martk je napisal/-a:če bi rad komu ali sebi kaj skuril, ti karDrugače pa , seveda se da (i will use google before asking dumb questions), samo za kak pionirki štromarski projekt pa ni lih zdravo igrat se, pol se pa žalit, ko čipe napihne.
[g0ran24] je napisal/-a:no od leta 2000 naprej naj bi vsi imeli klasični ODB II konektor, tako da pomoje je vmesnik isti(klasični MAX232), bi mi pa prav pršlo zdaj ker oče kupuje avto in prav alfa romeo 156 in je slišati dosti okoli kilometrine da so zgolufane, tako pa lepo prenosnik pa se lepo poveže na računalnik avta in prebere.
VAG_mehatronik je napisal/-a:[g0ran24] je napisal/-a:no od leta 2000 naprej naj bi vsi imeli klasični ODB II konektor, tako da pomoje je vmesnik isti(klasični MAX232), bi mi pa prav pršlo zdaj ker oče kupuje avto in prav alfa romeo 156 in je slišati dosti okoli kilometrine da so zgolufane, tako pa lepo prenosnik pa se lepo poveže na računalnik avta in prebere.
ni tako preprosto kot si predstavljaš ti.
1. Vmesnik NI klasični max232. Max232 ti namreč samo pretvarja serijski PC signal +12/-12V v TTL signal 0 - 5v in nič drugega. Če boš to priklopil v OBD konektor boš najmanj skuril Max232 pa po možnosti še v avtu kaj.
2. V vmesniku ISO/SAE se signal iz TTL-a ( 5v) pretvarja v 12v signal. Komunikacija poteka preko t.i. K-linije bidirekcionalno s proženjem na povišan potencial mase. Komunikacija je časovno kritična. Ponavadi poteka z 9600 ali pa 10400 baudi.
3. OBD konektor je klasični 16-pinski pri vseh avtih. To pa še ne pomeni, da vsi proizvajalci uporabljajo isti protokol diagnoze. Osnovni komunikacijski protokol za skoraj vsa EU vozila se imenije ISO9141 novejši je KWP2000. Vsaka tovarna uporablja svojo izpeljanko, ki ni kompatibilna z ostalimi. Obstaja sicer protokol OBD II (adressewort 33), ki je za vse tovarne isti. Vendar je tu zajeta samo elektronika motorja in v njej samo napake in podatki, ki "vplivajo" na kakovost izpušnih plinov. Stanja prevoženih kilometrov žal ni med njimi. Obstajajo le določeni "freeze frame" podatki, ki si samo zapomnijo pri katerih prevoženih kilometrih se je neka napaka zgodila.
4. Če so kilometri prevrtenih jih mojstri prevrtijo v vseh pomnilnikih, zato tudi s testerjem ne vidiš nič pametnega.
5. Če ti že uspe prokužiti osnovni in tovarniški protokol pa potrebuješ še seed/key algoritem , ki ti omogoča security dostop do internega pomnilnika v ECUju, da bi lahko iz njega prebral podatke.
Opremo za take podvige je možno kupiti. Cene pa se gibljejo od 10.000 eur naprej.
Pa veliko sreče.![]()
Lp,
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov