TRA parametra ne razumem popolnoma, naj pa bi bil povezan z "Long Term Fuel Trimom".
Slika TRA napake:

Pa še drug primer od včeraj, kjer je razvidna "Lambda težava":

OPOMBA: Pozabite na napako "Phase sensor, ker ta je bila prisotna po naključju, saj sem nekaj odklapljal in priklapljal. Sem izbrisal in je ni več. Prav tako nikoli prej ni bila prisotna.
Zgornji dve sliki sta malo varljivi, saj zgleda, kot da ne bi bilo težave z javljanjem "lambda napake". Naj takoj povdarim, da je le-ta tudi stalno prisotna, samo da ravno ob Print screenu" računalnik ni javil.
Še TRA parameter:

Torej, negativen... Naj bi to pomenilo prebogata ali prerevna mešanica?
Zamenjal sem svečke, preveril sem vse cevi za "fouš luft", za slednjega sem preverjal tudi oba kolektorja. Izpušni skoraj gotovo ne pušča, za vstopnega seveda ne moram kar tako trditi. Glede odkrivanja fouš lufta okrog vstopnega kolektorja nikoli nisem 100%.
Preveril in pomeril sem grelec na sondi in očitno deluje (pravilna upornost), prav tako sem preveril in potrdil, da med delovanjem grelec dobi 12V napajanje.
Pogledal sem MAF (LMM) senzor in ni zapacan. Je pa še stari tip s tisto "ploščico". Fiat kataloška MAF-a je 46407008. Torej tak:

Zelo previdno sem ga vseeno še poizkusil očistiti z izopropilnim alkoholom. Brez uspeha.
Pri vozilu je že rahlo rožljal katalizator, zato sem pri Strajnarju iz Sežane zamenjal za njihovega univerzalnega (kovinsko satje).
Ugotovil sem tudi, da je bil okvarjen termostat, zato sem ga zamenjal z novim (Wahler), kateri sedaj deluje brezhibno. Tukaj bi poudaril, da je bil skoraj gotovo okvarjen že vrsto let, morda celo že pri novem vozilu. Oče je prvi (in trenutni) lastnik in pravi, da od kar ima ta avto, je kazalec temperature bil vedno prenizko. In tudi je nihal, nikoli ni bil "zabetoniran" (do menjave). Ne me linčati, ker v tem primeru je najprej potrebno linčati mehanike na vsaj dveh pooblaščenih servisih, kjer so trdili, da je to normalno in zagotavljali, da je problem samo v "cagarju". Eden pooblaščenec se je težave lotil tako, da je zamikal cagar na osi, da bi pokazal več. Sumim, da je okvara katalizatorja pravzaprav tudi posledica termostata, saj se je motor med poletjem in med vožnjo ogreval na maks 65 stopinj (namesto 88), nočem vedeti, kakšna je bila temperatura šele pozimi. Torej, stalno po "zaugom", kolikor vem, tudi lambda za delovanje zahteva zadostno ogret motor.
Pritiska goriva še nisem meril, filter goriva pa je nov od MANN-a, prav tako zračni filter.
Problem pa še naprej ostaja.
Primarno pa me zanima,če sta naslednja dva grafa lambda sonde v redu? Motor sem najprej ogrel in nato natisnil graf pri cca 2000 obrati/min (razvidno iz slike), na drugem pa sem povišal obrate tudi na okrog 2000:


Vrednosti se mi nekako zdijo pravilne, ampak glede same hitrosti reakcije pa nisem siguren. Se še komu zdi, da deluje prepočasi?
Meni je vse to skupaj precej misteriozno, napake so, a lučka "Check engine" se ne prižiga (čeprav sicer deluje). Ne opazim, da bi avto kakorkoli tekel nemirno ali da ne bi imel dovolj moči.
Je morda vse skupaj pravzaprav posledica izključno vožnje na zelo kratke relacije? Zadnje čase se avto namreč uporablja samo še na tak način in se motor niti ne ogreje na delovno temperaturo, ko se že pride na cilj (kljub novemu, delujočemu termostatu).