Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
disk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Če dec 27, 2007 8:34 pm

EGr ventil

Napisal/-a disk So jan 19, 2008 5:46 pm

Zdravo.

ALi kdo ve kakšen je namen EG ventilapri dizlu - novi tip
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe So jan 19, 2008 6:45 pm

zdj ce je eg ventil poj ne vem.ce gre pa za EGR ventil po pa ta vraca del(tudi do 40%) izpusnih plinov nazaj v sesalni kolektor da se enkrat zgorijo.ventil ni zmeraj odprt nadzoruje ga elektronika,pri polnem gasu je zaprt.
stvar je predvsem okoljevarstvenega znacaja pac izpolnitev euro norm,pa baje da zmansuje temperaturo motorju.
lah da sm kj tut narobe napisau.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Sr jan 23, 2008 8:36 pm

:-) narobe napisu...
Odpre se šele pri cca. 2200 obratih. Dokler motor ne doseže delovne temperature se tudi ne odpre (praviloma).
Služi pa predvsem za regulacijo sestave izpušnih plinov - pri nižji temperaturi izgorevanja je manj dušikovih in žveplovih oksidov (hudo kancerogen plin, nevarna reč) in to pomeni manj dela za katalizator. Včasih so gorivu dodajali svinec, ki je nato nase vezal dušikove in žveplove okside, zato ni bilo katalizatorjev.
Avto z onemogočenim EGR-om ponavadi bolj potegne in manj popije... ampak tak ne naredi tehničnega. :lol:
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr jan 23, 2008 8:38 pm

JoeLoe je napisal/-a::-) narobe napisu...
Odpre se šele pri cca. 2200 obratih. Dokler motor ne doseže delovne temperature se tudi ne odpre (praviloma).
Služi pa predvsem za regulacijo sestave izpušnih plinov - pri nižji temperaturi izgorevanja je manj dušikovih in žveplovih oksidov (hudo kancerogen plin, nevarna reč) in to pomeni manj dela za katalizator. Včasih so gorivu dodajali svinec, ki je nato nase vezal dušikove in žveplove okside, zato ni bilo katalizatorjev.
Avto z onemogočenim EGR-om ponavadi bolj potegne in manj popije... ampak tak ne naredi tehničnega. :lol:

hvala za popravilo,drgac pa moj podpis... :D
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 Sr jan 23, 2008 9:34 pm

naredi, naredi tehnicnega, sam spihat ga je treba preden gre vna merjenje...
 
Uporabniški avatar
cr33p
Novinec
 
Prispevkov: 300
Pridružen: To okt 17, 2006 9:54 am

Napisal/-a cr33p Sr jan 23, 2008 10:37 pm

Sigurno nrdi tehnicnega. Velika vecina čipanih dieslov ima zaprt EGR ventil :)
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Sr jan 23, 2008 11:36 pm

EGR ventil ni dobro blindirati, ker ima kar nekaj pomenbnih funkcij, poglavitna pa je ta, da del izpuha vrača v delovno komoro, ta ispuh je dosti bolj vroč kot zrak,ki ga vsesava, tako ne potrebuje delovati s polno energije, da segreje na del.temp. ki je potrebna za brezhibni delovanje motorja, ob enem pa zmanjšuje emisije.
Bolje ga je očistiti občasno.
malo o Egr u, samo bistvene posledice!
V USA ga v avte montirajo, že od 1960 leta in so ugotovili, da poleg povečanja učinkovitosti motorja, zmanjša tudi emisije. Če pride do blokade EGR a, kakor koli, motor postane sčasoma len, pride do ropota in to batov pa še kaj bi lahko naštel. Ventil se tako ali tako odpira po potrebi, ko so zato izpolnjeni določeni pogoji(v motor. delovanju).
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr jan 23, 2008 11:56 pm

samo mesarec je napisal/-a:EGR ventil ni dobro blindirati, ker ima kar nekaj pomenbnih funkcij, poglavitna pa je ta, da del izpuha vrača v delovno komoro, ta ispuh je dosti bolj vroč kot zrak,ki ga vsesava, tako ne potrebuje delovati s polno energije, da segreje na del.temp. ki je potrebna za brezhibni delovanje motorja, ob enem pa zmanjšuje emisije.
Bolje ga je očistiti občasno.
malo o Egr u, samo bistvene posledice!
V USA ga v avte montirajo, že od 1960 leta in so ugotovili, da poleg povečanja učinkovitosti motorja, zmanjša tudi emisije. Če pride do blokade EGR a, kakor koli, motor postane sčasoma len, pride do ropota in to batov pa še kaj bi lahko naštel. Ventil se tako ali tako odpira po potrebi, ko so zato izpolnjeni določeni pogoji(v motor. delovanju).


