Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
blazp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 658
Pridružen: So sep 24, 2005 8:21 pm

zavorne obloge - pakne

Napisal/-a blazp Ne maj 04, 2008 11:10 am

lp!

v kratkem bom moral menjati zavorne obloge (volvo 460, l 95), ker s takimi stvarmi nikoli ne čakam do konca, se moram ta teden zmenit za servis.

me pa zanima, kolikšen je okvirno strošek, saj kolikor sem gledal na netu, so cene od 15€ pa do 100€, kar pa se mi zdijo zelo velike razlike. zraven seveda nikjer nič ne piše. verjetno je tistih 100€ kar komplet vseh? pa pakn je verjetno 8 (vsaj logično bi bilo, na vsak disk dve, diski spredaj in zadaj). da bi pa bile zavorne obloge 800€ je pa malo smešno 8)

kaj pa diski? kako je z obrabo teh. v servisni knjižici nisem zasledil, da bi bila potrebna menjava. se naj diski ob normalnem vzdrževanju ne bi obrabljali? to, da bi pa pakne skuril do konca, mi je pa nekako logično, da bi potem tudi disk v kratkem uničil.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne maj 04, 2008 11:17 am

Prvo kot prvo si naslov napisal narobe:) Če imaš diske se reče zavorne ploščice, Če rečeš pakne ali zavorne obloge se smatra za boben, kar pa ti nimaš.
Diski se tudi obrabljajo kar je logično...sicer ne tako kot ploščice ampak nekje po drugi menjavi ploščic se menjajo tudi diski, sicer pa po potrebi v odvisnosti koliko so obrabljeni ( koliko roba imajo) .

Za cene pa...popoldanski fušarji imajo cene od 15 evrov naprej za uro. ploščice te pridejo okrog 30-40 evrov za eno os....diski pa okrog 70....torej okrog 200 evrov komplet z menjavo vred z novimi diski in ploščicami....govorim seveda na pamet ampak kaj dost več ne bi smelo bit.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
blazp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 658
Pridružen: So sep 24, 2005 8:21 pm

Napisal/-a blazp Ne maj 04, 2008 11:25 am

hvala za info!

da je pa pakne oz. obloge narobe, pa nisem vedel.

ja kolikor sem diske gledal, pa imajo zelo malo roba, je pa res, da tudi bolj malo bremzam, oz. večinoma z mašino (pa da me ne bo kdo napadu zdej da kak del trpi zaradi tega, tako mi pač paše).
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko Ne maj 04, 2008 12:21 pm

saj je boljše da bolj bremzaš z mašino,obstajajo pa taki "šoferji",ki nonstop
stojijo z nogo na zavorah,ko pa zavore vedno slabše primejo se pa čudijo zakaj
je do tega prišlo(pregrete zavore)
če imaš rob na disku ga je pametno dol zbrusit
 
blazp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 658
Pridružen: So sep 24, 2005 8:21 pm

Napisal/-a blazp Ne maj 04, 2008 12:27 pm

hribko je napisal/-a:če imaš rob na disku ga je pametno dol zbrusit


zakaj? sem mislil, da je rob kot nek "indikator" obrabe
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko Ne maj 04, 2008 12:38 pm

blazp je napisal/-a:
hribko je napisal/-a:če imaš rob na disku ga je pametno dol zbrusit


zakaj? sem mislil, da je rob kot nek "indikator" obrabe


to vsekakor ni idikator za obrabo diska :)
ploščice se lepše vsedejo gor,pa zavore bolše primejo,skratka sam hod ploščic je
boljši(pri bremzanju),če disk nima roba
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne maj 04, 2008 12:39 pm

blazp je napisal/-a:
hribko je napisal/-a:če imaš rob na disku ga je pametno dol zbrusit


zakaj? sem mislil, da je rob kot nek "indikator" obrabe


Sej v bistvu je....ampak če je roba 0.5mm pol to še ni indikator za menjavo....ponavad se pa zmeri debelina diska brez roba ker če meriš po robi je tko vedno enako....torej zbrusiš rob ,pomeriš in če je še v toleranci so diski še dobri....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko Ne maj 04, 2008 1:10 pm

[/quote]

Sej v bistvu je....ampak če je roba 0.5mm pol to še ni indikator za menjavo....ponavad se pa zmeri debelina diska brez roba ker če meriš po robi je tko vedno enako....torej zbrusiš rob ,pomeriš in če je še v toleranci so diski še dobri....[/quote]

s tem sem mislil da ni idikator zato da tistega roba nebi smel zbrusit in da bi moral ostat,da bi videl kolk diska si že obrabil.
se opravičujem,narobe sem opisal zgoraj
 
blazp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 658
Pridružen: So sep 24, 2005 8:21 pm

Napisal/-a blazp Ne maj 04, 2008 1:10 pm

no pri diskih je sledeča situacija - na sprednjih ne vem, če je 1 mm roba, na zadnjih je pa roba ravno na otip
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko Ne maj 04, 2008 1:11 pm

to pomeni da diski še niso fuč,priporačam pa ti,da rob zbrusiš
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Ne maj 04, 2008 9:52 pm

Postavljaš težka tehnična vprašanja za nekoga, ki rad bremza z mašino. Mašina je za poganjat, bremze za zavirat. Pri zaviranju z motorjem lahko pride do sil na polosi, ki so nekajkrat večje od gasa do daske. Nauči se najprej kombinacije, nato opusti neumno razvado. Brušenje robov diskov izvajajo s posebnim orodjem, ki reže robove, ločimo enojne in dvojne (hlajene) diske. Za vsak disk najdeš v katalogu minimalno debelino, pojdi na stran kakšnega renomiranega proizvajalca (Brembo, Ate, Bendix, ...) Za tak avto kot tvoj, to je običajno predelan Renault 21 1,7l, popolnoma zadošča material, nabavljen pri BMC.si, kjer so tudi katalogi.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 04, 2008 10:13 pm

joztom je napisal/-a:Postavljaš težka tehnična vprašanja za nekoga, ki rad bremza z mašino. Mašina je za poganjat, bremze za zavirat. Pri zaviranju z motorjem lahko pride do sil na polosi, ki so nekajkrat večje od gasa do daske. Nauči se najprej kombinacije, nato opusti neumno razvado. Brušenje robov diskov izvajajo s posebnim orodjem, ki reže robove, ločimo enojne in dvojne (hlajene) diske. Za vsak disk najdeš v katalogu minimalno debelino, pojdi na stran kakšnega renomiranega proizvajalca (Brembo, Ate, Bendix, ...) Za tak avto kot tvoj, to je običajno predelan Renault 21 1,7l, popolnoma zadošča material, nabavljen pri BMC.si, kjer so tudi katalogi.


no prvi del ni res. masine so ble za poganjat bremze pa za bremzat ko so bli se wartburgi na 2 takta. zdj so pa ze dolg stirje takti moderni. bremzas lahko z motorjem in to je tudi priporocljivo, je tudi ena izmed razlik med dobrim in slabim voznikom.
je pa res da ce se peljes 120, das v drugo in tko bremzas znajo bit kaksne nezazeljene sile.


blazp:

js mislm da velik prevec ti kompliciras stvari ki so enostavne.

ce so diski zanic se jih zamenja samo glede na to kar pravis so ok.
gres v anet kupis ploscice in jih zamenjas in to je to. simple as that.

ce ti pa negre to najbol od rok pel pa mehaniku in ti bo on to v pol ure zamenjal.
 
blazp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 658
Pridružen: So sep 24, 2005 8:21 pm

Napisal/-a blazp Ne maj 04, 2008 10:17 pm

no to bom itak raje k mehaniku peljal, ker s tem nimam izkušenj in ne bi rad, da mi kaj v rokah ostane, z bremzami se pa pač ne bi zajexaval. me pa zadeva čisto tako teoretično zanima.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 04, 2008 10:24 pm

bremze, sploh na disk, so zelo enostavna zadeva. nobene potrebe po kompliciranju ni tle.

problem je ponavad samo pri avtomobilih, ki imajo celjusti iz materjalov slabse kvalitete in potem se zgodi da plavajoci nosilci zavorne cejusti ali zavorni bat zarustajo v celjust.

ko se to zgodi je potem treba zadevo zbrust/spolirat ali zamenjat, na novo podmazat z bakreno mastjo in dt gor nove gumice. ce se to ne naredi je ploscice brezveze menjat ker se bojo (spet) obrabile neenakomerno.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po maj 05, 2008 9:30 am

Spustiš gas in motor bremza, to razumem, besno nametavanje dol kot kakšen kvazi WRC in buzeriranje sklopke in prenosov pa ne. Mazanje zavornih cilindrov se sme izvajati samo s specialno mastjo (ATE modra tuba ali Castrol mazivo za zavore). Drugače vsaka maščoba nažira zavorne gumice in je to smrtno nevarno. Z bakreno ali keramično mastjo se maže hrbtna stran ploščice in razni vijaki ter premične ploskve na spoju nosilec-čeljust. Za prašne gumice in mehove vodil čeljusti pa samo s specialno mastjo za zavore, če ne v dveh mesecih narastejo gume na dvojno velikost.
 
Uporabniški avatar
roberto-82
Uporabnik
 
Prispevkov: 1181
Pridružen: Pe apr 18, 2008 5:17 pm
Kraj: Črna na Koroškem

Napisal/-a roberto-82 To maj 06, 2008 9:55 am

vsi vemo za kaj se gre no večina pa so mu že povedali v zgornjih postih nima veze kakšne tople vode napravit iz tega lp :lol:
NE DELAJ DRUGEMU TISTGA,KAR NOČEŠ,DA DRUG DELA TEBI.
[img]http://www.shrani.si/f/3M/Wx/1eNyr63y/neimenovano.jpg[/img]
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov