Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
alko
Novinec
 
Prispevkov: 125
Pridružen: Pe nov 14, 2003 11:34 am
Kraj: MB

Citroen ZX - potenciometer lopute plina

Napisal/-a alko To maj 22, 2007 1:24 pm

Na enem izmed naših avtov je šel potencimeter lopute plina (tako zagotavljajo na uradnih servisih). Gre za avto Citroen ZX 1.4 letnik 92. Avto "crkne" iz ljubega mira, ne glede na to, ali je segret ali ne. Potem spet dela 100 km, nato spet crkne. Avto crkuje na prostem teku, ce ga "umetno" vzdrzujes, torej dodajas plin, ne crkuje.

So to ti simptomi ? Je lahko se kaj drugega? Kje bi lahko dobili ta del? Uradni servisi hočejo cca. 350 evropskih, kar je več kot pol vrednosti avta :D

Hvala za vašo pomoč.
S-CORNER: MEDIUM RIGHT - Aim speed: out 230 km/h
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To maj 22, 2007 1:29 pm

kaj pa motorček prostega teka?a ima BOSCH-ev monotronic?
 
Uporabniški avatar
zx14
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 93
Pridružen: Po mar 17, 2003 1:51 pm

Napisal/-a zx14 To maj 22, 2007 4:00 pm

Drsnik je standardna napaka na ZX-ih :( Pojavi se pri približno 120.000 - 160.000 kilometrih, odvisno od tega kje voziš. Če imaš več mestne vožnje, se obrabi prej, na relacijskih pa kasneje. Namen drsnika je, da računalniku podaja podatek o tem, koliko je plin odprt, izgleda pa pač kot navaden potenciometer. In po določenem času se pač grafitna plast na drsniku obrabi. In kjer se obrabi, ni več stika, zato računalnik ne more vedeti trenutne pozicije plina.

No, toliko o teoriji. V praksi pa takole:
- baje se dobi tudi obnovljen drsnik (oz. ne drsnik posamezno, ampak cel sklop), ki pa žal ni kaj dosti cenejši od novega. BTW: ko se mi je to pred leti dogajalo, je nov sklop stal okrog 120.000 SIT. Neoriginala pa ni :(
- Preveriš lahko čisto enostavno. Drsnik je ena črna plastična ploščica, privita s štirimi vijaki, na njej pa je konektor. Odšravfaš in pogledaš, če je drsna plast obrabljena. Če je, obstaja (zasilna) rešitev: drsnik prišraufaš nazaj, le da ga zamakneš za kakšen milimeter. Na ta način bo pero spet drselo po prevodni plasti in problem bo (vsaj za nekaj časa) rešen.
- Enake potenciometre so imeli nekateri Citroeni in Peugeoti. Žal ti rabljen ne bo kaj dosti pomagal, ker je zelo verjetno tudi obrabljen :(

Mi pa tvoj opis napake deluje malce sumljivo. Pri meni je namreč v prostem teku delal brez težav, pri majhnem pritisku na plin pa je motor cukal. Vsekakor pa snemi ta drsnik in preveri.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To maj 22, 2007 5:25 pm

Glede na simptome bi bil to bolj ventil oz. by-pass za prosti tek.

Ampak to je velika in ogromna natega da stane en usran potenciometr 350€, to bi moralo stati par centov! :evil:
Prou na jetra mi grejo s tem navijanjem cen. Sicer pa bi se dalo z nekaj spretnosti in improvizacije po mojm vgraditi čist en navaden potenciometer iz štacune z elektroniko. Samo pravilno upornosti bi moral izbrati pa ga nekako namestit na os lopute od gasa.

lp
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To maj 22, 2007 9:46 pm

Energetik81 je napisal/-a:Glede na simptome bi bil to bolj ventil oz. by-pass za prosti tek.

