Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Renault 5 kako zmanjšati porabo ?!

Napisal/-a GiGi1985 Če jun 05, 2008 1:33 pm

Pozdrav,

Kupil sem Petko 1.1. campus, 91 letnik, z realnimi 135.000 (v zadnjih 8 letih vsega prevoženih samo 15.000 km .)
Sprva je bila poraba še dost večja, sedaj z menjavo svečk je boljše. Poraba je okol 9 litrov (od 8 do 10, odvisn al je več mestne al relacije).. Govorim za umirjeno vožnjo. Avto je zadnjih nekaj mesecev stal, če bo kaj vpliva ?
kaj bi se še dalo zrihtat da bi to manj pilo? Ker drugače je pa avto super ohranjen in mi ga nekako ni za prodat. :D A tisti razni dodatki k gorivu bi kaj pomaglai ?

LP
 
Uporabniški avatar
Godward
Uporabnik
 
Prispevkov: 1379
Pridružen: So maj 05, 2007 11:16 am

Napisal/-a Godward Če jun 05, 2008 1:48 pm

Kaj dosti pod 8 je campusko težko spravit, razen avtocesta
Renault 5 Campus 1.1/1.4 1992 - prodano
Renault Laguna 1.8 16V 2000 Fairway - prodano
Volvo S80 D5 2003 - prodano
Volvo S60 D5 2010 Summum avt.
Slika
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Če jun 05, 2008 2:01 pm

men je pila 7.5 pa sm jo lahka gonu kokr sm jo lahka...frgazer ti naj en štručko ornk naštela ;)
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če jun 05, 2008 2:26 pm

Petka ne more toliko žreti v nobenem primeru. Glavna težava je v nastavitvi višine plovca in zamašeni cevi, ki vodi postrani iz dna plavača v difuzor. Le ta se s posebnim orodjem (dornom) izbije in očisti, zdi se mi z mravljinčno kislino ali pa kar z ultrazvokom (Hofer-22€). Po tem postopku se poraba zniža na dolge proge tudi pod 5l. Če govorimo o Zenith fergazerju seveda, ki nima bogatenja s pumpico. Pri Solexu je podobno potrebno kaj vedeti o delovanju sistema ajnšprica bogatenja zmesi in nastavljanju prelivanja. Enako vpliven je plavač in nivo zapiranja. Glavna fora fergazerjev je, da držijo nivo tik pod nivojem difuzorja, da ob vsakem podtlaku začne sesati bencin zraven zraka. Če je prenizek nivo, pride do slabšega pospeševanja, manj moči in večjo porabo. Ob previsokem nivoju pa dobiš prelivanje in samovlivanje v difuzorju, črn auspuh in pretirano porabo. Torej različna vpliva pa isti rezultat. Včasih so prodajali komplet plavač z osjo, ventilom in plastiko za obnovo, pa še tam si moral poskusiti s pihanjem, kje začne zapirati, če se prav spomnim ene 7mm pod robom porova. To so specifični podatki za vsak fergazer, ne me držat za mero.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jun 05, 2008 2:54 pm

Frgazer in termostat..... v teh dveh kombinacijah ( ko je oboje v območju slabega delovanja) zna 1.1 motor pri petki spit do 12 litrov ob normalni vožnji....

Kot so že rekli...... frgazer narazen....dobro spucat.....dobro nastavit..... potem imaš tukaj še platine ( dobro jih je menjat ker niso drage) in dobro nastavit kot platine ( odprtje) kot tudi predvžig......in poraba pade pod 7.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale Če jun 05, 2008 9:09 pm

Hm zanimivo.... sicer pa na kolo, pa bo poraba okoli 0 ;)
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Napisal/-a GiGi1985 Pe jun 06, 2008 6:06 am

Sem pa še pozabil omenit, da avto tko čist na rahlo cuka (ko je hladn mal bol očitno) pa da ne gre NIKAMOR!! Ampak res čist nikamor !! :roll:
Zdej pa me zanima glede štelanja fergazerja....a moraš bit poseben štručko za to, al to je u izi ....? Kaka podrobnejša navodila bi zelo prav prišla.

Drugače ima pa kolo res najmanjšo porabo bencina :D
 
Uporabniški avatar
Matjazy
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: To maj 11, 2004 8:24 pm

Napisal/-a Matjazy Pe jun 06, 2008 6:29 am

Zapeleš v grabn...
Greš po golfa 2 D.
Vuala! Pije pol manj! :D

Sicer pa najbolje da pelješ k mojstru, ki se spozna, naj ti raje on naštela frgazer.
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Pe jun 06, 2008 12:10 pm

Fergazerja sam ne moreš naštelat, ker je precej komplicirano in če zaj. lahko uničiš motor (skuriš ventile ipd).

Kar se cukanja in slabe moči tiče preveri vakumski ragulator vžiga in tistega na fergazerju. Če pihneš vanj (preko cevke) ne sme pihat skozi, tudi ko potegneš zrak mora držat. Preveri še svečke
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 06, 2008 5:43 pm

No ja motor sper ni s cukra da bi ga kr tko uničo.....verjetn pa tud ne nastaviš in avto nikamor ne gre in tko pustiš....ampak štelaš dalje.....dokler ti ne rata.... za par 100km pa tud ne uničiš motorja ( če se že na frgazerju učiš in pač probuješ). Če že potem bi ga moglo ornk zalivat ( ali pa premalo) par 10 tisoč km predenj bi se poznalo kaj....

Res pa je da frgazerja ne moreš kr tko štelat.....petka recimo tudi pod frgazerjem (na tesnilo kolektorja) spusti....in pol nikamor ne gre.... ker voziš z večjim plinom pa več žere....tako da preglej še to....na žalost za ta poseg moraš frgazer vzet dol....Če imaš solex frgazer potem ima pumpico za bogatenje zmesi (ko pohodiš mu vlije dodaten bencin.....za lažje zavrtenje motorja) in tud ta pumpica kr rada jezi pri petki... ali slozi mimo (teče po motorju ampak to tako malo da ne videš kaj druga kot pa mal mastno al pa še to ne ker sprot shlapi) ali pa celo prepušča in zaliva motor.......na zadnjem delu frgazerja imaš en vijak (spodaj), z njim reguliraš mešanico gorivo/zrak. Če ga vzameš ven mora avto ugasnit in če ga priviješ do konca mora ugasnit......če frgazer prav štelaš je optimalno nekje med tema dvema območjema..... jaz ga zatgenm do konca in potem odvijem za nekje 3/4 obrata.... do sedaj še nobenih blemov.....tudi tehničnega glede plinov nardi in vse....poraba pa okoli 7.

Za cukanje in nemiren motor pa so lahko ali svečke ali platine ali kabli ali pa nepravilno delovanje vakumskega štelanja predvžiga.....Ponavad pa so pri teh motorjih (s takim sistemom vžiga) največkrat krive kr platine.

Osnove frgazerja.....prva slika je prosti tek...druga je 3/4 gasa tretja pa polni gas.
Slika
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Pe jun 06, 2008 9:51 pm

Najprej urediš elektriko. Platine pregledaš, s pilo obrusiš do gladkega in pri najbolj odprti nastaviš na 0,43mm, (špijon 0,40 gre čisto lahko, 0,45 ga čutiš). Z oljem namaažeš centrifugalni regulator in z usti in cevko preveriš delovanje podtlačnega regulatorja, če ga ima, odvisno od izvedbe. Na kapi od znotraj s skalpelom odbrusiš tanke ogljene nitke med štirimi kontakti in sredinskim kontaktom na feder. Pregledaš rotor, ga očistiš, natakneš najlon dihtungo in kapo pritrdiš na ohišje. Ohišje popustiš. Motor ogreješ, dvigneš štantgas na ene 1000 obratov da se sistem centrifuge vklopi, z roko obrneš nekaj stopinj v pretiran predvžig do skoraj klenkanja, nato počasi obračaš nazaj, da motor lahkotno razlaufa, nato spet 4mm po obodu nazaj v predvžig in rahlo zategneš obračanje fertajlerja. Znižaš štantgas na 700 obratov. Tako se nastavlja vžig na posluh in na bencin. Nato se lotiš fergazerja. najprej samo razdreš in očistiš vse skupaj. bodi pozoren na plavač, kako deluje. Preveri zapiranje s cevko, moralo bi biti nekje 7 mm od roba plavača do nivoja roba pokrova. Pri sestavi preveri, če se pri spuščenem zaugu tudi res na polno odpre loputa, ne sme biti priprta, ker to moti vrtinčenje v difuzorju. ko imaš fergazer dol, preveriš zapiranje lopute, lahko je na prirobnici že zvito. Lahko poravnaš s finim šmerglnom na ravni podlagi, da dihtunga spet ravno in tesno sedi na kolektorju. Zaradi vročine rado zvija spodnji del pod loputo kljub tekstolitni 5mm podložki. Urejena petka žre od 4,6 na dolge ture do 7litrov po mestu. Golfa zapelji v graben.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith So jun 07, 2008 9:07 am

Lisko: tocn tako knjigo mam tut js :D to je definitivno najbolsa slovenska avtomehanicna knjiga ever. mam ene 4 knjige na tak nacin in nobena niti do kolen ne seze teli :)
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy So jun 07, 2008 10:45 am

Kako pa je ime tej knjigi in kje se jo lahko dobi? Btw, prej ko sm imeu R5 1.4 mi je žrla 4,5 l relacije, 6 l mestne vožnje.
 
Spidojc
Novinec
 
Prispevkov: 487
Pridružen: To nov 29, 2005 6:04 pm
Kraj: ne veste tut ce povem

Napisal/-a Spidojc So jun 07, 2008 10:50 am

Matjazy je napisal/-a:Zapeleš v grabn...
Greš po golfa 2 D.
Vuala! Pije pol manj! :D

Sicer pa najbolje da pelješ k mojstru, ki se spozna, naj ti raje on naštela frgazer.

pa ti v enmu mescu segnije tolk da ga lohk sam še na odpad pelš
Krvav'c je zakon
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 So jun 07, 2008 2:38 pm

A potem je tisti vijak spodaj za nastavitev čez celo področje obratov in ne le za prosti tek?
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So jun 07, 2008 9:03 pm

Vijak spodaj je samo za mešanico za štantgas. Ko imaš vse nastavljeno znižaš štangas na nizko. Potem z vijakom, ki ga najprej rahlo zategneš do konca in odviješ za dva obrata, nastavljaš na najvišje obrate. Ko to dosežeš, znižaš štantgas na želeno mero in avto je naštelan. Ampak najprej je treba s platinami, ventili in fergazerjem priti do sem. Če imaš naroben predvžig ti ta vijak ne prime. Najboljše knjige so priročnik za avtomehanike, električarje od TZS. Uporabljali so jih v vajeniški šoli pri štadionu. Tam imaš notri vse sisteme fergazerjev, Zenith, Solex, Stromberg in Bosch einšpric. Naenkrat ne boš pameten, toliko napak ob učenju pač človek potrebuje.
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 So jun 07, 2008 9:39 pm

Hvala za tole.

Kaj pa mešanica v višjih obratih? To predvidevam da se štela z velikostjo diz in nivojem plovca?

Trenutno imam v avtu začasno montiran elektronski vbrizg, ker sem pozimi obupal nad fergazerjem. V prostem teku ga je zalivalo, ko si dal malo gasa pa je bila mešanica siromašna. Moral sem imet stalno nogo na gasu in zavirat z ročno :lol:. Pred nekaj dnevi sem ugotovil, da me je zezal vakumski regulator na fergazerju, saj piha skozenj. Služi pa za regulacijo lopute zauha (ko je pod prostim tekom bolj odpre loputo). Sicer gre v mojem primeru za Weber fergazer
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po jun 09, 2008 8:16 am

Z nivojem plovca se nič ne nastavlja. Nivo mora biti točno na predvidenem mestu, da vsi sistemi v fergazerju delujejo sinhrono, to je preklop iz štantgas sistema v normalno delovanje in nazaj in potem še pospeševalni obogatitveni režim. Povečevanje ali pomanjševanje diz samo škodi, kot rečeno je optimum 13,7:1. Podtlačni regulator je eden od obeh sistemov kompenzacije točke predvžiga pri hitrem pospeševanju. Dva sistema premikata predvžig v odvisnosti od obratov in lopute gasa. Eden je centrifugalni z utežmi pod platinami, drugi pa to kompenzira z zmanjševanjem pri hitrem pritisku na gas.
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Po jun 09, 2008 9:25 am

Mislil sem drugi vakumski regulator, tisti na fergazerju.

No glede na povedano bi verjetno moral iti kar po drugega, ker pri mojem je bil spreminjan nivo plovca in še druge modifikacije. Zaenkrat bom le ta vakumski regulator poskusil dobiti. Hvala za obrazložitev.

Avtor slike je zeko t-jet s fiatkluba
Priponke
fergazer.JPG
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po jun 09, 2008 9:40 am

Kot rečeno so v knjigah od TZS (Avtomobil; Motor; Vozilo) prerezi in opisi delovanaj. Če imaš ajnšpric pusti fergazerska jaca na miru, to je res delo za specialiste, ki imajo tudi rezervne dele. Nekdaj je Medja to popravljal v LJ (Trzinska ind.cona), kdo pa zdaj to dela, mi ni jasno.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov