Tvoj alternator je malo nenavaden, ker ima 8 diod, zvezvišče (N) pa je tudi usmerjeno. Povečini imajo samo 6 diod, zvezdišče pa ni priključeno nikamor. Ampak to ni zdaj važno.
Označil sem ti kje je kaj, sliko s shemo pa sem si sposodil na
tej strani.
Spajko upam da boš dobil, če ne pa ti naj zalota kak avtoelektričar nazaj. Sicer pa če boš že našel kakšno defektno diodo, potem se boš vejetno moral obrniti na avtoelektričarja, ker nevem če imajo takšne diode v navadnih elektronskih trgovinah. Sem pa pri Conradu našel neke podobne, tam bi se še splačalo pogledat.
Dobijo se podatki o elektronskih elementih (datasheet) v katerih so napisani vsi podatki o dotičnem elementu. Med drugim tudi največja dovoljena temperatura obratovanja, spajkanja, čas spajkanja... Recimo da ni dobro segrevati diod neposredno z 300 °C za več kot 10 sekund naenkrat. Pri spajkanju segrevaj le priključek diode, pod spajko jo drži s pinceto ali špicangami, da se bo toplota odvajala na njih, namesto direktno v telo diode.
Pri spajkanju navitja pa tudi glej da boš segrel le toliko žice, kolikor je potrebno. Namreč navitje je lakirano, in ta lak tudi ne prenese kaj več kot 150 °C za daljši čas.
Testiranje bi šlo takole:
Potrebuješ 24 V izvor in temu primerno žarnico. Kakšna 60/70W H4 za žaromete bi bila pravšnja.
en konec baterije in žarnice daj fiksno skupaj, z drugim koncem baterije in žarnice pa tipaj diode. Kot sem narisal na shemi. Pri tem si pomagaj s shemo in oznakami priključkov. Preizkusiti moraš vseh 8 diod, v obe smeri.
Pa da mi ne boš priključil samih diod direktno na baterijo! Takrat boš iz navadnih diod dobil ledice, pa še te bodo zasvetile samo enkrat.
Če imaš instrument, pa lahko ob tem še meriš napetost na samih diodah, in tok skozi njih.
Konec koncev - če ne drugega se boš vsaj nekaj novega naučil