Ampak to je velika in ogromna natega da stane en usran potenciometr 350€, to bi moralo stati par centov! :evil:
Prou na jetra mi grejo s tem navijanjem cen. Sicer pa bi se dalo z nekaj spretnosti in improvizacije po mojm vgraditi čist en navaden potenciometer iz štacune z elektroniko. Samo pravilno upornosti bi moral izbrati pa ga nekako namestit na os lopute od gasa.

lp

tukile si pa ti mejhn u meglo ustrelu ! Ja kosi za monotronic oz. na splošno deli raznih vbrizgov so dragi ko pes,samo šoba za monotronic pride okoli 350 € potenciometer pa se naj bi dobil samo z ohišjem vbrizga,ker je tovarniško nastavljen da deluje pravilno glede na položaj lopute in ne ne moreš dat kr enga potenciometra gor iz trgovine (conrad,IC...) ker je privit na osovino lopute gasa na kateri so krtačke ki drsajo po tem drsniku oz. potenciometru.Najcenej varjanta bo da se spokaš na kakšen odpad in snameš dol komplet vbrizg pa montiraš na svojega v italiji recimo pride monotronic 50€ če pa boš montiral samo potenciometer pa pazi ker so 3 varjante na oko zelo podobne oz. kar skoraj iste razlikujejo se samo po širini puše kjer pridenasajen na os lopute in pa po globini,pa če je boschev potem paše od veliko drugih vozil ne samo od PSA(govorim o samem potenciometru)
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To maj 22, 2007 10:51 pm

Energetik81 je napisal/-a: Sicer pa bi se dalo z nekaj spretnosti in improvizacije po mojm vgraditi čist en navaden potenciometer iz štacune z elektroniko. Samo pravilno upornosti bi moral izbrati pa ga nekako namestit na os lopute od gasa.

lp


samo pod pogojem, da je tisti potenciometer v avtu linearen, brez kakih odcepov na površini, in podobno. Ker drugače bi bilo potrebno še veliko improviziranja.... Imaš kako sliko tega potenciometra?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
fičfirič
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Ne dec 18, 2005 10:07 pm

Napisal/-a fičfirič To maj 22, 2007 11:11 pm

Hm.Malo preveri prej.Meni je mehanik tudi rekel za megana ki je cukal da je zanič potencjometer dušilne lopute.Kupim rabljenega za 20€ in ga zamenjam (ker je bil nov smešno visoke cene).Problem se še vedno ni odpravil.Nato mi kolega ki je mehanik pri renaultu pove kje naj pogledam za napako,ter jo res najdem.Strgana je bila gumijaska cevka ki je dolga kaih 15cm, ki vodi do senzorja za potlak.
Še dobro da nisem nabavil takrat res potencjometra po smešno visoki ceni.Še tista original gumijasta cevka je imela zasoljeno ceno.
Kupil sem večnamensko v trgovini z avtodeli ter dal za njo 1€ ter rešil težavo!
Tako da ti priporočam da kupiš rabljenega z kakega razbitega zx za par evrov.
Sam bi povprašal na avtoodpadu Citroen Bine iz Žiri.
http://www.avtoodpad.si/

Če bi pa šli v debato koliko je res vrednost tega potencjometra,bi ugotovili da jih japončki v evropo prodajajo za kaka evro-dva, potem pa jih avtomobilske firme zalijejo v malo večje ohišje ter prodajajo po sramotnih cenah.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če maj 24, 2007 7:05 am

Starejši avti niso imeli potenciometra, ampak je to samo stikalo v taki obliki. Čeprav ni dovoljeno premikanje po osi ima nastavitveni žleb. Kolikor vem, je potrebno pripeti gor na kontakte ohmmeter in gledati kako vklaplja regulator prostega teka. 2mm pred nasedanjem lopute gasa mora vklopiti bypass. Šele novejše izvedbe Motronica npr.7.0 tudi gledajo položaj lopute in optimizirajo pospeševanje.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če maj 24, 2007 8:13 pm

čare je napisal/-a:tukile si pa ti mejhn u meglo ustrelu ! Ja kosi za monotronic oz. na splošno deli raznih vbrizgov so dragi ko pes,samo šoba za monotronic pride okoli 350 € potenciometer pa se naj bi dobil samo z ohišjem vbrizga,ker je tovarniško nastavljen da deluje pravilno glede na položaj lopute in ne ne moreš dat kr enga potenciometra gor iz trgovine (conrad,IC...) ker je privit na osovino lopute gasa na kateri so krtačke ki drsajo po tem drsniku oz. potenciometru.


Ups, nism vedu da je komplet s šobo :oops:
Je pa še vedno hudo navita cena.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov