Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Turbina, težave!?

Napisal/-a triker Če avg 23, 2007 9:02 am

Zdravo.
Sem malo brskal z iskalnikom po forumu in nisem našel nič uporabnega. Zaniam me ali lahko turbina požre 2 litra olja na 1500 km, tolk sem ga dotankal!
Imam kombi T3,(1.6 TD, motor je isti kot v golfu 1) vozili smo se po Bosni in Črni gori, čez planine, turbina se je v tem času dostikrat delala kar zelo na polno. Koliko olja je prej požrl ne vem, ka se ga kupil iz druge roke in sem naredil z njim kakšnih 1000 km, pa ni bilo videt da bi kaj olja zmanjkal, vendar so bili ti kilometri precej bolj nežni.
Vem, da prek turbine za mazanje in hlajenje gre kar precej olja in mislim oz. upam da ga žere turbina, ker če ne lahko sam še olje nalivam al pa generalna.
Ko sem imel snet izpuh, sem probal kolk je znucana, pa je imela kar dost lufta, tolk de vetrnica ne drsa po stenah.
Če je turbina, veste za kakega serviserja?
Hvala.
 
leoCar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1569
Pridružen: Pe apr 14, 2006 10:13 am
Kraj: prekmurje

Napisal/-a leoCar Če avg 23, 2007 9:30 am

Po vsej verjetnosti je turbina kriva da ti žere olje, ker majo ležaji že toliko lufta da prepušča olje, ki pol gre v sesalni kolektor in v zgorevalne prostore... Kako pa je kaj z močjo, mu primanjkuje moči ali pa turbina še kar dela konstanten tlak??
Za servis turbin:
http://www.beja.si/index.htm
BMW E46
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a triker Če avg 23, 2007 11:19 am

Imam drgač Audija 1.6 td, ima drgač tud hladilnik zraka, tako da ima enih 10 konjev več, in če malo primerjam, upoštevši večjo težjo kombija in manjšo moč, ker nima hladilnika zraka, se mi zdi da nima primerne moči!
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če avg 23, 2007 6:16 pm

svecke so ga pozrle :>

turbina ne zre olja ;)
 
vwturbo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: So jan 20, 2007 1:12 pm

Napisal/-a vwturbo Če avg 23, 2007 6:29 pm

Pa je kadil belo ali plavo?
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Če avg 23, 2007 6:54 pm

vwturbo je napisal/-a:Pa je kadil belo ali plavo?
... ni nujno da sploh kadi ni turbina ker bi že povedal da je dim za njim ko da gori kombi - verjetno ima malo obrabljene cilindre taki motorji pa že po servisnih podatkih pijejo olje in verjetno je bil poln in je gonil čez hribe pa se je olje zato še bolj segrelo pa ga je požrlo oziroma je izhlapelo ker je izgubilo mazalne lastnosti in je bilo vse še bolj vrlelo kot po navadi pa motor je zadaj in ima slab pretok zraka tako da ni dobro poleti kakih gorskohitrostnih po klancih delat :-) če se ti je umirila sedaj poraba daj kako bolj kvalitetno olje not pa na začetku večkrat preveri količino z merilno paličko ...1.6 TD pije olje - tudi nov je pil več kot drugi avti ! ... Turbina mora imeti lufta na lopaticah v aksialni in v radialni smeri, ker jo centrira olje (oljni klin) ko se zavrti na visoke vrtljaje ... to te lahko zavede ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
bizgec
Novinec
 
Prispevkov: 331
Pridružen: Ne jan 21, 2007 2:01 pm

turbina

Napisal/-a bizgec Če avg 23, 2007 7:21 pm

Ne vem,od kod ideje,da so ležaji na osovini turbine fuč.Turbina se vrti z veliko hitrostjo in noben ležaj ne bi zdržal takih obratov.Teče izključno na oljnem filmu-zato so turbine občutljive na pomanjkanje olja.Zaradi tega ne smeš ugasnit avta takoj,posebej, če si ga pred tem gonil-prekine se hladilni in mazalni učinek olja.Turbina dobi ponavadi zadnja olje v oljnem tokokrogu,ravno tako ga prva zgubi ob ustavitvi motorja. Bizgec
 
Uporabniški avatar
Mr.G.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 29, 2007 7:22 am

Napisal/-a Mr.G. Če avg 23, 2007 9:14 pm

Glede turbine:

Turbina deluje tako, da je os turbine na drsnih ležajih. Ti drsni ležaji pa so vstavljeni v fiksno pušo v sami turbini. Torej suče se os in tudi drsni ležaj!!!!!

Turbina lahko popije ZELO VELIKO OLJA !

Če pravi da ima luf,potem so izrabljeni drsni ležaji. TAKOJ POPRAVT, ker te bo sorazmerno malo koštalo. Če se pa bodo lopatice turbine srečale z izpušno cevjo ali tlačno cevjo, takrat bo pa postalo drago.

Verjetno je izrabljen tudi labirint na strani tlačnih lopatic.
Da se razumemo, turbina nima tesnil ( katero bi pa zdržalo??), ampak ima poseben labirint sestavljen iz 5-6 jeklenih kosov, različno oblikovanih, ki se točno prilegajo in prekrivajo med seboj.
Tudi ti ne tesnijo več kadar se pojavi zračnost na drsnih ležajih!

Upoštevaj nasvet al pa ne....kakor hočeš!

Lp,
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Pe avg 24, 2007 2:24 am

... ne ga strašit saj je rekel da prej ni gledal olja in da ga je stiskal naloženega po klancih - temperatura vemo kakšna je bila dol zadnje čase - požari povsod torej je vse skupaj lahko le premalo kontrole olja in lahko, da že ko je kupil je bilo malo olja pa še ker se je vse grelo je olje še dodatno zaradi premale količine pač izhlapelo in je moral precej doliti ... ni nujno, da je sploh kaj narobe ne z turbino ne z motorjem - Upajmo. L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
Mr.G.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 29, 2007 7:22 am

Napisal/-a Mr.G. Pe avg 24, 2007 6:38 am

Sej ga ne.
Ampak če je dal dol izpušno cev in če je probal os turbine in ima le-ta luft....potl bo bolj švoh.
Turbina-os,ima luft,ampak je tako majhen, da se ga z roko komaj čuti. Oljni klin ki se naredi med drsnimi pušami in osjo je majhen- saj je oljni klin!
Sam sem imel Uno Turbo Racing 1.4 in sem enkrat moral izpušni kolektor mal pošvasat.
Takrat sem imel šanso tud probat kako je z turbino. Tolk, da začutiš luft.
Brat je imel pa še prejšnji model,ki pa je že imel mal lufta, ampak še vedno ne kritično.

Potl pa nej not nalije olje in naj proba.
Ampak olje naj da notr tako kot je predpisano za ta tip vozila ali ekvivalentno.

Primer :
V Unota sm vedno dajal Selenia Racing. Vse O.K.. Temperatura olja je dosegla 90˙C in nič več.
Enkrat sem dal noter Castrol (ne vem kateri tip) . Bil je pa za turbo motorje .Vem da je bil že takrat drag kot žafran.
Temperatura olja se mi je dvignila do 140˙C :shock: .
Takoj sm ga zabrisal ven.

On pa naj nardi kar hoče. Nimam pa namena nobenga strašit.

Lp,
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a triker Pe avg 24, 2007 7:10 am

Pomota:::
Zadnjič spremenil triker, dne Pe avg 24, 2007 8:25 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a triker Pe avg 24, 2007 8:19 am

[Vgrajen motor je bil prej v Audiju 80, l.85. Naredil sem, kot sem rekel enih 1000 km, porabe olja ni bilo zaznati. Kolikor lahko na hitro probaš ni bilo čutiti, da bi šla kompresija v olje. Prejšn motor v kombiju je imel 600000 km. Tolk kompresije je šlo mim skozi šipko od olja da sem imel zadnjo haubo čist od olja, pa ni pokuril tolk olja kot sedajšnji, tako da skoraj ne more biti drugega kot turbina, no upam.
Motor sem nato vgradil v kombi, menjal sem vse jermene, obnovil disel pumpo, zamenjal vse semeringe. Motor lepo laufa, no ja saj če kuri olje še lepše laufa, manj kompresije, motor je mirnejši, olje lepo maže vse stene cilindrov, pa še prek obročkov gre. Kompresije nisem imel možnosti izmerit, ker si nisem mogel sposoditi ure, se mi je pa mudilo, da ga spravim v red za dopust.

Moram povedati, da sem ostal med potepanjem, enkrat brez olja, počila je namreč cevka med filtrom olja in turbino, lučka je zasvetila, kombi sem zato takoj ustavil. Ko sem zamenjal to cevko in natočil olje ni bilo čutiti padca moči, turbina je še vedno delala. Sem pa glih zadnjič, ko sem se peljal opazil, da precej bolj kadi kot takrat, ko smo krenili na dopust, pokadi pa črno, kot da bi bile same saje!?

Odločil sem se da turbino obnovim, če sem že tolk dnarja zmetal v ta kombi, bom pa še to preživel. Vem. da če preveč časa čakaš, pa ti lopute pol pa še osovino polom, je neprimerno večji strošek. V tem postu sem že dobil en uporaben naslov za obnovo (BEJA) , če pa kdo ve še za kakšnega bi bil hvaležen. Če je kdo že obnavljal turbino, naj mi prosim pove kolk ga je stalo in seveda naslov mojstra. Hvala lepa za pomoč.

Pa še nekaj za Mr.G.. Do sedaj sem vedno nalival olje Castrol GTX 3, ki naj bi ustrezalo tovarniškim specifikacijam. Enkrat sem natočil sicer Petrolovega, ki je pa res le ena voda pr višjih tempetarurah. Najprej bom popravil to turbino, pol bom pa res mogoče malo testiral, pa še eno šperlo za temperaturao bom namontiral, da vidim ali so res tako drastične razlike, čeprav glih kakšne hude sintetike v ta motor ne bi dajal.
 
Uporabniški avatar
Mr.G.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 29, 2007 7:22 am

Napisal/-a Mr.G. Pe avg 24, 2007 9:09 am

Če si dal ta pravo olje not potl ni problema.
Mal čudno bom zdej povedal pa upam, da me boste zastopil.

Turbina in motor nimata nobene veze. Motor je motor in je posebej sklop.
Turbina je pa dodatek k motorju.
Res je da turbina uporablja isto olje kot motor, glede kompresije pa turbina nima nobene veze z motorjem.

Ti jo dej uštimat pa boš videl kaj in kako je.
Ti pa predlagam, da daš turbino na BEJA in naj ti jo podrejo in te obvestijo kaj je narobe in koliko bo prbližno stalo. Sej se da use zment.
Potl se pa odloč.

Lp,
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a triker Pe avg 24, 2007 11:50 am

[quote="Mr.G."]Če si dal ta pravo olje not potl ni problema.
Mal čudno bom zdej povedal pa upam, da me boste zastopil.

Turbina in motor nimata nobene veze. Motor je motor in je posebej sklop.
Turbina je pa dodatek k motorju.
Res je da turbina uporablja isto olje kot motor, glede kompresije pa turbina nima nobene veze z motorjem.

Ti jo dej uštimat pa boš videl kaj in kako je.
Ti pa predlagam, da daš turbino na BEJA in naj ti jo podrejo in te obvestijo kaj je narobe in koliko bo prbližno stalo. Sej se da use zment.
Potl se pa odloč.

Lp,[/quote]

Se drgač se še kar zastopm na mehaniko, z notranjo strukturo turbine pa si nisem bil čist na jasnem. O kompresiji sem govoril zato, ker sem želel razložiti, kakšno je stanje motorja, zakaj bi lahko prišlo do porabe olja. Če ti nekdo reče da turbina NE PIJE OLJA in če motor tesni olje, potem lahko sklepam, da gre samo preko batov in vodil ventilov.
Hvala lepa za pomoč. Se bom oglasil ko bo obnovljena in namontirana, da sporočim, če bo še dimna zavesa. Lep pozdrav.
 
Uporabniški avatar
Mr.G.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 29, 2007 7:22 am

Napisal/-a Mr.G. Pe avg 24, 2007 12:41 pm

Glej tako je:
Pisal bom za turbino, ki je na Uno turbo Racing 1.4!!!!!!!!!!!!
Turbina ima na strani auspuha (izpušnega kolektorja) vetrnico iz sive litine(ulitek). Ta je ravno tako zelo natančno narejena glede na izpušni kolektor,kot je natančno narejena vetrnica na tlačni strani. S tem da je vetrnica na tlačni strani iz al. zlitine. Loputke so debele DO 0.5 mm (verjetno pa še tanjše).

Turbina, ki jo vidiš je ohišje skozi katerega so speljani kanali za olje, vodo in ta glavno bronasto pušo, ki je natisnjena skozi celo dolžino turbine.
V to pušo pridejo drsne puše z predpisano zračnostjo in skozi njih os turbine, ki ima ravno tako zračnost(sicer drugačno kot bron/ bron ali bron/jeklo) na te, ta druge puše.
Torej ne vrti se samo os turbine, ampak se sučejo tudi puše!!
Na strani, kjer je alu. vetrnica je turbina zaprta z posebnim labirintom takih in drugačnih oblik, ki preprečujejo olju, da bi ga potegnilo v zrak, ki ti ga alu. vetrica sesa in potiska v motor.

Na koncu je še tist značiln polžast pokrov, ki usmerja zrak po ceveh.

Zdej pa tko :

1. Sama turbina ni prav nič zakomplicirano narejena, je pa narejena hudičevo točno!!!!
2. Lohk da sm mal nerazumljivo napisal.
3. Z bratom sva pred leti sama imela eno turbino iz odpada( iz italije, ko smo še bolj po odpadih hodil). Dobila sva jo za 1 pir, ker je bila zanič. Zarad tega, da sva jo podrla in vidla kako je sestavljena. Prva napaka je ta, da nekateri govorijo, da so notri keramične puše. No, ko sva podrla zadevo so bile res take sive, ampak ko sm z pilo potegnu po robu je to čist en navadn bron!!!
Sivo nastane samo zaradi olja.
Druga napaka, ki sva jo opazila je pa ta: Ko se turbina sestavi in se sestavi tudi labirint se le-tega NIČ NE TESNI!!!!
Kakor se vmes daje SAMO rdeč silikonski kit se že pojavi zračnost in bo olje pušalo.

Uffffff, sm zdej naložu.

Verjetn je, da niso use turbine enako narjane, to je sam kar jest vem povedat okol tega.

Lp,
 
Uporabniški avatar
Mr.G.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 29, 2007 7:22 am

Napisal/-a Mr.G. Pe avg 24, 2007 1:21 pm

http://auto.howstuffworks.com/turbo1.htm

Pa še ena povezava do strani, kjer mal o tem govorijo!

Lp,
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Pe avg 24, 2007 3:08 pm

Triker ... Škoda, da nisi napisal prej tisto o lučki in olju ... ker če bi to prej vedel bi se tudi sam takoj odločil za obtožiti turbino - da žre olje ... samo par sekund je potrebno, da brez olja turbina gre ... vzrok so visoki vrtljaji - npr kolega je imel Audi A6 2.5 Tdi zelo nizek enkrat, ko je šel preko železniške proge je bilo okrog tirov zvoženo in je z kolesom zapeljal v luknjo - ker so bili tiri visoko je ko je karoserija zanihala udaril z karterjem po tirnici . V trenutku je razbilo karter in je zasvetila lučka od olja . sicer - ugasnil je takoj motor in tega ni poškodovalo je pa Turbina vseeno šla . avto je imel manj kot 60000 km - turbine so zelo občutljive pri mazanju ! drugič povej takoj vse ... črno kadi ker je turbina opešala in ne da dovolj zraka in zato imaš preveč nafte ... poglej tudi da nimaš kje po ceveh od zraka kaj odpuščeno (prirobnice) ali kako luknjo kjer piha ven ...

Že ko si omenil Be-ja včasih dobiš dobro turbino za dosti manj kakor te bi stala obnova turbine poskusi poklicati Janija Trčka (Be-ja) pa še Andreja Župevca azupevc@gmail.com mehanika iz Krškega ki prodaja nove in rabljana turbine vzel sem jo za svoj A4 pri njem novo za 600 eur obnova bi me sicer stala 450 pa sem raje vzel novo ker ni bilo neke velike razlike ... turbina še dela :-) L.p. Max
Priponke
web_kkkk03kit_1142391206 a.jpg
web_webtd05.jpg
1web_t2_20dynamic_72dpi_3_.jpg
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
triker
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Če nov 09, 2006 2:34 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a triker Po avg 27, 2007 6:41 am

Hvala lepa vama za izdatno razlago in trud!!
Lep pozdrav.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Pe avg 31, 2007 7:53 pm

triker je napisal/-a:Hvala lepa vama za izdatno razlago in trud!!
Lep pozdrav.
... vem za nekoga, ki ima doma tako turbino pa spodnji del bloka in karter z teleskopi za hlajenje batov intercooler ... če slučajno kaj od tega rabiš mi napiši pa ti posredujem info ... ali če bi kdo svoj golf 2 iz d predelal na td ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
TOPOL
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Pe avg 31, 2007 8:19 pm
Kraj: metlika

Napisal/-a TOPOL Sr sep 05, 2007 6:56 pm

L.P. Jaz bi ga rad predelal al sprašujem kol bi to koštalo,da se razumemo golf 1,6d na turbino oz. na t.d,hvala.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov