Highlander je napisal/-a:moje mnenje je, da je nekdo zagrabil vrata z potno roko (brez rokavic) še preden je šel avto na lakiranje in po vsej verjetnosti je to storil ličar ki lakira avtomobil po teh nedostopnih mestih preden ga robot polakira, on si odpre vrata da potem naščije malo megle tam notr med vrati in blatnikom pa po stebrišču. Lahko se je kdorkoli drug tudi naslonil na avto, vsekakor se je to zgodilo v fazi pred lakiranjem in to v tovarni, pač na pločevino je prišla neka snov, ki kasneje očitno ni bila razmaščena in posledice so tu, zadeva pol kr nekaj časa zdrži dokler ne pride do nje voda in zrak in pa zanimivo je to, da to ponavadi prej prerjavi skozi pločevino šele nato ven skozi lak in jst sem skoraj prepričan da je na teh vratih tudi že luknjica skozi pločevino (po velikosti mehurja) pa čeprav velika samo za šivankino konico. Najdu bi tudi še kakšno razlago o kondenzu ampak ta je najbolj verjetna
Lahko popraviš na dva (tri) načina ...(a nisi prebral v tisti temi kaj je napisal strokovnjak?

)
Highlander je napisal/-a:1. Na starih vratih sanira poškodbo, kar je zanj cenovno ugodneje ker mu ni potrebno razdirat celih vrat in ker je tudi lakiranje dosti ceneje kot lakiranje novih vrat, pa še preliva jim ni potrebno delati na zadnje vrate (ali bok, v kolikor imaš tri vratno izvedenko) in prednji blatnik. Vendar pa ti ob takšnem popravilu ne priznajo nadaljne garancije, kar se dogaja tudi pri drugih znamkih, dejstvo pa je da ima vsak ličar tudi garancijo na opravljeno storitev, katera pa se razlikuje glede na vrsto (zahtevnost) popravila. Na sanacijo takšne poškodbe kot sem jo opazil pri tvojem vozilu je garancija pol leta, kar pa je metanja peska v oči, ker pol leta ponavadi itak zdrži , torej to je garancija kjer imam v mislih da se pločevina na vratih ne izreže ampak se samo očisti rja in malo pocina ter pokita in tako naprej. Pri takšni sanaciji smo samo za nekaj časa ustavili rjavenje, ker bistvo je notri v vratih za robom in slej ko prej bo rjavenje ponovno udarilo ven, pa lahko klepar še tako zaliva z voskom ne bo neč pomagal. Le redko kateri klepar (čeprav bi morali vsi) gre pri taki sanaciji odrezat zarjaveli del pločevine in ga nadomestit z novim.
2.Nabavi nova vrata. No pri tem pa je postopek dosti dražji. Klepar porabi več časa za premontažo delov iz starih vrat na nove, treba je razdret še zadnja vrata (zaradi lakiranja preliva kot sem že omenil), tudi ličar porabi več materiala in časa in cena ki bremeni prodajalca je dosti višja, zato se raje zatekajo k prvi varianti. Je pa kar se kvalitete zadeva mnogo boljša opcija kot prva . Pri tej opciji je treba pazit da niso namontirali kakšno ceneno kopijo, kar se tudi rado dogaja, je pač ceneje. No garancija na takšno opravljeno storitev pa je mnogo daljša, zdej ne vem na pamet ampak mislim da dve leti (ne me držat za besedo) vsaj pri nas je tako.
Tako prijatelj, zdej kakšno vrsto sanacije bodo izvedli pri tebi pa je stvar prodajalca. Če želijo ohraniti kvaliteto in dobro ime, če jim je kaj do rednih strank (in kot sem prebral ti si redna stranka) potem boš deležen novih vrat, drugače pa bojo udarl po prvi opciji. Kot sem že omenil prodajalec trpi samo delo, ostalo trpi proizvajalec (tako je vsaj pri opel in mercedes servisu pri nas), tiste ure si pa tako al tako not spravijo sej računajo storitve po normativih ki jih predpiše proizvajalec in ne po dejansko porabljenem času. Zdej vrata so pod garancijo in te ne bremenijo, lahko pa ti zaračunajo za kakšne manjše kose ki so spremljevalna dela pri takšnem popravilu, na primer letvico na vratih bodo tudi morali zamenjati (v kolikor se bodo odločili za nova vrata) , v tem primeru tudi za zadnja vrata letvico (ker takšne zadeve ne morejo bit gor ko se avto lakira), morda kakšen plastičen čep za vrata in tapeto ker se bo polomil pri razstavljanju (kar je normalno).
V kolikor bodo namontirali nova vrata, bo potrebno narediti preliv na prednji blatnik in zadnji bok. Preliv lahko naredimo na dva načina. Lahko ga naredimo do polovice boka in tam zaključimo, potem naslednji dan spoliramo prehod, lahko pa pobarvamo z barvo do polovice, ostali del (cel bok ) pa samo polakiramo z lakom. Nujno je da pri stikih boka z ostalimi deli (odbijač, zadnja havba) ostane stara barva samo lak je nov, ki pa nianse barve ne spremeni. Enako velja za prednji blatnik. Za ta drugo opcijo, torej cel bok na prozorni lak, barva pa samo do polovice se po navadi odloča večina ličarjev, ker ni nevarnosti da bi se poznala senca (meglica) tam kjer zaključimo (prva opcija). Tiste odrgnine med vrati in zadnjem steklu bodo (beri - bi morale biti) tudi sanirane, zunanje zagotovo, ker pride čez njih nova barva, za notranje pa je odvisno od ličarja kakšne volje bo in kje bo zaključil, lahko demontira gumo med vrati in avtomobilom in zaključi tik pred sprednjim stebriščem (kar mu je najbolj enostavno, ker vrata bo imel itak dol, v tem primeru bo saniral tudi notranje odrgnine), lahko pa zaključi na kakšni izmed krivin na stebrišču, kar pa je slabša opcija, saj laka ne moreš dobro raztopiti na tako majhnem maneverskem prostoru, da se to ne bi opazilo. Vidim da imaš letvice v barvi avtomobila, to pomeni da boš dobil nove letvice (katere pa se zna zgoditi da boš po vsej verjetnosti moral plačati), ker če se ne motim ima golf te letvice prilepljene, torej se bodo ob demontaži uničile, lahko pa da bo zadnjo pustil kr gor, sam to je mal rizkantno (jst je ne bi), ker se utegne poznati.
Preliv ali niansiranje je isto. Zakaj se dela preliv? Zato ker je zelo zelo malo barv ki bi pasale kr direkt, na primer da bi polakiral samo nova vrata (v tvojem primeru) bi se opazila razlika v barvi, pa če tudi bi jo prinesel direkt iz fabrike in da se ta razlika ne opazi je potrebno ninsiranje levo (prednji blatnik) in desno (levi bok) od novega kosa. Najprej se polakirajo vrata in potem še s taisto barvo tudi polovico blatnika in polovico boka, in potem čez vse skupaj prozorni lak, do kje je šel ličar z osnovno barvo se potem ne vidi, pomembno je da pri nadaljnih spojih ostane stara osnova (med bokom in odbijačem, med bokom in zadnjo havbo, med blatnikom in prednjo havbo....) preko katere pa pride potem prozorni lak, ki pa nianse ne spremeni. Pri niansiranju je pomembno to, da se deli kjer se bo ninasiralo ne brusijo in pripravljajo na takšen način kot nova vrata ampak se samo zmatirajo s posebno matirno pasto in vodo ter gobico posebno fine granulacije , ker če bi brusil tako kot kit, bi se vsi risi poznali, ker jih prozorni lak ne bi zakril pri tem postopku pa so risi tako ultra fini da jih zakrije ža nanos samo prozornega laka. Takšno delo tudi sodi med najmanj zahtevna dela v ličarstvu (priprava na niansiranje) in za takšen bok kot ga imaš ti potrebuje ličar nekje deset minut (brez abdekanja, tu imam v mislih samo pripravo), tudi recimo zavarovalnica prizna niansiranje in to celih 12 minut.
Tist link ti nudi vse odgovore, samo prebrat je treba
Tole pri meni je delal Keržan iz Predvora pri Kranju. Drugač dela za pooblaščene servise, da se pa tudi privat zmeniti. Jaz sem že lani nekaj dal barvat pri njem.