Iz izkušenj ali baba čula baba rekla? Ker mi nekaj ni jasno..... zakaj bi turbo motorju škodil blokiran.... med tem ko ga navaden dizl nima.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 12:40 am

baba ni čula, niti rekla, to so dejstva, katera ne bova spremenila ne ti ne jaz, to je dokazano, kajti če bi bilo to samo za okrasek, bi montirali na havbo. O teh EGR ventilih pa je kar nekaj napisano v strokovni literaturi, katere nisem pisal jaz, smo pa jo obdelovali na strojništvu. Lahko pa ti posredujem to stran, sam jo moram prej poiskati. ne pravim, da se ne sme blindirati, samo izkušnje kažejo in to so drugi dokazali, da je tako. Nimam blindiranega in men špila O.K.
Če pa je kaj narobe s tistim,ki so blokirali pa ne morem govoriti o tem, ker ne poznam oz. nisem imel prilike videt posledic. Obrazložitev pa je več i n katerim verjet je ?? Mislim pa, da ni kar tak ta ventil.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če jan 24, 2008 12:40 am

a lahko en zaklene tole temo ker bo spet kregarija,ki nima veze z ventilm.smo se ze enkrat kregal v taki temi,kva a se bomo spet?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 1:00 am

pa kdo se krega?? ti si problem., z Liskotm si izmenjujeva mnejna. Samo tisto je dober kar napišeš ti. Beri pa boš videl da ni kregarije, napisal sem tisto kar piše na raznih strokovnih straneh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če jan 24, 2008 1:08 am

samo mesarec je napisal/-a:pa kdo se krega?? ti si problem., z Liskotm si izmenjujeva mnejna. Samo tisto je dober kar napišeš ti. Beri pa boš videl da ni kregarije, napisal sem tisto kar piše na raznih strokovnih straneh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jst nism problem,napisau sam kar vem,prav tako ti in lisko,ampak dam glavo stran da se bo hmau najdu kdo k bo napisau drgac in poj se bo razvnel.se spomnis debate o egr ventilu si ti tut sodeloval,in ko se je nakoncu koncalo?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Če jan 24, 2008 1:13 am

samo mesarec je napisal/-a:baba ni čula, niti rekla.....

....počasi...: s tem ventilom sem se "srečal" že leta 1990/91 ko sem kupil Hyundai ponya 1.5 .....vse lepo in prav tri leta (oz. do nekje 110.000 km) nakar počasi "voz" začne izgubljati moč ter niha prosti tek 600-900 rpm: ventili "u piko" naštelani, benz filter nov, elektronski "fergazer" razstavljen v prafaktorje in očiščen, igračkanje z nastavitvijo CO ......nič, zadeva "ne špila" tako kot treba (štiri, pet takratnih pooblaščenih servisov ne ve nič) model v lj.(danes prodaja Volvote) tupi, da se je jermen "razštelal" halooooo))nakar kolega (drugače lokalni mehanik) pogleda pod mot. pokrov in reče: "pa pred nosom je krivec za tvoje težave..."res, na sesalnem kolektorju montirana "zadeva" gobi podobna(nikol videl "stoenka" tega ni imela)...2 vijaka 13 ključ in dol.....imeli kaj za videt: zabito, neprehodno, zaroštalo......čiščenje, odmakanje ter šraufanje nazaj - zadeva dela normalno in kolega ne bodi ga len, še enkrat dol, ter zrežemo bakreno ploščico jo postavimo spodaj (blindiramo) "luknjo" ventil zašravfamo nazaj -ter proba: to pot gre avto še bolje, ker tako tudi pustimo, kmalu opazim še pol litra manjšo porabo...sčasoma sem še samo CO "naštudiral" - vrednost 2gr/ccm3 (rdeče polje na aparatu tehničnh pregledov je bilo na 4.5 )je bila "prerevna mešanica" in je motor najlepše delal nekje med 3 in 4gr.......tako da "joe loe" ima prav, ko reče da avto bolje potegne in manj pije....je pa mal kiksnu za tehničnega.....(sicer je danes res mogoče vprašanje, sam tisti čas ni bilo nobenga problema.....)
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 1:17 am

verjamem ti, ampak mislim, da tudi če kdo kdorkoli pove ali pa trdi svoje, si lahko vsak razlaga, kot mu odgovarja. Mislim pa da nihče od nas ne more zagotovo trditi, da je 100% prav kar napiše, je pa fajn videt in brat razna stališča drugih. Verjamem, da če bi 10 mehankarjev vprašal, bi zagotovo imel vsak svoje stališče glede tega ali onega. Napisal sem, da ne trdim, samo bral sem o tem.
Sorry, če sem te razjezil.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če jan 24, 2008 1:19 am

samo mesarec je napisal/-a:verjamem ti, ampak mislim, da tudi če kdo kdorkoli pove ali pa trdi svoje, si lahko vsak razlaga, kot mu odgovarja. Mislim pa da nihče od nas ne more zagotovo trditi, da je 100% prav kar napiše, je pa fajn videt in brat razna stališča drugih. Verjamem, da če bi 10 mehankarjev vprašal, bi zagotovo imel vsak svoje stališče glede tega ali onega. Napisal sem, da ne trdim, samo bral sem o tem.
Sorry, če sem te razjezil.

ma nisi me nc razjezil.vse je ql.ampak vem da se bo zacel muckat.itak da je prou da vsak pove svoje.tko da gremo lah u uno temo pa tm nadaljevat :D
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jan 24, 2008 1:31 am

Men bolj zanima kak vpliv ima pol blindiran ventil na dalšo obdobje.......In kok je men znano majo te EGR ventile tudi novejši ne turbo dizli ...al se motim? Torej tudi navadni dizli.... in zato pravim da mi nekak ni jasno kaj bi lahk melo na vpliv motorja ( kot tehnično gledano.....pustmo zdaj čisto izgorevanje) Zanimajo me posledice.... ne vem zažgani bati...ožgani ventili.... bla bla....

Ker recimo 17 let star petkin dizl motor pač tega ne pozna.... enostavno zračni filter pa sesalni kolektor pa konec veselja..... in gre normalno....tehničnega nardi normalno in vse....

Med tem ko pa ima Jeep gor tale ventil ampak je blendiran ( bil že ko sem ga kupo) in ker gre normalno in normalno nardi tehničnega sem ga pač pustil tako kot je..... seveda pa se strinjam da ni tam za brezveze in da bi zadeva morala funkcijonirati.... In ker turbo dizle počas spoznavam ( z dizli imam izkušnje okol turbo dizlov pa se šele učim) me pač zanima tehnična plat tega ventila...... recimo ne vem.... mi lahko kdo z zagotovostjo trdi da bo motor čez 50.000 km zaribal ker bo vzrok ravno ta ventil? ali poodbno....
Pustmo zdaj čisto izgorevanje in to prhranimo za konec.... prvo razščistimo tehnično plat... nekje en pravi da z blendiranim bolše gre.... drugi spet pravi da postane motor sčasoma len.......

Vem da ga krmili vakum motorja in da ta vakum krmili elektronika.... ampak kr je bilo do zdaj vse vredu pač nisem tikal... tako da niti ne vem ali je zapacan ali pa elektronika kaj serje......
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Če jan 24, 2008 1:39 am

lisko je napisal/-a: drugi spet pravi da postane motor sčasoma len.......

....ma bodi pameten...........samo za ekologijo gre (je ena dobra primerjava, sam ne sodi sem gor...)dokler dela, dela, ko začne zaj. bilndirat in gas dalje......enkrat sem celo v Hrvaškem avto-klubu bral, da priporočajo blindirat ta ventil, prav zaradi slabe nafte, ko so jo prodajali na HR.
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 3:00 pm

Lisko, ko sem prebiral funkcijo EGR ventilov, je na neki ameriški strani pisalo zgodovino Egr, ki sega, kot sem napisal v 60 leta, takrat se marsikdo od forumašev ni rodil, se pravi ni nova zadeva in opisuje, dost več kot sem sam napisal, napisal sem samo nekaj osnove in ti zagotavljajo, da poleg polenitve in sčasoma zapacanemašine, pride do ropota in vse kar sledi temu. Nekateri pravijo, da je poraba manjša, tega ne vem, vem pa da je dobro občasno po x km EGR očistiti in funkcionirak, kot je treba.Zdaj kakšne posledice realno bodo, so, ne vem. Osebno raje očistim in pustim tako kot je original, morda je danes oki doki, jutri pa znamo preklinjati preureditev nečesa za kar nevemo točno ali se lahko ali ne. Mal bom pobrskal, dal na mial, pa lahko presodiš komu zaupati. Morda neboš ti ali kdo drug naredil s svojim avtom recimo
50 000 km, bo pa kupec(morda) naletel na mino, to pa bo pokazal čas. :idea:
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Če jan 24, 2008 3:48 pm

Po mojem mnenju, zakaj so američani uvedli EGR ventil že 60. leta? Jah valda se jim je splačal pri njihovih visokokubažnih motorjih z fergazarjem, kjer je EGR vrnu verjetn kar za kakšen liter ali dva goriva na 100km nazaj v intake :lol: vsi vemo kako viskok izkoristke so imele njihove mašine :D

no drugač pa jaz ga imam (EGR namreč :D ) in razmišljam o blindiranju, ker ne prenesem misli na to da mi izpušne pline vrača v intake :? enostavno mi je to skregano z logiko... Pa me sploh ne zanima, a bo avto več požru, a bom bolj onesneževal, al se bo kasnej ogrel... Slabš sigurn nebo potegnu, pa vsaj nebo mi svinjalo po sesalnem kolektorju in ventilih.
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 3:54 pm

No nekaj sem že našel in upam, da je komu v pomoč
EGR in diesel engines
In modern diesel engines, the EGR gas is cooled through a heat exchanger to allow the introduction of a greater mass of recirculated gas. Unlike SI engines, diesels are not limited by the need for a contiguous flamefront; furthermore, since diesels always operate with excess air, they benefit from EGR rates as high as 50% (at idle, where there is otherwise a very large amount of excess air) in controlling NOx emissions.

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines (see above). However, exhaust gas (largely carbon dioxide and water vapor) has a higher specific heat than air, and so it still serves to lower peak combustion temperatures; this aids the diesel engine's efficiency by reduced heat rejection and dissociation. There are trade offs however. Adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR. Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wasted energy. Stricter regulations on particulate matter(PM) call for further emission controls to be introduced to compensate for the PM emissions introduced by EGR. The most common is particulate filters in the exhaust system that result in reduce fuel efficiency. Since EGR increases the amount of PM that must be dealt with and reduces the exhaust gas temperatures and available oxygen these filters need to function properly to burn off soot, automakers have had to consider injecting fuel and air directly into the exhaust system to keep these filters from plugging up.
2) tudi tole je zanimiva obrazložitev odklopa EGR vent. in posledice
Modern systems utilizing electronic engine control computers, multiple control inputs, and servo-driven EGR valves typically improve performance/efficiency with no impact on drivability.

In the past, a meaningful fraction of car owners disconnected their EGR systems[citation needed]. Some still do either because they believe EGR reduces power output, causes a build-up in the intake manifold in diesel engines, or believe that the environmental impact of EGR outweighs the NOx emission reductions[citation needed]. Disconnecting an EGR system is usually as simple as unplugging an electrically operated valve or inserting a ball bearing into the vacuum line in a vacuum-operated EGR valve. In most modern engines, disabling the EGR system will cause the computer to display a check engine light. In almost all cases, a disabled EGR system will cause the car to fail an emissions test, and may cause the EGR passages in the cylinder head and intake manifold to become blocked with carbon deposits, necessitating extensive engine disassembly for cleaning

3)The EGR valve helps your car more efficiently and completely burn fuel by recirculating a portion of your exhaust and running it through the combustion process again. This results in a cooler, more complete burn of the fuel which decreases you car's noxious emissions by prohibiting the formation of some harmful gases.
no pod trojko lepo piše, da pomaga EGR pri učinkovitejšem izgorevanju ,
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov