Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

predvžig

Napisal/-a piagolo Pe apr 08, 2005 8:00 am

Morda kdo ve kolikšen je predvžig za Škodo Favorit letnik 1993, 42 KW. Ali je lahko kaj večji glede na to, da je bil originalno namenjen točenju 91 oktanca in se tanka sedaj 95okt.
Do koliko lahko povečuješ predvžig brez škodljivih vplivov na motor?
Rabil bi tudi Podatke iz autodata za ta model avtomobila.
Hvala
903cc
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a piagolo Pe apr 08, 2005 9:49 am

borut007 je napisal/-a:kolegica ima ta avto in pri tankanju nekaj dodatno vliva v tank (rumena tekočina v flaški).


Aja! avto je kataliziran, sicer z neuravnavanim kat..]
903cc
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Pe apr 08, 2005 10:04 am

hmm zamakne se ga mal potem je avto dosti bolj odziven ker vem mam ibizo je bil sprava nastiman za 91 pa je blo treba za 95 nastimat
ce mas kapo z rotorckom pojdi do enga mehankarja pa ti bo v rku 5 min vse nastimu
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 Pe apr 08, 2005 5:39 pm

zadevi ki jo doliva od nekoga zgoraj navedenega kolegica je nadomestek svinca, čak mal...sej ga uporablam ampak sm pozabu kk se reče...
neki pro,proventil?mnde
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe apr 08, 2005 6:42 pm

TAm okoli 8stopinj semizdi da mora bit... nism pa zihr, bo kak skoda fahrer povedal.
Cene pa upras na skoda forum.
lp
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Pe apr 08, 2005 7:18 pm

monster_d je napisal/-a:TAm okoli 8stopinj semizdi da mora bit... nism pa zihr, bo kak skoda fahrer povedal.
Cene pa upras na skoda forum.
lp


tako je,okoli 8 do 9 stopinj predvžiga bo pravo
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr Pe apr 08, 2005 7:50 pm

Autodata pravi: za tip motorja 781,135 (43 kW), 2+-2 stopinji pri 750 obratih za benz min. 91 octanov
 
pusko
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Če mar 13, 2003 6:54 pm
Kraj: slovenija

Napisal/-a pusko Pe apr 08, 2005 9:17 pm

In kaj je sploh funkcija predvziga? :oops:

Kaksne so posledice, ce ni prav nastiman?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe apr 08, 2005 9:23 pm

jutr popoldan napišem roman ok? :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 Pe apr 08, 2005 11:24 pm

lisko si bo s5 cajt vzel :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So apr 09, 2005 2:36 pm

pusko je napisal/-a:In kaj je sploh funkcija predvziga? :oops:

Kaksne so posledice, ce ni prav nastiman?


Ok pa začnimo.....
Prvo si je dobro ogledat tole animacijo...
http://auto.howstuffworks.com/engine4.htm

Tle je lepo predstavljeno kak deluje 4-taktni ottov motor z notranjim zgorevanjem.
Lepo je videt kako motor sesa ( sesalni takt.... odprt je levi ventil) pol se ta zapre in začne bat potovati navzgor.Med potovanjem navzgor nad sabo komprimira ( stiska) mešanico zraka in bencina. Ko pride na frh preskoči iska, ki vžge to mešanico.Nastane zgorevalni proces ( ogenj se sicer bliskovito razširi po prostoro valja nad batom (zgorevalni prostor) ampak je omejen zato temu procesu rečemo gorenje in ne explozija.. sicer pa vsak po svoje ampak pustmo to))
Ko se mešanica vžge se njen volumen povečuje (Vemo da vse kar gori povečuje svoj volumen, ko se spreminja iz enga v drugo agregatno stanje ( preobrazba) vse dokler ne zgori) in ta povečan pritisk (povečuje se volumen ki ga zavzema zgorjena mešanica med tem ko je volumen u cilindru določen) potiska bat navzdol do spodnje mrtve točke. Med tem procesom se seveda volumen valja veča ( ker se bat pomika navzdol) in zato pada pritisk u valju... ampak je še vseen dost velik da potiska bat navzdol ter še vedn ga nekaj ostane.
Ob samem vžigu je nekje okol 40 barov pritiska v valju nad batom ( pri dizlih do okol 80 barov)
Ko pride bat do spodnje mrtve točke se odpre izpušni ventil in zgoreli plini butnejo u izpušni kolektor (še vedno majo nek pritisk), bat se zopet začne pomikat navzgor,ob tem izpodriva še ostale pline in ko pride do vrha se izpušni ventil (desni na animaciji) zapre in odpre se sesalni.......
No tole je idealen motor oz. sama razlaga delovanja motorja...
Zdaj pa se opredelimo na našo temo.......
PREDVŽIG.
Vsak verjetn ve da če je ali s puško ali s kamenjem alli čem podobnim hotel zadeti premikajočo se tarčo je moral merit nekoliko pred njo. Bolj hitro ko se je tarča premikala dalje pred njo je mogu merit. Ker od trenutka ko je vstrelil( ali vrgu kamen) pa do trenutka ko je metek zadel tarčo, je pretekel neki določen čas.V tem času pa je tudi tarča opravila določeno pot. Temu času pravimo mrtvi čas ali po naše kot predvžiga ( ker je to pač na vrtljivih delih je to pač izraženo u stopinjah).
No zdej pa logično povežimo pojme....
Naš metek je iskra, naša tarča je explozija......
Hitr ugotovimo da se explozija u cilindru ne zgodi u trenutko ampak v nekem določenem času. Kajti če bi se explozija zgodla u trenutko, bi v valju nastal neskončen pritisk ( ker material pa bi prenesu to?). In ta čas ki je potreben od začetka explozije
(iskra na svečki) pa do tega da se plamen (ogenj) razšri po vsem valju... pravimo predvžig.
Bolj hitr ko se bat premika ( večji so vrtljaji motorja) več predvžiga je potrebno in obratno.Kajti u valju proces zgorevanja traja vedno enako dolgo in je konstanten, bat pa se premika enkrat hitreje ( višji obrati) in enkrat počasneja (nižji obrati).
No tu zdaj kamot rečete: kak pa je potem med samo vožnjo predvžig vedn prav nastavljen?
Enostavno...
Čas oziroma kot predvžiga bi lahko bil 0 takrat ko bi motor stal ali pa deloval zelo zelo počasi ( rečmo 100 vrtljajev) ampak vemo da to ne gre ( pustmo zdej velike dizlske agregate) Nastavimo predvžig na določeno vrednost ( vrednost za prosti tek) in potem sistem predvžiga sam uravnava kolko predvžiga je potrebno ( novejši avti majo zato računalnik med tem ko stari avti so meli to rešeno mehansko. Verjetn se spomnite da ma dost avtov speljan vakum iz sesalnega kolektorja do razdelilca vžiga). No ta vakum uravnava predvžig.Kot smo že rekli, večji vrtljaji kot so več ga je potrebno..(linearno narašča).... ampak mi mu nastavimo predvžig za optimalno delovanje. Dejansko mu nastavimo enačbo za kasnejše izračunavenja mrtvega časa alli kota pred vžiga.
Enako kot bi jaz reku da ob streljanju na tarčo ki se giblje 10km/h , morte streljat pred njo za razdaljo ki jo opravi v takem in takem času.Iz te enačbe bi potem zračunali to razdaljo in če bi računali prav bi zadeli točno u sredino tarče.. kar pa je naš namen.
In tako z nastavljanjem pred vžiga "povemu" motorju točno ta faktor, kolko pred zgornjo mrtvo točko bata mora preskočit iskra na svečki. Večji ko so obrati prej more preskočit iskra.... logično ker bat hitreje pride do vrha med tem pa se mora mešanica vžgat do konca.
No zdej trenutno nisem doma , če ne bi vam prilepu še kake slikce oz. skice kako to zgleda u praksi......... ampak upam da si znate predstavljat

No zdej pa še tist kaj se zgodi če ni pravilno nastavljen.
bat pride do vrha ( tlak u valju je najvišji ....... bat se ustavi. navor na gredi pa je enak nič) spremeni smer potovanja in u tem trenutko ( ko spremeni smer) se mora zgodit proces zgorevanja. ( ko smo že prej ugotovil ta proces traja določen čas in se mora začet že nekaj pred tem) Tako se u cilindru pojavi pritisk ki potiska bat navzdol.

Če ga ke premalo......... bat pride do vrha.... zgorevalni proces se še ni začel.. bat se zarad vstrajnosti pomika navzdol šele potem pa se mešanica vžge.... Hitr ugotovimo da smo zelo zelo zgubli na moči ( drugih posledic ni)
Med tem ko pa preveliko predvžiga pomen dost resnejšo nevarnost. Zdaj ko že poznamo delovanje in zakaj mora pred vžig sploh obstajat....... si zamislimo da bat pred zgornjo mrtvo točko ( ko še stiska mešanico nad sabo) naleti na pred časno iskro....? Tlak se strahovito poveča bat pa mora prvo premagat ta tlak da se lahk komaj kasneje začne premikat navzdol....... hudo a? :) Posledice so ponavad pregrevanje motorja.. zmanjšana moč...... tipičn "klenkajoči" zvoki iz motorja (podobno dizlu vendar ne tko izrazito) Konc koncev lahko pride do fizičnih poškodb samih batov in določenih sklopov motorja.
Še vedno se bo najdu nekdo pa bo reku: jah če pa je prej vžig kot pa je bat na vrhu.... ( kot predvžiga) ja je res...... ampak to je pri mirujočem motorju............ ko pa se zadeva vrti....... pa si zamislite ko se zadeva vrti....... ( probajte z jabko zadet enga motorista ko se premika...........
LP
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm So apr 09, 2005 5:29 pm

točno tako.Dobro si ti to opisal.Da smo glih pri tem, ima kdo podatke za predvžig za mazdo 323 C 1.5 16V in pravtako za 1.8 16V.
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr So apr 09, 2005 5:57 pm

torstorm je napisal/-a:točno tako.Dobro si ti to opisal.Da smo glih pri tem, ima kdo podatke za predvžig za mazdo 323 C 1.5 16V in pravtako za 1.8 16V.


Tip motorja B6 in BP?
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm So apr 09, 2005 6:02 pm

Z5 je tip motorja.
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr So apr 09, 2005 6:07 pm

torstorm je napisal/-a:Z5 je tip motorja.


10+-1 stopinja/750 obratov
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm So apr 09, 2005 6:15 pm

tnx. ;) :lol:
 
Uporabniški avatar
Blueboy_RM
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe jan 14, 2005 6:54 pm
Kraj: Posavje

Napisal/-a Blueboy_RM So apr 09, 2005 6:39 pm

Ej probi 750 vrt na min pa 5° Sicer pa nastaviš pa se greš pelat pa mal posluš med vožnjo pa boš ugotovu če je ok! Če ti pod nizkimi vrtljaji in veliko obremenitvijo klenka potem nastavi manjši predvžig! Pri visokih vrtljajih pa večjega če klenka!
RM
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov