Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Olje - gostejše pri višji temperaturi

Napisal/-a Cash Pe jun 13, 2008 6:51 pm

Ok, da opišem težavo, ki se mi sicer pojavlja pri motornemu kolesu, vendar mislim da so tukaj morda izjeme, ki bi vedele nekaj povedati, pa jih morda na moto forumu ni...
in sicer me zanima, katero olje bi bilo malenkost gostejše pri višji temperaturi (100 stopinj) od standardnih olj. Gre se zato, da mi motor pri speljevanju poskoči le pri vročem olju, pri mrzlem pa ne, kar posledično sklepam, da mu gostejše odgovarja. Morda kdo ve, katero bi bilo najprimernejše.
Motor je dvovaljnik in ga ne vrtim v neke super duper obrate - tam nekje do 7000 obratov max, drugače ga vozim na 3-4 k obratov.
 
target_practice
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Pe dec 07, 2007 8:18 pm

Napisal/-a target_practice Pe jun 13, 2008 7:05 pm

Vecina olj, ki jih dobis na policah, imajo nekako "delovno" temperaturo med 80 in 100+ stopinjami. Pri 140tih je olje ze kar posteno pregreto :)
Pomoje kak Castrol RS bi bil dober :) takega uporabljajo v BMW M serijah.
Mene za modija!!! :)
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Olje - gostejše pri višji temperaturi

Napisal/-a tristan01 So jun 14, 2008 4:10 pm

Cash je napisal/-a:Ok, da opišem težavo, ki se mi sicer pojavlja pri motornemu kolesu, vendar mislim da so tukaj morda izjeme, ki bi vedele nekaj povedati, pa jih morda na moto forumu ni...
in sicer me zanima, katero olje bi bilo malenkost gostejše pri višji temperaturi (100 stopinj) od standardnih olj. Gre se zato, da mi motor pri speljevanju poskoči le pri vročem olju, pri mrzlem pa ne, kar posledično sklepam, da mu gostejše odgovarja. Morda kdo ve, katero bi bilo najprimernejše.
Motor je dvovaljnik in ga ne vrtim v neke super duper obrate - tam nekje do 7000 obratov max, drugače ga vozim na 3-4 k obratov.


Da te malce popravim pri tvojem sklepanju. Olje se s temperatur "redči" in ne "gosti". Če je motor bolj poskočen ko je topel je logično, saj je takrat olje bolj "redko" in nudi vrtečim delom manj upora. Zato je motor tudi bolj poskočen.

Kar se tiče uporabe olja ti predlagam da se držiš tovarniških specifikacij za tvoj motor. Če je olje preveč gosto boš dosegel nasproten rezultat. Če bo olje preredko, pa se znajo pojaviti težave s pitjem olja ali celo s kakšno prekomerno obrabo motornih delov.

LP Tristan01

PS: Motoristi ste v vsakodnevni vožnji tako dovolj poskočni, tako za vsakodnevno vožnjo na cestah niti ni prave potrebe po spremembah.
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash So jun 14, 2008 9:36 pm

He, he :P Nisi me razumel. Vem, da se olje z višanjem temperature redči.
No, da malo bolj razjasnim zadevo. Ko speljujem oz, ko popuščam sklopko, nekaj časa ne spelje kljub popuščanju ročke, potem pa me kar naenkrat potegne naprej, kot bi na hitro spustil ročko. To je serijska napaka, ker se pogosto dogaja pri teh motociklih (tovarna in serviserji ne znajo odpravit napake), vendar se mi to dogaja le pri vročem olju oz, kadar je redko. Ko je motor mrzel in olje gosto, mi tega ne dela. To se dogaja tudi pri drugih modelih motociklov višjega razreda, vendar ne tako pogosto in temu se reče "chattering sklopke" in ni nikakor povezano z norenjem :lol:
Zato me zanima, katero olje bi bilo pri recimo 100 stopinjah bolj gostejše od standardnih olj, sicer imam noter Motul 300V, ki je med najboljšimi olji, vendar mi isto dela, kot takrat, ko sem imel neko navadno olje za motocikle, torej rešitev bi bila gostejše olje pri 100 stopinjah.
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 So jun 14, 2008 9:44 pm

To da gre za olje menjalnika in ne za olje motorja bi lahko že prej povedal.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash So jun 14, 2008 9:49 pm

Ta motocikel ima olje skupno za menjalnik in motor. :lol:
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Po jun 16, 2008 9:25 pm

Cash je napisal/-a:Ta motocikel ima olje skupno za menjalnik in motor. :lol:


A je morda še sklopka v oljni kopeli? Tudi takšne so na nekaterih motociklih. Če je to serijska napaka bi raje živel z njo kot pa tvegal neustrezno mazanje motorja. Vseeno pa dvomim glede na specifiko motociklizma z dokaj visokimi motornimi vrtljaji in drugačno zasnova motorja da ustreza kakšno olje primerno za avtomobile. Ali je tvoj motor morda zračno hlajen? Če si pripravljen tvegati pa poskusi s kakšnim oljem, ki je namenjeno izrazito športnim avtomobilom, kot je že nekdo predlagal Castrol RS in podobno. Glede na to da mehaniki ne znajo rešiti težav, bo potrebno malce improvizacje in preskušanja.


Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po jun 16, 2008 9:56 pm

Sklopka je v oljni kopeli. To cukanje pri speljevanju me zelo moti, predvsem, ko imam še koga zadaj in je še toliko bolj izrazito. Motor je vodno hlajen 650 ccm in je v bistvu kopija Suzukijevega agregata, vendar je iz cenejših materialov, zato je tudi motor nov cenejši. Sem pa opazil ta pojav tudi pri Suzukiju GSX 1000R, ki pa ni od muh in ima nek ugled, tko, da je to hiba Suzukija, so pa motoristi pravili, da se to dogaja tudi pri drugih znamkah. (Lastnik tega Suzukija ga je tudi peljal na uradni servis, vendar mu niso znali pomagati. Pri tem motorju (GSXR) se ni tako extremno dogajalo, kot pri meni, kjer oreng cukne in je zelo moteče; tam je bilo bolj blago)
Se pa to zgodi predvsem zato, ker vroče olje zaradi rotirajoče sklopke, ter posledično centrifugalne sile odteče stran in lamele ostanejo suhe in kar naenkrat primejo, zato cukne. Ko pa je olje gosto, se še lepi in težko odteka stran iz lamel, zato tega pojava ni.
No, zdej sm razložu, zakaj bi rabil malenkost bolj gosto ;)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov