lancia hf je napisal/-a:Samo, a ni bilo že nekje napisano, da sta turbine od dizla in bencinarja čisto drugačne.
Princip delovanja je enak....res pa da sta grajeni drugače.
Ampak tukaj moramo razčistit dva pojma , da bomo skupaj ugotovili zakaj turbina "kao" pod prostim tekom (nabijanje obratov v leru) ne da pravega pritiska. Vsak kompresor ali turbina je zmožen dat neki izhodni tlak ampak "vidimo" oz. odčitamo ga lahko na različnih senzorjih samo v primeu če imam na koncu cevi neki upor....
Med samo vožnjo je ta upor upor motorja....saj motor ne zmore posesat "požret" vsega zraka , ki da puhalo iz sebe. Upor nastane zaradi tega , ker se motor ne zmore v trenutko zvrtet v vrtljaje, saj ga zavira menjalnik oz. pospešek avta. V tem trenutko pač nastane pritisk v sesalnih ceveh, ker motor ne zmore pri nizkih ( cca. 3000 vrt/min) prebavit vsega zraka ki ga napuha turbopuhalo....
Med samim nabijanjem v obrate pri prostem teku pa se motor z lahkoto zasuče tudi v rdečo polje in tako ni željenega upora motorja....Na posnetku je lepo vidno da , ko se doda plin za trenutek poskoči boost cajger a kakor hitro obrati motorja narastejo boost pade....logično saj upora več ni in plini prosto prehajajo skozi motor ( ker le ta nima upora in se lahko zvrti do onemoglosti).
Edini test , ki ga lahko izvedeš je to da snameš cev , ki gre iz turbine in jo fizično zamašiš in na njo obesiš manometer.Samo v tem primeru bo tlak ustrezno narastel saj turbina ne bo imela več kam filat in tako bo nastal pritisk....
Pri mojem probam malo drugače....tlačne cevi iz turbine in IC so gumjaste...enostavno jo v prostem teku stisnem z roko tako da že motor pojamra....potem mu dodam gas in več ni varjante , da bi jo stisnil....