Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napetost alternatorja

Napisal/-a RedBaron To jul 29, 2025 9:03 am

Pozdravljeni!

Na octaviji mk3 (2017) 1.6 TDI, mi je crknil alternator. Nabavil sem novega BOSCH (dejansko nov - ni obnovljen), po original kataloški številki, vgradnjo so izvedli na pooblaščenem servisu. Zadeva je sedaj OK - ni več lučke, zaenkrat je vse BP, tudi servis je zagotovil, da je vse kot mora biti.

Vendar me muči detajl in sicer napetost... Pred menjavo je bila napetost v prostem teku okoli 12,3V, sedaj je okoli 13,3V. ALi je to OK? Po navadi sem vedno nameril okoli 14V pri drugih avtih.

Hvala za odgovore!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1240
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Napetost alternatorja

Napisal/-a danci1973 To jul 29, 2025 12:02 pm

Meni se zdi napetost malo nizka, načeloma bi naj bila vsaj 13,8V.

Bi bilo možno, da je akumulator slab, (pre)obremenjuje alternator in je to tudi vzrok za okvaro prejšnjega?
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: Napetost alternatorja

Napisal/-a MacTron To jul 29, 2025 12:05 pm

13.3V v prostem teku je sicer spodnja meja, vendar pa je že 13.5V vse ok. Ob tem pa je treba tudi upoštevati, kaj vse se že poganja v prostem teku. Svetujem kratek test in sicer pomerite v prostem teku z izklopljeno klimo itd. (to bo dodalo nekaj mV) ter vsaj 2000 obratov, če se tu in po spustu obratov doseže blizu 14V ali preseže je vse uredu z novim alternatorjem ter regulatorjem. Druga zgodba pa je, če so na pooblaščencu preverili tudi akumulator, slab lahko pokvari celoten sistem preverjanja.
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Napetost alternatorja

Napisal/-a RedBaron Sr jul 30, 2025 7:06 pm

To je bilo izmerjeno v prostem teku, brez nekih porabnikov... Pri prižganih lučeh (kratke+dolge), ter gretjem zadnjega stekla napetost naraste na 13.6V in potem pade nazaj na 13.3V.

Menda je to zaradi "battery managementa" in bi naj avto prilagajal polnjenje glede na stanje akumulatorja, ter porabe...

Bomo videli, če ne bo več lučke in bo vse BP je to-to.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Napetost alternatorja

Napisal/-a nejc1 Sr jul 30, 2025 7:27 pm

Ja "eko" polnjenje.. Določeni EURO 6 in novejši polnijo minimalno ko ni potrebe.. V prostem teku z dnevnimi lučmi je lahko tudi samo dobrih 12 V, enako ko pospešuješ in konstantno voziš, nekateri spuščajo tudi celo do 11,5 V med vožnjo (dokler je napolnjenost akumulatorja dovolj visoka), vsakič ko spustiš gas ali zaviraš pa nabije na okrog 14,5 V.. Ko prižge kratke luči se napetost dvigne, enako pri brisalcih itd. Vse za kapljico manjšo porabo.., potem pa ni čudno da imajo akumulatorji 3x krajšo življensko dobo kot nekoč..
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov