Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Rabljeni akmululatorji

Napisal/-a esem To mar 04, 2014 10:33 pm

Iz ene druge teme (povdarki so moji)
zzitop je napisal/-a:Morda nevmesna, vendar pa naj služi kot odgovor Fan-u. Nekako se čutim dolžnega napisati svoje mnenje, glede na to, kako dobre komentarje on tu piše in koliko znanja ima.

Kot elektrotehnik pa Vam povem, da imamo mi (elektrotehniki) na splošno zelo pomanjkljivo znanje iz kemije, akumulator pa seveda je kemija. Zato tudi nekako ne srečaš dobrega komentarja oz. napotkov glede polnjenja akumulatorja na forumu.

Par stvari, ki jih jaz vem:

Čas polnjenja akumulatorja je seveda odvisen od:

1.) Njegove kapacitete (Ah) in koliko je izpraznjen (koliko Ah je še v njem).

2.) Električnega toka, s katerim ga polnimo

Pravilo je, da je električni tok lahko največ kapaciteta/10. Seveda pa je tok polnjenja komot lahko tudi manjši. Primer: 55Ah akumulator lahko polnimo največ s tokom 5,5A. Sicer se da tudi hitreje, vendar akumulator s tem počasi, a vztrajno uničujemo (manj kvalitetna reakcija) in obstaja nevarnost, da temperatura elektrolita (kisline) preseže 55 stopinj, kjer se začne razkroj elektrolita.

Torej, po izračunu naj bi popolnoma PRAZEN 55 Ah akumulator polnili 10 ur (5,5A x 10 h =55Ah). Vendar tu se gre seveda za izkoristek, ker akumulator ne absorbira vsega električnega naboja. Zato se čas podaljša za 40 %, torej na 14 ur, pod pogojem da polnimo enakomerno s tokom 5,5 A. Problem ki se pojavi, pa je vrsta polnilca. Tukaj namreč ni tako enostavno, kot pri NI-MH baterijah, kjer se jih polni s konstantnim tokom. Namreč, akumulator se praviloma polni s konstantno napetostjo, tok pa, bolj kot je akumulator poln, bolj pada.


In sedaj odgovor na vprašanje, kdaj bo akumulator poln?

Ko bo dosegel napetost 14,5 V, če je to navaden svinčeni akumulator. (Tisti VRLA so polni pri nekoliko nižji napetosti)

Napolniti ga seveda moramo do polnega, saj vsak trenutek, ko ni poln, izgublja kapaciteto. Namreč, če ni čisto poln, delci niso vezani na plošče, pač pa so v elektrolitu in tisti s časom sulfatizirajo. Bolj kot je prazen, prej ga je treba polnit. Če je popolnoma prazen 1 dan, je že trajno poškodovan, težko bo še kaj od njega. Če je spraznjen 50 %, je dovoljeno, da je prazen največ 2 dneva, sicer je poškodovan. Dobi tudi notranjo upornost, zaradi katere kljub temu, da je poln, ne more dat od sebe zadovoljivega električnega toka, posebej pozimi, ko je mrzlo.

Torej, koliko časa ga polnimo?
Če je polnilnik cenen in nima pravilne tokovne obremenitve, potem z tokom kapaciteta/10 polnimo 14 ur. Vendar seveda to polnjenje ni točno, lahko ga še vedno napolnimo premalo in kar je še huje, preveč. Zato ni odveč, če to spremljamo z merilcem in odključimo polnjenje, ko je na njemu 14,5 V. Če je izpraznjen samo 50 %, potem polnimo 7 ur.

Predvidevam pa, da imate v avtomehaničnih delavnicah boljše polnilnike, ki imajo napetosto omejitev (polnijo samo do napetosti 14,5V), naprej pa več ne in imajo možnost izbire polnilnega toka (da nastavimo kapaciteta/10). V tem primeru je najbolje, da je priključen čim dlje, čeprav je že poln, saj s tem ohranjamo polnega, kar je pri svinčenih akumulatorjih dobro. Namreč kot se da razbrati iz prej napisanega, je za svinčeni akumulator idealno, da je stalno poln, da se ga čim manj izprazni, tisti delež, ki pa se izprazni, je dobro da čim prej dopolnimo.

Če avtomehaniki polnite s tokom kapaciteta/10, potem bo 12 ur dovolj, če ni globoko izpraznjen. Če je, potem pa je treba polniti nad 14 ur. Vseeno pa imajo taki polnilci tudi kak indikator, ki signalizira kdaj je akumulator poln.

Kadar polnilnik nima nastavljivega toka, potem izračunamo čas polnjenja praznega akumulatorja po načinu: (Kapaciteta(Ah)/ Tok polnjenja(A))*1,4.

LP
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Rabljeni akmululatorji

Napisal/-a Blinder Sr mar 05, 2014 7:55 pm

še kako mnenje...
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
mucek
Novinec
 
Prispevkov: 202
Pridružen: Po sep 13, 2004 6:08 am
Kraj: Ljubljana

Re: Rabljeni akmululatorji

Napisal/-a mucek Sr mar 05, 2014 8:13 pm

Tole zgoraj ne bo držalo prav vse ...

- Svinčev akumulator odprtega tipa (kar štartni aku je) lahko brez problemov polnimo tudi z višjim tokom od 1/10 C (kar avto pravzaprav počne), je pa res, da pri pretiravanju pride do gretja in celo tvorbe plinov_ (kar ni ok) - pa vendar, navadno se to zgodi, ko je akumulator pretirano poln, ne pa med samim polnjenjem.
- Ne drži, da akumulator "vsak trenutek, ko ni poln, izgublja kapaciteto". Do sulfatizacije pride pri pretiranem praznjenju, delna nenapolnjenost pa ni problematična.
- Akumulator se NE SME trajno puščati "kar na polnilcu" na napetosti polnjenja (14,4 V), kot je omenjeno, ampak ga je treba po končanem polnjenju odklopiti (takrat mu bo tudi napetost padla)!

Sicer pa poznamo precej tipov svinčevih akumulatorjev in ne moremo zadev kar posploševati, saj se npr. trakcijski obnašajo povsem drugače kot štartni.

LP, g
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov