Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
MMGOKA6574
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Pe dec 06, 2013 8:01 am

klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a MMGOKA6574 Pe maj 02, 2014 10:59 pm

Pozdravljeni,

V lanskem letu sem dal na pregled klimatsko napravo na vozilu in ta mojster,ki jo je pregledal in nekaj malega plina v njej dopolnil ali kot je rekel v sistem spustil povsem nov plin ni opravil dezinfekcije zračnikov v kabini,ker bojda to ni potrebno a zanima me ali kdo od vas ve ali je to res potrebno in zakaj ali res ne?!
Sprašujem predvsem zato,ker klimo v avtu ne uporabljam v času,ko ni vroče bolj poredko in le občasno za nekaj minut,ker to naj bi bilo priporočljivo a preseneča me vonj iz zračnikov,ko jo aktiviraš na začetku in ko jo izklopiš pravtako in zato tudi vprašanje o dezinfekciji zračnikov potrebna ali ne?!

Lp, Matjaž
 
jurijprodnik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: To avg 14, 2012 10:09 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a jurijprodnik So maj 03, 2014 9:08 am

če nima klima nekega vonja potem jaz ne bi neki dezinficiral, pri moji se je pa neprijeten vonj pojavil, pa sem v supermarketu (cirka 10€) kupil poseben sprej sonax, ki se namesti v avto in zadeva je zdej že eno leto ok
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a yashica So maj 03, 2014 10:50 am

Vsake dve leti je priporočljivo izpraznjenje sistema, ponovno vakumiranje, izločitev starega olja in vlage, polnjenje plina na določeno vrednost vozila, ki je odvisna od znamke oziroma modela.

Prižgi klimo vsaj enkrat mesečno za vsaj 10 minut, da se zagotovi redno podmazovanje semeringov in posledično tesnost sistema in redno menjaj filter klime.
Smrad nastaja zato, ker se po ugasnitvi motorja zaradi hladnih cevi kondenzira vlaga, posledično nastajajo plesni, ki škodujejo zdravju. Temu se v veliki meri izogneš, če nekaj minut pred postankom ugasneš klimo in zvišaš hitrost ventilatorja, da posuši kondenz.

Ker je ravno tema o avtoklimi... pred dvema letoma sem po drugih forumih zasledil navedbe o škodljivosti segretega zraka v avtomobilu in pravilni uporabi klime.

Strupen zrak v segretem avtomobilu

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, ki je škodljiv za zdravje. Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Ne vključujete klimatsko napravo takoj, ko vstopite v avto, ker je škodljiva za zdravje. Najprej za nekaj časa odprite okna, da avto prezračite, šele nato vklopite klimatsko napravo.

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, strup, ki povzroča raka (Rakotvorne - vonj ogrevane plastike v avtu). Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Dalj časa trajajoči izpostavljenosti bo povzročilo levkemijo, povečanje tveganje za raka. Povzroči lahko tudi splav.

Sprejemljiva raven Benzena v zaprtih prostorih je 50 mg na kvadratni meter. Avto parkiran v garaži z zaprtimi okni bo vseboval 400-800 mg benzena. Če pa je parkiran na prostem na soncu pri temperaturah nad 60 stopinj , raven benzena poveča do 2000-4000 mg, 40-krat višja kot sprejemljiva raven.

Ljudje, ki pridejo v avto in vztrajajo pri zaprtih oknih neizogibno v kratkem času, vdahnejo pretirano velike količine strupa. Benzen je toksin, ki vpliva na ledvice in jetra. Slabost je, da je telo zelo težko prečisti to strupeno snov, ker jo shranjuje in kopiči.

Odprite okna in vrata svojih osebnih vozil in si vzemite čas, da se smrtonosni plini prezračijo, preden jih vdihnete.

Vir: http://www.eko-planet.net/strupen-zrak- ... mobilu.php



Če je že kdo v preteklosti navedel ta članek na forumu, se opravičujem za ponavljanje.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
sparky
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Sr mar 18, 2009 6:18 pm
Kraj: Kranj

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a sparky So maj 03, 2014 12:58 pm

Mene pa samo zanima, če s filtrom klime mislite kabinski filter? ali je še kje kakšen poseben filter ;)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a Fan So maj 03, 2014 3:53 pm

Ja kabinski čistilec
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
MMGOKA6574
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Pe dec 06, 2013 8:01 am

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a MMGOKA6574 So maj 03, 2014 8:35 pm

jurijprodnik je napisal/-a:če nima klima nekega vonja potem jaz ne bi neki dezinficiral, pri moji se je pa neprijeten vonj pojavil, pa sem v supermarketu (cirka 10€) kupil poseben sprej sonax, ki se namesti v avto in zadeva je zdej že eno leto ok


Hvala lepa za nasvet.
 
MMGOKA6574
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Pe dec 06, 2013 8:01 am

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a MMGOKA6574 So maj 03, 2014 8:54 pm

yashica je napisal/-a:Vsake dve leti je priporočljivo izpraznjenje sistema, ponovno vakumiranje, izločitev starega olja in vlage, polnjenje plina na določeno vrednost vozila, ki je odvisna od znamke oziroma modela.

Prižgi klimo vsaj enkrat mesečno za vsaj 10 minut, da se zagotovi redno podmazovanje semeringov in posledično tesnost sistema in redno menjaj filter klime.
Smrad nastaja zato, ker se po ugasnitvi motorja zaradi hladnih cevi kondenzira vlaga, posledično nastajajo plesni, ki škodujejo zdravju. Temu se v veliki meri izogneš, če nekaj minut pred postankom ugasneš klimo in zvišaš hitrost ventilatorja, da posuši kondenz.

Ker je ravno tema o avtoklimi... pred dvema letoma sem po drugih forumih zasledil navedbe o škodljivosti segretega zraka v avtomobilu in pravilni uporabi klime.

Strupen zrak v segretem avtomobilu

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, ki je škodljiv za zdravje. Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Ne vključujete klimatsko napravo takoj, ko vstopite v avto, ker je škodljiva za zdravje. Najprej za nekaj časa odprite okna, da avto prezračite, šele nato vklopite klimatsko napravo.

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, strup, ki povzroča raka (Rakotvorne - vonj ogrevane plastike v avtu). Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Dalj časa trajajoči izpostavljenosti bo povzročilo levkemijo, povečanje tveganje za raka. Povzroči lahko tudi splav.

Sprejemljiva raven Benzena v zaprtih prostorih je 50 mg na kvadratni meter. Avto parkiran v garaži z zaprtimi okni bo vseboval 400-800 mg benzena. Če pa je parkiran na prostem na soncu pri temperaturah nad 60 stopinj , raven benzena poveča do 2000-4000 mg, 40-krat višja kot sprejemljiva raven.

Ljudje, ki pridejo v avto in vztrajajo pri zaprtih oknih neizogibno v kratkem času, vdahnejo pretirano velike količine strupa. Benzen je toksin, ki vpliva na ledvice in jetra. Slabost je, da je telo zelo težko prečisti to strupeno snov, ker jo shranjuje in kopiči.

Odprite okna in vrata svojih osebnih vozil in si vzemite čas, da se smrtonosni plini prezračijo, preden jih vdihnete.

Vir: http://www.eko-planet.net/strupen-zrak- ... mobilu.php



Če je že kdo v preteklosti navedel ta članek na forumu, se opravičujem za ponavljanje.


Hvala Lepa za vaš nasvet in prispevek na linku oboje je dobro vedeti in vsak uporaben nasvet je še kako dobrodošel in pride prav;)
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a hippo Ne maj 04, 2014 4:05 pm

yashica je napisal/-a:Vsake dve leti je priporočljivo izpraznjenje sistema, ponovno vakumiranje, izločitev starega olja in vlage, polnjenje plina na določeno vrednost vozila, ki je odvisna od znamke oziroma modela.

Prižgi klimo vsaj enkrat mesečno za vsaj 10 minut, da se zagotovi redno podmazovanje semeringov in posledično tesnost sistema in redno menjaj filter klime.
Smrad nastaja zato, ker se po ugasnitvi motorja zaradi hladnih cevi kondenzira vlaga, posledično nastajajo plesni, ki škodujejo zdravju. Temu se v veliki meri izogneš, če nekaj minut pred postankom ugasneš klimo in zvišaš hitrost ventilatorja, da posuši kondenz.

Ker je ravno tema o avtoklimi... pred dvema letoma sem po drugih forumih zasledil navedbe o škodljivosti segretega zraka v avtomobilu in pravilni uporabi klime.

Strupen zrak v segretem avtomobilu

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, ki je škodljiv za zdravje. Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Ne vključujete klimatsko napravo takoj, ko vstopite v avto, ker je škodljiva za zdravje. Najprej za nekaj časa odprite okna, da avto prezračite, šele nato vklopite klimatsko napravo.

Glede na raziskave, armaturna plošča, sedeži in prezračevanje izločajo benzen, strup, ki povzroča raka (Rakotvorne - vonj ogrevane plastike v avtu). Benzen je strup, ki z dihanjem prehaja v kosti, povzroča anemijo in zmanjšuje število belih krvnih celic. Dalj časa trajajoči izpostavljenosti bo povzročilo levkemijo, povečanje tveganje za raka. Povzroči lahko tudi splav.

Sprejemljiva raven Benzena v zaprtih prostorih je 50 mg na kvadratni meter. Avto parkiran v garaži z zaprtimi okni bo vseboval 400-800 mg benzena. Če pa je parkiran na prostem na soncu pri temperaturah nad 60 stopinj , raven benzena poveča do 2000-4000 mg, 40-krat višja kot sprejemljiva raven.

Ljudje, ki pridejo v avto in vztrajajo pri zaprtih oknih neizogibno v kratkem času, vdahnejo pretirano velike količine strupa. Benzen je toksin, ki vpliva na ledvice in jetra. Slabost je, da je telo zelo težko prečisti to strupeno snov, ker jo shranjuje in kopiči.

Odprite okna in vrata svojih osebnih vozil in si vzemite čas, da se smrtonosni plini prezračijo, preden jih vdihnete.

Vir: http://www.eko-planet.net/strupen-zrak- ... mobilu.php



Če je že kdo v preteklosti navedel ta članek na forumu, se opravičujem za ponavljanje.

Dodal bi samo še tole:
- proizvajalci sicer predpisujejo menjavo sušilnega filtra na vsaki 2 leti, kar je malo pretirano. V praksi se priporoča menjavo sušilnega filtra na max 5 let.

Kar je žalostno je to, da skoraj nihče noče tega menjat oz. se lotijo tega samo takrat, ko klima neha delat, ker je to najcenejša varianta... :roll:
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a pskoda Ne maj 04, 2014 5:45 pm

Pri corsi D (od 2007 naprej) se ne da menjat sušilca, ampak lahko menjaš samo komplet z kondenzatorjem, ki stane +400eur original. Oče ima bravo-ta letnik 2007 klima samo 1x polnjena na novo, ker ni hladila in spet dela bp tako, da z telim sušilcem je malo tako in dokler ni bil sistem odprt ga je brezveze menjat.

ps.: na kangooju klima dela že od leta 2005 brez problema samo 2x je bila polnjena in nič drugega res pa je, da kangoo ima sušilec posebej bravo oz corsa pa sigurno ne oz je komplet z kondenzatorjem, ki je svinsko drag
Lp
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a hippo Ne maj 04, 2014 7:24 pm

Ja, to je zdej nova moda od cca leta 2005 dalje, da so sušilni filtri integrirani s hladilnikom klime. Sicer ne povsod.
Tudi če sistem ni bil odpiran, ga je treba po določenem času zamenjat.
Najboljši so frajerji, ki prodajajo rabljene sušilne filtre, po možnosti odprte že nekaj mesecev... :lol: :bonk
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a yashica Ne maj 04, 2014 8:04 pm

hippo je napisal/-a:proizvajalci sicer predpisujejo menjavo sušilnega filtra na vsaki 2 leti, kar je malo pretirano. V praksi se priporoča menjavo sušilnega filtra na max 5 let.
Kar je žalostno je to, da skoraj nihče noče tega menjat oz. se lotijo tega samo takrat, ko klima neha delat, ker je to najcenejša varianta... :roll:


Se strinjam ;)

Bi pa dodal, da sem lani, ko so mi pod garancijo menjali kompresor klime in zraven še sušilni filter, kar debelo pogledal, ko sem videl v kakšnem stanju je stari po 3 letih uporabe.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a hippo Po maj 05, 2014 7:18 am

Še tole: pri vsaki montaži novega kompresorja je zahteva proizvajalca kompresorja, da se zamenja še sušilni filter. V nasprotnem primeru garancija na kompresor ne velja. To je vedno napisano in to ne v drobnem tekstu. Tako da to ni neka kaprica v smislu večje prodaje...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: klimatska naprava in vzdrževanje...

Napisal/-a pskoda Po maj 05, 2014 7:32 am

Če menjaš kompresor je najbolje menjat še sušilec sploh če je ločen od kondenzatorja, če pa je skupaj bi vsaj jaz bil malo v dilemi kaj naredit ker kondenzator ni poceni. Sušilec bi menjal 100% če bi sistem odprt oz bi puščal in bi ga popravljal šele po parih dneh. Jeba je s temi klimami ker je vse drago in pri vsaki napaki te dosti stane že samo ponovno polnjenje klime če popravljaš sam
Lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov