Evo, da povem izkušnjo mojega očeta. Dotični servis pa naj ostane neimenovan.
Gre se za vozilo VW Sharan l. 1997. Na tem forumu in na VW-Team sva z očetom malo povprašala kaj narediti v nastali situaciji:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... hp?t=58680
http://www.team-vw.si/viewtopic.php?f=11&t=1470
Naj na kratko obnovim. Peljala sva se po avtocesti (po dolgem času daljša vožnja - sicer avto naredi pribl. 30km/dan) ko je kazalec za obrate ponorel in dobesedno skakal (motor je crkoval, zalet pa ga je nazaj vžigal), ko je oče pritisnil sklopko je bilo konec. Z ugasnjenim motorjem sva se pripeljala do izvoza in ustavil na parkirišču. Malo počakala in nato je šlo naprej normalno kar nekaj časa. Sledi cestnina - ustavitev na 0. Pospeševanje in zopet motor crkuje, a ker je bilo potrebno za pospeševanje prestaviti (sklopka) je motor spet ugasnil. Ustavila sva se na odstavnem pasu in nekako (flat-shift) s smrdečo sklopko, oblakom modrega dima in vonju po olju zavila z avtoceste. Prišla je avtovleka in naju odpeljala do pooblašenega servisa. Tam so zamenjali "Impulsgeber" - 170€ mislim, da je bilo naredili testno vožnjo in vse je bilo uredu - po njihovo. Oče je opazil, da se pri vožnji z rahlim plinom (rahlo zaviranje z motorjem s plinom) zadaj modro kadi. Zato se je spet odpravil na taisti pooblaščeni servis. Tam so imeli avtomobil 2 dni (vzel je nadomestni avto) ga razdrli in ugotovili, da je kriva Bosch pumpa. Za delo so zaračunali 250€ (popravili niso nič, saj oni le menjajo, omenjena pumpa pa je prevelik strošek). Avtomobil je iz servisa prišel z nekoliko čudnim zvokom. Pač - motor v okvari smo si mislili. Začela sva že iskati najboljšo možnost za popravitev Bosch pumpe a se je oče odločil, da povpraša še pri enem pooblaščencu (Paulus - Šk.Loka) v bližini. Ta je takoj odvrnil, da je najvrjetneje turbina, modri dim pa da je za tako kilometražo (180.000 normalen) Oče se je dogovoril za termin pri podjetju Beja, ki se ukvarja s popravili turbopolnilnikov. Avto je bil pri njih dva dni - turbino so očistili (verjetno tudi kaj nastavili - tu se ne spoznam najbolje) zamenjali olje ter filtre - cena 560€. Naredili so pa še eno zanimivo stvar. Ena šoba na motorju ni bila dobro privita (seveda so jo privili) in to je bil tudi razlog za tisti "čuden" zvok motorja. Motor pa je bil nazadnje razstavljen pri tistem pooblaščencu, ki je računal 250€ za to.
Da povzamem; pooblaščenec je zaračunal 250€ za:
razstavitev motorja in sestavitev skupaj, pri čemer je pozabil dobro priviti eno šobo (to zagotovo ni najboljše za motor in napako je po naključju odkril mehanik)
diagnostiko s katero je po domače udaril mimo. Če bi oče rekel, naj zamenjajo Bosch pumpo (ker so oni ugotovili, da je zanič, ker na eno stran daje več goriva kot na drugo) bi jo mirno zamenjali in strošek prišteli računu.
Zdaj pa mene zanima, glede na to, da bi vsako podjetje moralo za svoje storitve nuditi neko garancijo (sicer lahko sam doma pričnem šraufat, use zajebem in mastno računam), ali obstaja kakšen mehanizem, da plačano vsoto za delo 250€ oče nekako dobi povrnjeno. Razlog: nestrokovni pristop in napačna diagnostika.
Najlepša hvala za odgovore, še posebej pa hvala tistim, ki so prebrali celotno zgodbo:)