Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
WiseMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: To okt 25, 2005 10:00 pm

Kdaj preveriti nivo olja v otorju?

Napisal/-a WiseMan So apr 01, 2006 11:26 am

Lep pozdrav...

Najprej sm iskanje uporabu pa nism konkretnega odgovora najdu... Zato zdej tle temo odpiram v upanju, da mi bote znal konkretno odgovort...

Torej, kdaj se preverja nivo olja v motroju? Ko je avtomobil:
- popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne... :) )
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?

Sm jih pač že slišu, da ni dobr čist do MAXimuma nalivat, k je motor hladen, k baje k se segreje olje čez meče... Drugi pravjo, da ne more čez metat...

No, zanima me kdaj je najbol kontrolirat, če ne že zarad druzga, k je baje lohk razlika tud po več kot deci, med dolivanjem v hladen in vroč motor... Baje...

Pa na kake intervale vi kontrolirat nivo? Jest na 5.000 km... Al pa če se motor kdaj kej čudn oglas pr hladnem zagonu, al pa teranju v obrate...

Hvala za kerekol odgovore... ;)
 
Uporabniški avatar
slobender
Novinec
 
Prispevkov: 151
Pridružen: Ne sep 04, 2005 5:52 pm

Napisal/-a slobender So apr 01, 2006 1:03 pm

Nivo kontroliram vsak teden (oz. na 500km).

Nivo olja boš bolj težko kontroliral po tem, ko je mašina laufala, ker je razmazano po celi mašini. ;)
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Re: Kdaj preveriti nivo olja v otorju?

Napisal/-a sonček So apr 01, 2006 1:05 pm

WiseMan je napisal/-a:Lep pozdrav...

Najprej sm iskanje uporabu pa nism konkretnega odgovora najdu... Zato zdej tle temo odpiram v upanju, da mi bote znal konkretno odgovort...

Torej, kdaj se preverja nivo olja v motroju? Ko je avtomobil:
- popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne... :) )
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?

Sm jih pač že slišu, da ni dobr čist do MAXimuma nalivat, k je motor hladen, k baje k se segreje olje čez meče... Drugi pravjo, da ne more čez metat...

No, zanima me kdaj je najbol kontrolirat, če ne že zarad druzga, k je baje lohk razlika tud po več kot deci, med dolivanjem v hladen in vroč motor... Baje...

Pa na kake intervale vi kontrolirat nivo? Jest na 5.000 km... Al pa če se motor kdaj kej čudn oglas pr hladnem zagonu, al pa teranju v obrate...

Hvala za kerekol odgovore... ;)


Nivo olja se ponavadi kontrolira ko je motor hladen, lahko tudi ko je segret ampak moraš mal počakat da se vsede na spodnji del motorja v karter, v navodilih piše takole da se kontrolira vsakič ko napolnimo tank z gorivom,
Za začetek ti svetujem da redneje pregleduješ nivo olja, sej v vsakem primeru če ti ga zmanjka te bo prej opomnila lučka tako da ni nič hudega.
Ja no če se olje dolije do max. ni nič narobe ča pa prekoračiš ti ga pa bo nekje vn vrglo tam ko je šipka točka (bolj poredko se lahko to zgodi).Jest sem ga enkart preveč nalil ne vem kako sem gledal pridem domu in sem vidu da je vse po glavi od olja.
Jest ga kontoliram na 1000 km oz. tudi manj.

lp
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass So apr 01, 2006 1:54 pm

Odvisno kok star je tvoj avto. Če ima več kot pet let je že treba malo bolj pogosto pogledat. Če pa je nov na začetku parkrat pogledaš in če ni sprememb...ni panike. Pol na par tednov ozr celo mesecev pogledaš.
Če je pa dosti starejši avto pa pogledaš ko tankaš. Vsakič.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So apr 01, 2006 3:48 pm

Jaz mam mojga že tko nagruntanga da če lučka za olje gori mal dlje kot ponavadi gre olje prot minimumu in po tem vem da morem dolit...... to pa se zgodi vsakih 10.000km.

Lučka ugasne takoj po zagonu..... če pa pride olje na šibki pod polovico pa lučka gori že par obratov in potem dolijem do maximuma in mam mir 10000km.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d So apr 01, 2006 4:07 pm

usakih par tisoc km preverim :D ucas prej ucas pozneje :)
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo So apr 01, 2006 4:16 pm

samo to da je olje hladno sm tui js opazu razliko...
sm natocu olje not ko je bil motor hladen in je blo do predzadnje crtice...oz je bla se ena crtica fraj..
pol sem sel pogledat kolko je olja ko je bil motor vroc (ampak je stal pri miru ze 2 ure, tako da se je vse 100% dol scedilo) in je blo olja do vrha pa sm mislu da sm ga dal prevec....in sm se 1x pogledal zjutraj ko je bil motor cisto hladen in ga je zopet mankalo za eno crtico....kaj je mozno da se olje tko raztegne oz poveca volumen ko se segreje??..za kak 1-2dl??
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Re: Kdaj preveriti nivo olja v otorju?

Napisal/-a black So apr 01, 2006 4:44 pm

WiseMan je napisal/-a:- popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne... :) )
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?


zadnja varijanta

Avto ko ima delovno temperaturo nima mrzlega olja not ampak je vroče in takega je treba tudi kontrolirat
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash So apr 01, 2006 4:48 pm

v mojih navodilih za P206 piše, da lahklo preveriš nivo olja 10 min po izklopu motorja.
 
Uporabniški avatar
WiseMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: To okt 25, 2005 10:00 pm

Napisal/-a WiseMan So apr 01, 2006 11:36 pm

No, hvala lepa za tko izčrpne odgovore... ;)

Sm sam tud opazu, da je najbol dolivat olje, k je recmo vsaj pol ure ugasnjen... Ker je bla pr men tud razlika za kak deci al pa dva... Od MIN pa do MAX je pa razlike 0,8 litra tko da se takoj vsak deci pozna... :oops: Morm rečt, da mam 14 let str avto, pa ne gledam pogost olja... Bom reku, da se zanašam na svoj občutek, k se čist drgač zasliš mašina ko avto hladen zalaufaš... Sevede je pa tud drgačen zvok, če avto teram v obrate, če mi manjka kakšna 2 al pa tri deci... No, na prbližn 5000 km kontroliram... Da bi vsakič kontroliru k tankam, se mi pa ne da... K bi to mogl bit vsakih 400 km... Mejčken kestl, pač... :P

Mrbit je prednost starih avtov to, da si poj že vsazga hrupa pa vsazga tresljaja navajen... In poj že vsakič skor 100% veš, kva avtu fali... :)
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Ne apr 02, 2006 8:04 am

Dariooo je napisal/-a:samo to da je olje hladno sm tui js opazu razliko...
sm natocu olje not ko je bil motor hladen in je blo do predzadnje crtice...oz je bla se ena crtica fraj..
pol sem sel pogledat kolko je olja ko je bil motor vroc (ampak je stal pri miru ze 2 ure, tako da se je vse 100% dol scedilo) in je blo olja do vrha pa sm mislu da sm ga dal prevec....in sm se 1x pogledal zjutraj ko je bil motor cisto hladen in ga je zopet mankalo za eno crtico....kaj je mozno da se olje tko raztegne oz poveca volumen ko se segreje??..za kak 1-2dl??
LP

Olje ma tud en določen temperaturni raztezek. V vojaške puch-e(avtomatike)se v menjalnik doliva olje, ki je segreto na 80°C. Čene baje lahko tud blok poči. Se pa olje
gleda redno, jaz npr, ko perem avto in če je že havba dvignjena... Držim pa nivo nekje
med sredino in max. (čeprav ga dolivam redko, ker ma avto 54kkm in je star dobri 2 leti).
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Ne apr 02, 2006 10:24 am

Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)

Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.

Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne apr 02, 2006 10:32 am

andrazzupan je napisal/-a:Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)

Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.

Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.

tvoje besedilo je use prej k smešno, sploh pa tist da se olje zapeče na motor, namreč jst sm pr sep u vroč motor naliu mrzu ole, da nau pomote sobna temperature in ne uzet iz hladilnika heh, in se mi ni čist nč zapeku in nasledna smešna k je, kje je problem zate zmert po tankanju, ne vem mogoče si se kej zmotu al ti pa u priročniku narobe piše :DD
golf 3 vr6
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Ne apr 02, 2006 10:44 am

Odpri pokrov glave motorja. Drugače se ne da tega videt.
Oziroma pristavi posodo na štedilnik in jo segrevaj nekaj minut, potem pa nanj vlij olje (previdno :EE )
Preden boš zjutraj vžgal motor pomeri nivo olja. Potem ga zalavfaj za 30 sek in nato še enkrat pomeri. (Po tvojem ne bo razlike v nivoju)
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne apr 02, 2006 10:51 am

haha po tvoje je odpret pokrov motorja kokr odpret predal c c c
za ole pa lohk rečem zato , ker sem to sam naredu, in ni blo nobeneg cvrčanja ko sm dolivu tko da oprosti mi č si si u motor nalivu rastlinsko jedilno ole
golf 3 vr6
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Ne apr 02, 2006 11:00 am

Motor ni to da se en kolo vrti desno en pa levo pol pa tom vse skupej dela. Motor je kar zapleten in tudi zelo natančen stroj, zato mu lahko škodujeje veliko malenkosti (nisem rekel da zacvrči - na hitro pa se vseeno segreje)

Glede odpiranja pokrova glave motorja pa ne vidim problema da ga nebi sam znal odpreti če imaš nekaj osnovnega znanja, pripomočke in malo izkušenj.
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne apr 02, 2006 11:08 am

poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy
golf 3 vr6
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Ne apr 02, 2006 12:38 pm

lexuss je napisal/-a:poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy

Pol tud babo pa otroke tolčeš, pa te majo še zmeraj radi... Zarad mene lahk vodo vlivaš,
sej avto bo še zmeraj peljal. A je teženje pa pametovanje tvoj fetiš, al kaj... Saj ko avto
pereš, lahko vročo mašino polivaš. Ampak slejkoprej se bo olje iz nje uscal, prvič sigurno ne... Get the point?
LP
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Ne apr 02, 2006 1:04 pm

Fant je na vprašanje teme dobil odgovore, zato se lahko tema zaklene, ker vidim, da se je kregarija ža pričela
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Ne apr 02, 2006 1:10 pm

lexuss je napisal/-a:
andrazzupan je napisal/-a:Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)

Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.

Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.

tvoje besedilo je use prej k smešno, sploh pa tist da se olje zapeče na motor, namreč jst sm pr sep u vroč motor naliu mrzu ole, da nau pomote sobna temperature in ne uzet iz hladilnika heh, in se mi ni čist nč zapeku in nasledna smešna k je, kje je problem zate zmert po tankanju, ne vem mogoče si se kej zmotu al ti pa u priročniku narobe piše :DD
lexuss je napisal/-a: haha po tvoje je odpret pokrov motorja kokr odpret predal c c c
za ole pa lohk rečem zato , ker sem to sam naredu, in ni blo nobeneg cvrčanja ko sm dolivu tko da oprosti mi č si si u motor nalivu rastlinsko jedilno olje

lexuss je napisal/-a:poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy

In ta stvar se pojavlja znova in znova.
In ne, nisem se hotel kregat.
LP
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov