Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
trafo66
 

polnjenje akumulatorja

Napisal/-a trafo66 Po avg 24, 2009 8:48 pm

danes mi ni hotel obrnit štarter. verjetno je fuč akumulator. ampak rekel sem da ga bom probal napolnit da stestiram zadevo. in sem ga po nesreči prključil napačno. plus na minus . zadeva se je filala dve do tri ure . ko sem to ugotovil sem probal zalaufat in avto dela čist normalno. a mogoče ve kdo ,če je lahk nardilo kakšno škodo to nepravilno polnjenje. najprej sem se ustrašu za altenator ampak lučka se lepo ugasne ko vžgem motor.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po avg 24, 2009 9:21 pm

Stari oče je pred časom imel podobno izkušnjo.....za razliko od tebe je popolnoma zažgal polnilec :D Ostalih težav ni bilo. "regler" dobi tok oz. napajanje šele ko daš kontakt. Diode v alternatorju pa so mnogo mnogo močnejše od toka, ki ga zmore domači polnilec.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
REPLICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 23, 2009 6:41 pm

Napisal/-a REPLICA Pe nov 13, 2009 1:21 pm

Nekaj me zanima, ko polniš doma akumulartor z navadnim polnilnikom, a polnilnik sam preneha polnenje ko je akumulator poln ali pa ga mroaš pravočasno vgasniti? Koliko ur lahko zamudiš naprimer pri toku 5a...
 
Uporabniški avatar
luke18
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Sr dec 24, 2008 2:05 pm

Napisal/-a luke18 Pe nov 13, 2009 2:46 pm

Ja večina je takih da se izklopi. Ja kolk lohk zamudiš... Ubistvu nič.
Morš pa kapaciteto akumulatorja vedet. Kapaciteta aku. = tok polnenja* čas
 
REPLICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 23, 2009 6:41 pm

Napisal/-a REPLICA Pe nov 13, 2009 11:30 pm

Dobr to vem ampak me skrbi, kako naj vem če se nek polnilec sam isključi.

Čudno se mi zdi to, da ne smeš nič dlje pustit...ker vem da nekateri priklapljajo vedno čez noč in ne dežurajo zraven.. :?
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf So nov 14, 2009 8:32 am

REPLICA je napisal/-a:Dobr to vem ampak me skrbi, kako naj vem če se nek polnilec sam isključi.

Čudno se mi zdi to, da ne smeš nič dlje pustit...ker vem da nekateri priklapljajo vedno čez noč in ne dežurajo zraven.. :?


Kaj pri mobitelu tudi dežuraš ko ga polniš :?: Ti samo priklopi, obvezno vsaj en pokrovček odvij, in obvezno morajo biti svinčene plošče potopljene v kislini, čene nalij destilirano vodo.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop So nov 14, 2009 1:13 pm

REPLICA



Ne skrbi, če imaš polnilec za akumulator in ne kak usmernik, potem se nimaš česa bati. Ima napetostno zaščito. Polni do polne napetosti, več itak ne more. Če pustiš še naprej prižgano od trenutka, ko je akumulator poln, ga torej ne polni več, ampak le vzdržuje polno stanje.

Kot je kolega napisal, kapaciteta je tok*čas polnjenja. Ampak pri polnjenju je treba upoštevat tok*čas polnjenja*izkoristek. Pa še to, da verjetno akumulator ni čisto prazen. Sicer pa prazen akumulator ne sme biti nikoli, ker ga to hitro uniči. Po pravilu mora biti stalno poln. Tako dlje zdrži. Če ni poln, ga je treba čimprej dopolnit. Bolj kot je prazen, prej ga je treba napolnit.

Če pade napetost pod 2.4 V, če se ne motim in če ga v dveh dneh ne napolniš, je akumulator verjetno fuč. V tem primeru je treba kupiti novega.


Pa še to: Nekako naj bi se ga polnilo s tokom desetino kapacitete, čas polnjenja je 14 ur. (50 ah pomeni, da mora bit polnilni tok 5 A). Če je manjši tok, se čas polnjenja primerno podaljša, če je večji pa skraja. Ampak pri večjem se elektrolit(kislina) Lahko segreja nad 55 °C, kar tudi vodi do uničenja.

Pred polnjenjem je treba pogledati, če je v akumulatorju dovolj elektrolita. Dovolj ga je, ko so plošče cele potopljene v elektrolitu. Torej, da je gladina kakih 3 do 5 mm nad ploščami. Če ni, se dolije destilirano vodo. VENDAR NE PREVEČ. Do 5 mm nad ploščami. Res je, da če so plošče suhe, se na tistem delu uničijo in s tem ima akumulator znižane zmogljivosti. Prav tako pa ima znižane zmogljivosti, če je elektrolit preredek.



LP
 
REPLICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 23, 2009 6:41 pm

Napisal/-a REPLICA Po nov 16, 2009 10:29 pm

Hvala za te odgovore.

Sprašujem se le še, kako je z to omejitvijo polnenja, če imaš na polnilcu napisano 12A polnilni tok, akumulatorji do 160Ah. Je to striktna omejitev ali pa lahko priklopim tudi večji akumulator, naprimer 200Ah?

In pa kolikšen je maksimalen tok, s katerim lahko polniš 45 ah ne da bi se pregreval. Slišal sem da je to petina kapacitete?

Polnilnik pravzaprav kupujem, ve kdo kje so najugodnejši?
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Po nov 16, 2009 11:15 pm

lancia hf je napisal/-a:
REPLICA je napisal/-a:Dobr to vem ampak me skrbi, kako naj vem če se nek polnilec sam isključi.

Čudno se mi zdi to, da ne smeš nič dlje pustit...ker vem da nekateri priklapljajo vedno čez noč in ne dežurajo zraven.. :?


Kaj pri mobitelu tudi dežuraš ko ga polniš :?: Ti samo priklopi, obvezno vsaj en pokrovček odvij, in obvezno morajo biti svinčene plošče potopljene v kislini, čene nalij destilirano vodo.


mobitel ma litijevo baterijo z katero nerabiš pazit kako polniš, z akumulatorji je drugače.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Napisal/-a robert11 Sr nov 18, 2009 1:29 pm

REPLICA je napisal/-a:Hvala za te odgovore.

Sprašujem se le še, kako je z to omejitvijo polnenja, če imaš na polnilcu napisano 12A polnilni tok, akumulatorji do 160Ah. Je to striktna omejitev ali pa lahko priklopim tudi večji akumulator, naprimer 200Ah?

In pa kolikšen je maksimalen tok, s katerim lahko polniš 45 ah ne da bi se pregreval. Slišal sem da je to petina kapacitete?

Polnilnik pravzaprav kupujem, ve kdo kje so najugodnejši?

Če boš priklopil močnejši aku, bo malo bolj trpel polnlec, aku pa se bo polnil malo dlje.
 
REPLICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 23, 2009 6:41 pm

Napisal/-a REPLICA Sr nov 18, 2009 11:05 pm

Dobro to če se bo polnilo dlje ampak to "trpenje" polnilnika ali je škodljivo zanj? Smemo to sploh delat?
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec Če nov 19, 2009 4:15 am

Sami TEŽKI zanstveniki!

Glede polnjenja za nedoločen čas je zadeva različna. Odvisna je od samegal polnilnika.
Večina cenenih polnilcev (to imate vi v 95% doma) je tako neumnih, da polne tudi preko zdrave napetosti, kar pa dolgotrajno poškoduje akumulator. Tako da polnjenje po nepotrebnem z neumnimi polnilci dela več škode kot koristi.

Polnjenje z neumnimi polnilci in pametjo ob sebi je ok, vendar je potrebno skrbeti da napetost ne preseže 14,4V, za kar pa je v takih pogojih potrebno sprotno merjenje napetosti.

Redki polnilci prenehajo z polnjenjem pravočasno, še redkejši so, ki polnejo v polni meri vse do 14.4V, kjer se brezpogojno ustavijo in s tem obvarujejo akumulator.
L.P.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Če nov 19, 2009 11:00 am

Res ne morem razumet tega žaljenja na forumu. Pač ljudje so hoteli pomagat. Med njimi sem tudi jaz. Seveda potem napiše kdo svoj pogled, ki je žal lahko tudi napačen. Ampak mislim da se da bolj normalno na to opozorit, ne pa se delat pametnega in druge zaničevat. Na ta način raje ne bo nihče nič napisal. Uporabnik, ki pa je zastavil vprašanje, jim je verjetno vseeno hvaležen.


Res, ti polnilci po navadnih štacunah sigurno niso primerni za tako polnjenje, da ga priklopiš in greš vstran. Saj polnijo po W karakteristiki in nimajo prenapetostne zaščite.


Obstajajo pa seveda boljši polnilniki, ki so seveda dražji, kjer tudi nastaviš tok polnjenja. In proti koncu polnijo z vedno manjšim tokom. In če imajo še prenapetostno zaščito, se z njimi da akumulator na dolgi rok zelo uspešno napolnit. Če govorim o navadnih akumulatorjih in ne o Gel in vsa ostala eksotika. In pri teh lahko pustiš polnilec priklopljen tudi, ko ne polni več, brez strahu za okvaro. Res pa morda akumulator ne bo čisto 100 % poln.


Obstajajo pa še profesionalni polnilniki, ki polnijo z 1/10 toka, ko doseže 14,4 V pa z 1/20 toka(dopolnjevanje). In nato tudi izključijo polnjenje, ko se zaznava, da se gostota kisline po 2 urah več ne poveča. Ampak ti polnilci so zelo dragi. Za doma se ga pač ne splača kupiti. In ti so sposobni napolnit tudi ostale tipe akumulatorje, ne samo te navadne. In jih napolni res do polne kapacitete.




LP
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Napisal/-a robert11 Če nov 19, 2009 11:34 am

REPLICA je napisal/-a:Dobro to če se bo polnilo dlje ampak to "trpenje" polnilnika ali je škodljivo zanj? Smemo to sploh delat?

Odvisno od polnilnika ali je kvalitetnejši z zaščito ali pa ne.
Maximalnega dovoljenega toka, ki je označen na polnilniku, ni priporočljivo prekoračiti, ker lahko predčasno crkne.
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Če nov 19, 2009 11:47 am

@suhokranjec:
kupiš CTEK in lahko polniš 2 leti neprekinjeno brez, da bi poškodoval aku
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Če nov 19, 2009 12:22 pm

REPLICA, povej točno, konkretno, kateri akumulator želiš polniti. Ali pa od katere do kater kapacitete?



LP
 
REPLICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 23, 2009 6:41 pm

Napisal/-a REPLICA Pe nov 20, 2009 1:08 pm

Stvar je taka, da imamo več vozil in da ne morem konkretno povedat, najmanjši akumulator bi bil okrog 50Ah, največji od tovornjakov pa kombajna pa sem videl da imajo tudi po 185Ah.

Zaenkrat sem si bežno ogledal tale polnilec v Bauhausu ki ima napisano mislim da nekje okrog 40 minimum in 160Ah maximum, polnilni tok pa se preklaplja med 8A in 12A...cena pa skoro 40 evrov. Mimogrede sem pogledal še v ostale podobne trgovine in je bil ta najmočnejši...drugje nisem gledal.
http://209.85.129.132/search?q=cache:QMQcqVoOa_UJ:produkte.quelle.de/200011365699-profi-batterie-ladegeraet-12u.html+cartrend+12u&cd=1&hl=sl&ct=clnk&gl=si&client=firefox-a

Zato me zanima ali lahk tu prekoračim kapaciteto ali pa naj kupim kaj drugega...za neko razumno ceno :)
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Pe nov 20, 2009 8:33 pm

REPLICA je napisal/-a:Stvar je taka, da imamo več vozil in da ne morem konkretno povedat, najmanjši akumulator bi bil okrog 50Ah, največji od tovornjakov pa kombajna pa sem videl da imajo tudi po 185Ah.

Zaenkrat sem si bežno ogledal tale polnilec v Bauhausu ki ima napisano mislim da nekje okrog 40 minimum in 160Ah maximum, polnilni tok pa se preklaplja med 8A in 12A...cena pa skoro 40 evrov. Mimogrede sem pogledal še v ostale podobne trgovine in je bil ta najmočnejši...drugje nisem gledal.
http://209.85.129.132/search?q=cache:QMQcqVoOa_UJ:produkte.quelle.de/200011365699-profi-batterie-ladegeraet-12u.html+cartrend+12u&cd=1&hl=sl&ct=clnk&gl=si&client=firefox-a

Zato me zanima ali lahk tu prekoračim kapaciteto ali pa naj kupim kaj drugega...za neko razumno ceno :)


Človek pa daj že enkrat priklopi ta "akomulator" na polnilec, in ga po približno 12h odklopi in namontiraj v avtomobil, če ne dela, pa vzami kredit za 40€ in kupi novega :roll: Pa saj nekateri res odkrivate toplo vodo
:lol:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Pe nov 20, 2009 9:03 pm

Ni tako enostavno, kot nekateri pravijo. Tisti polnilec bauhausu in quelle jaz zagotovo ne bi kupil. Ne verjamem, da res ne poškodujeta akumulatorja. Akumulator seveda lahko polniš z več kot 1/10 toka, vendar kako se bo obnesel ta polnilec, ko boš polnil na vozilu, kakšna je prenapetostna zaščita...


Jaz pač ne bi reskiral. ampak če res moramo konkretno poimenovat polnilec, potem je dobra izbira tale:

http://www.ctek-polnilci.si/index.php?i ... ec=mxs7000


Če je predrag, lahko tudi tale, mislim, da bi komot zmogel tudi tja čez 200 AH, samo polnjenje je pač toliko daljše:

http://www.ctek-polnilci.si/index.php?i ... ec=mxs3600



Cena za prvega je okrog 120 EUR, drugega od 60 do 70 EUR.



LP
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Pe nov 20, 2009 9:37 pm

Sploh nevem zakaj bi ga polnil, če je akomulator dober. Jaz sem imel 5 let star akomulator, bil 3x popolnoma prazen v roku dveh mesecev, in ga vžgal na "kable" saj je bil v stiku, 23 let star šalter za elektronske šipe (seveda Italijan) Šwabi še niso vedeli kaj je to :P pa ga je napolnil sam alternator. in še zdaj po enem letu užiga kot urca. Sepravi je v Lanci star 6 let
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: motom in 8 gostov