Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Peugeot 306 in cudna poraba goriva

Napisal/-a svizc Pe avg 31, 2007 7:07 pm

Pozdravljeni!

Odlocu sm se postavim temo na temle forumu ker se mi poraba goriva na moje Peugeotu zdi nekam cudna. Skratka da zacnem. Ze dalj casa opazam da ko pritisnem avto tam nekje malo cez 120km/h da poraba goriva neznansko naraste, govorim pa namrez za naslednji primer in nekaj njemu podobnih. Namrec dones sem mogu z svojim avtomobilom skocit po gradben material, odpravim se logicno po najblizji poti in to je v mojem primeru skoraj da ravna asfaltirana poljska pot. Ker na polju ponavadi ni nobenih ljudi(sploh danes jih ni bilo), pritisnem avto malo bolj kot po navadnih cestah da pridem tja hitreje. Skratka danes sem se po ravnini ki jo je vseskupaj 2-3km peljal z hitrostjo 120km/h in pri tem opazoval stevec goriva, med tem opazovanjem pa sem prisel do tega da pri taki hitrosti moj avto neznansko veliko pije. Ce dam primer da ko sem startal od doma ki je cca. 3km oddaljen od te ravnine in pa da sem imel takrat po stevcu prikazano 1/4 tanka bencina, sem imel na koncu te ravnine samo se 1/8, kar pa se mi zdi zelo smesno in pa tudi zelo bolece za mojo denarnico. Avto je star 10 let, prevozenih ima trenutno 142.000km(ko sem ga dobil v roke jih je imel 140.000). Ima 1.6 masino in je bencinar. Ce pogledam blokec v katerega je pisal kaj in koliko je tankal prejsni lastnik, lahko pridem do tega da je on z enim tankom prevozil povprecno 750-800km, tudi cez 850 mu je ratalo, meni pa z izredno nizkimi obrati(namrec prav zanalasc se vozim z 5-o prestavo 80km/h->2000obratov), komaj rata prevoziti z enim tankom 600km. V cem je scena. Res pa da sem avto kupil od starejsega gospoda ki verjetno nikoli ni tisal nevemkoliko(mene kdaj pa kdaj prime da malo spucam ventile :lol: ), samo sezmeraj nevem v cem je scena. Nekdo na enem forumu je imel podobno "gromozansko" porabo in je dal menjati ene dele motorja in se mu je poraba umirila, je mogoce to,to?
 
Uporabniški avatar
Gorch
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Pe mar 24, 2006 4:08 pm

Napisal/-a Gorch Pe avg 31, 2007 7:32 pm

Ne vem no,ampak 600 kilometrov z enim tankom se men ne zdi malo...glede na to,da imaš bencinarja,je to nekak realna poraba!!!
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2272
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Napisal/-a tomzzi Pe avg 31, 2007 8:15 pm

Gorch je napisal/-a:Ne vem no,ampak 600 kilometrov z enim tankom se men ne zdi malo...glede na to,da imaš bencinarja,je to nekak realna poraba!!!


Se ne bi mogel bolj strinjat. Po moje je to zelo blizu realni porabi. Ker jaz tudi naredim tam okrog 600 km z enim tankom. Kar je več je že redkost. Tistih 800km je pa že pretiranih in neresničnih. Kolk ti drži tank?
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Pe avg 31, 2007 9:29 pm

Hmnja, mogoče ti malo nagaja tista lambda sonda (je za preverit) in je to razlog za višjio porabo, prav tako tudi stanje filtrov in ostalih delov vpliva na porabo goriva. Upam, da imaš ustrezno napolnjene plevmatike - npr daš 0.2 bara čez priporočeno vrednost za povsem prazno vozilo, ven vržeš vse nepotrebne predmete in potem preverjaš porabo. Tudi nameščena večja lita platišča in širše gume vplivajo na porabo.

Druga stvar, ki se je moraš zavedat je ta, da višja kot je hitrost, več moči porabiš, da jo dosegaš, saj za vsakih 10 km na uro več potrebuješ več moči (spomnem ko sem gledal oddajo ko je ena korveta, ki ima nekajsto konjev in gre 300 al 350 na uro in je tip reku, da bi za 50 km na uro višjo hitrost nucal 150 konjev). Tako, da to je drugi razlog, zakaj avto pije. Primer zadnjič od potovanja v Avstrijo: vozil v eno praktično ves čas 160 / na uro, ker se je mudilo: poraba 8.5 l / 100km. Nazaj vozil 105 na uro, poraba 6.3l / 100km. Občutna razlika.

Tretja stvar: ob zagonu motorja porabiš 20 l goriva / 100km, potem je kakšen km poraba 10l / 100km in šele po 4 km se poraba umiri, zato, če se furaš na same kratke vožnje, poraba huronsko naraste. Prav tako tudi neenakomerna vožnja, se pravi naglo pospeševanje, spet zaviranje, spet pospeševanje porabi precej goriva - najmanj avto potroši ob konstantni hitrosti. To je tudi razlog, zakaj je vožnja po mestu tako draga, napram relacijski vožnji. Seveda pa se da razlike vsaj malo omilit, če voziš preudarno, pospešuješ z občutkom in prestavljaš dovol visoko, da se motor ne matra(tamspet papa gorivo) in spet ne previsoko in navijaš obratov. Sam sem imel na testu Seat Leona 1.6 s 102 KM, katerega sem imel možnost dobiti praktično novega slab miljon ceneje, a kaj, ko je žrl avto ko k****a. Mesto med 10 in 11l povsem umirjene vožnje s klimo, brez stanja v koloni, relacijska vožnja med 8 in 9l. Tako da nekje 7,5l do 8,5 l je za 1.6 motor v splošnem povsem normalna poraba. Prav tako, če maš povsem odprta okna tudi porabljaš več goriva, kot če so zaprta... tako, da 600 prevoženih km, če ti drži tak okoli 47 l, je sprejemljivo. Je pa res, da če paziš kako voziš, se da z dizlom vozit za 3l / 100km manj.
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc So sep 01, 2007 4:37 pm

Speljevanje normalno, recimo da je 3/4 prestavljanj nekje pri 2200 obratih, kdaj kateri pride tudi do 2500 ali pa 3000 ce je klanec. Drugace probavam furat z cimmanjsimi obrati in poizkusam dati cimprev v cimvisjo prestavo. Pa tud to me zanima je to sploh dobr za masino da furas z nizkimi obrati? BTW ce ga jest probam tisat 160 je to pri meni 4000 obratov+, pa ce je povprecna poraba pri meni recimo 9, potem v tem primeru verjetno ne pridem pod 12 za ziher, vsaj mislm tako...
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan So sep 01, 2007 4:44 pm

poraba se računa glede na cel tank
tko da polno tankaš, resetiraš števec in ko spet polno tankaš pogledaš kolk je na števcu

če pa misleš gledat kok pokur tvoj avto preko cagerja za bencin, te pa morm razočarat, da zelo odstopajo, sploh ko je tank bolj prazen in se bencin bolj premetava po rezervarju
podpis
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc So sep 01, 2007 6:04 pm

To vem to vem. Z 54l mi rata narest borih 600km, gospodu pred menoj je ratoval tud po 850km. Ne mi govort da ni mogoce mam od leta 1997 zabelezeno cisto vsako tankanje, to so 3-je blokci cisto na malo napisanih podatkov tko da ne mi govort da si izmisljujem. Zdej nevem a se je tip z leram okol vozu da mu je tolk mal kurl al kaj?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Ne sep 02, 2007 7:49 pm

Torej je imel gospod 6,35 ti pa 9l/100km porabe. Kako pa veš, kakšen način vožnje je imel. Lahko je vozil samo relacije 90km/h, pri čemer je tako porabo z lahkoto doseči. Ti greš pa lohk parkrat 160 po AC pa mal mesta pa se dvigne. Tolk stvari vpliva na porabo, da je težko rečt kaj je narobe. Probi recimo natankat poln tank, testno odpelat eno relacijo ~100km pri 90km/h, spet natankaj do vrha in izračunaj porabo.

Kaj pa če ti nagaja števec za goriva? V enem avtu, ki smo ga imel, se je kazalec premaknil, če je bil avto recimo nagnjen. Mogoče se ob pospeševanju plovec v tanku premakne.
Sicer pa mislm, da šaltaš kar v redu, mogoče šaltanje raje tam nekje do 2500 oz. na klancu 3000, odvisno kakšno krivuljo navora ma mašina. Ko je motor obremenjen vozit malo manj od obratov območja max navora. Ko ni obremenjen (recimo ravnina 60km/h) pa vozit pri čim nižjih (recimo 1800-2000). Če mašina ni obremenjena ni nč narobe pr nizkih obratih, no pri manj od 1500 se bencinar že skor "trese". Pokvarila se pa ne bo, zakaj pa?
Pa čim hitreje oz. zmerno pospešit na konstantno hitrost (ne tko z žganjem gum :twisted: )
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc Po sep 03, 2007 3:36 pm

Energetik81 je napisal/-a:Torej je imel gospod 6,35 ti pa 9l/100km porabe. Kako pa veš, kakšen način vožnje je imel. Lahko je vozil samo relacije 90km/h, pri čemer je tako porabo z lahkoto doseči. Ti greš pa lohk parkrat 160 po AC pa mal mesta pa se dvigne. Tolk stvari vpliva na porabo, da je težko rečt kaj je narobe. Probi recimo natankat poln tank, testno odpelat eno relacijo ~100km pri 90km/h, spet natankaj do vrha in izračunaj porabo.

Kaj pa če ti nagaja števec za goriva? V enem avtu, ki smo ga imel, se je kazalec premaknil, če je bil avto recimo nagnjen. Mogoče se ob pospeševanju plovec v tanku premakne.
Sicer pa mislm, da šaltaš kar v redu, mogoče šaltanje raje tam nekje do 2500 oz. na klancu 3000, odvisno kakšno krivuljo navora ma mašina. Ko je motor obremenjen vozit malo manj od obratov območja max navora. Ko ni obremenjen (recimo ravnina 60km/h) pa vozit pri čim nižjih (recimo 1800-2000). Če mašina ni obremenjena ni nč narobe pr nizkih obratih, no pri manj od 1500 se bencinar že skor "trese". Pokvarila se pa ne bo, zakaj pa?
Pa čim hitreje oz. zmerno pospešit na konstantno hitrost (ne tko z žganjem gum :twisted: )


Pred hiso mam malo klanca, in spet odvisno kako postavm avto. Al z nosom dol po klancu al z nosom gor prod klancu, vsakic kaze drugac. Mam ene frende ki zvijo mal iz mesta vn v hribih in vem da takoj ko zapeljem v prvi malo vecji klanec(1,5km) mi pri 1/8 bencina v kestlu po parih minutah zasveti rdeca lucka in kazalec bencina je na 0. Ko se pa peljem dol po klancu pa kaze malo nad 0, glih tolk da ne svet rdeca lucka. V cem je scena. Ker zdej sm skepticen glede vsegaskupaj. Ker ce je ta "plovc" ki kaze kolk je bencina malo cudn, potem nevem pri rdeci lucki kolk je dobesedno bencina notr se, al je za par 10km al za par 100km voznje.
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc Po sep 03, 2007 3:41 pm

lenivec je napisal/-a:kaj če bi za začetek začel normalno vozit, da bi avto dihal, ne pa da s emuči na prenizkih obratih, kjer ne razvije nobenega navora in moči.


Za moje pojme se avto pri 2000 obratih in pa hitrosti 80km/h popolnoma nic ne muci, ker muka ne po visjih obratih, divjam pa ne tko da ne hvala...
 
žmiguc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: To sep 23, 2003 8:24 pm

Napisal/-a žmiguc Po sep 03, 2007 5:34 pm

tvoja poraba mislim da je kar realna .... tist blokec ni lih verodostoje.Mel sm peugeta 206 1,6 (tak motor kot tvoj) in sm mel porabo od 7,2 do 8,5, Večinoma pa se je gibala okrog 8l/100km.
Tako da moje mnenje je da, je ta blokec zavajajoča reklama, pro rodaji avta, razen če je res vozil samo ravninsko in 80-90 na uro brez gasa ....
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po sep 03, 2007 5:40 pm

Ja, pač se na števc ne moreš zanašati.

Se strinjam, ne vem zakaj bi se mašina matrala ali dihala. Sej ni živa :lol:
Dokler niso obrati tko nizki, da se zaslišijo ventili, nima bit kej narobe z mašino.
"Matra" se veliko bolj pri obratih večjih od 4000, ko so sile pojemka in pospeška bata ter ojnice velike, pa še trenje je veliko.
Delovanje pa je najboljše v območju max navora pri polnem plinu, ampak kaj ko rabimo tako obratovanje le pri velikih obremenitvah, torej pospeševanju in vožnji v klanec. Če ni neke hude obremenitve, je 2000rpm več kot dovolj.
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc Po sep 03, 2007 8:37 pm

Enkrat bi mogu jt z rdeco lucko na polje, oz. kt bi se z rdeco lucko vozu ze nekej cajta, pa se po polju vozt dokler casa nebi avto crknu dobesedno, pol bi mogu pa prevozene kilometre pogledat pa da vsaj prblizn vidm kolk lohk prevozm z popolnoma polnim rezervarjem in pa potem popolnoma izpraznjenim. Samo na tak nacin lahko ugotovim kolk v resnici lazejo stevci...
 
Uporabniški avatar
ManIAK
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2639
Pridružen: So apr 16, 2005 8:37 am

Napisal/-a ManIAK Po sep 03, 2007 8:43 pm

Jaz mam 1.6 mašino za 107KM, pa z polnim tankom, okrog 50l tud ne naredim več ko dobrih 600km... Je pa res da ga rad prtisnem.. :P Drugač pa vrjameš al pa ne, ko sm tankal na OMW-ju sm naredil do 50+ kilometrov manj z polnim rezervoarjem kot zdaj ko konstantno tankam na MOL-u, Agip-U... Enim se zdi to za lase privlečeno, vendar moj stil vožnje se nič ni spremenil....
 
Uporabniški avatar
svizc
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: So mar 24, 2007 5:20 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a svizc Po sep 03, 2007 9:14 pm

ManIAK je napisal/-a:Jaz mam 1.6 mašino za 107KM, pa z polnim tankom, okrog 50l tud ne naredim več ko dobrih 600km... Je pa res da ga rad prtisnem.. :P Drugač pa vrjameš al pa ne, ko sm tankal na OMW-ju sm naredil do 50+ kilometrov manj z polnim rezervoarjem kot zdaj ko konstantno tankam na MOL-u, Agip-U... Enim se zdi to za lase privlečeno, vendar moj stil vožnje se nič ni spremenil....


Jest ga pa z svojimi 90imi konji nic ne pritiskam pa je taksna poraba kot je...
 
Uporabniški avatar
extreme N
Uporabnik
 
Prispevkov: 825
Pridružen: Pe maj 04, 2007 7:21 pm
Kraj: NG

Napisal/-a extreme N Po sep 03, 2007 9:23 pm

bi reku da kar normalna poraba.

ne javkat, mam lanosa 1.6 105KM pa pije 9.5 povprecno :D bom naredu kar pogodbo z bencinsko :D:D:D
nism se naredu vec kot 500km
Zadnjič spremenil extreme N, dne Po sep 03, 2007 9:24 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Extreme N
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Po sep 03, 2007 9:23 pm

ta poraba je kr u redu pa nehi avto morit z 2000 obrati ker če ti gledaš da ne boš prekoraču 2000-ke na obratomeru je to načrtno morjenje tko da ti se lepo normalno voz pa dokler je poraba do 9 litrov ne jamri preveč,ker ti bom za 1 teden posodu svojga tipota 1.6 75 KM pa boš po 2-h dneh prišel nazaj po svoj avto (ja tipo ma pač 11 litrov porabe po mestu-Ljubljana)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po sep 03, 2007 9:55 pm

Jst avto "morim" z 2000rpm ves čas, pa je poraba okol 7,5 (50% mestne in 50% primestne vožnje) in sama relacija okol 6,0l/100km. Hyundai Accent 1,3l 86km, merjeno s tankanjem na polno in prevoženimi kilometri. Pa nikoli ne vozim manj od omejitve in za mano ne nastajajo kolone.
Vi pa kar terajte v obrate (da mašina "diha" :lol: ) in se pol čudite kako imate porabo 9+...
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Po sep 03, 2007 10:22 pm

no pol maš pa za hyundaja z tem motorjem in tvojo vožnjo kar veliko porabo če ne boš hud
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov