Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a ule Po feb 02, 2015 10:29 am

Tisti polnilci za 40€ so recimo zmožni dati od sebe 10A. Ampak samo kratkotrajno. Noter je samo transformator, usmernik, ter varovalka. Nič elektronike, katera bi skrbela za kakršenkoli režim polnenja. Inštrument je tam samo da nekaj kaže. Dejanski tok polnenja je precej manjši.
Alternator v avtomobilu ni samo za polnenje akumulatorja. Upam da si vsaj luči ugasnil ko si meril tok. Vsak akumulator ima svoj maksimalni priporočeni tok polnenja. Bolj se držiš pod to mejo, dalj časa bo zdržal. Seveda je ogromno drugih dejavnikov, kateri vplivajo na življensko dobo.
Zaupaj nam še kdaj je zate akumlator prazen? Kolikšna je napetost takrat na njemu, da lahko rečeš da je prazen?
 
kemykos
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To jan 29, 2013 12:31 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a kemykos Po feb 02, 2015 12:19 pm

A ni tema VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA in ne polnjenje akumulatorja. Celica samo vzdržuje napetost na akumulatorju, da ta posledično preveč ne pade. Tok je majhen tako kot ste napisali, samo zanimivo je, da imamo v gasilskem društvu prav polnilec oziroma vzdrževalec akumulatorja za oba tovornjaka, pa kabli niso popolnoma nič debelejši. Saj tu ne gre da boš ti napolnil akumulator iz nule ampak, da se ne izprazni. Vse je prav kar ste napisali, celica vseskozi malce "pika" akumulator, in stem vzdržuje največjo napetost, ki pa povzroči, da je zagonski tok akumulatorja dovolj velik. No ker sem danes sesal avto, sem ga probal 3 krat vžgat in ugasnit. Včeraj zato zanalašč nisem priklopil celice ker sem bral komentarje, kljub temu da je danes lep sonček. No in....po tem, ko sem 3 krat zalaufal avto se je prižgala lučka za akumulator. Saj sem sam točno vedel kaj bo in dejansko, mi je vseeno, če me poslušate ali pač ne. Meni zadeva fajn dela, tisti dolgi kabl na armaturki me nič ne moti. Kam avto parkiram je vseeno ker kabl vedno seže in lahk dam na vse sprednje šipe celico. Bom enkrat doma, ko bo sonce, zjutraj zmeril sam akumulator in nato pustil cel dan priklopljeno celico in še zvečer zmeril, da vam dokažem. Če se prav spomnim, sem enkrat celo to naredil in je bila sprememba napetosti na akumulatorju od jutra pa do večera iz 14.4 na 14.85 nekaj takega. No tudi, če z samo celico narediš kratek stik ali pa če si jo probaš dat na jezik, to zelo obžaluješ.

Dejansko kaj se lahko iz tega naučite je, da bi sam moral akumulator menjat že pred kakim letom in pol, ker mi avto več ni užigal oziroma res ob čudežu. Nočem vas nikakor prepričevat, da imam prav, samo povem moje izkušnje. Zakaj bi za en jeben akumulator dal 80€ zdaj, če lahko čez 2 leti in si s tem podaljšam čas obratovanja enega akumulatorja za tistih 19€ ko stane celica.

Glede tiste kurjenje elektronike, haha če avto odkleneš, meni na p. 207, 10 krat blinknejo vsi 4je žmigavci. To so 4 luči po 40W + 5 motorčkov za odklepanje vrat + kontakt, ki prižge radio, ventilacijo in še bremzo stisnem (stop luč). V tem procesu že moj akku. zgubi 10% moči, ker je star že 7 let. Kar je ostane je ravno prav za vžig motorja.

Saj je tudi moj foter, težki strojnik in elektrotehnik bil skeptičen, pa mi je po 1 mescu prišel jokat za 2 celice za v oba traktorja, ki zdaj pozimi res samo stojita oziroma tudi prej sta v uporabi 1x na 14 dni. Pa tudi on se mi je norce delal in govoril, da spet mečem denar stran s tem naročanjem iz kitajske.

In še na temo direktorja, ki si mora vrtat luknje v koleno. Mislim, pa kaj ste vi abnormalno znoreli s tem denarjem al kaj?? Sej zato pa ste nekateri take propalice, ker z dnarjem res ne znate oziroma, ko ga mate razmetavate in se hvalite, potem pa gremo konzerve jest pa delat v tujino ne, ker tam je pa res vse 100X če ne 100000x boljše. Človek, kot sem povedal ima 3 avtohiše kjer prodaja avtomobile in od tega 2 tudi servisirajo renault, citroen, peugeot in tudi vse ostale avte, ker ima najcenejše servise daleč na okrog. Tudi zato ima zaposlenih skoraj 20 ljudi. Njemu ne pomeni dnar res popolnoma nič. Popoldan, ko ima čas še kaj v vinogradu postori, da mu ni dolgčas. Človek si je, kar ima trdo nagaral in ti povem, da če celo življenje delaš, si niti predstavljaš dneva ne, brez da bi nekaj delal oziroma ti na pamet ne pride, da bi lenaro. Če si pa lenščina od malega in če te starši niso naučili, da je treba pri vsaki stvari šparat, pol si ste si so pa res sami krivi. Vprašaj kirga direktorja, ki si je sam naredo firmo al pa enga s.p-ja ki je sam ustvaril kar ima. Tistim, ki jim vse v naročje pade res ne znajo niti z denarjem niti z firmo niti z ljudmi in na koncu propadejo, kar je čisto pravična kazen.

No za oster komentar se opravičujem, ampak me res razjezi ta egoističen bolan narod, ki vidi samo denar in premoženje.

Lp
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a ule Po feb 02, 2015 1:26 pm

Nikjer ne trdim da celica ne more napolnit akumulatorja. Normalno da ga lahko. Za vzdrževanje je pa sploh odlična. V kolikšnem času lahko napolni akumulator je pa odvisno od toka, katerega je sposobna dati od sebe in pa kapacitete akumulatorja. Glede na vrednosti ki si jih napisal, bi ti toplo priporočal da vmes daš regulator napetosti in ga nastaviš nekje med 13,6V in 13,8V, ker tiste vrednosti so res previsoke. Ponavadi avtomobilski regulator neha polnit pri 14,4V. Za vzdrževanje akumulatorja v top kondiciji je priporočljivo da je naoplnjen nekje med 13,6V in 13,8V.

Glede na to da si napisal, da se posveti lučka za akumulator po treh startih, je sam akumulator že v slabi kondiciji. Če ga misliš še vedno polnit na tako visoke vrednosti, redno kontroliraj nivo elektrolita (redno dolivaj destilirano vodo), ker glede na to da ne uporabljaš regulatorja, začne elektrolit v akumulatorju vreti in s tem izgubljaš vodo z izhlapevanjem.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a pskoda Po feb 02, 2015 1:43 pm

Če gledaš recimo napajalnike za domači računalnik in so recimo 600W ali 550W ali 500W lahko tudi za 100% razlike v ceni, ampak glede stabilne napetosti in toka se cenejša izvedba z isto močjo ne more primerjat vsi pa vemo, da ni dobro nihanje napetosti za samo delovanje. Pri avtomobilskem računalniku je to malo bolj robustno in ni toliko občutljivo in starejši avtomobili delajo tudi brez aku novejši pač ne. Nekej sem celo bral zdaj ne vem ali je res ali ne če pri avtu med delovanjem odklopiš aku skuriš računalnik.

Osebno se nočem kregat in jaz imam pač tako politiko in mi ni škoda dati 80eur za aku pa imam mir ;)

ps.: itak pa imam nov avto in o tem sploh ne razmišljam =P
Lp
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla Po feb 02, 2015 3:06 pm

V priponki je primer vezja za omejitev polnilne napetosti na željeno vrednost.
Priponke
LM2941CT, 1A Low Drop Spannungsregler.JPG
LM2941CT, 1A Low Drop Spannungsregler.JPG (17.56 KiB) Videno 958 krat
solar-charger-circuit - output voltage limiter.png
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a ule Po feb 02, 2015 5:04 pm

Če skuriš računalnik ko odklopiš akumulator med delovanjem avtomobila ne znam povedat. Je pa možno da ja, ker akumulator deluje tudi kot nekakšen kondenzator in pobere večino napetostnih sunkov iz alternatorja.
Tisto vezje je seveda primerno za polnenje in vzdrževanje akumulatorja. Če splača delat doma nevem, ker na ebayu najdeš za drobiž tole ali malo dograjeno verzijo s tokovnim omejevanjem . Priklopiš na ustrezen napajalnik, nastaviš in to je to.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Fan Po feb 02, 2015 6:01 pm

pskoda je napisal/-a: Nekej sem celo bral zdaj ne vem ali je res ali ne če pri avtu med delovanjem odklopiš aku skuriš računalnik.


NE! Lahko se "sesuje" program, to je pa tudi vse. Je pa velika verjetnost, da se poškoduje alternator, kar pa spet ni poceni. Pri vozilih nad letnikom 2000 se ne odklaplja akumulatorja pri prižganem motorju.

Veliko več poškodb računalnika je zabeleženo, pri priklapljanju akumulatorja - iskrenje
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a TrijoAdijo Po feb 02, 2015 9:06 pm

kemykos je napisal/-a:No ker sem danes sesal avto, sem ga probal 3 krat vžgat in ugasnit. Včeraj zato zanalašč nisem priklopil celice ker sem bral komentarje, kljub temu da je danes lep sonček. No in....po tem, ko sem 3 krat zalaufal avto se je prižgala lučka za akumulator. Saj sem sam točno vedel kaj bo in dejansko, mi je vseeno, če me poslušate ali pač ne.


No, in to ti pove, da je akumuulator že zelo švoh. Verjetno ne bi preživel dveh zaporednih noči pri 0 stopinjah.

kemykos je napisal/-a:Glede tiste kurjenje elektronike, haha če avto odkleneš, meni na p. 207, 10 krat blinknejo vsi 4je žmigavci. To so 4 luči po 40W + 5 motorčkov za odklepanje vrat + kontakt, ki prižge radio, ventilacijo in še bremzo stisnem (stop luč). V tem procesu že moj akku. zgubi 10% moči, ker je star že 7 let. Kar je ostane je ravno prav za vžig motorja.


Pri odklepanju je kratkotrajna obremenitev. Sej z daljšo obremenitvijo si že sprobal, pa ti je lučko za aku prižgalo. Če je aku dober, ti je ne bi.


OFF:

kemykos je napisal/-a:In še na temo direktorja, ki si mora vrtat luknje v koleno. Mislim, pa kaj ste vi abnormalno znoreli s tem denarjem al kaj?? Sej zato pa ste nekateri take propalice, ker z dnarjem res ne znate oziroma, ko ga mate razmetavate in se hvalite, potem pa gremo konzerve jest pa delat v tujino ne, ker tam je pa res vse 100X če ne 100000x boljše. Človek, kot sem povedal ima 3 avtohiše kjer prodaja avtomobile in od tega 2 tudi servisirajo renault, citroen, peugeot in tudi vse ostale avte, ker ima najcenejše servise daleč na okrog. Tudi zato ima zaposlenih skoraj 20 ljudi. Njemu ne pomeni dnar res popolnoma nič. Popoldan, ko ima čas še kaj v vinogradu postori, da mu ni dolgčas. Človek si je, kar ima trdo nagaral in ti povem, da če celo življenje delaš, si niti predstavljaš dneva ne, brez da bi nekaj delal oziroma ti na pamet ne pride, da bi lenaro. Če si pa lenščina od malega in če te starši niso naučili, da je treba pri vsaki stvari šparat, pol si ste si so pa res sami krivi. Vprašaj kirga direktorja, ki si je sam naredo firmo al pa enga s.p-ja ki je sam ustvaril kar ima. Tistim, ki jim vse v naročje pade res ne znajo niti z denarjem niti z firmo niti z ljudmi in na koncu propadejo, kar je čisto pravična kazen.

No za oster komentar se opravičujem, ampak me res razjezi ta egoističen bolan narod, ki vidi samo denar in premoženje.

Lp


Lej, nobenga ne briga, kulk firm ima. Dejstvo pa je, da če že pri akumulatorju špara, ki stane neki 70€, kulk mora šele potem bit cicija pri drugih stvareh. Takim ponavadi denar pomeni vse. Tisti, ki pa nam dnar ne pomeni kaj dosti, pa ne šparamo niti pri akumulatorjih niti pri ostalih zadevah. Mi uživamo :P
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
kemykos
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To jan 29, 2013 12:31 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a kemykos Po feb 02, 2015 10:00 pm

No avto imam vedno zunaj, ker imamo samo 2 garaže in so nekak obe vedno zasedene. Tudi pred študentom je cel tedn zunaj, že 2 leti, kar pomeni, da je še kr v formi ta moj akumulator, da zdrži tut -15 :P No sej ni fore se sploh kregat, glede tega, moj namen je bil bolj, da predstavim moj problem in kako ga rešujem.

Lp
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a TrijoAdijo To feb 03, 2015 2:42 pm

Kaj pa....če bi odklopil tisto celico iz akumulatorja? Bi tudi zdržal dve noči zunaj? Glede na une tri zaporedne vžige....dvomim da bi...Ipak akumulatorji zdržijo tam do max 7 let, potem pa jih začne konkretno pobirat....
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
kemykos
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To jan 29, 2013 12:31 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a kemykos To feb 03, 2015 3:03 pm

Seveda bi, samo bi se prižgala lučka. In, če bi ga še en čas pustil, bi mogoče dokončno zapustil avto. Ampak za zdaj je še čist vredu, ko bo pa ornk bogi ga bom pa že zamenjal :)
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a TrijoAdijo To feb 03, 2015 7:00 pm

No, sej to pravim...pobralo bi ga. Namreč, če je aku dober, ga ne bo sezulo niti pri -20.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov