Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
bakterija
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 90
Pridružen: Sr okt 18, 2006 10:55 am

Priklop obratomerja

Napisal/-a bakterija To mar 18, 2008 1:35 pm

Torej na starejši diesel motor bi rad priklopil obratomer. Obratomer že imam, vendar je bil prej v benz motorju priključen na tuljavo. Ali se da takšen obratomer priključiti na alternator? Če se da, kako pa ga priključim? Alternator ima samo 3 izhode. Glavnega sem vezal direkt na +, na enega zbujevalnik, eden pa mi je ostal prost(DIR). Ampak tudi na tem obraomer ne dela. Alternator mi deluje.
Bi potreboval kakšen vmesni člen? Bi morda razdrl alternator in vezal iz notranjosti?
Gledal sem že po starejših temah, vendar nisem našel nič uporabnega.
Hvala za vaše odgovore.
L.P.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To mar 18, 2008 2:21 pm

Dobro bi bilo, če bi vedeli kakšen alternator (proizvajalec, model, tip) je, ali pa na kakšnem diesel motorju se bo uporabil. Če imaš to za kakšen traktor, delovni stroj ali tovornjak, potem ne bo nič kaj priročen, saj se ti motorji zasučejo le do 2500 vrtljajev, tu je že rdeče polje. Obratometer pa ima skalo do 8000 ?

No, pri večini diesel motorjih, razen "novejših" z elektroniko, je obratometer priključen na alternator, ki ima na sebi priključek označen z W. Lahko pa tudi U ali V. To je izmenični izhod napetosti, v bistvu odcep pred diodami. Signal je mislim da sinusen, točno pa nevem, ker nimam osciloskopa da bi ga pogledal. Zdaj, obratometer bo na njem mogoče delal, ali pa tudi ne. Odvisno, saj imajo bencinski s priklopom na tuljavo, v sebi še filter za izločitev napetostnih konic in motečih frekvenc.

Lahko pa mu dogradiš kak (Hallov) senzor, izhod vežeš na obratometer, mogoče mu bo treba tudi malo predelati ta vgrajen filter.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
bakterija
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 90
Pridružen: Sr okt 18, 2006 10:55 am

Napisal/-a bakterija To mar 18, 2008 3:19 pm

Ja gre za traktor, kateri doseže 2500 vrtljajev. Obratomer ima res polje do 8000 vrtljajev, ampak mislim da je v obratomerju potenciometer, prek katerega bi nastavil, da bi pod polnimi obrati kazal nekje 6000 obratov. Alternator pa je od katarine(R4), vendar nisem opazil kakšnega takšnega izhoda. Bom še malce prešnofal, čene pa poizkusil razdreti alternator, ker imam še enega rezervnega tudi od r4.
hvala za pomoč.
L.P.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer To mar 18, 2008 4:08 pm

če imaš dizla kupi od dizla....najbolj simple!...ker je kr nekaj problemov za priklopit....
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To mar 18, 2008 8:07 pm

Za kateri traktor se gre? Kolikor vem, imajo vsi traktorji obratometre, tisti brez (res stari) pa imajo možnost naknadne vgradnje - pri večini je puščen prostor zanj. Če ti uspe iz kakšnega odsluženega traktorja dobit, ali pa v kaki trgovini z agromehaniko in deli.
Večina starejših traktorjev (več kot 15 let) pa ima ta prenos preko zajle, medtem ko imajo preko alternatorja bolj "novejši", nekje v zadnjih 15 letih. Fergusoni (IMT), Tomo Vinkovič, Štore, Zetor, Ursus... imajo vsi na zajlo.

In pa še firma, ena izmed mnogih, ki jih izdeluje za vezavo preko alternatorja ali CANBUS protokola: www.unideck.it
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 6 gostov