Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop Sr mar 08, 2017 3:05 pm

Torej, Fiat Marea 2.0 20V, 5 cilindrov, letnik 1997, 147 konjev (108kW), prevoženih slabih 100.000km. Konstantno se pojavljata napaki "Lambda Sensor Integrator" in TRA autoadaptation parameter (multiplicative).
TRA parametra ne razumem popolnoma, naj pa bi bil povezan z "Long Term Fuel Trimom".
Slika TRA napake:

Slika


Pa še drug primer od včeraj, kjer je razvidna "Lambda težava":

Slika

OPOMBA: Pozabite na napako "Phase sensor, ker ta je bila prisotna po naključju, saj sem nekaj odklapljal in priklapljal. Sem izbrisal in je ni več. Prav tako nikoli prej ni bila prisotna.

Zgornji dve sliki sta malo varljivi, saj zgleda, kot da ne bi bilo težave z javljanjem "lambda napake". Naj takoj povdarim, da je le-ta tudi stalno prisotna, samo da ravno ob Print screenu" računalnik ni javil.


Še TRA parameter:
Slika


Torej, negativen... Naj bi to pomenilo prebogata ali prerevna mešanica?

Zamenjal sem svečke, preveril sem vse cevi za "fouš luft", za slednjega sem preverjal tudi oba kolektorja. Izpušni skoraj gotovo ne pušča, za vstopnega seveda ne moram kar tako trditi. Glede odkrivanja fouš lufta okrog vstopnega kolektorja nikoli nisem 100%.
Preveril in pomeril sem grelec na sondi in očitno deluje (pravilna upornost), prav tako sem preveril in potrdil, da med delovanjem grelec dobi 12V napajanje.
Pogledal sem MAF (LMM) senzor in ni zapacan. Je pa še stari tip s tisto "ploščico". Fiat kataloška MAF-a je 46407008. Torej tak:

Slika

Zelo previdno sem ga vseeno še poizkusil očistiti z izopropilnim alkoholom. Brez uspeha.

Pri vozilu je že rahlo rožljal katalizator, zato sem pri Strajnarju iz Sežane zamenjal za njihovega univerzalnega (kovinsko satje).

Ugotovil sem tudi, da je bil okvarjen termostat, zato sem ga zamenjal z novim (Wahler), kateri sedaj deluje brezhibno. Tukaj bi poudaril, da je bil skoraj gotovo okvarjen že vrsto let, morda celo že pri novem vozilu. Oče je prvi (in trenutni) lastnik in pravi, da od kar ima ta avto, je kazalec temperature bil vedno prenizko. In tudi je nihal, nikoli ni bil "zabetoniran" (do menjave). Ne me linčati, ker v tem primeru je najprej potrebno linčati mehanike na vsaj dveh pooblaščenih servisih, kjer so trdili, da je to normalno in zagotavljali, da je problem samo v "cagarju". Eden pooblaščenec se je težave lotil tako, da je zamikal cagar na osi, da bi pokazal več. Sumim, da je okvara katalizatorja pravzaprav tudi posledica termostata, saj se je motor med poletjem in med vožnjo ogreval na maks 65 stopinj (namesto 88), nočem vedeti, kakšna je bila temperatura šele pozimi. Torej, stalno po "zaugom", kolikor vem, tudi lambda za delovanje zahteva zadostno ogret motor.

Pritiska goriva še nisem meril, filter goriva pa je nov od MANN-a, prav tako zračni filter.

Problem pa še naprej ostaja.


Primarno pa me zanima,če sta naslednja dva grafa lambda sonde v redu?
Motor sem najprej ogrel in nato natisnil graf pri cca 2000 obrati/min (razvidno iz slike), na drugem pa sem povišal obrate tudi na okrog 2000:

Slika


Slika


Vrednosti se mi nekako zdijo pravilne, ampak glede same hitrosti reakcije pa nisem siguren. Se še komu zdi, da deluje prepočasi?

Meni je vse to skupaj precej misteriozno, napake so, a lučka "Check engine" se ne prižiga (čeprav sicer deluje). Ne opazim, da bi avto kakorkoli tekel nemirno ali da ne bi imel dovolj moči.

Je morda vse skupaj pravzaprav posledica izključno vožnje na zelo kratke relacije? Zadnje čase se avto namreč uporablja samo še na tak način in se motor niti ne ogreje na delovno temperaturo, ko se že pride na cilj (kljub novemu, delujočemu termostatu).
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4571
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a Ivan36 Sr mar 08, 2017 6:42 pm

Jaz sem take probleme rešil tako, da sem odepeljal na najbližji tehnični pregled in prosil za preventivni tehnični pregled ??? Vedno je šlo čez v normalnih odmerkih torej kazalci minimalno v zeleni ali na sredini ali pa bolj v plus na zeleni skali.
 
tomik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Sr nov 16, 2016 11:36 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a tomik Če mar 09, 2017 2:48 pm

Ivan in kaj si s tem rešil ???
Tudi bencinarji so "občutljivi" na kratke vožnje, glede na letnik vozila ter število km je avto res vožen samo lokalno. Že kakšna malo daljša vožnja dostikrat pomaga , takšne so vsaj moje izkušnje.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop Pe mar 10, 2017 4:04 pm

Zanimivo je ravno to, da za to napako avto ne prižge lučke. Na tehničnem pa gre vedno čez brez problema. kljub rožljanju katalizatorja, katerega pa sem vseeno zamenjal...

Vesel bi bil informacije, če se iz prilog da razbrati, če motor sili v siromašno ali v revno zmes... Seveda hvala tudi za katerikoli drugačen nasvet, kateri bi pripomogel k rešitvi težave.
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a ojnica Pe mar 10, 2017 6:15 pm

A slabo berem ali pa si nekje napisal, kakšen težave imaš. Avto ugaša, nihajo obrati, cuka...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop Pe mar 10, 2017 6:56 pm

Obrati ne nihajo, avto ne ugaša, ne cuka. Stalno pa motorni računalnik javlja napako... "TRA autoadaptation parameter".
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a abbe Pe mar 10, 2017 10:22 pm

lamba dela super
po parametrih sodeč.

bi blo pa treba pogledat unih -30 k kaže
no to sigurn ni ok če je to parameter regulacije trenutne.
kšne vrednosti pa kaže ko pospešuješ ali pa če se voziš z določe no obremenitvijo recmo v dolg hrib?
Ni vse res kar napišem
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop So mar 11, 2017 12:51 pm

Hvala za informacijo o lambdi.

Za v klanec bom probal nekako poizkusiti. Težava je tisti 3-pinski konektor, s katerim je povezava na PC izredno nestabilna, kljub najnovejšim gonilnikom, močnem PCju, prilagojenim nastavitvam Multiecuscana za stabilnost.

Sem pa našel informacijo, da tudi Porsche uporablja TRA in FRA:

Anytime you have a ME 5.2.2 (1997-1999 986-996), ME 7.2 (E-Gas 986-996) or 7.8 (Roughly 2002-on) 986 and 996 with running issues, check the fuel trim numbers: TRA-RKAT (Idle range which is around 1700 and below) FRA-FRAU-FRAO (cruise range which is around 1700 and above) fuel trim numbers.

The Oxygen sensing AKA Lambda or on the later models they call it “fuel trim mean value” is “STFT” short term fuel trim. The TRA or RKAT and FRA or FRAU-FRAO are the “LTFT” long term fuel trim. For TRA and RKAT you want around them “0”. If it is below “0”, the car is running rich at idle and it is taking away fuel in the Idle range. If it is above “0” the car is running lean and it is adding fuel at the idle range. The FRA or FRAU-FRAO should be around “1”.

If it is below, the car is running rich in the cruise range and it is taking away fuel. If it is above “1”, the car is running lean in cruise range and it is adding fuel. NOW, most of the time, when the car has a faulty MAF,it will affect the TRA-RKAT or idle range.

The TRA-RKAT numbers will be LOW or BELOW 0 and the FRA or FRAU numbers may be normal around 1. ALSO, check the MAF numbers with the car at idle. The MAF numbers on a Boxster should be around 15 kg/h. The MAF numbers on a 996 should be around 17 kg/h. The MAF numbers are usually +/- 2 depending on the EVAP situation.


VIR

Upam, da je tukaj terminologija za FRA in TRA enaka.

Torej, če je lambda, kot pravite, v redu, je enostavno porušeno ravnovesje na vstopu (falš luft, premajhen pritisk v dovodu goriva), ali pa MAF daje napačne podatke... Se strinjate s tem?

Hvala
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop So mar 11, 2017 6:09 pm

Torej, takoj po mojem pisanju prvega posta o tej težavi, sem vse parametre resetiral. Tako kot tudi vse napake. Vmes je bilo nekaj krajših voženj, skupaj 30km.
In sedaj so zanimivi detajli. Javlja napako za Lambda sondo takole:
Slika

TRA in FRA pa imata tele vrednosti:
Slika

Verjetno, ko bo nekako prilagodil te parametre do konca področja, kjer to ne bo več mogoče, lahko pričakujem javljanje TRA napake namesto Lambde...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a joztom So mar 11, 2017 9:20 pm

Jaz bi pogledal,če vse dize delajo enakomerno kot je treba. Kaj pa temperatura vstopnega zraka, ti dela senzor?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a zzitop So mar 11, 2017 9:57 pm

Ja, preverjal sem vstopni zrak in je bil realen takrat jeseni, kot sedaj pri zimskih temeraturah. v obeh primerih v garaži. Upam, da pri nižjih/višjih ne javlja napačnih vrednosti.
Hvala za predlog, poizkusim še kaj glede šob... Ampak kako lahko to vidim oz. stestiram?

Je to kar mislim? Dam ven in na testiranje/čiščenje?
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Pokvarjena lambda ali MAF (LMM) senzor na Fiat Marea-i?

Napisal/-a joztom Ne mar 12, 2017 4:27 pm

Jaz bi to probal, ponavadi pri nemirnem teku nisi daleč stran, obenem toliko bencina manjka in tudi ni prave gladke moči. Lahko je tudi iberlauf ventil na rampi, ampak pišeš, da si meril pritisk. Eni avti imajo dva podobna iberlauf ventila, ki držita npr. 2,5 bara na rampi. Drugi je ponavadi kompenzator s fedrom, ki blaži in gladi pritisk da ne vibrira.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov