Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Zategovanje ventilov

Napisal/-a ŽVal To okt 17, 2006 8:47 pm

Zanima me kako zategnit ventile in s tem odpravit šklepetanje ki ga povzročajo ter izboljšati delovanje motorja ?
Nekaj že vem, recimo to da moram odstranit okrov motorja ;), kaj več pa ne. :D

Kakšno orodje rabim (kakšni posebni ključi), zaporedje in moč zategovanja,... ?

LP, Žiga
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash To okt 17, 2006 9:02 pm

Nočem te žalit, vendar dej kkšnemu majstru, ki se spozna na to, da ne boš kej preveč zategnu, pa bo pol yjkdfyghvbsdfuilvbhd
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Napisal/-a ŽVal To okt 17, 2006 9:22 pm

Nočem te žalit, vendar dej kkšnemu majstru, ki se spozna na to, da ne boš kej preveč zategnu, pa bo pol yjkdfyghvbsdfuilvbhd


Nisi me užalil. Glede tega mam debelo kožo, sem pač navajen še iz osnovne šole in gimnazije :lol: .

Majstru ja. Bi že dal pa noben ne upa. :? Enemu sem sam moral razložit kaj je kaj v mašini. Sem bil kar malo presenečen nad samim sabo in nad njegovim neznanjem.

Je to zategovanje ventilov res taki problem ? Se mi zdi da so vsako jutro glasnejši, avto prav pridobiva na zvoku, vedno bolj po dizlovsko teče. Danes sem ravno nastavo štangas pa mešanco zraka. Avto teče pri 800 obratih in se trese minimalno, prej je bil na 1000 pa je bilo slabše. Kak sem dober !!! 8) :lol:
No in ker sem tak dober :D , sem mislil, ku.c bom pa še probal ventile porihtat! Seveda sem prej poiskal pomoč tukaj, da ne bi slučajno kaj zajeb.l.

Mogoče bi mi vseeno kdo lahko zaupal postopek, da vidim kak in kaj, pa se potem odločim za poseg ali pa tudi ne.
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus To okt 17, 2006 9:24 pm

O kakem zategovanju govoriš? Misliš o nastavljanju ventilov? To znajo tud na AMZS narest...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To okt 17, 2006 9:30 pm

Za ventile imaš ponavadi 4 podatke. Izpušni hladni, izpušni topli, sesalni hladni in sesalni topli.
Najboljš je da delaš na mrzli mašini - vsaj jst delam to na mrzlih mašinah.
Vzameš merilne lističe (tisti tanki listi iz kovine) in z njimi lepo meriš vmesne razdalje. Če odstopa pač zaviješ ali odviješ vijak. Pa ne delaj tega na turbaku, če nisi prepričan da znaš, ker lahko zelo hitro kej narediš narobe, potem boš pa imel stroške take da glava boli.

Še bolj ti pa predlagam, da vzameš komplet kit za 40.000 sit in vse menjaš(še za kake 20.000 sit dela plačaš pri mehaniku) in boš imel vse novo.

Drugače je pa ropotanje ventilov ponavadi zvok, ki te opozarja da zamenjaj olje - ali ga je premalo, ali pa premalo maže in je za zamenjat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To okt 17, 2006 9:47 pm

Nastavljanje ventilov pri hladnem motorju. Imaš dve metodi, tabela tovarne ali vaga. V tabeli tovarna pove npr., ko je neki ventil do konca stisnjen, se nastavljata druga določena dva. Če delaš na vago je to še najbolj poznana metoda. Ventila, ki se vagata, torej na cilindru, kjer se izpušni že zapira in sesalni začne odpirati (se vagata) se nastavlja komplementarni par na gredi. Potrebno je vedeti mere in imeti ustrezne špijone in občutek v rokah. Najbolje je hladna mašina (20°) Za lažje delo se dobi posebno orodje, ključ v ključu (Facom), ki ti pomaga pri držanju stebla odmikača, ko zateguješ kontramatico. Včasih je zadeva samosvoja in imaš kar dosti dela, da nastaviš vse na pravilno mero, posebej pri zategovanju se rado premakne steblo. Predpogoj je na mero zategnjena odmična gred in na koncu s kiloključem vse kontramatice. Če ne boš vse potrgal. S špijoni rabiš prakso za občutek, koliko ga reža grabi pri nastavljanju. Novejši tipi avtov imajo ploščice iz cementiranega jekla po katerih teče direkt nokenvela in se jih redko nastavlja. Treba je imeti komplet ploščic in vilice za stiskanje fedra ventila. Zadnje čase so vsi avti z avtomatskimi hidravličnimi odmikači.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To okt 17, 2006 9:50 pm

turbinar al pa ne turbinar ventili so ventili in če znaš nastavljat jih boš nastavu ponavad če je tko kot pri campuski rabiš 10 ključ pa klešče in merilne lističe samo če res nisi tega še delal pelji k mehaniku pa ne na AMZS,nekam drugam če ne pa k men pripel avto pa ga drug dan odpel (mora se konkretno ohladit) bi ti napisu postopek ampak je preveč za pisat oz. za razlagat če si laik pa še avtodata mi je crknila tko da nimam podatka kok se jih štela pa če ti res ropota zamenjaj olje in daj not neki poštenga
 
Uporabniški avatar
Pavka
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 702
Pridružen: Po okt 16, 2006 4:08 am
Kraj: IZLAKE

Napisal/-a Pavka To okt 17, 2006 10:19 pm

Rabiš merilne lističe 11ključ, kombinirke.Nastavljajo se 0.15 mm oba.
Postopek: 1.cilinder ventila na vagi-štelaš na 4.cilindru... 2.na vagi-štelaš na 3.cilindru...3.na vagi štelaš 2.cilinder...4.na vagi-štelaš 1.cilinder
Motor mora biti popolnoma hladen.
Pa veliko uspeha :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To okt 17, 2006 10:25 pm

Pavka je napisal/-a:Rabiš merilne lističe 11ključ, kombinirke.Nastavljajo se 0.15 mm oba.
Postopek: 1.cilinder ventila na vagi-štelaš na 4.cilindru... 2.na vagi-štelaš na 3.cilindru...3.na vagi štelaš 2.cilinder...4.na vagi-štelaš 1.cilinder
Motor mora biti popolnoma hladen.
Pa veliko uspeha :D


0,15 oba??? pri mrzli mašini? Včasih je bilo 0,20 in 0,16 pri topli mašini in 0,33 pa 0,25 pri mrzli mašini - al lih obratno. Vem pa da so bile te cifre.

Pa ključ pri petki turbo je 10, vsaj pri moji je bil.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr To okt 17, 2006 10:38 pm

... in kako vsi veste da je 5kaT ???... če ti ropota kot dizel to nikakor ni šklepetanje ventilov...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To okt 17, 2006 10:46 pm

DrMr je napisal/-a:... in kako vsi veste da je 5kaT ???... če ti ropota kot dizel to nikakor ni šklepetanje ventilov...


kako vemo - ker je Žval že v parih temah povedal, da ima turbaka in to orenk zjebanega, ker so ga nategnili ko vosla.
1. ni pravi model, ker je sestavljena iz večih skupaj
2. podvozje je tok gnilo, da potrebuje orenk servis in ogromno švasanja
3. mašina je začela crkovat, ker so obloge od motorupa znucane. Verjemi da sem videl ogromno petk in na njih z motorupom je bil glas orenk civiliziran, pa normalen, po par tisoč km, so se pa začele pojavljat vse skrite napake.

Sem predolgo šraufal te turbake, da nebi poznal vseh teh varinat, kako se turbaka zrihta za par tisoč km, da bo delal normalno, potem bo pa vse vn udarilo.
Me pa nebi čudilo, če bi odprl menjalnik pa notr najdu žaganje, da se ne dere in da lepo šaltaš(spet samo par tisoč km).

Žval, a imaš še ventilator za frgazer hladit(zraven frgazerja je tak polžast ventilator, zrak jemlje pa iz blatnika)? Če tega nimaš, se jst s tvojim avtom sploh nebi naokoli vozil, ker se ti lahko po orenk norenju in ko ga boš parkiral vžge in zgori za šalo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To okt 17, 2006 10:47 pm

DrMr je napisal/-a:... in kako vsi veste da je 5kaT ???... če ti ropota kot dizel to nikakor ni šklepetanje ventilov...


Ne, dročniki so polni starega olja, ker so znucani in avto ropota kot dizel, ker ne gredo več skupaj.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To okt 17, 2006 11:19 pm

Tok je znucana mašina, da bo potreben en orenk orenk servis, pa vse zamenjat in poštimat. Ne poznam trenutno nobenega človeka in tut v zadnjih parih letih nisem slišal zanj, ki bi uredu petko turbo prodal za majhen denar. Al pa ki bi jo sploh prodal, če jo je že uštimal. Večinoma se prodajajo samo tiste, ki so res na koncu in bodo kmal šle k vragu. Če se pa že kaka dobra prodaja, se pa prodaja med prijatelji in je na avtonetu ali v drugih oglasih ne boš dobil.

Tko da tale petka je bila z navito ceno u 3pm, ker je kao en model ,ki so jih naredl prov malo. U bistvu pa je podrtija, sestavljena iz parih drugih ravno toliko da se še vozi in prodana na hitro. Podvozje je zanič - amortizerji so slabi in podn je gnil, mašina tolče, počasi ko jo bo razstavil, bo videl še ostale napake na avtu in bo avto poslal na odpad, al pa še enkrat tok zapravil, kot je dal znajo, da se bo vozila.
Škoda, ker se ljudje ne spoznajo že ob nakupu, al pa vsaj vprašajo, kaj vse mora s pri tem avtu preverit. To pač ni en avto, ki bi bil vožen od stare mame ali ata - to je avto s katerim se tišči in ob nepravilni uporabi zelo hitro potegne za sabo enormne stroške.

No heart fellings Žval, ne mislim nič slabega, samo nategnili so te res orenk s tem nakupom. Predlagam ti, da razmisliš, kaj boš naredil z mašino - al jo boš generalno obnovil, kar se ti sigurno splača, ker boš potem vedel, kaj je z avtom, al pa boš kupil drugo mašino in lahko še enkrat doživel isto.

Enako ti predlagam za školjko. Mašino ven in cel avto razstavit, ga pošvasat poštimat in potem štrihnt v original barvo, pa vse nazaj zmontirat z novimi amortizerji in zadnjo premo(v eni temu jo dobiš za tak denar, da bi jo jst takoj ko bi mi kdo napisal šel to iskat), vmes pa še generalka na mašini in imaš avto, ki bo odličen
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Napisal/-a ŽVal Sr okt 18, 2006 7:40 pm

Nebivedu... svaka ti čast. :bow
Res so me nategnili kot "vosla", škoda da sem se tega zavedel 2 mesca prepozno.
Po vsem povedanem pa so to moji načrti za prihodnost :
Pred zimo :
1. optimalno porihtat mašino glede na njeno trenutno stanje (vžig, ventili,...) - ta ali pa naslednji teden
2. spraznit in spucat hladilni sistem (trenutno je noter samo voda, ker mi je enkrat vtrgalo glavno cev in je vse steklo ven :? )-ta vikend
3. spucat cevi za luft (filter->turbo->intercooler->fergazer)-ta vikend
4. pošvasat podvozje in karoserijo (prage in zadnje robe mam - od navadne 5ke - po premo tudi grem v kamnik) - nič še ni ziher, razen tega da bo pred menjavo gum
Avto bo po tem v veliko boljšem stanju kot je, saj na njem ne bo več rje, mašina pa bo tudi malo bolj stabilna.
Naslednje leto (maj -> september):
1. obnova mašine
2. obdelava karoserije in barvanje
3. elektrika v avtu (števci & stuff)
4. lasten pogreb (delo overdose :D )

Če mi uspe (kar mi mora in mi tudi bo), bom imel avto v katerega bom vložil okoli 400.000 sit(+ 350 jurjov nakup), vreden bo pa mnogo več oz. zame kar neprecenljiv. Upam da mi ga potem ne bodo ukradli, kot se je zgodilo nekomu na tem forumu :( .

Imam ventilator za fergazer (anti-perculation fan je bolj fancy izraz :) ), tak da ne se bat da bi kaj zagorelo. Olje sem menjal avgusta (2000 prevoženih od takrat), tako da so verjetno res ventili.

Hvala za pomoč, če mate kakšne pripombe/izboljšave/... glede mojega načrta, povejte, samo ne mi gnjavit z "yo, kaj pa druge letvice, yo pa mean clean look, yo" ker tega na tem avtu ne bote vidli 8). Pa brez zamere ;)
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 18, 2006 8:08 pm

Če rabš kej vprašat za petko, sem skos tukaj na forumu.
Moja je bila kupljena pri 130.000km, prodana pa pri 550.000, pa z njo nisem imel nobenih velikih stroškov. Naslednji lastnik je naredil še okol 130.000km preden jo je prodal naprej. Za njo se je potem izgubila sled, dokler je nisem videl letos na uradnem dragu na brnčičevi. Šloje na njej sicer ogromno diskov in ploščic, ker sem avto gonil, pa enkrat menjalnik in hladilni sistem za olje je spustil olje v vodo (na mojo srečo, ker če bi bilo obratno, bi bil avto za stran).

Drugače pa je tukaj ena stran, ki ima petko dobr opisano in kako se kej šraufa na njej tudi, tko da ti predlagam, da jo celo prebereš.
http://membres.lycos.fr/r5gt/gtt/gttintro.htm

Če ti bo vmes kdo pobrisal to stran(je res že stara) jo imam posneto celo z vsemi podstranmu in navodili na cd-ju, tak da jo lahko dobiš.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 18, 2006 8:09 pm

Aja, pa ne razmišljaj o kakem spuščanju petke turbo. Raje bolj trde amortizerje in original višino. Se bolje obnese - to je čist iz izkušenj.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot], J1897 in 26 gostov