Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a Badzo Ne apr 13, 2014 8:54 pm

Pozdravljeni,

če sem napačno uvrstil temo jo prosim premestite in se opravičujem že v naprej.

Torej zanima me, zakaj je problematična vleka prikolic z avtomatikom? To sem že neštetokrat slišal in sedaj bi rad slišal še neko razlago podkrepljeno s kakšnimi dejstvi, zakaj naj bi bila vleka prikolice z avtomatiki problem - jaz osebno ga nikjer ne vidim, lahko pa da se motim.


Hvala za odgovore
 
Uporabniški avatar
eentox
Uporabnik
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: Ne apr 24, 2005 6:39 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a eentox Ne apr 13, 2014 9:32 pm

Edini problem za katerega vem je pregretje menjalnika pri določenih vozilih. Sam bolj poznam amerikance in probleme imajo ponavadi tisti kateri pri vleki težjih prikolic ne izklapljajo overdrive-a. Pomaga tudi dodatno vgrajen hladilnik menjalniškega olja...

Drugače pa osebno vidim same prednosti avtomatika pri vleki prikolice. Ni večjega luksuza kot vleči 2 toni in pri tem skorajdane popolnoma brez cukanja in groznega občutka trganja celega avta.

Je pa tako da vsak hvali svoje in slabe stvari ponavadi govorijo tisti ki so avtomatika samo od daleč videli za probleme so pa slišali od kolega od kolega kateri se drugače ukvarja z vrtnarstvom
Chuck Norris je enkrat prišel dvakrat
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a Fan Ne apr 13, 2014 11:40 pm

Pozdravljeni

Hja, v koliko vas bi res toliko zanimalo ......................... bi si prebral kaj o tem na netu, je polno strokovne literature, na to temo. Tudi na forumu avtomobilizem.com smo že debatirali o tem.
Pa na hitro ponovimo:
- Najprej je potrebno vedeti kateri tip menjalnika imate vgrajenega, ko se to ve, se gre na proizvajalčevo stran, sname navodila o vzdrževanju ........................... no tam pa piše na koliko prevoženih KM se menja olje, čistilec, koliko lahko vlečete. Prav tako je razlika v samem programu .......................... Da ne boste presenečeni, nekatere avtomatike imajo prepoved vlečenja dodatnega tovora/prikolice. Zakaj? Ker se uničijo lamele v menjalniku.

Seveda pa vsa ta solata ne velja za menjalnike, ki so vgrajeni v Ameriška vozilca - drugačni standardi, zahteve, zahtevana življenska doba......................................

Kar se tiče samega hladilnika za olje v avtomatiki, ga že ima, hlajenje in gretje, vse kar potrebuje ........................... je pa res, da je priporočena dodatna vgradnja hladilnika samo v primeru, da se vozilo redno uporablja v klancih pri počasni vožnji - v takih razmerah se lahko olje pregreje, kar pa vodi v katastrofo in prazno denarnico lastniku.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a cruiser1 Po apr 14, 2014 4:48 pm

Badzo je napisal/-a:Torej zanima me, zakaj je problematična vleka prikolic z avtomatikom?


Prviš slišim, da bi bila vleka prikolice z aut. menjalnikom problematična.


eentox je napisal/-a: Sam bolj poznam amerikance in probleme imajo ponavadi tisti kateri pri vleki težjih prikolic ne izklapljajo overdrive-a.



Tako je. Pri vleki mora biti OD izklopljen.



eentox je napisal/-a:Drugače pa osebno vidim same prednosti avtomatika pri vleki prikolice. Ni večjega luksuza kot vleči 2 toni in pri tem skorajdane popolnoma brez cukanja in groznega občutka trganja celega avta.



X2
 
abajc3
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: So apr 25, 2009 2:09 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a abajc3 Če apr 17, 2014 3:20 pm

overdrive ne rabi bit izklopljen vedno. to je odvisno od vrste menjalnika, tovora ter ceste. dodatni hladilnik menjalnika je vedno pametna investicija, še bolj nujen (predvsem če se bo vleklo bolj poredko) je pa pravilno vgrajen merilec temperature olja v menjalniku. strošek tega je manj kot 100e in v vsakem trenutku veš kaj se z menjalnikom dogaja. če se ne pregreva ni razloga da bi sklapljal overdrive in vozil na visokih obratih.

meni bi pred enim mesecem tak merilnik rešil menjalnik, ki sem ga pregrel.
2 litres is a drink size, not an engine!!!

77 chevy malibu classic 305 v8
 
abajc3
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: So apr 25, 2009 2:09 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a abajc3 Če apr 17, 2014 3:24 pm

pri amerikancih je dostikrat celo tako, da lahko vozila z ročnim menjalnikom vlečejo par 100 kg manj kot tista z avtomatikom. imajo pa tista z ročnim velikokrat močnejši diferencial, ker je bolj izpostavljen sunkom. tako da je avtomatik zelo primeren za vleko prikolic.
2 litres is a drink size, not an engine!!!

77 chevy malibu classic 305 v8
 
Uporabniški avatar
eentox
Uporabnik
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: Ne apr 24, 2005 6:39 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a eentox Če apr 17, 2014 3:27 pm

Bajc, imaš mogoče kak primer dobrega merilca temperature menjalnika?
Chuck Norris je enkrat prišel dvakrat
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a peroRS Če apr 17, 2014 3:28 pm

Prevozil sem ogromno kilometrine s prikolico in DSG menjalnikom. To ne predstavlja niti najmanjše težave. Še bolje kot z ročnim 8)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a cruiser1 Če apr 17, 2014 11:37 pm

abajc3 je napisal/-a:overdrive ne rabi bit izklopljen vedno. to je odvisno od vrste menjalnika, tovora ter ceste. dodatni hladilnik menjalnika je vedno pametna investicija, še bolj nujen (predvsem če se bo vleklo bolj poredko) je pa pravilno vgrajen merilec temperature olja v menjalniku. strošek tega je manj kot 100e in v vsakem trenutku veš kaj se z menjalnikom dogaja. če se ne pregreva ni razloga da bi sklapljal overdrive in vozil na visokih obratih.

meni bi pred enim mesecem tak merilnik rešil menjalnik, ki sem ga pregrel.


Ah, kaj rabiš merilnik? Samo po pameti je treba, ne pa ko gluha svina v buče. :lol:


V glavno je kar pravilo, da je OD izklopljen, razen na avtocesti so lahko včasih pogoji, da je lahko vklopljen.
 
Uporabniški avatar
eentox
Uporabnik
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: Ne apr 24, 2005 6:39 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a eentox Pe apr 18, 2014 7:53 am

Na AC pri konstantni brzini jaz vedno vklopim nazaj OD, če ne prej ponoči ko mi v glavo sveti lučka na števcu O/D OFF :)
Chuck Norris je enkrat prišel dvakrat
 
abajc3
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: So apr 25, 2009 2:09 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a abajc3 Pe apr 18, 2014 10:50 am

eentox je napisal/-a:Bajc, imaš mogoče kak primer dobrega merilca temperature menjalnika?


po ebay-u jih je precej, začnejo se tam pri 50usd. do zdaj sem bil zadovoljen z znamko autometer, izogibaj se kitajskih, meni od štirih deluje sam eden. skale so pa večinoma v fahrenheitih, ampak če imaš amerikanca je to boljše ker karkoli iščeš po manualih je temperatura itak vedno v F.
2 litres is a drink size, not an engine!!!

77 chevy malibu classic 305 v8
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a Badzo Ne apr 20, 2014 10:07 am

Hvala vsem za odgovore - avtomatika še nimam (tako da tipa menjalnika ne moremo podati) tako da sem spraševal malce iz firbca, in iz dejstva da mi je avtomatik zanimiv, poleg tega pa vsako leto vozimo prikolico na morje. Po forumu žal nisem našel nič, mogoče sem spregledal.

Me pa zanimata dve stvari: pri amekriancih omenjate OD funkcije (so mi jasne), teh funkcij evropejci nimajo kajne - ozroma pri DSGju bi to bil na nek način lahko S oziroma "ročni način"?
Veliko vas je izpostavilo pregretje menjalnika in olja v le-tem - kako je pa pri vleki z navadnim ročnim menjalnikom? To mi ni najbolj jasno, zakaj bi v avtomatiki se menjalnik oziroma olje v njem pregrevalo v ročnem pa ne!? (razen dejstva d aje avtomatik verjetno bolj kompleksen kot ročni)


Hvala in lep praznike :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtomatik in vleka prikolice

Napisal/-a lisko Ne apr 20, 2014 11:31 am

Badzo je napisal/-a:Hvala vsem za odgovore - avtomatika še nimam (tako da tipa menjalnika ne moremo podati) tako da sem spraševal malce iz firbca, in iz dejstva da mi je avtomatik zanimiv, poleg tega pa vsako leto vozimo prikolico na morje. Po forumu žal nisem našel nič, mogoče sem spregledal.

Me pa zanimata dve stvari: pri amekriancih omenjate OD funkcije (so mi jasne), teh funkcij evropejci nimajo kajne - ozroma pri DSGju bi to bil na nek način lahko S oziroma "ročni način"?
Veliko vas je izpostavilo pregretje menjalnika in olja v le-tem - kako je pa pri vleki z navadnim ročnim menjalnikom? To mi ni najbolj jasno, zakaj bi v avtomatiki se menjalnik oziroma olje v njem pregrevalo v ročnem pa ne!? (razen dejstva d aje avtomatik verjetno bolj kompleksen kot ročni)


Hvala in lep praznike :)


Točno zato...V ročnem menjalniku je 10 zobnikov (5 stopenjski) in dodatni 3 za rikverc...Nekaj sinhronov in to je to. Avtomatski pa je nekoliko bolj zakompliciran....za prestavljenje skrbi hidravlika, ki pa je sila občutljiva na pregretje ( recimo delovni stroji ob pregretju olja v samih prenosih obstojijo....primer ko je valjar obstal sred klanca, ker se mu je pregrelo olje..). Ročni menjalnik ima sklopko katera deluje na osnovi trenja (torni prenos...ko je sklopljena je prenos fiksen in ga ne moreš razdvojit...). Pri avtomatiku imaš pretvornik navora (wandler- hidravlični prenos...)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov