Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Če dec 06, 2007 11:35 pm

Nedvomno ima tvoj Focus težave z neustreznim (prevelikim) dovajanjem goriva ob startu. Zaradi večje količine neizgorelega goriva se ta vplini, kar potem izgleda kot belkast, včasih malo bolj ali manj modrikast dim. Taki simptomi se ponavadi pokažejo, ko odpove sistem dogrevanja (žarilne svečke in avtomat), ampak tu je še drugi simptom - avto ne vleče več kot nekoč. Podatek, da je bila rotacijska črpalka (bosch pumpa) menjana in pa drugi simptom pa meni povesta, da je tisti, ki je delo opravljal (menjavo rotacijske črpalke in zobatega jermena) delo zelo slabo opravil. Po vsej verjetnosti ni zadel osnovne nastavitve (pozicija črpalke pri montaži). Preveliko dozo goriva motor potem dobiva zato, ker je sestava izpušnih plinov neustrezna: ker gorivo ne izgori popolnoma, v procesu gorenja ne izrabi vsega kisika, kar pa lambda sonda zazna kot posledico preslabe mešanice in pri ECU-ju (ki pri tvojem avtu kontrolira delovanje rotacijske črpalke) naroči večjo dozo goriva. Do tega pa pride zato, ker imaš prevelik zaostanek vbrizga goriva v cilinder. Vbrizg se dogaja po tem, ko je bat že zapustil TDC (najvišji možni položaj) in zato potem precejšen del goriva ne izgori.
Tudi trokiranje motorja je posledca tega. Ko pa se motor segreje pa se zaradi višje (delovne) temperature zmanjša količina vbrizganega goriva, vendar je ta še vedno precej velika - sledi problem s katalizatorjem!
Pravilna nastavitev rotacijske črpalke je taka, da ima rahel (zares rahel) predvbrizg, to pa zato, ker se zobati jermen sčasom malo raztegne in se lahko začne vbrizg dogajati malo čez TDC, vendar v nekih mejah ECU in črpalka to lahko korigirata, v tvojem primeru pa očitno tudi ta korekcija ne zadošča.
Skratka, pojdi na BOSCH servis. Tam so ponavadi mehaniki z obilo znanja in ti bodo gotovo lahko pomagali. Če si pa iz okolice LJ pa je na Stari Vrhniki nek mehanik, ki je specialist za dizle (to mi je povedal tast, ki je bil taksist in je povedal, da so tudi ostali taksisti v primeru težav z vbrizgom goriva, avte vozili k njemu), ne vem pa če še dela.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Pe dec 07, 2007 6:58 pm

Se opravičujem,ker sem vas malo pustil,da ste se razpisali..... :roll:

Glede na opisan problem,sklepam,da ne gre za nič extra veliko napako.Oziroma...to sploh ni napaka.V hladnem vremenu (kot naprimer sedaj...torej pozimi) se za vsakem avtom "kadi" belo.In to se dogaja tudi poleti zjutraj,samo ne v takšni "izraziti količini".Trokira ti pa zato,ker ga verjetno bolj pritisneš ko je hladen.Zjutraj ga pusti par minut da laufa na mestu,pa pol povej,če kaj trokira.Aja.....pa najprej ga segrej...nato ga tišči....pa sproti pojdi na AC...pa ga malo prepihaj.
Kakršnikoli presežek vbrizganega goriva se pri dizlu pojavi kot črn dim,pa še to samo med vožnjo,ko je motor obremenjen.


LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Pe dec 07, 2007 7:09 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Se opravičujem,ker sem vas malo pustil,da ste se razpisali..... :roll:

Glede na opisan problem,sklepam,da ne gre za nič extra veliko napako.Oziroma...to sploh ni napaka.V hladnem vremenu (kot naprimer sedaj...torej pozimi) se za vsakem avtom "kadi" belo.In to se dogaja tudi poleti zjutraj,samo ne v takšni "izraziti količini".Trokira ti pa zato,ker ga verjetno bolj pritisneš ko je hladen.Zjutraj ga pusti par minut da laufa na mestu,pa pol povej,če kaj trokira.Aja.....pa najprej ga segrej...nato ga tišči....pa sproti pojdi na AC...pa ga malo prepihaj.
Kakršnikoli presežek vbrizganega goriva se pri dizlu pojavi kot črn dim,pa še to samo med vožnjo,ko je motor obremenjen.


LP!



Pripelji VAG dizla k meni in ti ga naštelam tako, da bo čisto belo kadil...
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Pe dec 07, 2007 7:27 pm

Raje si roko odrežem,kot pa da vozim VAG šklopotije :lol:

JOKE!

Morda bi bilo res dobro še preverit fazo,ker pri TDDi-ju, če nimaš pojma,kaj počneš,lahk fazo sfališ,pa čeprav je vse pri miru.To naj naredijo na temu primerno usposobljenem pooblaščenem servisu.

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Pe dec 07, 2007 7:56 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Raje si roko odrežem,kot pa da vozim VAG šklopotije :lol:

JOKE!

Morda bi bilo res dobro še preverit fazo,ker pri TDDi-ju, če nimaš pojma,kaj počneš,lahk fazo sfališ,pa čeprav je vse pri miru.To naj naredijo na temu primerno usposobljenem pooblaščenem servisu.

LP!


Ja, res je... Ko sem menjal zobati jermen na Cordobi mi je ratalo podobno. Je bilo belega dima.... Če maš tester je takoj jasno. Je pa res, ko se mašina ogreje je dim črn.
Pa da ne boš mislu, da sem kak VAG fan. Vozil sem že renoje, forde, citroene pa opla.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Pe dec 07, 2007 8:39 pm

No...pri focusu ni take panike pri menjavi zobatega jermena,da bi sfalil fazo.Tam je dovolj,če samo pocahnaš stari položaj obeh jermenic,losaš španer in jermen je zunaj.Sama menjava vzame manj kot pol ure dela (za izkušenega mačka-tisti z manj izkušnjami pa pol ure več).
Večja neumnost je ta,da je pri 1.8 TDDi/TDCi zobati jermen samo za pogon ventilov.Za pogon črpalke je ketna iz glavne gredi na zobnik črpalke,potem pa ima na ta zobnik nameščeno še jermenico na kateri je zobati jermen ki služi za pogon odmične gredi.In pri menjavi črpalke,se zelo rado zgodi,ko misliš da že imaš vse "zazihrano" okoli zobnika in jermenice,se ravno takrat zelo rado prestavi,pa tega sploh ne veš.Pol si pa v riti.Pa da ne omenjam še programiranja nove črpalke v ECU,ker drugače lahk kurblaš...ampak zakurblal pa ne bo. :roll:

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe dec 07, 2007 10:16 pm

Naj mi pa še en razloži moj fenomen na Jeepu....če je v njem manj kot polovica nafte ( v tanku) zjutraj vžge pa vgasne..... po 10sekundnem mučenju štarterja pa vžge normalno ( brez predgretja in vsega ) niti zakašlja ne..... sam obrača pol pa kr naenkrat kresne... če pa je več kot polovica nafte pa vžge v sekundi ....pa ni važn al stoji v garaži ali na minusu.......Fazo skor dvomim ker ma pumpo in ventile na zobniški pogon (nobene ketne in nobenga jermena). Grelne delajo.... Po moje ni druge kot pa da mu pade nafta... če pa je več kot polovica tanka pa se pač to ne zgodi.... skadi pa v nobenem primeru ne.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Bosko001
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: So mar 27, 2004 11:03 am
Kraj: Krško

Napisal/-a Bosko001 Pe dec 07, 2007 10:32 pm

lisko je napisal/-a:Naj mi pa še en razloži moj fenomen na Jeepu....če je v njem manj kot polovica nafte ( v tanku) zjutraj vžge pa vgasne..... po 10sekundnem mučenju štarterja pa vžge normalno ( brez predgretja in vsega ) niti zakašlja ne..... sam obrača pol pa kr naenkrat kresne... če pa je več kot polovica nafte pa vžge v sekundi ....pa ni važn al stoji v garaži ali na minusu.......Fazo skor dvomim ker ma pumpo in ventile na zobniški pogon (nobene ketne in nobenga jermena). Grelne delajo.... Po moje ni druge kot pa da mu pade nafta... če pa je več kot polovica tanka pa se pač to ne zgodi.... skadi pa v nobenem primeru ne.


Lahko da povraten vod v tanku sega nekje do polovice in dokler je potopljen ne more potegnt zraka, ko pa je iz nafte in ker ti nepovratni ventil ne tesni več, pa čez noč nafta steče v nasprotni smeri nazaj v tank.

Menjaj ventil ki je na ohišju filtra, lahko pa podalšaš povratno cevko v tanku do dna.
Slika
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo So dec 08, 2007 7:28 am

@lisko: Nepovratni ventil zamenji...če ga ni..pol pa ga dodaj.

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Po dec 10, 2007 7:16 am

TrijoAdijo je napisal/-a:No...pri focusu ni take panike pri menjavi zobatega jermena,da bi sfalil fazo.Tam je dovolj,če samo pocahnaš stari položaj obeh jermenic,losaš španer in jermen je zunaj.Sama menjava vzame manj kot pol ure dela (za izkušenega mačka-tisti z manj izkušnjami pa pol ure več).
Večja neumnost je ta,da je pri 1.8 TDDi/TDCi zobati jermen samo za pogon ventilov.Za pogon črpalke je ketna iz glavne gredi na zobnik črpalke,potem pa ima na ta zobnik nameščeno še jermenico na kateri je zobati jermen ki služi za pogon odmične gredi.In pri menjavi črpalke,se zelo rado zgodi,ko misliš da že imaš vse "zazihrano" okoli zobnika in jermenice,se ravno takrat zelo rado prestavi,pa tega sploh ne veš.Pol si pa v riti.Pa da ne omenjam še programiranja nove črpalke v ECU,ker drugače lahk kurblaš...ampak zakurblal pa ne bo. :roll:

LP!


Če se prav spomnim (predhodnika TDDi sem imel in na njemu 2x menjal zobati jermen, in ), gre pri TDDi-ju za klasični turbodiesel z direktnim vbrizgom in elektronsko vodeno Bosch rotacijsko črpalko. Pri TDCi pa gre za to kar si opisal in ker gre tu za tehniko skupnega voda, faza res ni tako pomembna. Pri TDDi pa je faza zelo pomembna, ker to ni commonrail. Če se prav spomin Boscheve specifikacije, je za to, da avto splog vžge potrebno uloviti "okno", ki znaša nič več kot 12 kotnih stopinj. Znotraj tega pa potem v "basic mode" nastavljaš zamik vžiga. Na samem zobniku rotacijske črpalke to pomeni največji skupni zamik malo manj kot 4mm in ni teorije, da bi to (dvolj natačno) nastavil tako "na oko" oz., da samo zacahnaš... sploh pa ne, če si zamenjal črpalko. Tam je najprej potrebno ujet osnovno nastavitev črpalke, ki se jo dela s posebnim orodjem (mikrometersko "uro", s posebnim nastavkom) tako, da odviješ vijak komore pritiskača (plunger) in na to mesto vstaviš tisto orodje. Potem pa loviš TDC (najvišjo točko) prvega bata in skrajno pozicijo pritiskača +/- predpisano odstopanje.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Po dec 10, 2007 7:30 am

Ja..vem.....malo sem smotano napisal...


Tole:
In pri menjavi črpalke,se zelo rado zgodi,ko misliš da že imaš vse "zazihrano" okoli zobnika in jermenice,se ravno takrat zelo rado prestavi,pa tega sploh ne veš.Pol si pa v riti.Pa da ne omenjam še programiranja nove črpalke v ECU,ker drugače lahk kurblaš...ampak zakurblal pa ne bo.


...se je nanašalo na TDDi-ja.

Tole:

No...pri focusu ni take panike pri menjavi zobatega jermena,da bi sfalil fazo.Tam je dovolj,če samo pocahnaš stari položaj obeh jermenic,losaš španer in jermen je zunaj.Sama menjava vzame manj kot pol ure dela (za izkušenega mačka-tisti z manj izkušnjami pa pol ure več).


...pa se je nanašalo na oba (TDDi & TDCi).

LP!
.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
sofoiks
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: Pe jul 01, 2005 6:42 am

Napisal/-a sofoiks Pe mar 28, 2008 7:10 pm

mogoče ve kdo za kakšen dodatek k dizlu da manj kadi?

hvala
 
Primož29
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: So okt 22, 2011 5:41 am

Re: Ford Focus kadi

Napisal/-a Primož29 Po okt 24, 2011 7:05 am

Živjo!

Tudi jaz imam Focusa tddi letnik 2004. Ima 110.000km.

Pri meni pa je problem, da kadi ko kakšen star tovornjak, takrat ko ga pohodiš. To opažam ko je segret, ker mrzlega itak ne priganjam tolk.

Bolj je opazno pri nižjih hitrostih, ker se manj razkadi. Zelo dobro pa se vidi ponoči, če kdo vozi za mano.

Sicer se to meni za mašine starega kova niti ne zdi kritično, saj je bila ta mašina skonstruirana po moje pred 20 leti, za eko potrebe je bil dodan katalizator.

Povejte če se da kaj naredit, oz pustim pri miru.

lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Fan, Google Adsense [Bot] in 10 gostov