Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
batek
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So apr 29, 2006 5:39 pm

Ali je to varno?

Napisal/-a batek Sr jul 08, 2009 8:42 pm

Pozdrav, na sliki so "home made" 5 mm distančniki.....z 5mm daljišimi vijaki.
1) zanima me če je to dobro oz. varno da so dostančniki iz aluminija?
2) platišče nalega na pesto max. 3mm z distančniki (glej sliko), ali je to dovolj?
Kdo ima potljej večjo nosilnost in pomen...pesto ali vijaki.
Za boljo predstavo še z obročkom.(ki je napačno obrnjen)
lp
Slika
Slika
batek
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Ali je to varno?

Napisal/-a sašo5 Sr jul 08, 2009 8:51 pm

batek je napisal/-a:Kdo ima potljej večjo nosilnost in pomen...pesto ali vijaki.


platišče NE SME na viijakih bit "obešeno"_sredina platišča mora lepo na pesto nalegat, niti ne pomišljaj, da bi vijaki platišče "nosili"......

PS. to, da so distančniki aluminijasti, je O.K.
 
Uporabniški avatar
ManIAK
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2639
Pridružen: So apr 16, 2005 8:37 am

Napisal/-a ManIAK Sr jul 08, 2009 8:57 pm

Samo, če konec koncov logično razmišljaš, platišče nikol ne naseda na pesto.

Če bi tesno nalegalo na pesto, ga nikakor nebi dobil gor. Torej pridemo do zaključka, da ga v vsakem primeru večinoma nosijo šravfi... Vsaj teoretično, praktično zna bit mal drugače. ;)

Drugač pa poznam par ljudi, ki je vozlo platišča samo na vijakih, brez da bi nalegala na peste, pa ni bilo nikol nič narobe. Jaz se sicer tega nebi posluževal, ampak gre pa...
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Sr jul 08, 2009 9:09 pm

:) Tisto naleganje sluzi bolj ali manj eni stvari - da so platisca pravilno namescena in da luknje ne strizejo. Platisce na mestu drzi frikcija med ploscama, ki je dosezena z zategovanjem vijakom, tako da ja - platisce na kolesu drzijo vijaki ;)

LpF
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr jul 08, 2009 9:12 pm

Imam na Lancia 13 mm distančnike doma narejene, in dalše vijake, in ti garantiram, da bo vse OK. Samo da imaš maso za center, da ti platišče ne skače gor in dol. Moraš pa tudi vedeti, da ima platišče pritisk na distančnik, ne samo na vijake, kot jih večina misli.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
ManIAK
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2639
Pridružen: So apr 16, 2005 8:37 am

Napisal/-a ManIAK Sr jul 08, 2009 9:13 pm

Rojen fizik... 8)

Č ti platišče ne nalega na pesto, vijake zateguj po diagonali, da bo platišče lepo v centru...
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6590
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr jul 08, 2009 9:15 pm

Pozdravljeni

Osebno se podpišem pod post, ki ga je napisal "sašo5".

Obrazložitev

Platišče ima cenrtiranje in silo na pestu/ležaju, vijaki imajo funkcijo samo pritrditve. Enostavno se da probati: platišče se privije samo z dvema vijakoma po diagonali. Zaradi sredinskega centriranja so vijaki minimalno obremenjeni v koliko pa ne bi bilo peste v sredini, pa bi vijaki popustili pod silo - lom vijakov.
Sicer imajo nekateri kombiji ( hrošč, imv, avtodomi ....... ) platišče privito samo z vijaki, vendar imajo po 6 ali več vijakov na platišče, da razbremenijo silo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
batek
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So apr 29, 2006 5:39 pm

Napisal/-a batek Sr jul 08, 2009 9:19 pm

Platišče lepo nalega gor in v center, vendar z zelo malo površino 2-3 mm, plastika (obroček) pesto.
Zadnjič spremenil batek, dne Sr jul 08, 2009 9:38 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
batek
 
Uporabniški avatar
ManIAK
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2639
Pridružen: So apr 16, 2005 8:37 am

Napisal/-a ManIAK Sr jul 08, 2009 9:21 pm

Ni panike. Samo pritegni jih na 120nM pa bo držalo.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr jul 08, 2009 9:36 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Osebno se podpišem pod post, ki ga je napisal "sašo5".

Obrazložitev

Platišče ima cenrtiranje in silo na pestu/ležaju, vijaki imajo funkcijo samo pritrditve. Enostavno se da probati: platišče se privije samo z dvema vijakoma po diagonali. Zaradi sredinskega centriranja so vijaki minimalno obremenjeni v koliko pa ne bi bilo peste v sredini, pa bi vijaki popustili pod silo - lom vijakov.
Sicer imajo nekateri kombiji ( hrošč, imv, avtodomi....... ) platišče privito samo z vijaki, vendar imajo po 6 ali več vijakov na platišče, da razbremenijo silo.

Lep pozdrav


Pozabil si pa tudi razliko v teži, se ti ne zdi ;) [/b]
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6590
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr jul 08, 2009 9:41 pm

lancia hf je napisal/-a:
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Osebno se podpišem pod post, ki ga je napisal "sašo5".

Obrazložitev

Platišče ima cenrtiranje in silo na pestu/ležaju, vijaki imajo funkcijo samo pritrditve. Enostavno se da probati: platišče se privije samo z dvema vijakoma po diagonali. Zaradi sredinskega centriranja so vijaki minimalno obremenjeni v koliko pa ne bi bilo peste v sredini, pa bi vijaki popustili pod silo - lom vijakov.
Sicer imajo nekateri kombiji ( hrošč, imv, avtodomi....... ) platišče privito samo z vijaki, vendar imajo po 6 ali več vijakov na platišče, da razbremenijo silo.

Lep pozdrav


Pozabil si pa tudi razliko v teži, se ti ne zdi ;) [/b]


Pozdravljeni

No ja................ VW hrošč/herbi s svojimi 750 kg pa res ni bil nevem kako teško vozilo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr jul 08, 2009 9:55 pm

Nebi se rad kregal glede tega, ampak kaj se ti ne zdi, da nisi napisal samo hrošča :?: Drugače pa meni še ni potrgalo vijake + ostalim 4 integralkam, ki jih poznam, pa imajo nekateri samo na vijakih pritrjeno platišče in to pri tudi cca 250 konjih.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
ANJCI
TÜV ekspertinja
 
Prispevkov: 1376
Pridružen: So jun 18, 2005 5:45 pm

Napisal/-a ANJCI Če jul 09, 2009 4:37 am

No trganja oz. lomljenja vijakov ne bo, ne glede na količino vijakov 3, 4, 5 ali več če so izpolnjeni naslednji pogoji ; enako razmerje vijakov na platišču/ pesti , konus platišča / vijaka ;)
Pesta center je zato, da platišče z primernim centrirnim rinkom stoji točno na sredini / zaradi tresenja / vijaki pa služijo pritrditvi.

Alu distančniki so ql vendar predhodno očisti naležno površino peste jo namaži z primerno mastjo za lažjo odstranitev le teh in obvezno glede na debelino distančnikov daljše vijake. Zateguješ pa jih glede na debelino vijaka in hod navoja.
V tvojem primeru če pravilno razberem iz slike se gre za Fiat, kar pomeni M12 X 1,25 od 8 - 10 kg ;)

Lp, A
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Če jul 09, 2009 8:18 am

.....vijake tako "povije" da jih ne odšraufaš več.....

PS. druga pesem je, da vijake z zadnje strani vstaviš v pesto in nato z maticami (hrošč, hyundai, mitsubishi...) pritrdiš kolo; pa še tam ponavadi nalega sredina feltne na pesto(nabo)....
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če jul 09, 2009 9:43 am

gofra je napisal/-a::) Tisto naleganje sluzi bolj ali manj eni stvari - da so platisca pravilno namescena in da luknje ne strizejo. Platisce na mestu drzi frikcija med ploscama, ki je dosezena z zategovanjem vijakom, tako da ja - platisce na kolesu drzijo vijaki ;)

LpF


;)
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
batek
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So apr 29, 2006 5:39 pm

Napisal/-a batek Če jul 09, 2009 9:53 am

Pomoje bi moral bit to varno no, ker tudi vse (večinoma) trgovine prodajajo 5 mm distančnike brez zunanjega roba.... za puntota ja gre govora.
:?
Zadnjič spremenil batek, dne Če jul 09, 2009 10:35 am, skupaj popravljeno 1 krat.
batek
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Če jul 09, 2009 10:35 am

Na starem passatu vr6 sem vozu sam na vijakih pa ni nič zlomilo oz. skrivilo (pa z avti nedelam najlepše).

specifikacije: -170 km
-1.800 kg
-245/45/17
-4. vijaki

;)
Vozi hitro in reskiraj
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Če jul 09, 2009 10:45 am

batek je napisal/-a:Pomoje bi moral bit to varno no, ker tudi vse (večinoma) trgovine prodajajo 5 mm distančnike brez zunanjega roba.... za puntota ja gre govora.
:?


To pa zato, ker se sploh ne da narediti naležnega roba pri 5mm debelini
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am

Napisal/-a valvoline Če jul 09, 2009 10:52 am

sport je napisal/-a:Na starem passatu vr6 sem vozu sam na vijakih pa ni nič zlomilo oz. skrivilo (pa z avti nedelam najlepše).

specifikacije: -170 km
-1.800 kg
-245/45/17
-4. vijaki

;)

Zna se zgoditi da avto začne tresti. Če ne trese potem je ok in ni panike.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov