Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po feb 02, 2009 9:25 pm

frgo je napisal/-a:Mehaniki ali pojma nimajo (po mojih izkušnjah so to izredno nerazgledani in neprilagodljivi ljudje) ali pa se samo delajo, ker se jim splača. To so seveda razni lokalci, ki ne delajo na uradnih servisih in jim takšni intervali direktno odžirajo kruh. Namreč sintetično olje na testih v tovarnah zdrži krepko krepko čez 100kkm brez spremembe lastnosti.

Sicer pogostejša menjava ne škodi, ampak tistim, ki se veliko vozimo je takšen interval zelo pomemben in koristen. Menjava je tako in tako predvidena na 1 leto. Rad bi videl avto, ki zaradi tašnega intervala crkne. Crkne ponavadi vse ostalo, samo motor ne.

Sam menjam olje na 4000 (poletje in visoke temparature ter terenska vožnja) do 8000 (vsakodnevna relacijska vožnja) tako je tud v knjigi....na bencinarju pa na 10 tisoč....
Ko sem menjaval kolegu ki je mel redni servis in z oljem prevoženih 30 tisoč.....ne želiš si videt olja.....olje sivo kot kaka kavna brozga.....mastno sploh več ni blo....
Raje prej sicer pa vsakemu svoje.
Se pa strinjam da je to čist marketinška poteza......z našim avtom lahk nardite 30 tisoč km brez servisa.....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To feb 03, 2009 12:33 am

zato pa ribajo turbine, pa motorji dihajo dost prej kot so včasih, ko so bli intervali krajši.
Reči enkrat mehaniku, da ti pokaže viskoznost olja po 30k km ;)
Pa v SLO se večina avtov vozi na krajše relacije kar pa še bolj uničuje olje.
LP Rok
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To feb 03, 2009 7:46 am

Pa pikolina, kje eni šparajo. Tiste 4 litre olja pa filter te pride 50 eur. A ni boljše za tistih 50 eur pol prej menjat olje? Po drugi strani pa neke strašne lite felge na avtu ne, za tist pa ni škoda dnara. Kupujete nove avte za 15.000 eur potem pa škrtate za borih 50 eur + več kot 20 eur ti v nobenem primeru mehanik ne sme vzet za menjavo. Sej ni treba na orginal servis hodit. Pač greš tiste glavne servise, da imaš garancijo vmes pa, če ti je tam predrago greš pa k popovdancu.
Sej, če boš 30.000 menjaval olje to ne pomeni, da bo po 100.000 km motor fuč. Vprašaj se pa kako bo s tem motorjem pri 200, 300.000 kilometrih.
Človk lahko tud kadi, pa ne bo zato čez 1 leto flikno. Kaj boš zato rekel, da kajenje ne škoduje? Kaj bo pa s tem človekom čez 20 let je pa drugo vprašanje. Isto je pa z motorjem. Po 15.000 kilometrih je sigurno večja obraba motorja, v primerjavi s tistim, ki je pri teh kilometrih olje menjal.
Je pa tudi res, da ljudje kupujejo nove avte, naredijo 100.000 km pa prodajo. In se dostim fučka za avto, ker si misli mene bo že zdržal, potem ga bom pa itak prodal. Nastradamo potem mi, ki kupujemo rablene.
 
Uporabniški avatar
frgo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 553
Pridružen: So sep 18, 2004 5:11 pm
Kraj: Trebnje

Napisal/-a frgo To feb 03, 2009 8:07 am

Še enkrat bom vprašal: koliko motorjev je crknilo zaradi servisa na 30kkm? In koliko kombijev, ki imajo servise celo na 50kkm pocrka? Pa ne govorim o elektroniki. Če ne bi vedel, kako se olje obnese pri hudih testih ne bi govoril na pamet. Še celo če malo pogooglate boste našli primere ko so testirali po 100000 milj isto olje in je ostalo nespremenjeno. Olje kemijsko ne spremeni lastnosti niti po 130kkm, kaj šele po 30. Problem so kvečjemu kakšne nečistoče, ampak to je problem filtrov. Saje bore malo vplivajo na lastnosti (ker se eni zelo sekirajo kako črno je olje). Seveda, vse to velja za sintetično olje. Razne polsintetčne in bognedaj mineralne brozge iz časov stoenk so pač čisto druga zgodba in očitno je marsikomu težak miselni preskok v nove čase.

Da povzamemo: proizvajalci avtomobilov hudičevo dobro testirajo svoje motorje in je predpisani servisni interval večkratno!! varen. Še vedno so razne varovalke: v težjih pogojih pogostejša menjava, pa tudi v vsakem primeru menjava najmanj 1x letno. Smešno, da imajo praktično vsi evropski proizvajalci že takšne intervale. Se vsi poslužujejo istega marketinškega trika in jim je vseeno, da bojo na dolgi rok prišli na slab glas?
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar To feb 03, 2009 8:27 am

Že že dolgi intervali ampak koliko ljudi pa dejansko dela toliko km da olje vozi po km in ne intervalu?
Ker ljudje ne razumejo da je olje po 15kkm mestne vožnje in kratkih razdaljah bolj uničeno kot relacije na 30kkm, ampak ker piše da je servisni interval 30kkm vozijo po 3-4leta z istim oljem da naredijo tistih 30kkm in to da je OK za motor???
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To feb 03, 2009 8:47 am

Ja kaj ti misliš, da bodo oni delali avte, ki ne crkujejo? Od česa pa naj potem živijo servisi, proizvodnja rezervnih delov...
Kaj pa njih briga če gre motor rakom žvižgat pri 200.000 kilometrih. Ali pa odpove turbina, veselo si žvižgajo, ker bodo zaslužli. Tebi kot uporabniku bodo pa tako rekli, da je bila nepravilna uporaba. Zdaj že beremo tukaj po forumih, koliko olja novi golfi porabijo in potem bi takemu še olje na 30.000 menjaval?
Praviš koliko motorjev je odpovedalo. Sej ti pravim, ne bo kar tako odpovedal, ampak ima pa krajšo življensko dobo. Prej ti začne olje pit pa take pizdarije.
Veš da serviserjem se bolj splača rečt, da se olje menjuje na 30 tkm pa potem računajo, da je zlo možno, da bo tam kje po 120 tkm odpovedala turbina, za katero bodo dosti več potegnali kot pa če bi vmes še trikrat olje menjal.
Pa ne moreš rečt no, da ti bo olje po 130.000 km isto kot tisto iz kantice. Pa ne ga srat no. Veš koliko delovnih ur je to, kolikokrat se to segreje pa ohladi, kolikokrat se motor v tem času obrne in ves ta čas gre olje čez isti filter.
Danes so res dosti boljša olja, samo so pa tudi motorji čisto drugi. Včasih si lahko mel rez pravo brozgo not pa je to kar šlo, danes naredi kaj takega, ti ribne po hitrem postopku.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To feb 03, 2009 9:01 am

Olje se menja na eno leto ali na 20.000km, kar pride prej v večini PSA-jev in VAG-ov. Vse je odvisno, koliko kilometrov delaš letno. Stalna vožnja na dolge relacije olje manj utrudi kot občasne kratke razdalje. Izbereš neko boljše olje, primerno za svoj avto in naše klimatske pogoje. Jaz izbiram med 5W40 in 5W50 sintetiko, še najcenejši je ELF, pretirana kvaliteta/cena Mobila ali Motula je za bolj zahtevne in surove pogoje, Aral pa je predpisan za VAG. Pri VAG-u je razlika v oljih, za kateri tip vožnje ga nabavljaš. Za zahtevne pogoje je priporočena sintetika 0W40.
 
4tuning_team
Novinec
 
Prispevkov: 175
Pridružen: To feb 12, 2008 10:01 am
Kraj: Podčetrtek

Napisal/-a 4tuning_team To feb 03, 2009 10:13 am

... še moj nasvet...kar se tiče menjave olja. Olje naj bi se menjalo na predpisane intervale, odvisno od samega proizvajalca posebej. Priporočljivo je menjati na 1 leto, kajti takrat je nekje specifikacija olja še dobra za motor, po 1 letu pa olje zgublja svojo viskoznost. Je pa res, da nekateri proizvajalci nudijo menjavo na prevožene kilometre, vendar je temu olje drugega cenovnega razreda zaradi specifikacije. Jaz osebno menjujem na 15.000 ali ob letu. Motor je le motor.
Boštjan
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor To feb 03, 2009 10:43 am

Pomoje je finta tega intervala, boljše olje, boljše izgorevanje...

