Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zero22
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: So nov 20, 2010 10:16 am

menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a zero22 Pe jun 10, 2011 9:37 am

imam clia 2ko, 99letnik navadna oprema, nobenga ABS-a.=)
zanima me samo če je kompliciran da bi sam menjau diske in ploščice=)..res je pa da še nisem nikol to delau...
če ma kdo kake slike, opis itd??
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a ven0m Pe jun 10, 2011 10:10 am

- snameš kolo
- odviješ 2 šraufa, ki držita čeljusti na mestu
- pobereš ven ploščice iz čeljusti (v mojem primeru takrat tudi nič več ne drži diska in ga lahko snamem dol, kako ima clio to rešeno žal ne vem)
- vzameš mizarsko spono in stisneš potisni cilinder nazaj v čeljust, ker drugače čeljusti neboš dobil gor na nove diske in ploščice
- prve 3 alineje ponoviš zrclano v obratnem vrstnem redu =P
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a tristan01 Pe jun 10, 2011 11:03 am

ven0m je napisal/-a:- snameš kolo
- odviješ 2 šraufa, ki držita čeljusti na mestu
- pobereš ven ploščice iz čeljusti (v mojem primeru takrat tudi nič več ne drži diska in ga lahko snamem dol, kako ima clio to rešeno žal ne vem)
- vzameš mizarsko spono in stisneš potisni cilinder nazaj v čeljust, ker drugače čeljusti neboš dobil gor na nove diske in ploščice
- prve 3 alineje ponoviš zrclano v obratnem vrstnem redu =P


K temu je treba dodati le to, da za menjavo diska rabiš TORX ključ, saj je disk na pesto pritrjen z varnostnim vijakom s torx glavo. Pri delu bodi le toliko previden, da avtomobil dobro podpreš ko ga dvigneš. Pri odtegovanju vijakov ki držita čeljust na pestu je potrebna dokaj velika sila in če avtomobil ni dobro podprt lahko kaj hitro pade z dvigalke.

Pred sestavljanjem očisti in podmaži vodila zavornih čeljusti, ter preveri prašne gumice na vodilih in na zavornem cilindru.

Ko boš nov disk pritrdil na pesto, ga je potrebno razmastiti. V ta namen obstaja posebno čistilo (brake cleaner), pomaga pa tudi krpa namočena v razredčilo.

Ko bo vse sestavljeno poženi motor in nekajkrat na mestu pritisni zavorni pedal, da se pedal "napumpa" in bodo zavore spet prijele. Nato naslednjih cca 50km vozi nekoliko bolj zmerno, saj se morajo zavore in diski malce uteči.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Kukec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 701
Pridružen: Ne feb 06, 2005 6:38 pm

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a Kukec Pe jun 10, 2011 11:54 am

Kako pa si pomagate če batič ne gre noter in ga moraš še zraven rotirat? obstaja kako orodje za to?
pri mojih zadnjih zavorah je tako.
 
Uporabniški avatar
matej1357
Novinec
 
Prispevkov: 255
Pridružen: To sep 09, 2008 2:15 pm

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a matej1357 Pe jun 10, 2011 12:21 pm

pri zadnjih je tako zaradi ročne zavore. če se motim naj me kdo popravi :)

obstaja orodje nekateri pa tudi improvizirajo :D
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a ven0m Pe jun 10, 2011 1:17 pm

Kukec je napisal/-a:Kako pa si pomagate če batič ne gre noter in ga moraš še zraven rotirat? obstaja kako orodje za to?
pri mojih zadnjih zavorah je tako.


matej1357 je napisal/-a:pri zadnjih je tako zaradi ročne zavore. če se motim naj me kdo popravi :)

obstaja orodje nekateri pa tudi improvizirajo :D


Jaz sem imel težavo, da sem imel gumo od zadnjega potisnega cilidnra pikjeno in se je nabral zavorni prah do te mere, da se cilinder ni vračal, posledica prežgan disk in zavorna ploščica.

Rešil sem tako, da sem vse razdrl, cilinder odtegnil iz čeljusti, očistil in namazal na novo, ter do kolikor je šlo ga zategnil s papagajkami, nato pa sem si pomagal z mizarsko spono in papagajkami in sem enakomerno stiskal spono in vrtel cilinder z papagajkami (pomaga, če je velika mizarska spona z vrtljivo glavo)
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a zlica22 Pe jun 10, 2011 9:39 pm

tristan01 je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:- snameš kolo
- odviješ 2 šraufa, ki držita čeljusti na mestu
- pobereš ven ploščice iz čeljusti (v mojem primeru takrat tudi nič več ne drži diska in ga lahko snamem dol, kako ima clio to rešeno žal ne vem)
- vzameš mizarsko spono in stisneš potisni cilinder nazaj v čeljust, ker drugače čeljusti neboš dobil gor na nove diske in ploščice
- prve 3 alineje ponoviš zrclano v obratnem vrstnem redu =P


K temu je treba dodati le to, da za menjavo diska rabiš TORX ključ, saj je disk na pesto pritrjen z varnostnim vijakom s torx glavo. Pri delu bodi le toliko previden, da avtomobil dobro podpreš ko ga dvigneš. Pri odtegovanju vijakov ki držita čeljust na pestu je potrebna dokaj velika sila in če avtomobil ni dobro podprt lahko kaj hitro pade z dvigalke.

Pred sestavljanjem očisti in podmaži vodila zavornih čeljusti, ter preveri prašne gumice na vodilih in na zavornem cilindru.

Ko boš nov disk pritrdil na pesto, ga je potrebno razmastiti. V ta namen obstaja posebno čistilo (brake cleaner), pomaga pa tudi krpa namočena v razredčilo.

Ko bo vse sestavljeno poženi motor in nekajkrat na mestu pritisni zavorni pedal, da se pedal "napumpa" in bodo zavore spet prijele. Nato naslednjih cca 50km vozi nekoliko bolj zmerno, saj se morajo zavore in diski malce uteči.

LP Tristan01


Še preden odviješ vijaka čeljusti, odvij spodnji vijak M8 (ključ 13) in najprej odstrani zavorne ploščice in gibljivo "polovico čeljusti.... Ne pozabi očistiti tudi površine na pestu kamor nalega disk- ni slabo, če jo na tanko namažeš z mastjo. Z drateno krtačo očisti tudi površine, kamor nalegajo obloge in jih namaži (grafitna mast)...
PS: če to delaš prvič in nimaš namenskega orodja najprej odtegni vijake diska- če bo potrebno naj ti nekdo drži zavoro, da se disk ne bo vrtel...
Zadnjič spremenil zlica22, dne Pe jun 10, 2011 9:49 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a zlica22 Pe jun 10, 2011 9:46 pm

Kukec je napisal/-a:Kako pa si pomagate če batič ne gre noter in ga moraš še zraven rotirat? obstaja kako orodje za to?
pri mojih zadnjih zavorah je tako.


Orodje zgleda nekako takole, več ali manj so si podobna. Obstaja tudi v obliki klešč...
Lahko si pomagaš tudi s cvingo in kleščami, kot je že nekdo omenil, ampak je nestrokovno- lahko pride do raznih poškodb protiprašnih gumic itd.
Priponke
ročno_orodje_unior_2033.jpg
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a Nikola_Tesla Sr jul 04, 2012 11:05 am

Zdravo

Da obogatimo tole temo.

Zanima me če je kakšna posebna taktika odvijanja dveh vijakov ki držita čeljusti...

Enkrat sem poskusil odviti in je tako zategnjeno da me je strah da ne odlomim vijaka ?

Je dobro prej zadevo malo potolčti preko nastavka s kladivom ali morda pomaga kaki sprej odvijač ?

Hvala za odgovor.

Lp.

Darko
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a tristan01 Sr jul 04, 2012 12:57 pm

Nikola_Tesla je napisal/-a:Zdravo

Da obogatimo tole temo.

Zanima me če je kakšna posebna taktika odvijanja dveh vijakov ki držita čeljusti...

Enkrat sem poskusil odviti in je tako zategnjeno da me je strah da ne odlomim vijaka ?

Je dobro prej zadevo malo potolčti preko nastavka s kladivom ali morda pomaga kaki sprej odvijač ?

Hvala za odgovor.

Lp.

Darko


Do sedaj še nisem naletel na vijak, ki bi bil tako zategnjen. Pomaga če imaš kvalitetno orodje (Unior ali kaj podobnega). Ključev iz Hofra si nebi upal toliko obremeniti. Je pa res, da tisti vijaki so precej pod obremenitvijo zaradi zaviranja, pa še močno se segrevajo zaradi trenja. Včasih se zgodi da se malce zapečejo in takrat pomaga da na ključ natakneš kakšen podaljšek, obvezno pa uporaba obročastega ključa, nikakor ne gedor ali viličastega ključa. Viličast ključ se lahko sname, gedore pa tudi najmočnejše niso narejene da bi prenesle takšne sile.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a primozek68 Sr jul 04, 2012 1:18 pm

Do sedaj še nisem naletel na vijak, ki bi bil tako zategnjen.


Potem nisi še na kaj dosti naletel.

nikakor ne gedor ali viličastega ključa.


Lahko gedore, komot.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a tristan01 Sr jul 04, 2012 7:51 pm

primozek68 je napisal/-a:
Do sedaj še nisem naletel na vijak, ki bi bil tako zategnjen.


Potem nisi še na kaj dosti naletel.

nikakor ne gedor ali viličastega ključa.


Lahko gedore, komot.


Primozek, potem še nisi videl kako se razleti račna pri gedorah ko pretiravaš s takšnimi vijaki. Sam sem videl kar nekaj polomljenih zaradi pretiravanja.

Kar se tiče zategnjenih vijakov, pa je letelo le na tiste ki držijo čeljusti na pestu. Res da obstajajo tudi pacienti ki te vijake zategnejo z zračno pištolo... ampak na srečo takih ni dosti.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Re: menjava diskov in zavornih ploščic.

Napisal/-a LinuxFuter Sr jul 04, 2012 9:20 pm

Račna res nimaš tle kaj veliko za uporabljati, ker jo bo razletelo, zato pa uporabiš natične kluče (ki jim eni res rečejo gedore) in 40 cm+ ročko za odtegovanje vijakov.

Pa avtorju teme svetujem da vijake, ki pridejo prišraufani v vodila zavornih čeljusti da jih zateguje z občutkom oz. bore malo (been there, done thath prvič), obvezno pa vse vijake namaže z lepilom za vijake da se kaj ne odvije (been there, done thath drugič).
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 7 gostov