Da enkrat dokončno razčistimo s temi nesrečnimi bencinskimi motorji.
Zadeva je taka:
Pri bencinskih motorjih brez turbine, sam čip tuning prinese relativno malo, saj z njim pridobimo le cca. 5 KM.
Zakaj tako?
Pri motorjih brez turbine je možno elektronsko krmiliti le dovod (količino) goriva, ne pa tudi zraka. Za večjo moč pa potrebujemo tudi večjo količino zraka. Zraka pa je v motorju vedno le toliko, kot ga spustijo vanj odmične gredi. Zato je z serijskimi odmičnimi gredmi možno pridobiti le nekaj KM.
Zato pride v poštev za neko opazno povečanje moči le kompletna predelava z zamenjavo odmične(-ih) gredi, izpušnega sistema vključno z izpušnim kolektorjem, zračnega filtra ter šele na koncu tudi čip tuning. Vsaka od stvari namreč da le malenkosten rezultat, v kompletu pa je lahko rezultat povečanje moči tudi do 30%. Pri teh motorjih pa je potrebno vzeti v zakup tudi to, da se poraba goriva v vsakem primeru poveča in tudi to, da vozilo izgubi na navoru v nižjih vrtljajih na račun povečanja moči. Slabost je tudi visoka cena take predelave. Iz tega sledi, da se take predelave dele predvsem v dirkalne namene, kjer ni toliko pomembna dolgoročna življenska doba motorja in pa seveda poraba.
Primer cene predelave: VW POLO 1.4 16v
odmične gredi SCHRICK 830 EUR
izpušni sistem SUPERSPRINT (komplet) 1100 EUR
mehansko delo 150 EUR
zračni filter GREEN 83 EUR
čip 300 EUR
delo na merilnih valjih 300 EUR
SKUPAJ: 2.763 EUR
Glede na to, da sedaj postavljamo pravo merilno stezo, bi me zanimalo, če bi bili oz. koliko bi bili pripravljeni plačati za predelavo (samo čip tuning in mogoče filter) vključno z meritvijo pred posegom in po posegu z izpisom meritev, če bi s tem pridobili cca. 5-10 KM? Če bi bilo zanimanje dovolj veliko, bi se to potem res lahko delalo po neki normalni ceni.
Vaša mnenja so zaželjena tudi na mail:
info@rsrmotorsport.com
LP
Nataša