Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
stefan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Sr avg 29, 2007 11:40 am

zadnja "bremza" R5

Napisal/-a stefan Sr okt 01, 2008 6:46 pm

Pozdravljeni !
Ali ima kdo izkušnje z menjavo zadnjega zavornega cilindra pi Renault 5 ???
( avto ni šel čez tehnični )
Celotni mahanizem je nekoliko kompliciran. A lahko sam zamenjam samo cilinder, da se ne dotikam ostalega mehanizma, oz. kaj naj naredim ???

hvala vsem za pametne odgovore !

Pišta
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr okt 01, 2008 6:49 pm

Samo cilndra ne morš menjat. Mehanizem zgledam samo na pogled zajebani drgač pa je u izi. Edino pri menjavi cilindra te znajo jezit lajtunge ker po večin zarjavijo poleg.
Kako pa veš da je cilinder?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
stefan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Sr avg 29, 2007 11:40 am

Napisal/-a stefan Sr okt 01, 2008 6:59 pm

..kako to misliš da "samo" zav. cilindra ne morem menjat ????
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr okt 01, 2008 9:33 pm

Pozdravljeni
Na R5 zadaj so vgrajevali dva različna modela zavornih sistemov ( razen tl in gti, kar je pa zgodba zase ).Katerega ima vaše vozilo žal ne morem napisati, ker imam premalo podatkov o vozilu ( Bendix ali Lukas ). Torej v koliko so vam samo izvrgli zadnjo nožno zavoro ročna pa je dobra zamenjajte oba zavorna cilindra Levo in Desno saj so v zavornem cilindru ventili za uravnavanje zavornega pritiska in jih je potrebno menjati v paru. V koliko pa so vas izvrgli tudi za ročno zavoro pa je nekaj narobe z zavornimi oblogami - zamaščene, obrabljene ......... v vsakem primeru pa je priporočljivo da je pri menjavi prisoten nekdo ki je to že počel in vam bo pomagal vsaj z nasveti.
Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Če okt 02, 2008 5:31 am

No poglej, postopek je sledeč. Najprej odstraniš kolo, uzameš izvijač ali sekalo da odstraniš pokrovček bobna, ki pokriva matico. S ključom 30 odviješ matico (najlažje boš s pnevmatsko pištolo ali pa da nazaj zmontiraš kolo in matico "losaš". No ko prideš do te faze mora boben dol. Če ne gre malo potolči z leve in z desne strani, da sprostiš zavorne obloge. Ko ga dobiš dol najprej sprosti ročno da neboš imel problemov pri "zajli". Pri oblogah, imaš na vsaki strani zatiče, ki jih držijo ob podlogo. Primeš jih s kleščami in zasukaš za 90 stopinj in bojo razpadle. Nato potegneš obloge z mehanizmi vred dol in "odhaklaš" zajlo ročne zavore. Če so obloge še dobre lahko preveriš naprimer tako, da v jamice na železnih nosilcih kamor so pritrjene obloge porineš izvijač in malo maješ, če je obloga prožna je to za v smeti. V kolikor je trdna jo samo razdri, z mastjo podmaži samonastavitveni vijak in tisti premikajoči se del, kamor pride vpeta zajla ročne zavore. Samonastavitveni kolešček se more lepo vrteti. Nastaviš ga na čisti minimum tako da so obloge čisto skupaj. Ko boš to sestavljal je najbolje, da imaš drugo stran gor, ker ti bo prav prišla pri sestavljanju če česa neboš točno znal. za cilinder je potrebno stistniti gumi cevi med premo in šasijo. Olje boš zaustavil in ne bo nikamor teklo. Ko blokiraš dotok olja moraš iz zadnje strani vozila močno potolči po batku kjer pride "lajtunga" všravfana. Če boš tam pretolkel bo šla lajtunga veliko lažje odvijačiti. Nato le dva 10 vijaka in batek udariš vn. Nato zmontiraš novega, privijačiš lajtungo, popustiš pretok olja in odviješ vijak za prezračevanje. Batek stiskaš skupaj dokler ne priteče olje in že s tem odzračiš zavore. To je to, potem pa vse skupaj le še v obratnem zaporedju sestaviš. DOBRO PREŠMIRGLAJ BOBEN IN OBLOGE ;) In ne pozabi namazati ležišča oblog na podlagi (vsaka obloga ima 3 ležišča po katerih drsi)

Nato te čaka najboljši del ;) Zavore je treba nastaviti. To je malo težje ... rabiš pomočnika, ki bo v avtu stiskal na zavoro... Ti pa boš skozi eno od lukenj poiskal tisti samonastavitveni okrogli zobnik in ga odvijal ter prebljiževal obloge. Napišem potlej če ti bo kaj v pomoč :-P
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če okt 02, 2008 3:15 pm

Žiga lepo napisan :)

Najbolš pa je da daš gor diske in ne boš mel ne problemov z nastavljanjem ne s prijemanjem :D V vožnji pa je konkretna razlika :)
Stefan razumel sem da hočeš menjat samo cilinder brez da bi tikal po zav. oblogah. To žal ne gre ker obloge nasedajo na cilinder.

Žiga drgač pa ne rabiš nastavljat tako kot si napisal. Gre tudi če prej obloge s tistim vijakom toliko raztegneš, da čist malo brusijo (ne smeš čutit odpora le slišat moraš da je na "knap"). zategneš boben nazaj in je to to.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a LinuxFuter Če okt 02, 2008 6:25 pm

Žiiga je napisal/-a:Če so obloge še dobre lahko preveriš naprimer tako, da v jamice na železnih nosilcih kamor so pritrjene obloge porineš izvijač in malo maješ, če je obloga prožna je to za v smeti. V kolikor je trdna jo samo razdri, z mastjo podmaži samonastavitveni vijak in tisti premikajoči se del, kamor pride vpeta zajla ročne zavore.


A to vela za vse pakne? (sej maš v mislih to, da če prtisneš po pakni da videš če je prožna al ne :?: :oops: )
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Če okt 02, 2008 6:54 pm

da, to drži za vse obloge. Je pa spet druga skrajnost. Lahko so trde kot kamen in smrdijo po zažganem. Tudi to se mora čimprej srečati s smetmi. Ker so zažgane in ne pride do tistega pravilnega trenja med bobnom in oblogo.

Lisko, vem vem, vendar je vseeno bolj pricizno nastavljanje skozi lukno :) Tista tvoja verzija je dobra le če boben nima nobenega roba, ali pa se ga predhodno pobrusi stran ;)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če okt 02, 2008 9:31 pm

Žiiga je napisal/-a:Lisko, vem vem, vendar je vseeno bolj pricizno nastavljanje skozi lukno :) Tista tvoja verzija je dobra le če boben nima nobenega roba, ali pa se ga predhodno pobrusi stran ;)


Tudi res. Res pa je tudi , da naj bi se bobne prej ustrezno pripravlo (pobruslo rob ali dalo celo drejat) in tako nimaš težav z nastavljanjem. :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
stefan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Sr avg 29, 2007 11:40 am

Napisal/-a stefan So okt 04, 2008 6:47 am

Hvala vsem za odgovore in za prijaznost !!

LP Štefan
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga So okt 04, 2008 9:29 am

eh ni problema, tu radi pomagamo ;) Še posebej z liskom glede renaultov :lol:
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov