Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 592
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a AssKicker Sr jul 03, 2024 10:13 am

Bakrene masti se pri zavorah ne uporablja !
Baker naredi bimetalno oksidacijo, in začne čez čas vse skupaj štekat.
Ploščice cvilijo tudi zaradi ekologije... več organskih snovi, 0% težkih kovin. Na žalost se bo treba navadit, da zavore mal zacvilijo..
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jul 03, 2024 11:00 am

To se zadnje čase govori, da bakrene ne, pa ABS senzorji pa ne vem kaj še vse. Pa elektroliza zaradi razlike potencialov, pa mora zato biti plastilube/ceratec.
VENDAR če namažeš s Plastilube in razdreš čez pol leta, tam ne bo NIČ. Če z bakreno, bo pa tam in NE bo sprijeto.
Ne vem, rad bi tusi jaz kak izboljšan ekvivalent bakrene, vendar za enkrat, kakorkoli poizkušam, se bakrena dolgoročno najbolje izkaže
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1231
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a danci1973 Sr jul 03, 2024 11:23 am

zzitop je napisal/-a:Ne vem, rad bi tusi jaz kak izboljšan ekvivalent bakrene, vendar za enkrat, kakorkoli poizkušam, se bakrena dolgoročno najbolje izkaže

Permatex ima nabor namenskih zadev - Permatex brake parts lubricants.

Nekatere od teh imam in se dobro obnesejo.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4475
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a Firediver Sr jul 03, 2024 11:25 am

Zanimivo, da imata diametralno nasprotne izkušnje glede uporabe bakrene masti, čeprav je dejstvo, da je bakrena mast že lep čas standard za ta namen. Ni pa to "solid" baker, ampak ima aditive, da je zadeva kremasta.
Druga stvar je, kam točno se jo maže in kam ne.

Glede razlike potencialov različnih materialov, ki povzročajo korozijo: Ta pojav je prisoten, ampak je nekje bolj izražen, nekje manj.
Je kdo, recimo, zasledil korozijo na bakreni podložki čepa za izpust olja zaradi naleganja bakra na karter/vijak?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jul 03, 2024 11:45 am

danci1973 je napisal/-a:
zzitop je napisal/-a:Ne vem, rad bi tusi jaz kak izboljšan ekvivalent bakrene, vendar za enkrat, kakorkoli poizkušam, se bakrena dolgoročno najbolje izkaže

Permatex ima nabor namenskih zadev - Permatex brake parts lubricants.

Nekatere od teh imam in se dobro obnesejo.



To je ta mast, o kateri si že nekje pisal, a ne? Sem se potem zanimal tudi pri Kago, a je ne držijo, niti je ne mislijo vpeljati v "arzenal". Druge trgovine pa žal nimajo. Najbrž ne pričakujejo prodaje na našem tržišču. Vem, naročiti bi moral preko tujih spletnih strani. Vidim pa tudi sam v tem mazivu velik potencial, lahko se maže tudi gliding pine pod mehovi, nima kovinskih delcev, se veš, baza je dielektrična, zato razlika potencialov nič ne more itd...

Saj to, kar pravi @AssKicker je do nekje logično in sem vesel njegovega prispevka. Vendar jaz take oksidacije kot posledice bakrene masti še nisem videl. To glede ECO ploščic je verjetno zelo res.
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 592
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a AssKicker Sr jul 03, 2024 12:30 pm

zzitop je napisal/-a:To se zadnje čase govori, da bakrene ne, pa ABS senzorji pa ne vem kaj še vse. Pa elektroliza zaradi razlike potencialov, pa mora zato biti plastilube/ceratec.
VENDAR če namažeš s Plastilube in razdreš čez pol leta, tam ne bo NIČ. Če z bakreno, bo pa tam in NE bo sprijeto.
Ne vem, rad bi tusi jaz kak izboljšan ekvivalent bakrene, vendar za enkrat, kakorkoli poizkušam, se bakrena dolgoročno najbolje izkaže


Jaz uporabljam alu mast, Forch S424, ki naj bi bila primerna ravno za take stvari... Zaenkrat nisem imel problemov.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jul 03, 2024 1:01 pm

Hvala
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jul 03, 2024 5:12 pm

zzitop je napisal/-a:O koeficientu trenja zavornih ploščic nismo nič povedali. V Evropi ga očitno ni potrebno navajati, AMPAK tiste ploščice, ki se hkrati prodajajo tudi v USA, pa ga imajo navedenega v obliko dveh črk na zadnji strani ali s strani. Recimo EE, GF itd. Prva črka pomeni koeficient pri hladnih, druga pri vročih zavorah. V prvem primeru gre za temperaturo cca 120°C, v drugem cca 315°C. Višja kot je črka, višji je koeficient trenja ploščic (močneje primejo pri istem pritisku stopalke).
Pri nas na evropskem tržišču imamo ECE R90, kar pomeni, da naj bi bilo znotraj tolerance +-15%, pa vendar se s temi črkami vidi neko odstopanje.

Primer Kia CEED zadaj:
Textar ploščice: EE
Brembo: EE
ATE: GG
ATE keramične: GH

Primer Kia CEED spredaj:
Textar: GF
Brembo: GF
ATE: GG
ATE keramične: FF



Tile koeficienti so me pač prevzeli, brez zamere. Da malo dopolnim, namreč obstaja dokument na ameriški ameca agenciji, ki se stalno dopolnjuje, dobi se ga na tej strani pod imenom "xxxxxx Edge Codes xxxxx":

https://ameca.org/handbook-of-compliant-safety-devices/

Iz slike ploščic se pogleda še ostale napise ter jih v PDF poišče ter na tak način dobi podatek o koeficientu. Glede zadnjič omenjene KIE Ceed:

Spredaj:
Original KIA 58101-1HA00: Ne najdem
TRW: GG (ali GH)
Textar: GF
Brembo: GF
ATE: GG
ATE keramične: FF
Bosch GG
Ferodo: GF

Zadaj:
Original KIA 58302-1HA00: FF
TRW: FF
Textar ploščice: EE
Brembo: EE
ATE: GG
ATE keramične: GH
Bosch: GG
Ferodo: GG

Za Jurid še nisem uspel najti, bom pa malo kasneje še poizkusil. Vsaj za to vozilo so po zavornem učinku TRW ploščice dobre.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Če jul 04, 2024 12:36 am

Še nekaj potencialno zanimivih informacij glede ploščic, če izhajam iz tistega dokumenta.
Brembo ploščice so nekatere res Brembo, verjetno višji rang. Za karkoli običajnega če pogledam, pa to preimenujejo v Brembo iz ali pa za njih izdela: TMD friction, Jinan Gold Phoenix Brake Systems, Shandong BRGP Friction, Bosch, SMS, Icer, Tungaloy, Resonac. Iz vseh vetrov torej, zato je s temi zavorami taka loterija. Tisto, kar naredi TMD friction, je enako ali pa vsaj enake značilnosti kot od Textarja. Upam si reči, da so, če za njih izdela TMD, Brembo in Textar, iste zavore.
No, pa da ne bomo krivični, poglejmo ATE: ITT Motion Technologies, ICER, MAT Holdings, Raicam; zato ATE zavore niso konsistentne
Textar: TMD Friction in SBS
Pagid: TMD in MAT
Ferodo: Federal Mogul skoraj vse, kaka malenkost od Tenneco
Wagner verjetno isto
Jurid samo Federal-Mogul
TRW: Revestimientos Especiales de Mexico (REMSA MEXICO)
 
Uporabniški avatar
srcnik
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1638
Pridružen: Po nov 22, 2010 10:51 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a srcnik Če jul 04, 2024 11:48 pm

A piše kje kdo dela brembo Xtra?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Pe jul 05, 2024 1:51 am

Za nekatere piše in sicer tiste, ki imajo kodo BRMXL02 in BRMXL03:
BRMXL02 - Jinan Gold Phoenix Brake Systems Co.,Ltd.
BRMXL03 - Shandong BRGP Friction Technology Co., Ltd.

Za KIA spredaj pa imajo ploščice kodo BRMXL01 in od teh kot da ni informacije. Verjetno se ne prodajajo v USA. Sicer kot si jaz predstavljam, je to izdelovalec oblog (frikcijskih plošč). To pa potem še vedno lahko firma sama pričvrsti na kovinske ploščice.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2388
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a DePalmo Po jul 08, 2024 11:47 am

zzitop je napisal/-a:Pa lahko morda podaš še kako informacijo več? Iz tvojega opisa mi deluje, kot da so "zasteklenele". Verjetno predčasno, razlog pa bi v tem primeru seveda bil slab material.
To "zasteklitev se odpravi tako, da se 3x s kakih 130km/h močno zavre in skoraj ustavi, čisto pa ne, ker se potem ploščice zapečejo in posledično trese. Še kakih 5 do 10 minut se lahkotno pelje, s čim manj, če se da, nič zaviranja.
Podobno kot opisuješ, se dogaja tudi, če je disk rjavičast. Lahko potrdiš, da ni bil?

Bom poizkusil, če bi pa rad kakšen specifičen odgovor, vpraši.
Glede na tvoje pisanje, bi lahko rekla da je bila zasteklitev. Ker kot sem napisal, ploščice so prijemale vse slabše dokler nisem šel z avtom skozi ovinke in imel dinamično vožnjo. Torej gas - bremza. Tako sem jih segrel in tudi nekaj obrabil in so začele prijemat presenetljivo dobro. Ta dober zavorni učinek je trajal nekje od enega tedna pa do dveh, več ne. Nato sem pač ponovil vajo. So me pa presenetile da so take, ker sem na prejšnjih avtih vedno imel Brembo komplet in sem jih lahko mučil ali pa pustil stati en mesec (delam od doma, tako da avta nisem veliko rabil) in so vedno prijele kot je treba. Očitno "ekologija" dela svoje in se moramo jebat da dobimo nekaj dobrega za svoj denar.

Diski so bili tudi rjavi, ampak ko si malce zavrl, jih je spucalo in so bili spet kot novi.

zzitop je napisal/-a:Glavno vprašanje pa, kateri model Brembo ploščic je bil?

Točno tele:
https://www.autodoc.si/brembo/15251206
https://www.autodoc.si/brembo/7887439
https://www.autodoc.si/brembo/1661535
https://www.autodoc.si/brembo/7624588

Sem še enkrat prebral kaj sem napisal in sem pozabil napisati še en pomemben detajl. Sprednji desni disk je bil zvit. Ne od novega, ampak nekje po pol leta starosti. Včasih je bilo boljše in je manj treslo če sem jih steral (dinamična vožnja omenjena zgoraj). Kar se mi je tudi že zgodilo v preteklosti, ampak znamka ni pravilo za zvit disk.

Sem pa probal tudi že ATE in TRW. ATE se ne spomnim točno, TRW so se mi pa zamerile ker so očitno imele neke opilke v ploščicah in je ružilo od novega dalje. In ko sem bral vaše komentarje, mislim da imam sedaj na avtu Bosch. Bolj natančno ne morem reči, bi moral odmontiral feltno in pogledat če se vidi kakšno oznako.

zzitop je napisal/-a:Menda da se diski ne zvijejo, da je to mit.

Em ... popravi svojo izjavo. Do tukaj si mi bil zelo kredibilen, od tega dalje jemljem vse tvoje izjave z rezervo. Diski se zvijejo, ker če z zelo vročim zapelješ skozi lužo in jih zalije, kaj se zgodi?
Ostalo, da se lahko del ploščic zapeče gor in da zato trese, ti vrjamem.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Po jul 08, 2024 1:30 pm

Glede zvitosti diska se vidi, da špekuliram (špekulirajo), zato izjave ne bom popravljal, ker ni moja trditev. Tudi mene preseneča, posebej če je stanjšan in sreča z ene strani konkretno količino vode. Vendar si trditve, da se zvije, kljub temu ne upam postaviti.

Glede Brembo P 59 038 ima slika na Autodoc oznako BRMGL06, na original Brembo strani pa oznako APH 473 EE.

Slika

Slika

Sedaj pa vedi, katera slika je aktualnejša in katero verzijo si ti imel. Očitno so spremenili "sestavo". Če predpostaviva, da si dobil, kot prikazuje slika z Brembo strani, so imele koeficient trenja razreda EE in jih izdeluje TMD Friction:
Slika

Textar ekvivalent naj bi bile pa 2341703 z napisom T4183 EE, seveda jih izdeluje TMD Friction.
Slika

Torej, oboje TMD Friction, oboje razred EE, verjetno so to identične ploščice, zagotovo pa je identična obloga.

Če BRM GL06, pa jih v zadnjem dokumentu ni, lahko da se več ne proizvaja, ampak glede na BRM GL02 in BRM GL03: Slika

Bi verjetno pomenilo izdelovalca "Jinan Gold Phoenix Brake Systems Co.", frikcijskega koeficienta se žal ne da predvideti, a če so bile made in China, potem je to najbrž to. Kakorkoli, originalno so ponavadi gor FF, brembo in Textar so pač zgol EE, zato manj "grabijo".

Brembo P 30 065 pa imajo napis APH 472 GF (koeficient GF), izdeluje jih TMD Friction, Textar model za tvoj avto pa 2491501 z napisom T4168 GF, seveda spet isti koeficient in isti proizvajalec.

Če bi sedaj kupoval, bi pač pod znamko Brembo dobil Textar, izkušnja bi bila z obema ista, naj si pa ti dobil nekaj časa nazaj, pa kot kaže, ni možno točno vedeti.
Bosch 0 986 494 654 (namesto Brembo P 59 038) ima razred GG, za BOSCH 0 986 494 671 (namesto Brembo P 30 065) žal ne najdem jasne slike, predvodevam pa, da tudi GG.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2388
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a DePalmo Sr jul 10, 2024 7:31 am

Katere točno sem imel ti žal ne morem povedat ker jih nisem slikal, ti pa lahko povem da je Brembo v preteklosti za nas civiliste bil boljši. Sedaj se jim bom pač izogibal. Če namesto da bi raje za malce več denarja ponujali kvaliteto in imeli zagarantirano stranko, raje sodelujejo s kitajci da lahko prišparajo nekaj drobiža in imajo več profita, prav. Sem njihove zavore pač kupil zadnjič.

Naslednje se nagibam k Zimmerman, komplet diski in ploščice. Kakšno mnenje o njih?

Diski se zvijejo, to ti lahko potrdi vsak mehanik. Moje smo v preteklosti celo dali na CNC stroj in jih poravnali, ampak to lahko narediš enkrat nato pa ostane premalo "mesa" za tak podvig in je boljša menjava. Načeloma bi jih lahko dvakrat ravnal, ampak a se splača reskirat varnost za tistih 100 evrov?
Na CNC stroju pa lahko vidiš koliko opletajo.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Če jul 11, 2024 9:28 am

Če daš na CNC ali pa stružnico, seveda opletajo. Ampak naj to ne bi bilo zaradi zvitosti kot posledice pregretja, žarenja, ter kasnejše neenakomerne ohladitve, pač pa se na nekem delu, zaradi tiščanja na zavoro ob ustavljenem vozilu, ali pa zaradi nekajdnevne ne-vožnje vozila, na disk zapeče ploščica v smislu, da pusti nekaj svojega materiala. Ko se disk vrti in zaviramo, na tistem delu ploščice primejo bolj/manj in začne tresti. To je prva faza. S časom pa ta pojav manifestira v neenakomerno porabo diska, , saj ga različno erodira po obodu na "čistem" delu napram delu zapečene ploščice. Epilog seveda ekvivalenten zvitosti - opletanje. Tako sem pač prebral, sedaj ponovil ne vem pa, če drži. Naj pa bi se ta nevarnost zmanjšala, skoraj odpravila, z utekanjem novih zavor - takoj po montaži novih diskov in ploščic se zapelje in enih 7x do 10x zavre s 65km/h in skoraj ustavi, zares ustaviti pa se ne sme. Sledilo naj bi samo še 10 min lahkotne vožnje s čim manj, po možnosti nič zaviranja.

Kar se Zimmermann tiče pa jaz mislim, da je to bolj hype. Spet lahko še za Zimmermann poskusim pogledati ali pa pogledaš sam, kaj to dejansko je, če veš točen model ploščic.

Pred TRW praviš, da imaš predsodke, ATE- za njih dela ITT, ICER ali pa RAICAM... Spet preprodaja. Jaz bi vzel nekaj, kar je od zahodne firme z lastno proizvodnjo in predstavlja prvovgradnjo. To pa sta podjetji TMD Friction in Federal Mogul (sedaj Tenneco). Zmanke Textar, Pagid Bendix, Jurid, Ferodo. Mislim da tudi z Mintex, Wagner, Champion, ne moreš zgrešiti. Pač gledaš ceno in ta rang koeficienta. nekateri imajo raje, da primejo čim bolj, drugim to ni všeč. Jaz sem med prvimi, je pa načeloma hitrejša obraba ploščic, a manjša diskov, diski pa so dražji, zato je ekonomskemu vidiku zadoščeno, je pa recipročno estetskemu vidiku, pač prašijo. Tehnično gledano bi jaz najraje Ferodo ali Jurid, če uspeš dobiti. Jurid pri nas niso znane, Ferodo pa so bile dostopne pred 15 in več leti in se spomnim, da so se bombastično obnesle.

Če bi bil na bađetu, se pa takoj ozrem na Metelli znamke (Metelli, Trusting, Cifam, Fri.Tech). Imel sem na vozilu za zadnje leto, vedel sem, da se ga bom znebil in delovanje me je navdušilo, zares argumentirano nezadovoljnih uporabnikov še nisem zasledil. Bile so vse Made in Italy, ne pa China. Tudi nove Brembo pakne zadaj, ko ročna skoraj ni prijela in je slediltes novih Cifam, je ročna čudežno zagrabila super. vendar pa kolikor vem, vsaj za zavore Metelli znamke niso nikjer prvovgradnja, to je čisti aftermarket.

Predvčerajšnjim sem pri enem vozilu vgradil Bosch. So nekaj cenejše, zavorni učinek dober in NE cvilijo. Vozilo je bilo obe noči zunaj, voznik je bil na daljši vožnji, sem še danes vprašal in pravi, da vse super, zadovoljen, brez pripomb. So pa žal "Made in China".
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Po jul 15, 2024 11:19 am

Še malo "čtiva":
https://www.itt.com/newsroom/news-relea ... -agreement

Res se parijo, da ne veš, kdo pije, kdo plača. Continental, ki zavorne ploščice prodaja pod znamko ATE, večinsko te ploščice naroči pri ITT, oddelek Friction Technologies. ITT, Friction Technologies pa je lastnik znamke Galfer, zato so ploščice večinoma enake tistim pod imenom ATE. ITT en del teh ploščic proizvede v Barge-ju v Italiji, še več pa v Termoliju na jugu Italije, ki je novejša proizvodnja. Dodatno so nekatere ploščice za ATE proizvedene pri Raicam-u, ki je tudi v Italiji. To pojasnjuje, zakaj se na večini ATE ploščic nahaja napis "Made in Italy". Lahko so narejene še na češkem, kjer ima ITT tudi proizvodnjo, ali pa so "Made in Spain", kar pa že naznačuje, da jih je verjetno izdelal ICER, možno pa tudi, da jih je prav tako ITT tam nekje pri Barceloni.
Pač, če želimo "original", je to Galfer, ATE je že rebrand.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov