Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Zategovanje Glave AX

Napisal/-a zzitop Sr jul 15, 2009 12:13 pm

Pozdravljeni!



V sliki,ki je priložena, prilagam navodila za zategovanje glave pri mojem AX-u. Vse skupaj sem že naredil, z avtom se tudi že vozim.

Vendar pa nisem vsega naredil pravilno. To vidim šele sedaj.
Pravilno je(kot kaže priložena slika):
1. stopnja: 20 NM
2. stopnja: 120 stopinj
3. stopnja: 120 stopinj

Seveda tudi po vrstnem redu na sliki.


Jaz pa sem naredil takole:

Po 1. stopnji (20 NM) sem šel "preverit" nazaj na 1. vijak in tako vse do desetega in spet vse zategnil na 20 NM. In potem celo ponovil postopek, torej spet vse od prvega do desetega na 20NM.

Ob prvi ponovitvi sta se prvi in drugi vijak (srednja dva) kar opazno še obrnila, naslednji štirje manj, zunanji pa skoraj nič. In pri drugi ponovitvi so se še malo.
No, potem pa sem normalno izvedel še 2. in 3. stopnjo.


Sedaj pa me zanima Vaše mnenje:
Naj se sekiram in spet vse razdrem in na novo brušenje glave, nova dihtunga in še enkrat zategovanje?
Ali mislite, da bo vse v redu in naj pustim pri miru ter se ne sekiram?



Hvala vsem za mnenja in nasvete


LP
Priponke
ZategovanjeGlaveCitroenAX.jpg
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr jul 15, 2009 1:03 pm

Saj nisi zategoval več kot na dve kile, tu ne bi smelo biti kaj posebej narobe na 1.stopnji. Se pa to računa na spihanih in čistih luknjah za vijake in zelo rahlo namazanih navojih stebel vijakov. Zelo radi ljudje zategujejo v luknje, polne vode ali olja, nato jih razgoni ali utrga navoje. Včasih je za isto glavo več navodil za zategovanje s podobnim rezultatom, npr samo dvakrat v kilah in ne s kotomerom.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Sr jul 15, 2009 1:36 pm

Vijake sem natančno očistil s čopičem in potopljene v nitro, jih s tistim orodjem za urezanje navojev še malo očistil/popravil navoje (orodje je bilo za te vijake, saj je bil izmerjeni korak 1,5 mm) . Nato še enkrat čopič + nitro. Natančno in natanko sem jih namazal z litijevo mastjo po celem delu navojev, ravno tako s spodnje strani glave in tik pod glavo. Ter tudi na klavirju, kjer leži glava vijaka.

Luknje sem s kompresorje spihal popolnoma, morda celo preveč zaradi boljšega občutka... :roll: Tako da notri ni moglo biti več nobene vode, morda malo pomazani navoji z oljem.

Tako da to ne bi smel biti problem, kolikor jaz razumem. Je tako?

Mislil sem si, da je treba po tistem vrstnem redu zategniti vsak vijak na 20 NM, in potem direktno na 120 stopinj in potem še enkrat. Tako jaz sedaj ta navodila razumem.



Ker pa sem po prvem zategovanju na 20 NM šel še dvakrat zategovat na 20 NM, vidim pri tem en možen problem:

Ko se zategnetjo še vijaki od 3 do 6 na 20 NM, s tem razbremenijo prva dva. In potem še 7 do 10 razbremenije vse prejšnje. In očitno bi tako moralo biti pravilno narejena prva stopnja, preden se gre na drugo. No, v končni fazi bi bili zunanji vijaki malce bolj zategnjeni kot notranji, še posebno prvi in drugi. Morda je to pravilno, čeprav ne vem, zakaj bi bilo tako.

V moje primeru pa so vsi enako, saj sem vse skupaj še dvakrat zategnil na 20 NM. In dejstvo je, da sta se pri drugem zategovanju na 20 NM srednja dva vijaka še kar precej obrnila in tudi od 3 do 6 so se še malo. No, od 7 do 10 pa skoraj nič.
 
Uporabniški avatar
McFly
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: To maj 31, 2005 3:40 pm
Kraj: blizu ceste

Napisal/-a McFly Sr jul 15, 2009 1:37 pm

Točno tako, 20Nm je 20Nm, s tem da razbremeniš srednja dva vijaka, ko se bližaš obe koncema, in nekateri gredo še enkrat skozi vijake... Tako da kot si naredil ti, je čisto kul ;)
mess with the best, die like the rest
luks lajk it kut flay
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Sr jul 15, 2009 1:50 pm

Uh, hvala, upam, da je res tako.



Fant, sem se oddahnil....
Pač, to sem delal prvič in sem se zato prestrašil. Zato sem tu malo zapaničaril. Brez zamere. :D

Hvala in LP
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Sr jul 15, 2009 1:58 pm

Samo še to bi vprašal:

Zakaj pa je vrsti red zategovanja potem tako zelo pomemben? Kaj pa če potemtakem morajo biti zunanji vijaki malo bolj zategnjeni v primerjavi z notranjimi?


Hvala, LP
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a Proton-Blaž Sr jul 15, 2009 6:20 pm

Vrstni red je zato pomemben da glave pri visokih temparatuhar ne zvije ker bi bila neenakomerno zategnjena...
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov