Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 01, 2013 4:07 pm

lp.

Kot sem že v eni temi omenil me jezi ta "nenormalna " poraba. Nardil sem 100km in natankal do vrha. Natočil sem 12.6l.Ker to ni prvič da sem nardil test se tudi v prejšnjih tankanjih poraba ne razlikuje kaj dosti cc 10-12l na 100km (relacije, vožnja od 100-130 max). Ker mi je to neznatno preveč za ta mitshubishijev motor 4g15 12v 90KM. Ko sem avto dobil je od začetka porabil cc. 7-8l 100km. Ker več nevem kje naj iščem težavo se obračam na vas. Lambda bi naj bla okej,tester ne pokaže dobene napake,tud lučka mi ne gori dobena.Avto laufa normalno edino potegne malenkost slabše kot prej. Torej zanima me naslednje kaj še lahko zamenjam oz. nastavim da bo avto deloval kot prej? Mogoče potenciometer lopute (nastavlen na 0.62v na začetni poziciji lopute kot piše v manualu od 0.58v-0.68v).Svečke so bol kot ne belo-rjavkaste barve kar sklepam da je OK. Dal sem že dol katalizator ker sem mislil da je zabit (vendar ni bil). Kasneje sem ga vstavil nazaj. Avto pa če pri 4000rpm(v glavnem pri višjih vrtljajih) spustim gas in ga dodam čist malo cukne in gre naprej ok. Če dodam več gasa cukanja ni.Lambda drugač mislim da deluje ker imam 2 doma in sem druga vstavil( delujočo) in ni razlike. Ko jo odklopim se mi tud ne prižge lučka check engine kar mi je malo sumljivo ker pri drugih avtomobilih tega tipa lučka zasveti.Na tester sem avto hotel priklopit pri različnih mehanikih in ne more v sisetem ker nima pravega testerja za ta tip (drugi ne odgovarjajo). Upam da sem dovol razumno napisal.

Zamenjano je bilo:
svečke (NGK BPR5ES-11)
Kabli (original)
Zračni filter
Termostat
Bencinski filter
Olje in filter
Dihtunga na glavi (spuščalo olje),semeringi in vsa tesnila.
Motor ima po menjavi tesnila 13.7 bara na vseh 4 celindrih.
Ultrazvočno čiščenje injektorjev.
Nastavljeni ventili 0.20 sesalni 0.25 izpušni.
Tefloni.
Čiščenje lopute in motorčka prostega teka.

V glavnem avto je začel že pit bencin pred menjavo vsega tega kar sem zgoraj napisal in se do danes ni izbolšalo čisto nič.
počasi obopujem.

lp
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a lancia hf Po apr 01, 2013 4:42 pm

Verjetno gre za Proton avtomobil :?:
Ali ima železni rezeruar ali plastičnega :?:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 01, 2013 4:56 pm

lp

Jap proton 1.5 12v. Železen rezervar. Ne pušča nikjer preverjeno.
 
tomaz30
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Sr nov 17, 2010 7:53 pm

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a tomaz30 Po apr 01, 2013 5:00 pm

Glede porabe sta krivca lahko samo dva: lambda sonda ali senzor temperature motorja, zadnja možnost, ki je zelo majhna je okvara motornega računalnika.
Napake v računalniku se lahko preveri, saj še koristi inpulzno sporočanje napak, torej brez priklopa na tester(podatki so v Avtodati)
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a lancia hf Po apr 01, 2013 5:04 pm

Potem je sigurno isti problem kot ga imajo AR 33
Je tudi meni Alfa 33 začela toliko piti zaradi rje v rezervarju in dokler ne boš rezeruar zamenjal in še enkrat vse spucal bo tako tudi ostalo.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Fan Po apr 01, 2013 5:39 pm

Pozdravljeni

Kakor se spolnim, je to stara napaka, kjer ste dobili vse potrebne napotke, kako jo odpraviti ( med drugim sva komunicirala tudi na privat ZS ). Čudi me, da še zmeraj ni jasno, da se v vašem primeru napaka ne bo odpravila brez testerja - razen v primeru da imate srečo ali pa da se bo za to porabilo veliko finančnih sredstev ( na pamet menjava delov )
Je pa potrebno vedeti, da neko nastavljanje doma z Ohm metrom ne zamenja testerja.
Kot sem vam že napisal, lahko nagajajo senzorji v določenem temperaturnem območju, kar pa se lahko pozna na mešanici gorivo/zrak - posledično na porabi.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 01, 2013 6:05 pm

Problem je ker ne najdem dobenega ki bi imel prav tester za PROTONA. Klical sem že vse bivše pooblaščene serviserje in zadeve žal več nimajo. Torej lahko avto odpeljem na odpad?. Če pa ste sigurni v to da bi vaš tester ustrezal se z veseljem odpeljem do vas.

lp
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Fan Po apr 01, 2013 6:25 pm

Pozdravljeni

Ja, možno, da so vrgli stran nastavke/konektorje, sam program sicer uporabljajo za današnja vozila
Lahko mi ga mirno dostavite.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 01, 2013 6:57 pm

Je možno da bi nagajal kak potenciometer lopute ? Kakšen MAF senzor? Senzor temparature motorja (imam dva doma ) sem menjal in je stvar ista. Če ga odklopim se prižge lučka check engine. Ni mi več da zapravljam denar za razne testerje in popravila ker sem zmetal precej denarja ven. Imam dva takšna avta doma in zato mi tudi ni problem zamenjat/probat stvar. Zanima me katere stvari so povezane tukaj z porabo in rahlim upadcem moči. Mogoče EGR-ventil? (ni elektronski.)
Zadnjič spremenil Proton-Blaž, dne Po apr 01, 2013 7:30 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a zlica22 Po apr 01, 2013 7:04 pm

Glede na tvojo poslušnost in zagnanost ti priporočam, da menjaš motor, pa boš imel mir :twisted:
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 01, 2013 7:07 pm

in kaj bom z tem rešil? nič. Če sem že vse te stvari zamenjal bi rad da je motor tip top. Delal sem sam pa je material prišel cc.400€. Še dobro da nekaj znam nardit sam. če bi vozilo peljal k mehaniku bi se znesek podvojil čene potrojil. Ni hudič da tud te napake nebomo rešli,sam dajte mi mal navdiha kje naj gledam ker sam več nevem :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Fan Po apr 01, 2013 7:53 pm

Pozdravljeni

Ni rečeno, mehanik bo začel iskati napako v pravi smeri, po izkušnjah vem, da za nedelojoč motor, ni vedno vzrok okvarjeni del. Še največkrat se je zgodilo, da se je na kraju videlo, da je nagajala kakšna banalna napaka. Tako popravljanje, da se na pamet menja dele ...................... ja to pa zna biti najdražje popravilo.
Potegnite si z neta, servisni manual za vaše vozilo ali pa nakup ( http://www.haynes.com/ ) na e-bayu.
Navdihe vam težko dajemo, ker ne vemo kaj ( kako ) vse ste že preverili ..................... za določene stvari pa je potrebno imeti kar nekaj specialnega orodja - žal. Vaše vozilo je mešanica Opel + Mitsubishi, torej je potrebno poznati oba, da se lažje išče pri vas.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
tomaz30
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Sr nov 17, 2010 7:53 pm

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a tomaz30 Po apr 01, 2013 9:20 pm

Da malo pomagam, motor ni oplov in v kolikor ima takšen priklop za tester si lahko pomagaš sam!Priklopi žico po zgornji shemi, daš kontakt, da zasvetijo kontrolne lučke v armaturi. Pomembna je lučka za kontrolo motorja, katero gledaš in šteješ utripe. Šteješ samo hitrjše utripe, daljši utrip pomeni pavzo.
T.lambda1.JPG
T.lambda2.JPG
T.lambda3.JPG
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a ojnica Po apr 01, 2013 9:34 pm

Imel sem težave z EGR ventilom, loputo, oduškom, porabo olja, ropotanjem motorja pri vw motorju, ampak porabo sme imel vedno med 6-7l, tu bi rekel da je kar lambda sonda slaba.
Zatorej priklop na računalnik.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Fan Po apr 01, 2013 10:13 pm

Pozdravljeni

Nihče ni rekel da je motor Oplov, govora je bilo, da je vozilo mešanica med Oplom in Mitsubishi ................. torej tehnologija vgrajena v vozilo je pobrana od teh dveh znamk.

Na priloženi sliki je povezava na maso, na prvem pinu. Ta pa je seveda prost.
Pri Protonu s 16 pinskim OBD priključkom, je razpored pinov sledeč:
- ISO standard ( 9141 ) hitrost podatkov 10,4 Kbaud / 7 pin K linija, 15 pin L linija - za inicilizacijo veze
K-line logična nula - V High
max. tok signala - Vbatt
dolžina kominikacije je omejena na 12 bajtov, vključno CRC
- SAE standard ( (pulse-width modulacija - 41.6 kB/sec, standardno se uporablja pri starejših vozilih ) 2 pin BUS + , 10 pin BUS -
max. tok signala +5 V
dolžina komunikacije je omejena na 12 bajtov, vključno CRC
- pin 4 /apsulutna masa vozila
- pin 16 / plus 12V
Pregleduje se ga lahko z Bosch testerjem: KTS 500, KTS520, KTS550, KTS650, KTS KARD ......................... glede na to, da so zgoraj vsi podatki, pa se lahko priklopi tudi z manšimi modifikacijami na VAG-COM ali vsak tester ki pokriva 9141 protokol.
V koliko pa nima OBD priklopa, pa je vse enako, samo razpored pinov je drugačen.


Lep pozdrav

PS
Zakaj kljub napaki v delovanju se ne prižge opozorilna lučka:

Napake, ki se pojavljajo občasno, ECU označi kot PEDING CODES in jo sam procentualno popravlja. V koliko se napaka pojavlja ciklično ali jo sam ECU ne spravi v predprogramirane meje, jo označi z FAULT CODE in prižge opozorilno lučko. Torej voznik je bil opozorjen, da naj se oglasi v servisu.
S testerjem se lahko preveri PEDING CODE in pod kakšnimi pogoji je napaka nastala. Tega pa nikakor ne morete preverjati z MIL lučko, ta samo javi FAULT CODE, kar pa je v večini primerov premalo.
Torej če podam hitri primer: senzor. diodna plošča .................... ki nagaja samo pri določeni termični obremenitvi, bo sama napaka označena z PEEDING CODE, sama opozorilna lučka ne bo svetila, lastnik vozila pa ve, da motor ne deluje brezhibno.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a zlica22 To apr 02, 2013 2:12 pm

Proton-Blaž je napisal/-a:in kaj bom z tem rešil? nič. Če sem že vse te stvari zamenjal bi rad da je motor tip top. Delal sem sam pa je material prišel cc.400€. Še dobro da nekaj znam nardit sam. če bi vozilo peljal k mehaniku bi se znesek podvojil čene potrojil. Ni hudič da tud te napake nebomo rešli,sam dajte mi mal navdiha kje naj gledam ker sam več nevem :)


Nisva se prav razumela :D Če bi se postavila prava diagnoza bi bilo že ok. Menjava vsega po vrsti ni rešitev.
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž To apr 02, 2013 7:07 pm

lp.

evo jutri sem dogovorjen pri enem majstru da pogleda zadevo pa da vidimo kak je na stvari. se pa mi je že začelo dogajat, da ko je motor v prostem teku,pohodim gas in kot da bi ga nekaj zadušilo in pol se zvrti. V glavnem ni ok. Danes sem menjal par stvari senzorjev (kolikor jih pač ima 4-5) in je zadeva ista. Vam javim kak smo zrihtali. lp
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Proton-Blaž Sr apr 03, 2013 11:13 am

lp.
evo smo zrihtali zadevo. Na testerju je pokazalo napaki na senzorju ki meri temparaturo sesanega zraka in lambde sonde.Napako smo izbrisali iz spomnina. Lamda drugač dela ampak je zelo neodzivna. v prostem teku je izmerjena vredno skoraj 400mV kar je preveč. senzor sem nabavil nov. Hvala res za pomoč :) Sedaj pa me zanima kje dobiti novo lambdo izvajalca NTK ali NGK (druge ne pridejo v poštev) po možnosti za ta motor. Številka na lambdi je : NTK OZA 85-M1 made in japan

lp
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a Fan Sr apr 03, 2013 11:43 am

Pozdravljeni

Lahko se vgradi univerzalno, ki še ustreza specifikaciji NTK OZA 85-M1 in se na vozilu procentualno poveča obseg v motorni elektroniki, ali pa poišče na e-bayu

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... 26_arr%3D1

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1462
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: nenormalna poraba

Napisal/-a thunderbolt Sr apr 03, 2013 11:50 am

off: Fan, čestitke za vztrajnost in potrpežljivost :DDD
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], kiki13 in 14 gostov