Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Ne okt 24, 2004 9:45 pm

Pozdravček!

Če imaš kakšen manjši avto cca 50 - 60 km nebi smelo biti težav in če ne divjaš pretirano. Sicer ti jih odsvetujem. Gume so edini stik avtomobila s cestiščem. Na kratko ti bom napisal postopek obnove gume, ti pa razmisli ali se splača pri gumah (pretirano) varčevati.

Obnovljene gume naredijo tako, da vulkanizerji zbirajo izrabljene gume, ki se vrnejo v tovarno. Tu jih najprej z ustrezno tehnologijo (rentgen oz. nekaj podobnega) pregledajo, ali je žična notranjost še v dobrem stanju. Tiste gume, ki so primerne za ponovno uporabo najprej očistijo stare gume, na očiščen notranji ustroj pa ponovno nalijejo novo gumo. Takšne gume lahko kupiš v vsakem večjem trgovskem centru (Spar, Baumax, Obi....)

Potem pa so tu še "nalite" gume te pa so obnovljene še nekoliko preprosteje. Po postopku preverjanja žične notranjosti odstranijo samo tekalno površino, ko jo nanovo vulkanizirajo. Z boka gume pa se odstranijo oznake originalnega proizvajalca. Pri teh gumah ponavadi še lahko opaziš sledove originalnih oznak.

Zavedati se moraš, da je jedro obnovljene gume staro cca 5 let ali več, ter da je preživelo že neznano število srečanj z luknjami v cestišču, pločniki, robniki...

V začetku sem napisal, da pri slabotnejših vozilih to ni (pre)velik problem, saj so sile, ki joh mora guma prenašati relativno majhne, pa tudi zahteve po dobrem oprijemu so temu primerno manjše.

Moje mnenje do teh gum je zelo negativno, saj letno prevozim dokaj veliko km (cca 30.000) pa tudi dokaj hitro vozim.

Lp Tristan01
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Ne okt 24, 2004 9:47 pm

Izkušnje: Smo jih imeli na R5 60KM, fotr in mat letela iz ceste (na srečo sam na travnik, brez škode) Jz ti predlagam, da se jih izogibaj, če jih pa že kupiš, potem pa res po pameti!
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne okt 24, 2004 10:15 pm

JUp, so "penzioniste" :lol:
OK dost heca skratka, ce se pozasi vozis, nene noris, so kr nekak se ja.
RAzmeroma med ceno obicnih ali pa teh se pozna.
Za sneg so zakon, za suho pa pac tak, saj ne da bi reko da se nene drizjo kolk tolk sam stranski deli gum so zelo mehki in se na cesti pri hitrem zavoju plavas ko ladja.
Se enkrat poudarjam da za normalno voznjo se splacajo.
Jaz jih mam dve sezoni ze pa se je profila uf... :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po okt 25, 2004 9:16 am

No bom pa jst mal popravil napake iz drugega posta. Gume ki so pripravljene za obnovo morajo imeti vsaj še malo profila, da se novonalita zmes prime gume - včasih so to spustili in sredi vožnje so ti začeli leteti kosi gume stran.
Novnalita guma ima približno za 1cm večjo debelino gume in če je dobra nalita guma je tudi bočno nalita, kar tako gumo ojača in tudi otrdi. Za po makadamu in po slabših cestah je to čist dobra guma ob tem, da moraš vedet, da ni za velike hitrosti.
Sam jih uporabljam za vožnjo po terenu in ker so bočno ojačane, zdržijo veliko več bočnih udarcev, kot navadne gume.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po okt 25, 2004 4:04 pm

@nebivedu, moje so ze pri 180testirane :lol:
 
Uporabniški avatar
gajo_g
Novinec
 
Prispevkov: 493
Pridružen: Če nov 20, 2003 12:29 pm

Napisal/-a gajo_g Po okt 25, 2004 4:16 pm

nebivedu je napisal/-a:No bom pa jst mal popravil napake iz drugega posta. Gume ki so pripravljene za obnovo morajo imeti vsaj še malo profila, da se novonalita zmes prime gume - včasih so to spustili in sredi vožnje so ti začeli leteti kosi gume stran.
Novnalita guma ima približno za 1cm večjo debelino gume in če je dobra nalita guma je tudi bočno nalita, kar tako gumo ojača in tudi otrdi. Za po makadamu in po slabših cestah je to čist dobra guma ob tem, da moraš vedet, da ni za velike hitrosti.
Sam jih uporabljam za vožnjo po terenu in ker so bočno ojačane, zdržijo veliko več bočnih udarcev, kot navadne gume.
nebo drzalo iz gum ki so ze bile vozene se uporabi samo njeno platno vse ostalo je nanovo nalito. Tudi js sm precej kriticen do teh gum pa se tako male razlike so v ceni mislim da 13 colska guma je drazja cca 2000 sit in ne varcevat ker se ne splaca ce ze res nimas denarja se odpovej rajsi cemu drugemu. npr pivu. lp gajo_g
If you don't see who is wearing the crown you must bee blind !!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po okt 25, 2004 4:21 pm

gajo_g je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:No bom pa jst mal popravil napake iz drugega posta. Gume ki so pripravljene za obnovo morajo imeti vsaj še malo profila, da se novonalita zmes prime gume - včasih so to spustili in sredi vožnje so ti začeli leteti kosi gume stran.
Novnalita guma ima približno za 1cm večjo debelino gume in če je dobra nalita guma je tudi bočno nalita, kar tako gumo ojača in tudi otrdi. Za po makadamu in po slabših cestah je to čist dobra guma ob tem, da moraš vedet, da ni za velike hitrosti.
Sam jih uporabljam za vožnjo po terenu in ker so bočno ojačane, zdržijo veliko več bočnih udarcev, kot navadne gume.
nebo drzalo iz gum ki so ze bile vozene se uporabi samo njeno platno vse ostalo je nanovo nalito. Tudi js sm precej kriticen do teh gum pa se tako male razlike so v ceni mislim da 13 colska guma je drazja cca 2000 sit in ne varcevat ker se ne splaca ce ze res nimas denarja se odpovej rajsi cemu drugemu. npr pivu. lp gajo_g


Če res misliš, da so novonalite gume v sloveniji samo platno od stare gume se motiš. Gledal sem kako jih nalivajo in bil sem v obratu ko je not jemal gume pa so vse ki niso imele profila zavrgel, uporabljali so samo tiste, ki so še imele malo profila.
Zame so uporabne nalite gume, ampak samo tiste ki imajo bočno ojačitev, da so stranice dost trde za vožnjo po terenu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
gajo_g
Novinec
 
Prispevkov: 493
Pridružen: Če nov 20, 2003 12:29 pm

Napisal/-a gajo_g Po okt 25, 2004 4:30 pm

nebivedu je napisal/-a:
gajo_g je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:No bom pa jst mal popravil napake iz drugega posta. Gume ki so pripravljene za obnovo morajo imeti vsaj še malo profila, da se novonalita zmes prime gume - včasih so to spustili in sredi vožnje so ti začeli leteti kosi gume stran.
Novnalita guma ima približno za 1cm večjo debelino gume in če je dobra nalita guma je tudi bočno nalita, kar tako gumo ojača in tudi otrdi. Za po makadamu in po slabših cestah je to čist dobra guma ob tem, da moraš vedet, da ni za velike hitrosti.
Sam jih uporabljam za vožnjo po terenu in ker so bočno ojačane, zdržijo veliko več bočnih udarcev, kot navadne gume.
nebo drzalo iz gum ki so ze bile vozene se uporabi samo njeno platno vse ostalo je nanovo nalito. Tudi js sm precej kriticen do teh gum pa se tako male razlike so v ceni mislim da 13 colska guma je drazja cca 2000 sit in ne varcevat ker se ne splaca ce ze res nimas denarja se odpovej rajsi cemu drugemu. npr pivu. lp gajo_g


Če res misliš, da so novonalite gume v sloveniji samo platno od stare gume se motiš. Gledal sem kako jih nalivajo in bil sem v obratu ko je not jemal gume pa so vse ki niso imele profila zavrgel, uporabljali so samo tiste, ki so še imele malo profila.
Zame so uporabne nalite gume, ampak samo tiste ki imajo bočno ojačitev, da so stranice dost trde za vožnjo po terenu.
oprosti ampak uvazal sem gume za nalitje okrog 3 leta ampak ker je ta dejavnost v upadanju zdej uvazam platisca ter prodajam . Edini pogoj je ze takrat bil da ni poskodovano platno oz. strokovno karkasa . Postopek pa je taksen gumo ki jo postrgajo zmeljejo in jo potem dodajajo kot primes k novi masi nalivajo jo pa na platno od stare oz ze vozene gume res pa je da nalite gume so debelejse ter da imajo vec profila ! lep pozdrav pa brez zamere
If you don't see who is wearing the crown you must bee blind !!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 11 gostov