Napisal/-a Fan Če mar 27, 2014 9:05 pm
Pozdravljeni
Senzor klenkanja mora biti pravilno postavljen in s pravo silo pritrjen ............................ velikokrat se zgodi, da se je samo delno odvil. Je pa vsekakor potrebno pregledati ( tester - servisna mapa ), kaj je hotel javiti
Senzor klenkanja motorja meri pospeške motorja v smeri, v kateri je nameščen. Največkrat je nameščen prečno na smer gibanja batov, kajti tako najbolje zazna morebitne napake pri vžigih, kjer se zelo hitro vidi na pospeških motorja v vodoravni smeri. Najvažnejše pri tem senzorju je to, da je privijačen s pravilno silo ( okoli 20Nm, odvisno od senzorja in vozila ), saj je od tega odvisna tlačna sila na največkrat piezo-električni senzor pospeškov motorja.
Njegovo nepravilno delovanje lahko najhitreje zaznamo, saj so udarci motorja nepravilni, motor prepozno užiga ali ima celo samoužige. Previlno delovanje se meri z osciloskopom ali namenskim testerjem, kjer za vsak udarec bata ( delovni takt ) lahko zaznamo, za koliko se je motor na mestu senzorja v tistem trenutku pospešeno premaknil. Senzor ima neskončno upornost pri ugasnjenem motorju, napajalna napetost senzorja za njegovo delovanje pa je okoli 0,1 V, kar lahko izmerimo pri motorju v kontaktu.
Senzor klenkanja direktno korigira količino dovedenega goriva: večji kot so udarci, bolj se zmanjša količina goriva. Najpomembnejše korekcije se pojavijo pri kotu predvžiga. Ta pa pri prevelikih udarcih največkrat zmanjša, da odpravi klenkanje in šele nato krmilni sistem ponovno vzpostavi prvotni kot predvžiga.
Nepravilno delovanje je bilo včasih zelo težko odkriti ( posledično je bil velikokrat zamenjan preventivno ) drugače kot z osciloskopom ( ki pa ga nima vsaka avtomehanična delavnica, ali pa ga imajo in z njim ne znajo delati ), so pa sedanji sistemi OBD-diagnoze že tako dobri, da nepravilno delovanje tega senzorja dokaj hitro javijo in jih ni potrebno odkrivati na star način ( po posluhu ).
Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.