WOLFS CHEMICALS MEAN GREEN Šampon brez spiranjaČe je kdaj situacija ko je avto v garaži zunaj pa dežuje in bi radi vseeno umili avto. Ali pa če živite v bloku, v mestih, v situaciji kjer ni mogoče priključiti na vir vode, da bi sami oprali avto je ali waterless ali rinseles metoda, ki še preostane.
Kaj je ena in kaj je druga metoda:
RINSELESS metoda je pranje brez spiranja z vodo na koncu. Za pranje potrebujemo nekaj vode v vedru in nekaj šampona, da ustvarimo mešanico. Z rokavico ali gobo namočimo v mešanico in nato z ravnimi potezami brez posebnega pritiskanja gladimo po površini, nato pa kar preostane enostavno pobrišemo s krpo. Tako delamo panel po panel dokler ne zaljučimo s celotnim avtom. Najbolj poznan rinseless šampon je Optimum no-rinse sledijo pa mu Meguiars D114 in D115, Wolfs chemicals mean green, Dodo juice low on eau, Duragloss #931...
+Prednost tega pranja je majhna poraba vode (celoten avto lahko operemo že z 3-5 l vode) in šampona, avto lahko operemo kjerkoli in kadarkoli, tudi pozimi, v garaži / ali garažni hiši, v mestu, med bloki...
-Slabost tega pa je, da ne moremo prati zelo umazanih avtov, ki nujno potrebujejo predpranje oz. na katerih je umazanija zažrta (čeprav se tudi to včasih da). Bolj pa je priporočljivo za zmerno do malo umazane avte.
WATERLESS metoda pa je pranje brez ogromno vode. Celoten avto lahko operemo z 0.5 - 1.5 l waterless mešanice. Obdelujemo panel po panel. Sredstvo našpricamo na panel, počakamo 15-30 s nato pa z mikrokrpo obrišemo v eni smeri, obrnemo mikrokrpo na suhi del in pobrišemo do suhega. V Sloveniji je zelo razširjen Pearl, opcije pa so še Optimum opti-clean, Meguiars ultimate wash&wax, Chimigal wash&lux, Poorboys spray&wipe, Chemical guys Ecosmart...
+Prednost tega je zelo majhna poraba vode oz. skoraj ničelna odvisno od proizvoda, ki ga uporabimo. Peremo lahko kjerkoli, kadarkoli. Izredno dobra lubriciranost.
-Slabost tega pa je da je primeren za samo malo umazane (prašne) avte, velika uporaba krp iz mikrovlaken in cena proizvoda. Veliko teh izdelkov je pripravljenih za takojšnjo uporabo in se jih ne-da redčiti razen Optimum opti-clean (morda je še kakšen) ki se redči 3:1. Ena varianta je tudi Meguiars D115 ki se lahko uporabi kot rinseless ter kot waterless čistilo.
Sam bolj uporabljam Rinseless metodo, ki mi je dejansko bolj napredna in učinkovita metoda pranja od klasične. Klasično metodo uporabljam zgolj če je avto zelo zelo umazan. Prednosti ki sem jih opazil pri rinseless metodi v primerjavi s klasično so:
- manjša poraba šampona. Odvisno od izdelka in količine vode, s katero perem je lahko že 10-15 ml šampona dovolj za en avto.
- ni skrbi, da se šampon zasuši in povzroči fleke na površini. To je problem še posebno poleti in pri pranju na soncu. Glede na to da se rinseless obdeluje panel po panel lažje kontroliramo sušenje. Ko smo že pranju na soncu je naslednji problem...
- ni skrbi za vodne madeže. Kdor ima težko vodo kot jo imam jaz doma ve o čem govorim. Če se voda prehitro posuši za sabo pusti vodne madeže, ki jih je potrebno ponovno oprati s šamponom in spirati. Spet pri rinseless metodi to kontroliramo s pomikanjem panel po panel.
- ni skrbi za nabiranje vode v skritih predelilh in odtekanje vode ko speljemo ali ko končamo s pranjem. Pri uporabi VČ voda pride v vse luknje in špranje in se tam nabira. Če je kakšen del barve poškodovan ali že zarjavel bo ta voda še pospešila rjavenje. Pri rinseless ni teh skrbi ker sami nadzorujemo kje peremo in ker uporabimo manj vode tudi ta povečini ostane samo na zunanjih delih avta.
- hitrejše pranje. Odvisno od velikosti avta lahko avto operemo, posušimo in zaščitimo v 15-45 min. Spet odvisno katere izdelke uporabljamo. O optimiziranju izdelkov več kdaj drugič.
- pranje panel po panel. Če rabim oprati samo vrata lahko operem samo ena vrata, če se mi je ptič posra...al in rabim oprat samo streho, ne rabim zmočiti celega avta zato. Če sem opral pol avta in me ujame dež ali kaj drugega lahko mešanico prišparam za kasneje, jutri, par dni in nato nadaljujem s pranjem. Panel po panel.
- ni potrebe po veliki količini vode, po elektriki, po visokotlačnem čistilcu, po snow-foamih, po TFR (trafic film remover) izdelkih, oz. drugače povedano po nevarnih kemikalijah. Vse kar rabimo je vedro, voda, rinseles šampon, pršilka, goba in brisača za brisanje avta. Zelo osnovne stvari.
- ni skrbi za rise, praske, swirle itd. na avtu če le uporabimo malo zdrave pameti pri samem pranju.
Mislim da so zgornji razlogi dovolj, da bo marsikdo pomislil da bi pa le probal enega od naštetih načinov kajne?
Evo moj način in navado. Rinseless uporabljam že več kot 1 leto in zame je to to. Za to metodo sem si prilagodil tako tehniko, izdelke in pripomočke, da ustrezajo mojim potrebam in željam.
Avto v obdelavi je taščin Peugeot, ki ni še bil opran od zadnjega Poorboys detaila izpred 3 tednov.
Za rinseless šampon sem izbral Wolfs chemicals mean green ali t.i. Wash & wipe šampon. Prednost tega šampona je mala poraba, dobra lubrikacija, moč pranja in dejstvo da za sabo ne pusti kakršnekoli zaščite ki bi vplivala na nanešene voske tako kot je to pri Oprimum no rinse ali waterless sredstvih.

Šampon se redči 1:500 zato je ekonomičnost zagotovljena. Sam imam v vedru oznako, ki označuje 2 galoni oz. 7,5 l vode tako da vedno točno vem koliko šampona moram dati. V tem primeru bi bilo dovolj 15ml vendar zaradi trdote naše vode kompenziram z malo več šampona zato dam 20 ml.


Mean green sem nalil sem notri in nič drugega...Ne vem zakaj mi je kamera zaznala modro in ne zeleno barvo???
Avto ni bil grozno umazan vendar pa je v teh treh tednih napral kar nekaj cvetnega prahu in umazanije v zraku, katerega je spral rahel dež in zato so na avtu lise prahu in umazanije. Ker je zunaj močno pihalo in deževalo sem izkoristil priložnost pranja v garaži.





Sam uporabljam 1,5l pršilko za predpranje in vanjo dam v tem primeru kar isto mešanico, kot je v vedru se pravi 1:500. To predhodno našpricam po panelu, da šampon zmehča umazanijo, jo utekočini in lažje odstrani s površine.


Začnem vedno pri strehi in se pomikam navzdol. Sledi sprednje steklo, obe zgornji polovici strani, celoten spredni del, spodnji polovici strani in celotene zadnji del avta. Spodnji deli so ponavadi najbolj umazani zato jih pustim za na konec.
Se pravi. Najprej s pršilko pošpricam in počakam do 30s da šampon omehča umazanijo.

Nato v ravnih potezah brez pritiska gladim za mehko gobo po površini avta.

Najlažje je na steklu kjer lahko tudi malo bolj na silo pritisnemo saj je steklo trdo in ni skrbi za rise ali praske na steklu.

Nato pa krpo zložim na četrtine, ponavadi namočim celotno krpo v čisto rinseless mešanico pred pranjem in ožamem. To mi omogoči da vlažna krpa lažje pobira vodo z avta, ter da doda malo lubrikacije med brisanjem (zmanjša trenje). Vendar sem tokrat brisačo samo pošprical z QD-jem ter začel brisati.


in pol strehe je oprano in posušeno v 2 minutah.

Nato pa kot rečeno sem po istem postopku obdelal še vse ostale panele dokler nisem obdelal celotnega avta. Pranje je trajalo točno 1h s slikanjem vred in malo pospravljanjem po garaži (vzel sem si ga na izi).





Na koncu sem slikal še drugo vedro kjer spiram gobo. Sliki povesta vse zakaj je dobro imeti dve vedri in koliko dejansko dobra goba izloči umazanijo.


LP