Napisal/-a simonk Če maj 24, 2012 11:06 pm
Nisem ekspert ampak pojav, ki ga opisujete je normalna značilnost/pomanjkljivost nekaterih menjalnikov.
Vzvratna prestava na večini avtomobilov je drugačna od ostalih: obstajajo tri variante:
A) cenejša izvedba uporablja plosko zobovje, zobniki niso prostovrteči, parkljastih obročev in sinhronov ni temveč se pri sklopitvi zobnik dejansko pomakne. Zaradi vztrajnosti se vstopna gred po pritisku sklopke še nekaj sekund vrti (medtem ko izhodna miruje - avto stoji) in ko prestavljate v vzvratno razlika hitrosti včasim povzroči trušč zobovja. Pogosteje se to pojavlja ko npr. obrabljena sklopka popolnoma ne spusti povezave do vstopne gredi. Omenjeno izvedbo imajo večinoma francozi, v tolažbo: naš peugeot to občasno počne že 20 let in 250t km.,3
B) smotrna izvedba: je enaka prejšnji s tem da mehanizem za vzvratno rahlo pritisne na sinhron 5. prestave in s tem ustavi vstopno/stransko gred. To izvedbo so imeli prvi japonci, mislim pa da danes večina znamk, odvisno seveda kaj proizvajalci dobaviteljem menjalnikov naročijo.
C) dražja izvedba uporablja isti princip vzvratne kot za ostale prestave: vsi trije zobniki imajo poševno zobovje, glavni je prostovrteč, s svojim parkljastim obročem in sinhronsko mrežico. Takšen menjalnik gladko prestavi nazaj, tudi če se avto počasi giblje, hkrati je prestava neslišna - ne tuli. To izvedbo imajo v glavnem dražji nemški avtomobili, je pa drugače draga in nepotrebna.
V glavnem če nočeš da zaškripa, pred prestavljanjem izbero eno drugo prestavo (katerokoli) in potem v vzvratno ali počakajte nekaj sekund ob pritisnjeni sklopki pa dosežete isto. Mogoče nebi škodil pregled slednje..