Napisal/-a acom Če sep 15, 2011 3:13 pm
Pozdravljeni imam sledeč problem:
Avto Seat Cordoba, letnik 1999 ("stari" model) 1,4 MPI bencinar 44kW
Avto mi je napol zakuhal, to pomeni, da je kazalec temperature prišel v rdeče polje, potem sem preklopil gretje do konca (tudi ventilator) in kazalec se je v dvesto metrih že vrnil pod rdeče.
Ko sem preveril temperature pod pokrovom je bila zgornja cev do hladilnika vroča, spodnja cev pa popolnoma hladna. Ventilatorja se seveda nista prižgala.
Spral sem hladilni sistem, zamenjal termostat (z originalnim, kot priporočate tule na forumu), nalil hladilno tekočino (cca 3l je šlo noter) in zagnal motor (prosti tek). Očitno se motor ni ogrel toliko, da bi odprlo termostat, ker se to pač ni zgodilo. Grem na krajšo vožno, kazalec se dvigne skoraj do rdeče in zadevo sem spet reševal s tem da sem gretje odprl do konca.
Pridem domov, počakam, da se motor ohladi in dolijem hladilno tekočino (cca 1,5l), očitno je termostat odprl in hladilna tekočina je "stekla navzdol" jaz sem pa dopolnil kar je še manjkalo. Preveril sem odzračevanje in tale 1,4 mlinček že ima povezavo (odzračevanje) - direktno nad termostatom je cevka, ki gre na ekspanzijsko posodo.
Naj povem, da gretje je delalo, torej upam da hladilne tekočine ni bilo tako malo, da bi motor pregrel; ali se pač motim?
Trenutno obnašanje motorja je tako, kot da je termostat zanič. Motor se segreje na delavno temperaturo (kazalec na sredini) dokaj hitro (cca 2km easy vožnje), tam vztraja še kakšen kilometer ali dva, potem se začne gibati naprej proti rdeči. Če preverim stanje pod pokrovom je zgornja cev do hladilnika vroča, spodnja pa hladna, ravno tako hladen je hladilnik. Če odstranim termostat je motor hladen (kazalec se minimalno premakne – ostane spodaj). Vgradnjo/odstranitev termostata sem ponovil 3x pa je rezultat vedno enak.
Da ne bom motorja prekuril sem termostat vzel ven in se vozim brez. Voda kroži (obe cevi na hladilniku sta topli). Ko se počasi cijazim po Celovški, stojim pred semaforji... se motor kljub temu segreje do delavne temperature (kazalec na sredini). Ko zapeljem na avtocesto, ali se peljem normalno (60km/h) začne temperatura (kazalec) takoj padati in se ustavi skoraj na dnu (cevi so seveda na otip tople).
Kaj je sedaj lahko narobe?:
- zanič termostat, čeprav je nov?
- ali je možno da sem termostat uničil na prvi vožnji, ko je bilo v sistemu premalo hladilne tekočine?
- prešibka črpalka, ki vode ne požene skozi sistem, če je v njem termostat?
- slabo odzračevanje sistema?
- ...
Al sem se razpisal. Upamm da bo dovolj za rešitev problema.
Tine a greva v grapo? Ne k' gre d'ž.