Lep pozdrav!
Nov(otvoritveni kar se poliranja tiče) projekt z moje strai. Kot vsako leto mora biti takoj na začetku nekaj zelo zahtevnega, da me pribije na realna tla. Vmes je bilo nekaj manjših projektov, in nekaj zaščitnih tretmajev, bom se tudi tega lotil ko bo prilika. Pripročam kakšen topel napitek in prigrizek za lažje branje
Lansko leto sem začel z zverinskim audijem s5, tokrat pa Audi a3 s-line, 2014 letnik z cca 50.000 kilometri.
Želja lastnika je bila da se naredi nekaj optimalnega, se avtu povrne sijaj in da se znebi hologramov ki so bili na avtu že ob nakupu(rabljenega) vozila. Vmes se je nekaj predelov poliralo kot test kaj se da narediti, vendar neuspešno, zato je bil avto pripeljan k meni da se zadeva zrihta tako kot je treba.Poleg tega je bila želja tudi dobra zaščita, za lažje vzdrževanje ter preventiva za manjše praskice in zunanje vplive.
Plan je bil nekako tak:
-priprava vozila na poliranje,
-Enostopenjsko poliranje(po mojih izkušnjah je to ponavadi dovolj na skorajda novih avtomobilih, s tako malo kilometrine) z neko srednje-fino kombinacijo,
-keramična zaščita cquartz UK
Avto je bil ob prihodu v kar solidnem stanju kar se tiče umazanije, zato sem se ga kar lotil po standardnem postopku.
Začel sem z čiščenjem težko dostopnih predelov in kotičkov, pragov, tečajev, z Meguiars APC
Nato sem se lotil platišč, kolotek ter pnevmatik, prvo z Meguiars APC nato z Iron-x, z različnimi krtačkami in pripomočki.
(platišča so bila precej poškodovana ion požrta od agresivnih sredstev, kar je razvidno s končnih slik)
Celoten avto sem nato opral z carpro Rest šamponom in incredimitt gobo(microfiber madness) z grit guard vedri (imam nova, na koleščkih-zlata vredna zadeva)
Po tem ko sem avto zalil z Iron x em, sem se ga lotil z clay mitt rokavico(s fino, ker koliko kontaminacije se pa lahko nabere v enem letu kajne?), in že sem naletel na prvi problem.
Cel avto je bil očitno prebarvan od kakšne ograje, mostu, bogve česa, skratka poln belih pikic, za kar sem moral uporabiti malo bolj agresivno clay rokavico, s katero sem morda povzročil kakšno majhno prasko več-vendar grejo te poškodbe brez problema ven s poliranjem. Ker je dekontaminacija ključnega pomena pred poliranjem in zaščito, mi je vse to vzelo kar nekaj časa.
Potem sem avto normalno posušil s klasičnimi modrimi krpami za sušenje, ter spihal vse kotičke da se znebim odvečne vode.
Potem pa šok, tako zame kot tudi za lastnika ki sem ga takoj obvestil o situaciji. Namreč merilec debeline laka mi je normalno kazal po celem avtu od 105-130 mikronov debeline, na havbi nekih 220 ker je bila barvana, na prednjih blatnikih pa 14-45 mikronov. Sem mislil da nekaj ne štima z mašinco, sem ponovno skalibriral, zopet isto. Po pogovoru z nekaj mojstri, smo ugotovil da je več kot očitno se nekaj že delalo na avtu, in da je tako nizka debelina skorajda nemogoča, ter da to pomeni da je na avtu skorajda samo šprickit. Sam se na ličarske in take stvari ne spoznam toliko, vem samo da tukaj pač ni manevrskega prostora. Ni mi dalo miru, ampak s tem sem se ubadal na koncu.
Avto sem nato parkiral v garažo pod luči, da ocenim približno stanje in ugotovim kaj točno se bo delalo. In nato ponovno šok, stanje vozila KATASTROFALNO, sledi pomojem da brušenja po celotni strehi in voznikovi strani, neregularne praske po celem avtu, določeni predeli zmatirani, polni hologramov..skratka avto je bil deležen nekakšne obdelave, kakšne pa ne bom komentiral.
Slike prikazujejo stanje pred poliranjem z različnih predelov.
Potem sem se malo bolj resno lotil poliranja, predvidevanja o enostopenjskem poliranju so bila več kot napačna. Avta sem se lotil z gobico iz mikrovlaken ter grobo polirno pasto. Testiral sem na havbi, kjer je bil rezultat precej soliden, barva pa dobra za obdelavo, ker je bila barvana. Za tiste ki neveste- črni audiji so nočna mora za poliranje, ni koraka ki bi ga lahko preskočil, ni načina da skrajšaš delovni čas, ni prostora za napake. Po prvih prehodih sem opazil da je v laku še vedno zelo veliko umazanije, verjetno je bil tudi vse zapolnjeno s fillerji in podobnimi zadevami, namreč gobice so se tako pacale, da sem jih porabil še enkrat več kot ponavadi.
Kjer ni bilo globjih poškodb (pomojem da od brušenja) je bil postopek nekako takle
-Gobica iz mikrovlaken+ groba polirna pasta
-Srednja gobica z srednjo polirno pasto
-Srednje-fina gobica s srednjo polirno pasto
-Fina gobica s fino pasto
Karkoli sem vmes preskočil, je puščalo očitne sledi (mini holograme)
Voznikova stran ki je bila katastrofalna pa je bila deležna sledečega:
-Denim gobica z grobo pasto za odstranjevanje večjih defektov
-Gobica iz mirkovlaken in groba pasta da sem popravil kar sem naredil z zgornjim korakom
-Groba gobica in groba pasta za popravilo od MF gobice
-Srednja gobica s srednjo pasto
-Srednje-fina gobica s srednjo polirno pasto
-Fina gobica s fino pasto
Človek bi si mislil da bom naredil nov avto, ampak kljub temu korekcija ni bila 100%. Veliko prask je bilo precej globokih, tako da se jih nisem lotil, namreč potrebno je bilo avto narediti v določenem času, za določeno vsoto, že tako pa sem prekoračil vse meje ko sem namesto ene stopnje delal 3-5 stopenj.
Slike prikazujejo vmesna stanja, nekaj 50-50.
Na koncu sem se boka lotil z najbolj fino kombinacijo z najnižjimi obrati, po testnem predelu se je izkazalo za uspešno operacijo, ko je tako malo laka na avtu se hitro naredi korekcijo(pa tudi tveganje je večje)
Nekaj slik po poliranju pred zaščito.
Za poliranje sem uporabil tako Bigfootko, kot tudi Flex-a, DA polisher, in pa pnevmatsko mini polirko, tako da 4 mašine, delala sva dva(na pomoč mi je priskočil kolega ki ga že nekaj časa uvajam v poliranje), porabil sem cca 15 gobic. Po treh dneh je bil čas za zaščito, predhodno sem cel avto dvakrat obdelal z carpro Eraserjem, nato pa dva sloja cquartz UK, nato pa še carpro Reload. Predvideva obstojno cquartz UK je 18-24 mesecev+, odvisno od vzdrževanja.
Slike so po končanem delu, ravno ko je lastnik prišel po avto se je pokazal tudi sonček, avto je zgledal noro.
Vse skupaj je bilo v avto vloženih cca 40 ur dela. Za vsa vprašanja o postopkih, produktih ali karkoli v zvezi z vsem skupaj sem vam seveda na voljo, prav tako sem odprt za kritike in pohvale, ker je prvi letošnji večji projekt, sem naredil malo bolj obširno poročilo, upam da tisti ki ste si vse skupaj prebrali niste izgubili preveč časa