ali še nabavit bolj grobo pasto od New Car Glaza in glede pravilne uporabe nastavkov.
Verjetno pa tudi ne bi bilo slabo pred vsem skupaj vse spucat z plastelinom ne, ker površina tu pa tam ni čisto gladka.

LP.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po nov 24, 2008 9:25 am

lenivec je napisal/-a:aja pa še nekaj za začetnike. nikoli ne začni z najbol grobo pasto. ker če začneš z najbl grobo in zajebeš ni več rešitve. će začneš s srednjo in ni učinka pa lahko še vedno greš na grobo


Ja sej to se strinjam, samo kolikor sem jaz probal pa sem zlo dolgo glancav tisti mali flek, še vseeno nisem povsem odpravil prask. Zdaj ne vem, verjetno bi z mašino to šlo, ker tam le obrati delajo svoje. Ali pa je mogoče druga možnost, da zaradi grobega tempona pač ni mogoče to čisto odpravit in bi moral poskusit še s bolj finim oziroma z bolj fino pasto (BC-2)?
Ali pa bi v mojem primeru, ko praske ne gredo čisto dol bila upravičena uporaba bolj grobe paste? Samo, če bolj groba pasta s katerim temponom delat? Ali z istim kot sem sedaj ali z bolj grobim? Predvidevam, da z bolj grobim temponom tudi eventuelno bolj poškoduješ površino, samo hitreje pa verjetno odpraviš večje nepravilnosti?
Čeprav tisti rumeni najbolj grobi tempon se mi res zdi malo fejst grob, ne vem, če je primeren za moj primer, ko pa barva ni ekstremno zbledeta.
 
Uporabniški avatar
csf
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So jun 28, 2008 1:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a csf Po nov 24, 2008 1:51 pm

Da nekaj razjasnimo glede Automagica;

- BC2 uporablja filtre ki zakrijejo nepravilnosti na laku in ni polish ali sealant ampak glaze

- New Car Glaze je kao med BC2 in XP Com vendar v praksi tega ne pokaže

- XP Compound je uporaben samo v kombinaciji z ovco in ima isti učinek kot če bi uporabil 2000 vodobrusni papir

- rumeni polirni tampon je totalno neuporabljen ker je pretrd in sploh ne vem zakaj ga prodajajo :roll:
EAT-SLEEP-DETAIL
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii Sr nov 26, 2008 6:10 pm

streha:
Slika
Slika
hauba ko sem nekaj poizkušal:
Slika


samo za streho sem porabil 2+h. spolirano je pa z pravo polirno mašino in menzerna pastami.

lp
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek So dec 06, 2008 2:54 pm

No zdaj pa da jnaz malo nadaljujem.
Včeraj sem kupil v Bauhausu polirko za 60€ in meni se čist vredu zdi. Konec koncev saj sem malo skeptičen kako dolgo bo to delovalo, sama za 60€ se ne sekiram, ima pa 5 let garancije, če crkne dajo pač drugo :D
Je 1100 W elktronska regulacija vrtljajev v dvajsetih stopnjah od 1000 do 3000 obr/min. Zraven disk 180 mm in še kup šmirgl papirjev pa en gobast nastavek in dva lanena. Sem pa zraven dokupil glavo 120mm se mi zdi lažje delat z manjšo.
No in potem mi radovednost ni dala miru, nisem pa hotel takoj na avtu sprobat.
Sem iskal kje naj sprobam in sem si za poskusnega zajčeka zbral 30 let star traktor :lol: Haubo opral kolikor se je dalo in grem probat z New Car Glaze in modrim nastavkom. Rezultat je presenetljiv. Prej barva takšna, da ne bi mogel rečt barva, zdaj se pa vidi kakšne barve je bil včasih in prav sveti se.

Še slike, se sicer ne vidi najbolje v živo je boljše, je deževno pa slaba svetloba.
S tem sem delal
Slika

To je pa nastalo, poliral sem samo sprednji rob in levo stran s pokrovom, rob pred pokrovom in desno od pokrova nisem poliral.
Slika

Zdaj me pa zanima sledeče. Do tega sem prišel s parimi prehodi polirke, nič da bi nekaj dolgo glancal. Začel sem z 1000 obrati potem pa okrog 1600 in se mi zdi najbolj prav, sem probal tudi z 2000 in več samo se mi ne dopade, ker
že začne kar tista pasta iz gobice okrog letet in pa če ni čist v centru diska opleta, kar pri visokih hitrostih kar precej trese.
Tako da se mi zdi, da je ta zadeva kar močna, glede na to da tako poškodovano barvo občutno izboljša. Po tem sklepam, da za avto absolutno ne potrebujem bolj grobe paste kot to, ker nisti slučajno ni tako zanič barva. Ker pa se mi
že ta zadeva zdi kar močna me zanima ali bi bilo bolje na avtu uporabit gobast nastavek namesto tega modrega, ki je bolj grob? Se mi zdi, da če bom šel s tem bom preveč laka dol potegnil za brez veze. Razen če to pač na začetku tist vrhnji sloj ki je najbolj poškodovan hitro dol potegne potem pa ne več tako. Tako si jaz to tudi razlagam .
Kaj mi sveujete?
Vrni se na Avtokozmetika

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost