Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a Fan Sr feb 26, 2014 9:10 pm

Pozdravljeni

Preden se lotite menjave zavorne tekočine, se prepričajte, da lahko odvijete prezračevalne vijake!
Predvidevam, da nimate prezračevalne naprave, torej se bo "pumpalo, po sistemu: pumpaj drž, pumpaj drž, pumpaj drž............."

Praviloma se najprej sname lonček in se ven zlije zavorno tekočino, notranjost pa ščisti ( voda + čistilo za posodo ), ko je lonček čist in suh, se notranjost oplakne s čisto zavorno tekočino, da odstrani še zadnjo vlago, ki nam je ostala. Lonček se vgradi nazaj na glavni zavorni cilinder, nalije novo zavorno tekočino, in lahko začnete ................................ nekdo naj pumpa, vi pa ovijate prezračevalni vijak toliko časa, da priteče nova zavorna tekočina. Ko se tako prezračuje, se nikoli ne sme pritisniti zavorno stopalko čez polovico ( hod stopalke ), ker se lahko poškodujejo tesnila v zavornem cilindru!!! Začnete lahko kjerkoli, ni pravila, katero kolo je prvo!

V koliko bi naleteli na težave, me pokličite ( 031-797-021 ) in jih bova skupaj rešila.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a sašo5 Sr feb 26, 2014 9:19 pm

Fan je napisal/-a:
Začnete lahko kjerkoli, ni pravila, katero kolo je prvo! [/b]


- ne bom oporekal, ampak ni tako....

Moj sistem (pač abrahamovec - stara šola :mrgreen: =P ) hočem, da se začne pri kolesu, ki je najdlje od posodice (ponavadi zadaj desno) in nazadnje kolo, ki je najbližje rezervarčku...
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a Fan Sr feb 26, 2014 9:30 pm

Zakaj že?
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a hippo Če feb 27, 2014 7:17 am

sašo5 je napisal/-a: - ne bom oporekal, ampak ni tako....

Ammm, ravnokar si oporekal :lol: :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
somebody.27
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr feb 26, 2014 6:40 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a somebody.27 Če feb 27, 2014 12:06 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Preden se lotite menjave zavorne tekočine, se prepričajte, da lahko odvijete prezračevalne vijake!
Predvidevam, da nimate prezračevalne naprave, torej se bo "pumpalo, po sistemu: pumpaj drž, pumpaj drž, pumpaj drž............."

Praviloma se najprej sname lonček in se ven zlije zavorno tekočino, notranjost pa ščisti ( voda + čistilo za posodo ), ko je lonček čist in suh, se notranjost oplakne s čisto zavorno tekočino, da odstrani še zadnjo vlago, ki nam je ostala. Lonček se vgradi nazaj na glavni zavorni cilinder, nalije novo zavorno tekočino, in lahko začnete ................................ nekdo naj pumpa, vi pa ovijate prezračevalni vijak toliko časa, da priteče nova zavorna tekočina. Ko se tako prezračuje, se nikoli ne sme pritisniti zavorno stopalko čez polovico ( hod stopalke ), ker se lahko poškodujejo tesnila v zavornem cilindru!!! Začnete lahko kjerkoli, ni pravila, katero kolo je prvo!

V koliko bi naleteli na težave, me pokličite ( 031-797-021 ) in jih bova skupaj rešila.

Lep pozdrav


Kako poteka postopek pumpaj drz? Se pravi odprem prezracevalni vijak in nato pocasi pritiskam zavorno pedalo do polovice in nato zaprem vijak napumpam pedalo in zopet odprem vijak, postopek ponovim vse dokler nepritece nova zavorna tekocina! Je to pravilno?
"A journey of a thousand miles begins with a single step"
 
Uporabniški avatar
eentox
Uporabnik
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: Ne apr 24, 2005 6:39 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a eentox Če feb 27, 2014 2:18 pm

V tem primeru sta potrebni dve osebi - en pri prezračevalnem vijaku in govori pumpaj, pumpaj, drž in drugi ki uboga na ukaz :)

Oseba v avtu pumpa, pumpa pri zategnjenem vijaku, potem stisne pedal in drži, vi pa medtem odvijete vijak, da priteče zavorna tekočina, potem pa zategnete nazaj.
Chuck Norris je enkrat prišel dvakrat
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a Fan Če feb 27, 2014 8:57 pm

eentox je napisal/-a:V tem primeru sta potrebni dve osebi - en pri prezračevalnem vijaku in govori pumpaj, pumpaj, drž in drugi ki uboga na ukaz :)


Hahahahahahahahaha :D :D
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
somebody.27
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr feb 26, 2014 6:40 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a somebody.27 Če feb 27, 2014 8:59 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Preden se lotite menjave zavorne tekočine, se prepričajte, da lahko odvijete prezračevalne vijake!
Predvidevam, da nimate prezračevalne naprave, torej se bo "pumpalo, po sistemu: pumpaj drž, pumpaj drž, pumpaj drž............."

Praviloma se najprej sname lonček in se ven zlije zavorno tekočino, notranjost pa ščisti ( voda + čistilo za posodo ), ko je lonček čist in suh, se notranjost oplakne s čisto zavorno tekočino, da odstrani še zadnjo vlago, ki nam je ostala. Lonček se vgradi nazaj na glavni zavorni cilinder, nalije novo zavorno tekočino, in lahko začnete ................................ nekdo naj pumpa, vi pa ovijate prezračevalni vijak toliko časa, da priteče nova zavorna tekočina. Ko se tako prezračuje, se nikoli ne sme pritisniti zavorno stopalko čez polovico ( hod stopalke ), ker se lahko poškodujejo tesnila v zavornem cilindru!!! Začnete lahko kjerkoli, ni pravila, katero kolo je prvo!

Lep pozdrav


Fan zahvaljujem se ti za strokovno usmerjanje in potrpljenje, menjava je koncana. Mogoce samo se to, na katere nacine lahko preverim (razen da prime )da vse skupaj pravilno dela, znaki ki povejo da je vse odelano uredu..?!
Ps.pelal sem se en krog in primejo zavore.
"A journey of a thousand miles begins with a single step"
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a TrijoAdijo Pe feb 28, 2014 9:01 am

sašo5 je napisal/-a:
Fan je napisal/-a:
Začnete lahko kjerkoli, ni pravila, katero kolo je prvo! [/b]


- ne bom oporekal, ampak ni tako....

Moj sistem (pač abrahamovec - stara šola :mrgreen: =P ) hočem, da se začne pri kolesu, ki je najdlje od posodice (ponavadi zadaj desno) in nazadnje kolo, ki je najbližje rezervarčku...


tudi jaz tako delam...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a joztom Pe feb 28, 2014 3:55 pm

Vedno se praviloma začne na najdaljši zavorni liniji, torej desno zadaj. Fajn je pa iti dva kroga za zanesljiv uspeh.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a Fan Pe feb 28, 2014 9:17 pm

Pozdravljeni

Ja lepo .................. pa je kdo tako dober, da mi razloži zakaj? Je kakšen poseben razlog ................... ali kar tako, tako sem slišal in tako delam.
Ko bom dobil razlago ............ zakaj najdaljšo povezavo .................. bom napisal, zakaj ni važno kje se začne, celo nasprotno, za nekatere tipe zavornih sistemov je pravilo, da se začne prezračevati na najkrajšem delu napeljave.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a TrijoAdijo Pe feb 28, 2014 9:52 pm

Iskreno povedano: Mene so stari mački tako učili. Ampak sem pozabil razlog, zakaj tako. Nisem pa pozabil, da vedno štartaj na najdaljšem delu.Tega se držim....in nikoli nobenih težav.Pa nima veze....ali je brez ali pa z ABS.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a ales66 So mar 01, 2014 2:10 pm

EricTheCarGuy, en mehanik, ki ima na youtubu, po mojem mnenju, kar dosti uporabnih posnetkov, daje prednost vrstnemu redu:
1. spredaj levo
2. zadaj desno
3. spredaj desno
4. zadaj levo

Na posnetku klik od ca 3:55 naprej pove, da če se začne spredaj, bo vsa stara tekočina iz glavnega cilindra šla po najkrajši poti ven, če pa bi začel zadaj pa bi šla pa po daljši poti. V nadaljevanju pove, da seveda nekateri delajo obratno in da s tem ni nič narobe. On pač zagovarja način, da se začne spredaj iz razloga, ki ga je navedel. Je pa verjetno tudi odvisno od sistema zavor, kot je napisal fan.

Kolikor sem uspel videti tudi njegove ostale posnetke je eden redkih, ki prakticira izpust tekočine pri odzračevalnem ventilu pri potiskanju batkov v cilinder ob menjavi ploščic. Dosti je posnetkov na youtubu, tudi od profi mehanikov, ki tega ne počnejo. Smisel pa je, da se usedline iz cilindra ne prenesejo po ceveh proti glavnemu cilindru skozi ABS računalnik, kar sigurno ni dobro za tesnila.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a sašo5 So mar 01, 2014 8:25 pm

ales66 je napisal/-a:
Smisel pa je, da se usedline iz cilindra ne prenesejo po ceveh proti glavnemu cilindru skozi ABS računalnik, kar sigurno ni dobro za tesnila.

zelo elegantna rešitev, resda gre "liter" olja v prazno, ampak sistem je prepucan: - vse "ainlifterje" odvit in tako dolgo natakat novo olje, da na vseh kolesih priteče čisto(novo) ven_potem sledi odzračevanje
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a Fan So mar 01, 2014 9:16 pm

ales66 je napisal/-a: Smisel pa je, da se usedline iz cilindra ne prenesejo po ceveh proti glavnemu cilindru skozi ABS računalnik, kar sigurno ni dobro za tesnila.


Pozdravljeni

Smisel tega je, da se ne poškoduje ventilov v ABS enoti, ker če se potiska olje v kontra smeri, se mora uporabiti namensko orodje, kjer je korak navoja prilagojen ventilom ABSa. Torej se pritiska olje nazaj v lonček z določeno močjo, ki ne poškoduje sistema. Nekateri tipi ( Evropskih vozil, ne Ameriških - tu je še vse kot pred 30 leti. Zakaj ne spremenijo? Ni potrebe, kar izdelujejo, deluje ) vozil, imajo v ABS enoti senzorje za kvaliteto/obrabljenost zavorne tekočine, dodatno črpalko in senzorje pritiska zavorne tekočine ( Mercedes, Opel, Fiat, Ford, BMW................... ), v teh enotah so zelo občutljivi ventili in vsako stiskanje zavornega batka z vzvodi, bi jih poškodovalo. Nekateri tipi imajo električne ventile v ABS enoti ( VAG ), ploščice se ponavadi menja pri ugasnjenem vozilu, torej je zavorni batek nemogoče pritisniti nazaj - to ste nekateri že občutili na lastni koži, ko ste menjali zadaj ploščice, vrteli batek - ta pa ni in ni kazal sodelovanja, ni hotel notri, Po nekajkratnih močnih pritiskih ( ZMAGA ), batek se je vdal in kar sam odšel notri ............... NE, NE, ni tako. Najprej je bilo potrebno nekaj sile, da se delno uniči ventil v ABS enoti, sprosti pot, da se olje lahko vrne v lonček. Če bi motor deloval, bi se ventil sam odprl, batek bi čudežno lahkotno privili v zavorni cilinder. Kako je lahko draga takšna menjava zavornih ploščic, nekateri to že vedo ......................... je pa res, da je vse odvisno od sreče - kako so ostali ventili, ko se je vozilo ugasnilo ............. odprti, delno odprti, zaprti.

In ja, prezračevalni vijak je na najvišji možni točki v zavornem cilindru, usedlina, pa se nabere na najnižji točki v cilindru, torej ...............................ta zgodba, da se ovije prezračevalni vijak ................... ne pije vode.

Do sredine 70 let so bili zavorni sistemi enostopenjski. To pomeni, da je bila samo ena komora ( en batek ) v glavnem zavornem cilindru, ki je skbel za pritisk v celem zavornem sistemu. Težja vozila so imela en ali dva podtlačna ojačevalca zavor. Pri teh vozilih je bilo obvezno začeti prezračevati zadaj desno, ne glede kaj se je na vozilu delalo, okoli zavornega sistema.. Torej je bil vrstni red: zadaj desno, zadaj levo, spredaj desno in kočalo se je spredaj levo. Zakaj tako? Da se je v sistemu vzdrževalo stalen minimalen pritisk, sicer bi bilo težje ali nemogoče prezračiti sistem. V koliko se kdo tega ni držal, mu je sistem "zadihal", lastnik vozila pa se je lahko poslovil od visoke zavorne stopalke za kakšen mesec :(
Ko so vozila imela serijsko vgrajena dvostopenjski zavorni sistem ( dve komori, dva batka, sprednje in zadnje zavore ločeno ), se je tudi samo prezračevanje spremenilo. Do poznih 80 letih, se je naprej pogledalo na glavni zavorni cilinder, katera komora je večja, torej se je naprej prezračevalo njo. Pri večini vozil je bila večja komora od prve stopnje ( prednje zavore ), vendar to ni bilo pravilo, nekateri tipi vozil so imela zadnjo komoro večjo, prav zaradi tega, je bilo potrebno zmeraj prej preveriti. V koliko se je prezračevalo najprej manjšo komoro, se v večji ni mogel več ustvariti pritisk ...................... pa je bilo potrebno vse cilindre demontirati, podreti, ščistiti cevi, sestaviti nazaj in pustiti čez noč z odprtimi prezračevalnimi vijaki, da se je sistem napolnil ( seveda je bilo potrebno poskrbeti, da do jutra ni zmanjkalo zavorne tekočine v lončku ) - posledično je bilo tako popravilo dolgotrajno in finančno dražje za lastnika vozila.
2005 naprej imajo v ABS enotah serijsko vgrajene senzorje za kvaliteto/obrabljenost zavorne tekočine. Pri teh sistemih, se najprej obvezno prezračuje sprednje levo kolo. Zakaj? Ker če bi prezračevali najprej zadaj, se bi olje spenil, senzor pa to spozna kot obrabljena zavorna tekočina - pa so problemi na obzorju. Če pa se prezrači sprednji levi, dobi senzor novo zavorno tekočino - pa je srečen :) Splošno znano je, da se pri prezračevanju zavornih sistemov ne izklaplja akumulator - torej ima elektronika tok, kakor tudi vsi senzorji v ABSu.
Veliko tipov vozil ima serijsko po 2008 že v ABSih dodatno črpalko, torej se ga elegantno prezrači s testerjem, kar je tudi najbolj priporočeno, ker elektronika ve da se vozilo servisira in ne dela kasneje problemov.
Vsa vozila, ki ne spadajo v omenjeno tematiko, pa se lahko začnejo prezračevati poljubno, mehanik/mojster/popoldanec si sam izbere katero kolo bo prvo. Kakor tudi vsi ostali, ki ste uspešno prezračevali zavorne sisteme, lahko mirno delate naprej tako kot ste navajeni, ne mislim vas učiti ali pa oporekati vašem uspešnem delu.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zavore PROBLEM

Napisal/-a joztom So mar 01, 2014 11:02 pm

Zadnje leta sem imel tri hidravlične Citroene zaporedoma in sem v priporočilih zasledil začetek zadaj desno, na najdaljši liniji in na srednji ali spodnji višini, da regulator že odpira. Zadeva seveda sploh nima glavnega cilindra ampak samo ventil, ki odpira tlake, to je posebna obravnava, te neumnosti so še od žab DS21 ostale.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov