Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Gotty
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 90
Pridružen: Po avg 21, 2006 12:39 pm
Kraj: Tezno

Automatski menjalnik

Napisal/-a Gotty Če nov 20, 2008 11:31 am

Pozdrav....
prišel sem do ključnega vprašanja - menjava olja v automatskem menjalniku?
zdaj me pa zanima ali se olje menjava ali ne. poizvedbe pri citroen servisu (gre za avto citroen) in pravijo da je olje večno in se ne menja!
spet drugje pri privatnih serviserjih slišiš dase po neki logiki moralo menjat olje vsaj zaradi opilkov in spet na tretji strani slišiš kako se bi naj menjalo olje npr. pod določenimi obrati in prestavah.
torej po domače bi človek lahko reko da z avtom ki ni menjal olja v menjalniku prevoziš 250.000 km in ga pol pelješ na odpad?! vsaj pri ročnih menjalnikih....a ne izgubi olje svojo viskoznos s časoma, ali pa se ne porablja? kako pa je pri automatiskih menjalnikih?
povejte mi svoja znanja oz če se se srečali s tem vprašanjem tisiti kateri imate automatika, informacije....

Lp
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Če nov 20, 2008 11:41 am

Olje v avtomatskem menjalniku se menja!! Za citroena ne vem na koliko km ampak ponavadi se olje menja na nekje 40000 do 60000 km.Moraš nekje preveriti za tvoj model menjalnika. Z oljem pa vedno zamenjaš tudi filter! Pozanimaj se tudi točno katero olje moraš uporabljati za tvoj menjalnik.
Na svojem avtomobilu po prirčniku menjam olje na 60000km.
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Če nov 20, 2008 12:48 pm

Ni čudno da se potem na 150 tisoč menja avtomatike ko servisi niti olja ne menjajo :roll:
 
Uporabniški avatar
Sportivo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1762
Pridružen: Pe avg 29, 2003 9:53 pm
Kraj: Cerkno

Napisal/-a Sportivo Če nov 20, 2008 2:18 pm

phoebus je napisal/-a:Ni čudno da se potem na 150 tisoč menja avtomatike ko servisi niti olja ne menjajo :roll:

Sej recimo pri Oplu ga sploh ne znajo :lol: .
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Če nov 20, 2008 5:52 pm

Pozdravljeni
Olje v avtomatskem menjalniku se menja - termin menjave je naveden v knjižici, avtodati, TISih.................. Pri menjavi olja se obvezno menja čistilec, kot je bilo že omenjeno v zgornjem postu. Glede na to, da menjalniki uporabljajo različna olja je potrebno pred menjavo preveriti kaj ustreza dotičnemu tipu, ker se lahko naredi z ulitjem napačnega olja več škode kot koristi.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Automatski menjalnik

Napisal/-a cruiser1 Če nov 20, 2008 6:48 pm

Gotty je napisal/-a: poizvedbe pri citroen servisu (gre za avto citroen) in pravijo da je olje večno in se ne menja!
spet na tretji strani slišiš kako se bi naj menjalo olje npr. pod določenimi obrati in prestavah.
Lp


Ali so ti res resnični mehaniki na pooblaščenem servisu rekli, da se olje ne menja!???? Pa to ne moreš verjet! Keri šalabjzarji! In to menjanje z obrati v prestavah je tudi čisto idiotska izjava!
Olje v menjalniku zamenjaš tako, da ugasneš in ohladiš motor. Menjalnik v poziciji P! Potem odstraniš oljni karter, olje steče ven vendar nikoli ves nekaj ga ostane v menjalniku. Snameš filter in ga zamenjaš z novim. Potem nazaj priviješ karter z novim tesnilom! In dolivaš novo olje. Dobro je približno vedeti koliko olja moraš doliti ker nivo olja s šipko preveriš s segretim oljem in z PRIŽGANIM motorjem v poziciji P!
Zdaj mi je jasno zakaj ljudje pravijo, da so avtomatski menjalniki nezanesljivi in da se stalno kvarijo! Kakšni hudi mehaniki :roll: ! Nekateri mehaniki niti nivo olja v menjalniku ne znajo preverit. Tudi take sem že spoznal!
 
Uporabniški avatar
Sonny
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 711
Pridružen: So sep 06, 2003 8:53 pm

Napisal/-a Sonny Če nov 20, 2008 7:22 pm

Zanimivo, potem nisem edini. Meni so tudi za selespeed v prejšnjem avtomobilu dejali, da ni potrebno. Kar se nekako normalnemu človeku ne zdi logično, kako je lahko olje za vedno...
 
Uporabniški avatar
zcmr
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne jul 18, 2004 8:48 pm
Kraj: GO

Napisal/-a zcmr Če nov 20, 2008 10:44 pm

@cruiser1 a ti hočeš reči da stvar obvladaš ? :roll:
Kdo bo pa olje iz variatoja spustil ?
Tako delate površno in v bistvu menjate samo polovico olja- polovica pa ostane starega :evil:
Pri mercedesovih 5 stopenjskih menjalnikih gre noter samo 4 litre olja če delo spacaš tako kot pišeš ti ,če pa delo opraviš pravilno in menjaš olje tudi v variatorju ga gre noter 8 litrov +- pol litra, podobno velja tudi za 7G tronic.......
Mercedes Benz service
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če nov 20, 2008 10:49 pm

Pa je dovolj samo izpust starega olja in nalivanje novega, ali pa je potrebno še "splakovanje" menjalnika z novim oljem?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Če nov 20, 2008 11:04 pm

tako kot je napisal zcrm.

Zdaj je odvisno,če ima vandler čep,samo spustiš olje še iz njega + seveda iz katerja,no le tega vzameš dol,zamenjaš filter,tesnilo na karterju ter daš skup. Npr. pri mercedesu,moraš potem olje segreti do 40 stopinj,ter izpustiti,višek... in tako boš imel pravo količino olja v menjalniku (govorim o 7g tronicu)

Tisti,ki pa še nimajo čepa v vandlerja,pa pride v poštev izpiranje... Delati nekaj na pol,je tako,kot če nebi delali nič... škoda vsakega časa.
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Če nov 20, 2008 11:53 pm

zcmr je napisal/-a:@cruiser1 a ti hočeš reči da stvar obvladaš ? :roll:
Kdo bo pa olje iz variatoja spustil ?
Tako delate površno in v bistvu menjate samo polovico olja- polovica pa ostane starega :evil:
Pri mercedesovih 5 stopenjskih menjalnikih gre noter samo 4 litre olja če delo spacaš tako kot pišeš ti ,če pa delo opraviš pravilno in menjaš olje tudi v variatorju ga gre noter 8 litrov +- pol litra, podobno velja tudi za 7G tronic.......


Ma ne mislim, da obvladam. Vem pa nekaj osnovnih stvari. Menjalniki so pa zelo različni še posebej novejši. Gotty je napisal samo aut. menjalnik! Kako je s tiptronici in nekimi drugimi, ne vem. Jaz imam klasičen avtomatski menjalnik in v servisnem priročniku za moj avto je postopek menjavanja tak kot sem napisal. Je pa res omenjeno, da je priporočljivo mislim, da na 180000km zamenjati ves olje tako, da ga spustiš iz hladilnika. Taka navodila so bolj ali manj za vsa U.S. klasične aut. menjalnike. Na amerikancih pač tko menjamo olje in menjalniki delajo in delajo in delajo in delajo in delajo... ;)
Itak sem pa poudaril, da se mora pozanimato o svojem menjalniku.
 
Uporabniški avatar
Majand
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Če nov 15, 2007 6:29 pm

Napisal/-a Majand Pe nov 21, 2008 1:46 am

Sonny je napisal/-a:Zanimivo, potem nisem edini. Meni so tudi za selespeed v prejšnjem avtomobilu dejali, da ni potrebno. Kar se nekako normalnemu človeku ne zdi logično, kako je lahko olje za vedno...



Selespeed je robotiziran rocni menjalnik in mima veze s klasicnimi avtomatskimi menjalniki razen to da sam salta. Pri rocnem menjalniku pa pri nekaterih avtih menjava olja ni predvidena tko da tvoji mehaniki verjetn niso tolk mim usekal.

lp
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Pe nov 21, 2008 8:47 am

da napisem s prve roke, ker sem menjaval menjalniško olje v AT pred slabim tednom

gre za 722.311 AT od mercedes letnik 1982. 4 prestave...menja se 7.7 litra in sicer kar pogost interval na cca 60000 km...jaz sempac vse zamenjal ker sem avto kupil in ne vem zgodovine.

posotpek pa je nekako takšen:

- z gedorami sem zasukal motor da je pretvornik navora v pravi poziciji da prideš do čepa 1. spustiš oljeiz njega
- odvijše čep na karterju od menjalnika, spet spustiš olje
- snameš karter, snameš filter
- menjaš vse skup zložiš skupaj
- skoz odrptino za kontrolo in cistim lijakom nalijše pol olja na suho pri ugasnjenem motorju cca 4 litre.
- prizges motor in ko zadeva laufa na P zacens dolivat preostanek. Vmes se malo sprehodiš po R N D da v vse kanale pride olje.

eni celo to pocnejo tako, da z novimoljem celo precistijo kanale, kar pomeni da ga dva litra se spustijo novega in potem še dolijjejo novega...

aja koštalo me je dve zajebani uri dela v kanalu in pa cca 110 € za olje in filter.
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Pe nov 21, 2008 11:11 am

Majand je napisal/-a:Pri rocnem menjalniku pa pri nekaterih avtih menjava olja ni predvidena tko da tvoji mehaniki verjetn niso tolk mim usekal.
lp


Tega nikoli ne bom razumel... vsako olje se znuca... naj bo še tako večno; pri vseh avtih ki se mi jih imel dosedaj so mi menjali olje v menjalniku,... od Hyundaia do Volvota... pri Subaruju pa itak.. na 50.000 km;
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
Majand
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Če nov 15, 2007 6:29 pm

Napisal/-a Majand Pe nov 21, 2008 2:45 pm

GorazdO je napisal/-a:
Majand je napisal/-a:Pri rocnem menjalniku pa pri nekaterih avtih menjava olja ni predvidena tko da tvoji mehaniki verjetn niso tolk mim usekal.
lp


Tega nikoli ne bom razumel... vsako olje se znuca... naj bo še tako večno; pri vseh avtih ki se mi jih imel dosedaj so mi menjali olje v menjalniku,... od Hyundaia do Volvota... pri Subaruju pa itak.. na 50.000 km;


Ne vem kako je pri omenjenih znamkah, spomnim se pa da je v navodilih za mojga daewooja pisalo da se olja v menjalniku ne menja. Za zdajsnji avto pa se nisem preveru. Se prej sem pa vozu toyoto ki je bla kupljena nova in prodana pri 300kkm pa olje v menjalniku ni bil nikol menjan.
 
Uporabniški avatar
Gotty
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 90
Pridružen: Po avg 21, 2006 12:39 pm
Kraj: Tezno

Napisal/-a Gotty So nov 22, 2008 2:06 pm

Pozdrav, tako danes sem bil na testni vožnji z novim c5 (je odličen občutek), no pa da ne tvezim o tem vam povem da sem "testiral" automatika in sledila so vprašanja. Slučajno sem vmes vprašal glede menjave olja v menjalniku in (še enkrat pri isti avtotrgovini pooblaščeni za citroene) dobim dogovor da olje v menjalniku se da menjat ampak je komplicirano, zato se kao ne priporoča oz. ne izvaja.... WTF?!? :shock: pol sem pa omeno da torej potem takem pri 250.000 km vržem avto dobesedno bek...in odgovor je bil da ni glih to zaj tak kot si predstavljam...nehal sem spraševat ker sem bil v dvomih!!!

Nekje na enem forumu sem bral neko diskujo glede menjave olja za automatike z 4 brzinami...ampak se ne spomnim kje.....

Lp
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 So nov 22, 2008 3:04 pm

Gotty je napisal/-a: Slučajno sem vmes vprašal glede menjave olja v menjalniku in (še enkrat pri isti avtotrgovini pooblaščeni za citroene) dobim dogovor da olje v menjalniku se da menjat ampak je komplicirano, zato se kao ne priporoča oz. ne izvaja.... WTF?!? :shock:
Lp


Jaz tega enostavno ne razumem! Kakšen odgovor je to?? Se ne priporoča ker je prezakomplicirano :roll: !
A pa je to avtomatski menjalnik z ATF tekočino? Ali kakšen robotiziran ali kaj drugega, kjer menjava olja morda res ni potrebna oziroma se redko izvaja? Al kaj??
 
Uporabniški avatar
Gotty
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 90
Pridružen: Po avg 21, 2006 12:39 pm
Kraj: Tezno

Napisal/-a Gotty Ne nov 23, 2008 12:09 pm

e jaz ti težko povem, ker to mene zanima, zakaj ne?
 
Uporabniški avatar
aygo
Novinec
 
Prispevkov: 241
Pridružen: Če sep 07, 2006 3:05 pm
Kraj: slovenija
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Ne nov 23, 2008 12:49 pm

Pozdravljeni
Najbolj enostavno in točno je pogledati v knjižico vozila ali servisni manual. Tam je točno navedeno : kdaj, pri katerih km in katero olje. V tovarni se gotovo niso zmotili ali pa napisali zaradi zavajanja.

Kar se pa tiče spraševanja mehanikov ( samo nekateri - ne vsi ) je pa bolj blažena voda. Če se jim da delati ali potrebujejo delo, potem je potrebna menjava olja v nasprotnem primeru pa ne.

Jaz osebno na svojih vozilcih raje menjam olje v menjalniku ( podatke dobim - knjižica ali servisni manual ) in menjalniki delajo, delajo, delajo................. ( nasplošno pa se zaradi kvalitete ........ hahahahahaha USA vozilca redko kvarijo ).

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov