Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Ne avg 13, 2006 12:58 pm

zakaj pa si odklopu akumulator?
ce je akumulator izklopljen nima alternator nobenega podatka o napetosti in ne bo pravilno polnil.

ti lepo zalaufaj traktor in pomeri kaksno napetost ma na klemah akumulatorja, s tem da je vse priklopljeno tako kot mora bit. Ce je napetost od 13 do 14V pomeni da alternator fila, ampak je verjetno aku v okvari oz mu je kapacitetat padla. Ce je pa napetost enaka kot preden si ga zalaufal, potem pa ti alternator ne polni, end of story in ga neses na servis.

lp
Slika Slika
 
ppc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Sr mar 15, 2006 8:27 pm

Nihanje napetosti

Napisal/-a ppc Če avg 17, 2006 7:35 pm

Se bom kar tukaj prislinil.
Na armaturi imam voltmeter, ki ne glede na to, ali so luči prižgane ali ne, kaže na 12,5 do 13V.
Dokler ne vključim klime.
Takrat napetost pade na :
če so prižgane luči 11.5 do 12V,
če niso prižgane luči 12 do 12,5V,
seveda ob prižganerm motorju, med vožnjo. Ko ustavim so obrati prostega teka normalni, se ne zaganja.

Motor ni podhranjen, avto vžiga in se normalno obnaša.

Kakšen razlog za skrbi pred zimo ?
Morda kakšni slabi stiki, obrabljene krtačke regulatorja, ... potreben obisk avtoelektričarja ? Nepotrebne skrbi ?

LP Igor
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Re: Nihanje napetosti

Napisal/-a Neo32 Če avg 17, 2006 7:49 pm

ppc je napisal/-a:Se bom kar tukaj prislinil.
Na armaturi imam voltmeter, ki ne glede na to, ali so luči prižgane ali ne, kaže na 12,5 do 13V.
Dokler ne vključim klime.
Takrat napetost pade na :
če so prižgane luči 11.5 do 12V,
če niso prižgane luči 12 do 12,5V,
seveda ob prižganerm motorju, med vožnjo. Ko ustavim so obrati prostega teka normalni, se ne zaganja.

Motor ni podhranjen, avto vžiga in se normalno obnaša.

Kakšen razlog za skrbi pred zimo ?
Morda kakšni slabi stiki, obrabljene krtačke regulatorja, ... potreben obisk avtoelektričarja ? Nepotrebne skrbi ?

LP Igor


mas obratomer?

kaksni so obrati ko prizges klimo in luci, v stevilkah me zanima ce imas obratomer seveda

drugace pa zadevo pomeri direkt na akumulatorju za bolj tocne vrednosti, moznost je da ti V-meter kaze napacno.

ce so se zmeraj isti rezultati pol bo pa treba sistem mal pregledat, ker ce imas napetost v avtu pod 12.5V ti alternator ne polni dobro oz. ti sploh ne polni, ceprav je pa cudno da ti avto normalno vziga...

prvo kar nardis preveri napetost direkt na akumulatorju (ugasnjen avto, prizgan avto, prizgana klima, itd...)

lp
Slika Slika
 
ppc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Sr mar 15, 2006 8:27 pm

Napisal/-a ppc Če avg 17, 2006 8:10 pm

Prosti tek - 830 - 850 o/min ne glede na to ali je vključena klima, luči, oboje ali nič.
Ko vključim klimo v prostem teku na obratomeru skoraj ne vidim razlike ( vse se dogaja v področju dveh debelin kazalca, torej manj kot +/- 30 o/min )

Predlagane meritve bom izvedel jutri .

LP Igor
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Če avg 17, 2006 8:21 pm

ja obrati so normalni, alaternator neha polnit nekje pod 600 obrati na minuto, ampak takrat tudi motor ne tece enakomerno.

za zacetek je vredno pomerit napetost direkt na akumulatorju, po porebi scistit kleme, kontakte, ce to ne odpravi napake pa pride upostev pregled jermena ki poganja alternator in klima kompresor in merjenje napetosti direkt na izhodu alternatorja (B+ in masa) in meritev toka med alternatorjem in akumulatorjem


lp
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če avg 17, 2006 8:30 pm

Preglej jermen če je dobro napet. Tak problem smo imeli na traktorju.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
ppc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Sr mar 15, 2006 8:27 pm

RE:

Napisal/-a ppc Pe avg 18, 2006 6:07 pm

Meritve :
Napetost na akumulatorju

prosti tek :
brez luči in klime 14,2 V
z lučmi 14.1 V
z lučmi in klimo 12,7V

cca 2500 o/min (na mestu)
brez luči in klime 14,2 V
z lučmi 14.1 V
z lučmi in klimo 13,2V

med vožnjo nisem testiral

Voltmeter v kabini kaže cca 1.5V +/- 0,3 V premalo, odvisno od pogojev, kar je tudi razumljivo, saj je indikator in ne kalibriran voltmeter. Vendar pa je 10-15% odstopanja le malo preveč. Bi bilo boljše, če bi rdeče in zeleno polje narisali, kot pa oštevilčili črtice.

Jermen mislim da je pravilno napet.

Kje iskati vzrok ?

LP
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Pe avg 18, 2006 6:23 pm

hmmm pod stand gasom ti polni minimalno kar je nekak normalno sploh ob vkljucenem kompresorju pod obrati ti polni normalno

to se pravi ti med voznjo zadeva dela normalno

am eno vprasanje ko zalaufas klimo a se ti slucajno vklopi tudi ventilator kabine na full?
ker zadeva pobere kar nekaj toka in je to cisto normalno da v prostem teku toliko pade napetost, to je pri meni isto ce vklopim luci in ventilator kabine se napetost mejckeno zmanjsa

drugace pa ce je kaksna moznost probaj pomeriti napetost direkt na izhodu alternatorja( ponavadi je na alternatorju vijak velikosti m8 ali vec na katerega je speljan debel kabel (8mm, 10mm,...) Obstaja moznost padca napetosti na samem kablu od alternatorja do akumulatorja.
Slika Slika
 
ppc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Sr mar 15, 2006 8:27 pm

Re:

Napisal/-a ppc Pe avg 18, 2006 8:50 pm

Ko vklopim klimo se na polno zažane notranji ventilator po 5 sek in prva stopnja na hladilniku po 10 sek. Vendar razen pri razgretem avtu notranji vent kmalu upočasni. Takrat mrkne napetost (v prostem teku), a se takoj tudi pobere. Med vožnjo skoraj ni opaziti.

Napetost sem meril na akumulatorju in na sponki alternatorja - ker ni bilo razlike nisem omenil.

Če mi samo kazalec živce žre ni panike.
Poskusil bom poiskati kje ima delilnik napetosti, pa ga umerim.

LP
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Pe avg 18, 2006 9:05 pm

ne to je normalno, pac napetost se sesede zaradi zagona kabinskega ventilatorja, vklopa kompresorja, ki posledicno zmanjsa vrtljaje motorja za kratek cas ampak pac alternator rabi cas da zacne delat spet normalno.
pri meni recimo ko vzgem motor, traja prblizno 5s da zacne alternator polniti in ko so vklopljene luci in ventnilator na full mu pac napetost pade dokler ne spleljem potem se napetost normalizira.

Drugace pa ce je V-meter original v avtu bi skoraj da moral imeti potenciometer za umerjanje in kalibracijo le tega, tako da se splaca zadevo razdret in pogledat, ker bi to tud mene zivciral :D
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider Če apr 05, 2007 9:47 am

ja to je vse res. Kaj pa v primeru, če alternator ne dela, koliko napetosti pa potem kaže na akomulatorju? Fora je v tem, da se do akumulatorja ne da prit tako lahko, kakor do alternatorja, če pa pomeriš na alternatorju, pa valda kaže isto, kakor če pomeriš na akumulatorju: 12.3V. Kako naj potem vem, da alternator dela ali ne, če pa mi kaže napetost akumulatorja? A je fora v unmu voltu razlike?
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Če apr 05, 2007 12:33 pm

Če alternator ne dela, kaže na akumulatorju 12 (in manj ko je bolj prazen) pri delujoči mašini (obremenjen akumulator). Če dela alternator, je napetost 13,5-14V.
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar Če apr 05, 2007 8:42 pm

poln akumulator neobremenjen v dobrem stanju 12.7V
slab prazen 12.0

Polnjenje alternatorja starejši avtomobili 13.7-14.2v
Novejši 14.1-14.9V, zaradi te napetosti je potrebno pazljivo izbirati nov akumulator.

V glavnem recimo VW golf 4 če zadeva deluje B.P. napetost nekje od 14.2-14.4
ko vžigamo porabnike se napetost popravlja, (luči+dolge,ventilator,klimo,gretje zad.šipe...)
Če pade napetost pod 14.0V je alt. počasi zrel za obisk avtoelektričarja, nikakor pa Vas večine ki tukaj pišete

Traktorji, naj nekdo pogleda kakšne jermene imajo ti stroji, čisto lahko bi jih primerjali z hulahupkami, folk pa leti na glavo zakaj lučka ugasne, akumulaor smo že zamenjali, hudič pa še zmeraj ne vžiga.....


Nekdo je napisal da je snel klemo pri prižganem motorju in pomeril napetost, za crknit, sicer ni panike verjetno bo nekdo na tak način odkril tudi pepetum mobile...

Brez zamere tistim ki me poznajo....
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Uporabniški avatar
Gregamax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 525
Pridružen: Po jun 05, 2006 9:12 pm
Kraj: Metlika

Napisal/-a Gregamax Ne maj 06, 2007 4:40 pm

Lp! No zdj pa še mene zanima kako je pa pri VW polo 2001 1.4 16V 101 KM! Namreč danes mi se je prižgala lučka za akomulator med vožnjo in sm se vozu še kr nekaj časa nakr so se mi začele prižigati še ostale lučke kot npr. za ABS, AIRBAG, za kontrolo elektronike na motorju itd. Nakar ko sem prišel duma mi je žačela utripati lučka za zavore in zraven je piskala! Kaj mi je šel slučajno altenator in koliko stane popravilo?!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne maj 06, 2007 5:57 pm

Če je jermen še cel, potem izmeriš napetost ki jo da alternator (debelejša žica), ta naj bo okoli 13,5 do 14,5 V. Če ni toliko, potem išči pri regulatorju s krtačkami vred, nazadnje pa lahko ostane še diodna plošča.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider Če okt 04, 2007 3:48 pm

Zdej me pa zanima sledeče: Če maš star stroj, ki ima dinamo in diname ne morš dobit, zato jo nadomestiš z alternatorjem. Kaj je potrebno nardit? Pri dinami mam dve žički. Kam naj jih dam na alternator in kam in od kod moram potegnit še dodatne žice tist k je neki za lučke al kaj? k baje brez tega ne dela. Alternator je iskrški od jugota. Prosim naj mi čim hitreje nekdo odgovori, ki se mu stvar usaj približno sanja.
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider Če okt 04, 2007 4:18 pm

a ni nobenga s koristnimi informacijami?
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če okt 04, 2007 5:58 pm

Stvar je enostavna:

Strojni del:

Nekje blizu dinama mora biti ena škatla, ki je regulator napetosti. Tega ne boš več potreboval in ga lahko odstraniš. Iz te škatle pa gre ena (malo debelejša) žica na akumulator. To je stalni plus in ga boš potem priklopil na alternator. Verjetno boš našel še kako žico, ki gre iz te škatle proti armaturki - ta je malo tanjša kot prejšnja in gre na žarnico. Zmontiraj alternator gor, po potrebi predelaj nosilce in glej da bodo jermenice poravnane! Pazi tudi, da se bo alternator vrtel v pravo smer - nekje na ohišju ali ventilatorju jermenice je narisana puščica.

Električni del:

Na alternatorju je priključek B+ običajno zgleda kot en ven štrleči vijak. Tu gor priklopi tisto debelejšo žico, ki sem jo omenil zgoraj. Na alternatorju je še priključek D+, ki je običajno v obliki klasičnega ploščatega konektorja "kabelšuha". Ta gre na kontrolno lučko na armaturki - oziroma na tisto tanjšo žico, ki sem jo tudi omenil zgoraj.

Kake slike od regulatorja bi bile dobrodošle, da ti na njih pokažem...

Če imaš vgrajen še ampermeter in bi ga rad vsaj približno usposobil zraven, potem povej.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: merjenje alternatorja

Napisal/-a Nikola_Tesla To nov 25, 2014 6:11 pm

Zdravo

Za primer alternatorja s priponke, ki ima 6 izvodov, me zanima če so to vedno izvedbe s tremi med sabo ločenimi navitji v statorju ?

Pri starejši generaciji alternatorjev so bili (z zunanje strani) dostopni le trije izvodi (notranja vezava zvezda "Y" ali trikot "D").

Hvala za info.

Lp.
Priponke
Slika - DENSO - alternator - 1.jpg
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: merjenje alternatorja

Napisal/-a Fan To nov 25, 2014 7:58 pm

Alternator ima tri ločena navitja in ven daje tro fazni tok. Temu na sliki manjka regulator napetosti in diodna plošča, to vse je priklopljeno na tistih 6 žic.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov