Problem pri teh vozilih je, da so delovna vozila na katere nihče nikoli ne skrbi in zaradi tega sonce kmalu uniči zgornji sloj laka, lahko tudi preko prozorni lak. Težko je iz slik videti če sploh še je kej prozornega laka na vozilu ali je samo še temeljna ostala katera oksidira / bledi. Lahko pa da prozornega laka nikoli niti ni bilo in je vozilo t.i. single stage paint (osnovna barva + barva avta). Problem pri tovrstnem načinu barvanja pa je, da je barva bolj dovzetna do bledenja kot two stage paint (osnovna barva, barva avta in prozorni lak), ki se uporablja zdaj v avtoindustriji.
Uglavnem problem pri tvojem avtu je...po mojem...da je oksidirala / zbledela bela barva in da ima vozilo single stage paint (brez prozornega laka).
Hrapava je morda zato ker je močno kontaminirano ker najbrž še nikoli vozilo ni blo splastelinano.
Sam barve nebi poskušal odstranjevati, ker vprašanje koliko jo je še. Poleg tega pa so single stage barve mehkejše, tanjše in je pri uporabi grobih past problem in možnost, da se jo preveč odstrani.
Treba bi jo blo izmeriti in se potem odločiti na podlagi meritev debeline laka ali se ga lahko zgornji sloj malenkost odstrani in če je možno nanese coating (ta opcija bi bila najbolj optimalna kar se zaščite tiče), ali bi bilo treba barvo očistiti z neagresivno pasto (kemično čistilo) da se čimbolj odstrani oksidacija, jo zafilati z Glaze-om in zaščititi kolikor lahko z voskom ali sealantom.
V vsakem primeru delo ni enostavno in je zamudno. Sam predlagam obisk enega izmed majstrov poliranja po nasvet in meritev debeline laka.
V kolikor ti ni za obisk k mojstru lahko probaš sam po postopku:
- operi avto, na klasičen način, voda, šampon, goba ter tehnika dveh veder
- splastelinaj vozilo, da se odstranijo sledi zažrte umazanije (smola, industrijski prah, zavorni prah,...), barva bo po postopku gladka kot steklo. Za lubrikant po katerem gladiš plastelin lahko uporabiš tudi mešanico avtošampona in vode (kot za pranje).
- barvo premazati z Meguiar's M7 Show Car Glaze, vsebuje negovalna olja, ki bodo "nahranila" barvo, ji dala globok, moker videz, obudi in očisti zbledelo barvo (še posebno single stage barve). Na "debelo" nanesi na mikrokrpico (zloženo v četrtine, tako imaš 8 strani na mikrokrpi) in premaži majhno površino. Pusti sedeti / zoreti cca 24ur v kakšni garaži preden obrišeš. 24ur zato, da olja glaza prodrejo čim globje v barvo. Glede na to da bo postopek sproti odstranjeval zbledelo barvo investiraj v krpice ker jih boš rabil veliko če misliš to nardit po celem vozilu. Po potrebi boš moral postopek večkrat ponoviti dokler ne boš zadovoljen z rezultatom! Verjetno 3-4x odvisno od stanja barve. Se pravi samo ta postopek lahko traja cel teden
- nanesi 2 sloja carnauba voska ali sealant. Seveda ga ne pozabi obnavljati 3-4x na leto!
Da dobiš še mal vizualno predstavo kaj mislim si preberi tale članek oz. postopek oživitve zlatega 1973 Lincoln continental:
http://www.autogeekonline.net/forum/ask ... aints.htmlkjer je tudi napisano kako pride do bledenja in zakaj. Tukaj je pa podoben postopek na drugem avtu samo krajše opisano:
http://blog.hemmings.com/index.php/2014 ... age-paint/ Pa ne obupat če se boš spravu sam delat...vermamem pa da ti ne bo enostavno!
Upam da kej pomaga. Seveda probi dobit še drugo, bolj profesionalno mnenje!
LP