Jst na našem menjam na 30k. Do zdej 100k km ni nobenih problemov. Večno pa itak ne bomo mel avta. 200k bo pa sigurno zdržu.

Btw. Kamijoni majo servis na 100k. A to se vam tud zdi predolg?
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii To feb 03, 2009 10:53 am

kamjoni ki se nikoli ne zavrtijo nad 2k rpm. večino časa tečejo na 900-1200 rpm. olja je notri pa okoli 40l. sedaj pa to primerjaj z osebnimi avtomobili, ki se vrtijo 3x višje (100k / 3 = 33.3k)
vela računica?
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To feb 03, 2009 11:39 am

frgo je napisal/-a:Še enkrat bom vprašal: koliko motorjev je crknilo zaradi servisa na 30kkm? In koliko kombijev, ki imajo servise celo na 50kkm pocrka?

kr lepo število kombijev, ki se jim olje bolj poredko menja ne zdrži 300k km ;)


profii je napisal/-a:kamjoni ki se nikoli ne zavrtijo nad 2k rpm. večino časa tečejo na 900-1200 rpm. olja je notri pa okoli 40l. sedaj pa to primerjaj z osebnimi avtomobili, ki se vrtijo 3x višje (100k / 3 = 33.3k)
vela računica?
kamjon se ponavadi pelje vsaj par ur skupaj večinoma na konstantnih obratih, medtem ko avto več kot eno uro skupaj redko kdaj laufa ;)
LP Rok
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii To feb 03, 2009 11:47 am

Drocky povprečje sem mislu. če se malo bolj dinamično voziš z bencincem imaš povprečje kar lepo nad 3k rpm. ali pa 1.2 in podobne mašine, ki jih je treba stalno vrteti.
na avtocesti so obrati več ali manj stalni tudi pri osebnih vozilih.
da ne bom preveč offtopic. sam menjam olje na 15k. ni prevelik strošek, bolje prej kot kasneje.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To feb 03, 2009 11:52 am

sej sem js tut tak mislal. Edini problem pri osebnih je to, da majo več hladnih zagonov, kar uničuje olje. Malo sem nahitro napisal :)
Js pa menjavam na 10.000 km. Pa je že po tolk km olje zgonjeno.
LP Rok
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii To feb 03, 2009 12:04 pm

Drocky je napisal/-a:sej sem js tut tak mislal. Edini problem pri osebnih je to, da majo več hladnih zagonov, kar uničuje olje. Malo sem nahitro napisal :)
Js pa menjavam na 10.000 km. Pa je že po tolk km olje zgonjeno.


se 100% strinjam. pri nas se avto vozi večina na relacijah manjših od 10km. se pa zato kakšen izlet sem pa tja nardi.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To feb 03, 2009 1:42 pm

Menjavanje olja na 30.000 km oz. 2 leti je itak marketinška poteza nekaterih avt. firm, to smo že enkrat predebatiral. Nihče me ne bo prepričal, da je olje po teh kilometrih enako kot novo. Dobro, olje kot tako verjetno res ne izgubi veliko, samo kaj ko je polno zunanjih dejavnikov, kot so filtri ipd., ki tudi vplivajo na kakovost.

Je pa res zelo pomemben dejavnik kako, kje in koliko se vozimo. Verjetno tistih 30.000 km za nekoga, ki jih naredi v enem letu s pretežno relacijsko vožnjo, ni problema. Drugo so pa mestne vožnje ter kratke relacije in nasplošno težji pogoji za vožnjo - tu imajo pa itak vsi varovalko v obliki prepolovljenih intervalov. V takem primeru bi sam delal servise 1x do 2x na leto pa če tovarna priporoča še nevem kako dolg interval.

Pri meni se pa tistih predvidenih 20.000 km na leto ravno poklopi v enem letu, tako da pač servisiram 1x letno. :)
Antiznačkar po prepričanju
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: motom in 17 gostov