Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
babuska
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Ne maj 22, 2005 8:06 pm

Kaj pomenijo oznake na olju?

Napisal/-a babuska Po sep 19, 2005 2:13 pm

Mam puntiča 55sx, pa ne vem ker ole bi not dal.

LP
 
Uporabniški avatar
Maco
Novinec
 
Prispevkov: 115
Pridružen: Sr okt 29, 2003 9:06 am

Napisal/-a Maco Po sep 19, 2005 2:24 pm

Pojdi na Petrol oz. OMW in kupi olje 15W-40.
Oz natančneje - kupi tam, kjer je ceneje.

Lp :)
 
Uporabniški avatar
Vičo
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Po mar 15, 2004 12:14 pm
Kraj: Ilirska Bistrica

Napisal/-a Vičo Po sep 19, 2005 2:31 pm

Maco je napisal/-a:Pojdi na Petrol oz. OMW in kupi olje 15W-40.
Oz natančneje - kupi tam, kjer je ceneje.

Lp :)



:lol: :lol: :lol: :lol: zakon.

Oznake pomenijo viskoznost.
15w-40 navadno mineralno olje, najbolj poceni, menjava na 10k km.
10w-40 polsintetika, zadovoljivo za večino motorjev, menjava na 15k km
5w-40 sintetika, za bolj športne mašine (16 v), menjava na 20k km

To so najbolj pogoste vrste olja in praviloma naj bi blo tako, kot sem napisal.

lp
Slika
 
babuska
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Ne maj 22, 2005 8:06 pm

Napisal/-a babuska Po sep 19, 2005 2:38 pm

kaj pa če dam not 5w-40. A je to zelo narobe.?
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Po sep 19, 2005 2:44 pm

Če hočeš da ti bo lepo služil kupi olje selenia ali pa agip sint.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
babuska
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Ne maj 22, 2005 8:06 pm

Napisal/-a babuska Po sep 19, 2005 2:44 pm

bom notr zliv kr 10w-40 ker je že čist na min.

thanks
 
Uporabniški avatar
Vičo
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Po mar 15, 2004 12:14 pm
Kraj: Ilirska Bistrica

Napisal/-a Vičo Po sep 19, 2005 2:44 pm

babuska je napisal/-a:kaj pa če dam not 5w-40. A je to zelo narobe.?


Hja , splača. To olje ni poceni. In zdej sam pregruntej kaj se ti splača.

Aja, pa še to: če ti mašina zdej pije olje, vedi da ti ga bo pol še bolj, ker je 5w-40 dosti bolj redko.
Slika
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Po sep 19, 2005 2:46 pm

babuska je napisal/-a:bom notr zliv kr 10w-40 ker je že čist na min.

thanks

Viskoznost ni tako pomembna važno je da ne mešaš mineralno pa sintetično olje med sabo. Res pa je da ti bo redkejšega malce več popil.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
danny
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Če nov 28, 2002 7:34 pm

Napisal/-a danny Po sep 19, 2005 2:50 pm

V fiata je najboljs nalivat olje selenia.... Tega olja motor ne pije.... Smo probaval tud druga olja, pa se ni nekako dobro obneslo... Drgač pa najcenejšga 10W40, pa kontrolirat, če ga kej pije.
 
babuska
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Ne maj 22, 2005 8:06 pm

Napisal/-a babuska Po sep 19, 2005 9:10 pm

jutr grem iskat selenia 10w-40

:D
 
Uporabniški avatar
RKay
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 648
Pridružen: To jun 14, 2005 12:12 pm

Napisal/-a RKay Po sep 19, 2005 9:14 pm

Drugače mojstri je men kolega reku da te ozbake pomenjo do katerih temperatur je olje vzdržljiv. oni majo na peugeotovem servisu na viču en tako tabelo pa ti vse piše. zdj nevem kolk je to res ker sam o tem nimam pojma.

VEČINA AVTOV MA 15W-40(ne bodi izjema ;) )
 
tešo
Novinec
 
Prispevkov: 431
Pridružen: To sep 28, 2004 7:11 pm
Kraj: Krško

Napisal/-a tešo Po sep 19, 2005 10:30 pm

večina ima 10W-40 :!:
Slika
Slika
Lep Pozdrav By tešo
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 20, 2005 6:59 am

Dejte malo manj nakladat.
Olja so od 0W-30 pa do 20W-50.
Tukaj gre za viskoznost, obstojnost pri nizkih in visokih temperaturah in obnašanje pri vžigu ko mora olje največ mazat, ker steče skoraj vse v karter in ga mora mašina nametat v zgornji del mašine, da namaže vso mašino.
Pri zelo visokih zunanjih temperaturah in pri malem pregrevanju mašine lahko uporabiš 20W-50, ker je zelo gosto olje in maže šele pri visokih temperaturah. To olje je dobro tudi za slabe mašine, ki imajo probleme s pitjem olja. Nikakor pa to ni olje, ki bi ga uporabljal pozimi, ker deluje samo do 15 stopinj plusa, kar je nižje pod to temperaturo je pa lahko škodljivo za mašino, sploh pri vžigu mašine.
10W-40 ali 15W-40 so olja, ki jih potrebujemo v naši državi - so za zmerno temperaturo in delujejo do 15 stopinj minusa. To olje uporabljajo skoraj vsi proizvajalci navadnih osebnih avtomobilov.
0W-30 pa deluje pri zelo mrzlih okoljih. To olje naj bi bilo za do -30 stopinj zunanje temperature.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sašo&FIAT
Novinec
 
Prispevkov: 127
Pridružen: Po feb 14, 2005 11:10 pm

Napisal/-a sašo&FIAT To sep 20, 2005 7:32 am

RKay je napisal/-a:Drugače mojstri je men kolega reku da te ozbake pomenjo do katerih temperatur je olje vzdržljiv. oni majo na peugeotovem servisu na viču en tako tabelo pa ti vse piše. zdj nevem kolk je to res ker sam o tem nimam pojma.

VEČINA AVTOV MA 15W-40(ne bodi izjema ;) )

ti dej u golfa 15w-40 mineralnega,babuska pa nej da u puntota selenia gold 10w-40 je vsaj polsintetika. :!:
www.fiat-klub.si
Slika
SAMO DA JE VONJ PO NAFTI!!!
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To sep 20, 2005 8:39 am

Olje je mla večja znanost kot si eni predstavljate. Imaš tudi olje, npr. Castrol RS 10W60, ampak je bolj za dirkalne motorje.

Vlij noter takega ki ga priporoča tovarna za tvoj avto!!!

Če ti ga pije, potem daj gostejšega.

NPR: Za moj avto tovarna predvideva 5W40 olje noter, samo meni ga poleti pije in sem začel vlivat not 10W40 in ga je ful nehal, sedaj ga pije minimalno. Pa še enkrat cenejše je.

PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 20, 2005 9:37 am

Nixxon je napisal/-a:PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.


Enkrat sem bil na predstavitvi castrolovega olja, pa je tip preznal da po 8000km izgubi skoraj vsako olje viskoznost, tako da bi ga res moral vsi menjat že tam pri 7500km, samo firme dajejo že take matriale v mašine, da kljub izgube viskoznosti v olju mašina še vedno dela do predpisanega intervala. Če bi pa na taki mašini menjal olje vsakih 7500km bi pa taka mašina zdržala 2x dalj kot bo normalno.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR To sep 20, 2005 9:53 am

nebivedu je napisal/-a:
Nixxon je napisal/-a:PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.


Enkrat sem bil na predstavitvi castrolovega olja, pa je tip preznal da po 8000km izgubi skoraj vsako olje viskoznost, tako da bi ga res moral vsi menjat že tam pri 7500km, samo firme dajejo že take matriale v mašine, da kljub izgube viskoznosti v olju mašina še vedno dela do predpisanega intervala. Če bi pa na taki mašini menjal olje vsakih 7500km bi pa taka mašina zdržala 2x dalj kot bo normalno.


Ponavadi je problem izgube lasnosti olja v tem kako gorivo je na voljo. Glede na to kakšno gorivo je bilo pri nas (pred EU gorivom), so rekli da po 15k km olje izgubi večino lastnosti. Tu ne gre samo za viskoznost, ker je zadeva malo bolj komplicirana. Olje ni samo mazilo, ampak tudi čistilo, hladilno sredstvo, ...

Glede na to da je kvaliteta goriva sedaj boljša, je interval 15k km čisto uredu.

Drugače, je pa tako, da je najbolje v motor dati olje, ki ima prvo številko gradacije enako tisti, ki jo predpisuje proizvajalec. Vsaka mašina je razvita za določen tip olja, zato je važno da se takšno olje tudi uporablja, saj lahko v nasprotnem primeru pride do prekinjanja tankega oljnega filma med komponentami v mašini, kar rezultira v večji obrabi ležajev in tornih delov, kar posledično rezultira v pregrevanju notranjih komponent motorja in krajše življenske dobe.


Kako vem? Na enem od HR forumov imajo uporabnika, ki se razume v olja do potankosti, kar je skozi svoje poste tudi dokazal, in je rekel to, kar sem jst napisal vam tu gor.

Torej: Nalivajte predpisano gradacijo olja od proizvajalca ki je napisan v navodilih od avta (Peugeot: TOTAL; Renault: elf; ...)
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To sep 20, 2005 11:41 am

Že, vendar to z leti ni nujno pravilo. Kot sem rekel sem lansko poletje (ko se je poletju še lahko tako reklo :D ) imel notri TXT 5W40. Avto mi ga je popil kar nekaj, zato sem dolil notri 15W40 in ga ni več skor nič. Vendar to olje pozimi ni bilo dobro, ker so bili dročniki glasni. Sedaj mam že drugič notri Mobil 10W40 in mi ga tudi ko je bila vročina ni spil skoraj nič. Tako da jaz glede na izklušnje dam not 10W40. Nič ne rečem, če bi motor bil bolj ohranjen in nebi olja pil bi tud dal not to kar hoče tovarna, tako pa imam s tem slabe izkušnje. Pa tud Mobil mi je enkrat cenejši (kar sicer ni botrovalo odločitvi).

Za nove pa definitvno to kar pravi tovarna.
Slika
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR To sep 20, 2005 12:02 pm

Nixxon je napisal/-a:Že, vendar to z leti ni nujno pravilo. Kot sem rekel sem lansko poletje (ko se je poletju še lahko tako reklo :D ) imel notri TXT 5W40. Avto mi ga je popil kar nekaj, zato sem dolil notri 15W40 in ga ni več skor nič. Vendar to olje pozimi ni bilo dobro, ker so bili dročniki glasni. Sedaj mam že drugič notri Mobil 10W40 in mi ga tudi ko je bila vročina ni spil skoraj nič. Tako da jaz glede na izklušnje dam not 10W40. Nič ne rečem, če bi motor bil bolj ohranjen in nebi olja pil bi tud dal not to kar hoče tovarna, tako pa imam s tem slabe izkušnje. Pa tud Mobil mi je enkrat cenejši (kar sicer ni botrovalo odločitvi).

Za nove pa definitvno to kar pravi tovarna.


Jst bi na tvojem mestu vseeno raje točil Castrol olje, ker kukr vem je Castrol posebnež med olji. Men so rekl da za 19-ko 16v sploh ne razmišljam o biločem drugem kot elf, ker je en od ležajev v mašini tako narejen, da ga druga olja enostavno ne podmazujejo dovolj dobro. Še posebej so me opozorili na Castrol, ker se ob njegovi uporabi ta posebnost zelo hitro opazi (lahko ga čuješ).
http://www.raceland.si
 
Alfist
Novinec
 
Prispevkov: 164
Pridružen: Če jun 05, 2003 10:30 pm

Napisal/-a Alfist To sep 20, 2005 12:35 pm

to da moraš točiti v Renaulta Elf, Peugeota Total.....so zelo velike BUČEEEE!!!

LP
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 14 gostov