Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zbogi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Po sep 05, 2011 7:32 pm

ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zbogi Po sep 05, 2011 7:40 pm

Pozdravljeni,

sem nov na forumu in imam problem z avtom kalos 1.2 letnik 2005. Peljal sem ga servis Avto Seliškar, kjer ga je serviser testiral in ni mogel odkriti napake. Tester pokaže, da je vse OK, tudi med vožnjo ko ugasne. Avto se ugaša ko stisnem sklopko še posebej če je vklopljena klima do 2.500 rpm naprej, včasih tudi pri 1.500. To se ne dogaja nonstop ampak občasno. Je pa res, da obrati padajo do 400 rpm in se nenadoma dvignejo na 1.500. Včasih padajo obrati zelo hitro, drugič bolj počasi. Včasih pa ko peljem s stisnjeno sklopko drži 1.200 do 1.500 rpm dokler se ne ustavim.
Na servisu je bil preverjena celotna loputa zraka z novo " karburator", senzor hitrostne gredi, pomožne gredi, temp. zraka, senzor podtlaka, obe sondi in vsa inštalacija teh senzorjev. Bil sem delno zraven, tako da se je fant res potrudil, vsaka čast.

Sčiščen je bil celoten zračni sistem, nove sveške, kabli. Opazi se včasih, da noče vlečt in pred tem je pil kar dosti bencina. Po predelavi na plin pri prinsu pa nekje od 7 do 9 L plina. Včasih tudi obrati na mestu nihajo za 200 rmp, se pravi od 700 do 900 nekje 10 sekund potem pa se umiri. To se dogaja tudi včasih na semaforju. Obrati pa vedno padajo pod 700 rpm ob pritisku na sklopko, čeprav se ne ugasne. Na mestu je avto miren in prede ko urca. Tudi če stisneš gas obrati počasi padajo do 800. Mrzel je pa malo len, pa tudi ko pritisneš na plin ko je avto v brzini malo pocukne, kot da bi preveč pritisnil.

Napaka se pojavi takoj ko se avto segreje na 50 stopinj oz. ko preklopi na plin. Najprej je začel nagajati na plinu in sem ga imel na servisu, vendar napake niso našli, sedaj pa tudi na bencinu, tako, da je napaka nekje na avtu. Menim, da je mogoče napaka na MAF senzoju, vendar nebi menjal vse kar je mogoče, preden bi prišel do pavega vzroka.
Kot sem rekel tester ne pokaže napake. Vlil sem tudi za čiščenje injektorjev, vendar napaka ostaja.

Vnaprej se zahvaljujem za kakšen nasvet.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a Fan To sep 06, 2011 8:13 am

Pozdravljeni

Napaka je pri kisikovi sondi ali njeni napeljavi. Tester to lepo pokaže............................preverite program v motorni elektroniki, če je nastavljen samo na bencin ali tudi na plin - plin ima drugačno eksplozijo kot bencin, kar pa senzorji vidijo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zlica22 To sep 06, 2011 9:13 am

Fan je napisal/-a:Napaka je pri kisikovi sondi ali njeni napeljavi.




x2
 
Uporabniški avatar
Kalos
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: To feb 03, 2009 2:21 pm

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a Kalos To sep 06, 2011 9:22 am

Sonda zna biti pri tem avtu ja.
Slika
 
zbogi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Po sep 05, 2011 7:32 pm

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zbogi Sr sep 07, 2011 6:39 am

Obe sondi so na servisu pregledali in nišo našli napake. Tudi med vožnjo ni nobena pokazala napako ali kakšno odstopanje.

Pozabil sem povedati, da se to dogaja najbolj, ko si na 2500 rpm naprej, spustiš gas in se pelješ od 4 sekund naprej "cutoff" brez gasu in potem stisneš sklopko "na avtocesti", takrat se lahko ugasne. Pri klimi pa 98% raznem če imam srečo.
Včeraj sem pogledal in sčistil senzor za temeraturo zraka " senzor z bunkico" in sem jo naravnal, da je na sredini, ker prej je bila stisnjena na vogal plastike in se avto manj ugaša. Počasneje tudi padajo obrati. Ne vem ali je to naključje. Bom videl danes.

[url] http://www.google.si/imgres?q=air+senzo ... x=85&ty=28

Še eno stvar bi vprašal. Moja kolegica ima aveo 1.2 letnik 2008 in ima isti motor kot moj z enakimi senzorji "vizualno". Tudi na prometni je oznaka motorja enaka. Klical sem na servis in pravijo, da so senzorji po kataloški oznaki drugačni, da bi jih poskusil na moji mašini. Zanima me če so zanke na senzorju od priključkov enake npr:" za senzor map. zraka", ima oznako v0,... kot moj ali ni potem senzor enak. Oznaka napisana na mojem 5L njena 7L, kar mislim da je to leto izdelave.

Ali lahko sam vzamem ven sondo in jo nazaj privijem, ker ne vem ali ima ta sonda kot svečka obročk za tesnenje ali ne. S kom pa jo lahko sčistim ?

Hvala za pomoč.

lp
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a Fan Sr sep 07, 2011 7:21 am

Pozdravljeni

Osebno vam ne bi priporočal menjavo delov, da se ne zgodi, da imate na kraju dva pogojno vožena avtomobila.

Sicer ne vem kako so vam na servisu testirali kisikove sonde.........................osebno jih testiram: priklopim tester - test komponent, snemanje protokolov in se zapeljem z vozilom..................... po pregledu se lepo vodi ali kisikova sonda pravilno deluje ( odzivni čas ) ali ne.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
zbogi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Po sep 05, 2011 7:32 pm

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zbogi Sr sep 07, 2011 11:04 am

Na servisu Seliškar je rekel, da je preveril lando sondo in da je vredu. Sem danes še enkrat klical in preveril.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zlica22 Sr sep 07, 2011 12:44 pm

Hja, nekateri samo pomerijo napetost, oz pregledajo z osciloskopom... Kot je napisal @Fan, potrebno se je peljati in posneti vrednosti... Nevem pa kako so preverjali pri tvojem avtu
 
zbogi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Po sep 05, 2011 7:32 pm

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zbogi Sr sep 07, 2011 1:04 pm

Sedaj pa je res kot si rekel "kako". Ali kako sam preverim če dela ? Ali je kdo blizu Cerknice, da lahko preverimo in kakšna naj bi bila cena ?
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a zlica22 Sr sep 07, 2011 6:17 pm

Sam, brez ustrezne opreme ne moreš veliko naredit....
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ugašanje motorja kalos

Napisal/-a Fan Sr sep 07, 2011 8:19 pm

Pozdravljeni

Nekaj o kisikovi sondi in kako se jo preveri, če pravilno deluje:

MERITEV LAMBDE ( kisikove sonde )

Testiranje s testerjem:

S pregledovanjem in merjenjem odzivnega časa lambda sonde ( kisikova sonda ) lahko vidimo, koliko časa potrebuje signal za prehod iz nizke do visoke napetosti in obratno. Če je ta čas večji od 100ms pri pretkatalizatorski kisikovi sondi, je le ta slaba in primerna za zamenjavo. Pri meritvah dobimo tudi o količini prehodov signala v časovni enoti preko srednje vrednosti 0,45V, kar nam ravno tako govori o delovanju kisikove sonde. Pri merjenju izhodne napetosti kisikovega senzorja se morata največja in najmanjša napetost signala gibati znotraj delovnih omejitev ( 0-1 V - cirkonijeva sonda, 0-5 V titanova sonda ). Tester preverja tudi dolgoročno gibanje signala sonde, ki mora veš čas fluktuirati od 0,1 V do 0,8 V. Če se to ne zgodi vsaj enkrat v dveh sekundah pri normalnih obratovalnih pogojih v daljšem časovnem obdobju, potem dobimo napako zaradi vrednosti napetosti na kisikovi sondi izven delovnih omejitev. Vzrok za to ne tiči vedno v delovanju kisikove sonde, ampak se velikokrat nahaja v delovanju samega motorja. Sonda samo meri rezultate delovanje motorja, medtem ko krmilni sistem ni več zmožen odpravljati napak v krmiljenju goriva in ostalih komponentah za pravilno delovanje.

Merjenje doma v garaži:

Delovanje sonde lahko preverimo z navadnim voltmetrom, ko ugotavljamo vrednosti, ki prihajajo na signalno povezavo med delovanjem vozila. Te vrednosti se morajo gibati od 0,1 do 0,8 V. Merimo na tretjem in četrtem priključku. Na prvem in drugem priključku pa merimo upornost ogrevalnega sistema na sondi, ki se za različna vozila ( tip motorja ) giblje od 3 do 6 OHM in se največkrat poškoduje pri poškodbah telesa kisikove sonde. Preveriti je potrebno tudi napajalno napetost ogrevanja sonde, ki mora biti enak 12V ( prvi in drugi priključek na konektorju ki je na napeljavi vozila ). Naslednji korak je odzivnost sonde pri obremenilnem testu. Tu pohodimo pedal plina dvakrat. pri tem v sistem dovedemo veliko količino goriva in s tem pomanjkanje kisika. Sonda mora takoj skočiti na maksimum in po največ petih sekundah mora preiti v svoje normalno alterrnirajoče delovanje. Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijačimo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo.
Velikokrat se zgodi, da je telo sonde poškodovano tako, da je potreben tlak v sondi pretrgan in sonda meri povsem napačne količine kisika. Zadnje čase se pojavlja vse več poškodb merilnih keramičnih konic ( ceneni ponaredki ), ki zaradi pregretosti počijo in skačejo v zaščitnem inox ovoju. Poškodbe nastanejo tudi pri žicah na konektorjih, saj so ti senzorji najbolj toplotno obremenjeni in žične povezave dostikrat zaradi starosti otrdijo in počijo ter na konci prekinejo stik z računalnikom vozila

Menim, da sem vam podal dovolj preprosto razlago kako se meri kisikovo sondo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot] in 14 gostov