Ta poraba
NI normalna! Razen če ga vžgeš, se pelješ 2 do 3 km, pa še to po mestu. Nato avto stoji več kot 2 uri, pa spet 2 do 3 km. Tako da se motor vedno ohladi, preden ga ponovno prižgeš. In se v teh 2 do 3 km niti ne segreje.
Tak način vožnje in povrhu vsega še po mestu v križiščih s semaforji (stalno speljevanje in zaviranje) ter čakanje v koloni ob gužvi pa seveda zna porabo povečati v da ne rečem neskončno. Tudi pri najmanjših avtih z najmanjšimi motorji.
Zelo zanimivo bi bilo zvedeti, koliko ti porabi pri vožnji na odprti cesti s stalno, zmerno hitrostjo (med 70 in 100 km/h), brez ustavljanja, brez močnega pospeševanja, vedno v 5. prestavi. Nad 100 km/h se poraba zaradi zračnega upora že začne povečevat.
Še najbolje bi bilo, če bi šel na avtocesto, tik pred avtocesto, ali še bolje takoj na začetku avtoceste natankal res točno do roba (se da, samo malo truda in potrpljenja je treba) in si zapisal stanje števca. Nato nežno speljal in nežno pospeševal ter menjal tam nekje pri 2500 obratih ali malenkost višje. Ko bi na tak način dosegel 90 km na uro, ne bi več pospeševal, temveč celo pot vozil čimbolj točno 90 km/h. Če si iz LJ, greš lahko do CE, kot ti je predlagal kolega, vendar ti ne priporočam, da se tam ustaviš na piru

, ker se bo motor kolikor toliko ohladil, pa še malo mestne vožnje je. Sicer pa dlje kot se boš peljal to rundo po avtocesti, več km ko boš naredil, bolj točno boš lahko izračunal porabo. Pač nekje boš moral obrniti, ustavi oz. znižaj hitrost tako, da zaviraš počasi in čimbolj z motorjem, če se le da, sploh nič z zavorami. Ko obrneš nazaj po AC, spet pospeši tako, kot na začetku po bencinski črpalki in spet konstantna vožnja 90 km/h. Stopalko za plin pritiskaš zelo nežno. Ko prideš s tako vožnjo nazaj do bencinske črpalke, spet ustavi samo z motorjem, če se da, čim manj s zavorami. Sedaj ponovno natankaj točno do roba (potrpljenje).
Sedaj pa izračunaš, koliko ti je porabil na 100 km. Količino bencina, ki si jo sedaj natankal, pomnožiš s 100 in rezultat deliš s številom kilometrov, ki si jih s to vožnjo naredil. Torej:
št. litrov x 100 / št. km
Pri tej vožnji imej res dovolj napumpane gume, ne imej prtljažnika na strehi, pelji se sam, brez prtljage (tudi teža ti povečuje porabo)...
Taka vožnja je res malo naporna, vendar enkrat boš že zdržal...
Na tak način sem šel jaz s HYUNDAI ACCENT 1.5, 90 KM, letnik 95 iz LJ v Mursko Soboto in nazaj. Povrhu vsega sem vozil še tik za velikimi tovornjaki (šleparji), da je bil manjši zračni upor, vozijo pa tudi točno 90 km/h. Res, da sem se tam ustavil za 2 dneva (obisk) in da sva bila za tja v avtu dva, za nazaj pa štirje.
Poraba pa je vseeno bila le 4.75 l/100km. Čeprav ta avto naj ne bi bil preveč varčen.
In to prava poraba, izračunana iz točnega polnjenja rezervoarja do roba in ne od računalnika. Pri razdalji okrog 400 km. Če bi bil sam v obe smeri in če se ne bi tam ustavil, bi bila poraba morda še malenkost nižja.
Po možnosti pa izmeri še točno porabo po mestu. Izmeri tako, da spet natankaš točno do roba, in potem popolnoma izprazniš rezervoar po mestu, spet tankaj točno do roba in spet:
št. litrov x 100/ št opravljenih km
LP